Още е рано да се говори за титлата, мисли ФетелСлед Гран при на Канада Себастиан Фетел и Кристиан Хорнер бяха поканени на интервю в американското списание Car and Driver. В него двамата обсъдиха настоящия състезателен сезон, какви са били най-големите грижи на Ред Бул до сега през 2013 г., кой е пилотът, който е най-труден за изпреварване и промените в правилата през 2014 г..
На въпрос как ще защитят титлата при пилотите и конструкторите през сезон 2013 Фетел отговори, че е твърде рано да се мисли за това. Той неколкократно е повтарял, че подхожда стъпка по стъпка към задачите си и ситуацията с шампионата не е по-различна:
- Дълъг сезон е, въпреки че нещата изглеждат добре сега, те могат да се променят много бързо, както сме виждали в предишни години. Мисля, че сега не е толкова важно да гледаме към резултатите. Все още е твърде рано да говорим за титлата.
Трикратният световен шампион добави и, че няма състезания, за които да се притеснява, защото знае, че разполага със силна кола.
- Мисля, че е важно да вземаме максималното на всяко следващо събитие – допълни шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер. – Постоянството, издръжливостта, разбирането на гумите и да завършим пред конкурентите ни (са важни). Все още има много време и не можем да отпишем никой от съперниците си.
Относно битката между пилотите на Ред Бул тим шефът коментира, че е нормално непрекъснато да се съревновават, защото и двамата пилоти имат състезателен дух, заради което в крайна сметка отборът спечели титлите при конструкторите през последните три години.
Себастиан пък описа стартовата процедура и обясни как успява да натрупа преднина в първата обиколка:
- Трябва да реагираш навреме. Най-вече трябва да се концентрираш върху старта. Опитваш се да реагираш бързо, защото от там идва разликата. След това се опитваш да направиш нещата правилно по отношение на съединителя и управлението на газта, за да се увериш, че ще имаш добро начало. Леко си спокоен, когато погледнеш в огледалата и видиш, че си в безопасност. После се опитваш да натиснеш колкото можеш в първата обиколка, когато гумите все още не са напълно загрети. Трябва да се увериш, че имаш разстояние пред останалите, което може да те спаси по-късно, особено след като започне да се използва DRS.
Фетел подкрепя използването на DRS. Той смята и че от ФИА са свършили добра работа с контролирането на дистанцията на зоната за активиране на системата. Като цяло според него Формула 1 е претърпяла развитие, защото в момента при нормални условия в квалификацията много повече пилоти се събират в 1 секунда, отколкото преди 10 години например, което прави шампионата по-интересен.
Запитан какви ще бъдат предизвикателствата през 2014 г. с новите болиди, Себастиан отговори:
- Вече бях в симулатора. Работим много усилено, за да подготвим колата, но все още има много работа. Относно предизвикателствата мисля, че много неща ще се променят в двигателя и колата. Вероятно ще има по-малко бутони за натискане, но повече неща, които да промениш. Това, което разбрах за новия двигател, след като посетих фабриката на Рено във Франция е, че има невероятно много нови технологии, има голямо развитие.
Кристиан Хорнер пък коментира, че отборът ще продължи да развива тазгодишния си автомобил, но в същото време трябва да работи и по този за следващия сезон, което прави положението по-сложно. Той подчерта, че интегрирането на новия шестцилиндров двигател според правилата за шаситата догодина ще е трудно.
Хорнер и Фетел бяха запитани дали наложените правила в спорта ограничават изобретателността на екипите:
- Според мен проблемът е, че има някои много умни хора, които се опитват да регулират правилата непрекъснато и без значение колко ги ограничават, инженерите стигат до решение - отговори шефът на Ред Бул. - Ако няма правила, това би било прекалено. Трябва да се намери баланса между това да не се прекалява с тях и да има възможност да се покаже творчество.
Фетел и Хорнер се съгласяват, че най-голямото предизвикателство до сега през тази година са гумите, и това да разберат как работят те. Пилотът сподели, че в Канада отборът се е справил добре с тях, но е трудно да се намери точната причина за това, защото под внимание се взимат много фактори.
На въпрос кой е най-трудният пилот за изпреварване, Фетел отвори темата за уважението между опитните състезателите и доверието, което имат помежду си:
- Мисля, че (Ярно) Трули беше такъв, но за съжаление вече не се състезава. Някак си той успяваше да направи болида си по-широк от лимита на пистата. Мисля, че е трудно да се състезаваш с Люис или Фернандо например. Но има силно уважение между нас. Също както, когато се състезавахме с Михаел през последните години. Разстоянието между гумите ни буквално може да е един пръст, но се чувстваш безопасно, защото знаеш, че другият контролира ситуацията. Като цяло е много трудно да изпревариш тези момчета, защото знаят как да се защитават.
В края на интервюто Фетел обясни и ролята си в Инфинити на директор на представянето. Неговата работа е да тества различните модели коли на пистата и да изказва мнението си за тях например къде и как може да се подобри управлението на автомобила.
clubs1.bg