www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495524 пъти)

0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #630 -: Юни 14, 2013, 08:57:30 pm »

Перес за инцидента с Райконен в Монако: Уайтинг каза, че Кими е виновен



След Гран при на Монако, Серхио Перес бе в центъра на всички дискусии и критики. Новобранецът в екипа на Макларън бе доста агресивен в княжеството, като повече му маневри преминаваха границата на приетото. И докато някои от пилотите предпочетоха да му направят шпалир при тези рисковани атаки, то Кими Райконен не се подаде на натиска. Това му струваше ценни точки, но пък бе и важен урок за Перес. Или пък не. Въпреки че финландецът заплаши съперника си с шамари, мексиканецът определено отказа да види вината в себе си. Той получи подкрепата на тим шефа си Мартин Уитмарш, а според думите на Перес и от шефа на рейс контрола, Чарли Уайтинг.

„След състезанието говорих с Чарли и ми стана ясно, че Кими е знаел, че аз съм до него“, обяснява мексиканецът. „Въпреки това при спирането той ми затвори вратата. Чарли потвърди, че това е грешка на Кими. Според комисарите пък това е състезателен инцидент.“

След състезанието Перес не си направи труда да говори с Райконен.

„Аз съм на мнение, че не съм направил нищо грешно. Опитвах се да изпреварвам пилотите пред себе си. Бих обърнал внимание на критиките само и единствено, ако съм направил нещо глупаво или откачено.“

Перес не смятал да променя поведението и нагласата си в бъдеще.

„Получих пълната подкрепа на отбора и това е добре за самочувствието ми. В края на краищата трябва да си честен със себе си и да размишляваш за нещата, какво си направил грешно и какво правилно. При инцидента с Кими смятам, че той бе човекът, който трябваше да го предотврати.“

Перес признава, че е очаквал по-малка съпротива от страна на Алонсо и Райконен при атаките си, защото те се борят за титлата.

„Разбира се, че е ясно, при кого можеш да направиш по-рискована маневра. Да изпреварваш в Монако си е риск. Когато се решиш на подобна маневра, няма връщане назад. Ясно е, че се надяваш да ти оставят място, за да няма инцидент.“

                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #631 -: Юни 14, 2013, 09:01:56 pm »

Алисън прави тест кола за Хонда?



Когато преди началото на уикенда в Барселона стана ясно, че техническият шеф на Лотус, Джейм Алисън, напуска екипа моментално, веднага започнаха спекулациите за това, къде ще започне той работа. Бившият пилот Алекс Вурц бе на мнение, че бъдещето на Алисън ще бъде ясно най-късно до края на май. Все още обаче няма яснота за бъдещето на англичанина. Единственото сигурно нещо е, че той няма да премине в Милтън Кийнс, както бе потвърдено от екипа на Ред Бул. Преминаване там не би имало никакъв смисъл, защото отборът се погрижи за времето след ерата Ейдриян Нюи с привличането на Джеймс Кий, който изпълнява ролята на технически директор в Торо Росо.

Спекулациите около Алисън обаче продължават. Според финландското издание Turun Sanomat, англичанинът ще се присъедини към Хонда, след като изтече общоприетия шестмесечен срок за работа в областта. Японците се връщат като доставчик на двигатели през 2015 г. и вече дори имат подписан договор с Макларън. В статията се казва, че „Алисън вече е приел предложението и ще ръководи малка група инженери, която трябва да изгради тестов автомобил за Хонда, който да помага при тестовете на турбо двигателите“.

Работата по тази кола трябва да започне през 2014 г.. Подобен автомобил ще е много полезен за японците, защото през 2014 г. Макларън все още ще е свързан договорно с Мерцедес.

Според статията изпитанията на двигателите с тестовата кола ще се състоят предимно на Сузука и Мотеги. Изниква обаче въпроса, дали Алисън ще прави просто тестов автомобил или ще работи по колата на Макларън за 2015 г.. Ако се започне с дизайна на колата в началото на следващия сезон е малко вероятно тя да бъде готова навреме, за да се проведат достатъчно изпитания.

От 15 ноември 2014 г. Хонда става официално участник във Формула 1 и подлежи на всички ограничения за тестове. Преди това фирмата може да провежда неограничени изпитания. Не е ясно също така, дали Хонда няма да е временно решение за Алисън, преди да се обвърже дългосрочно с Макларън. След напускането на Пади Лоу, на негово място бе издигнат рутинирания Тим Гос. Възможно е Алисън да е дългосрочното решение за поста технически директор.
 
                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #632 -: Юни 14, 2013, 09:09:45 pm »

Още е рано да се говори за титлата, мисли Фетел



След Гран при на Канада Себастиан Фетел и Кристиан Хорнер бяха поканени на интервю в американското списание Car and Driver. В него двамата обсъдиха настоящия състезателен сезон, какви са били най-големите грижи на Ред Бул до сега през 2013 г., кой е пилотът, който е най-труден за изпреварване и промените в правилата през 2014 г..

На въпрос как ще защитят титлата при пилотите и конструкторите през сезон 2013 Фетел отговори, че е твърде рано да се мисли за това. Той неколкократно е повтарял, че подхожда стъпка по стъпка към задачите си и ситуацията с шампионата не е по-различна:
- Дълъг сезон е, въпреки че нещата изглеждат добре сега, те могат да се променят много бързо, както сме виждали в предишни години. Мисля, че сега не е толкова важно да гледаме към резултатите. Все още е твърде рано да говорим за титлата.

Трикратният световен шампион добави и, че няма състезания, за които да се притеснява, защото знае, че разполага със силна кола.
- Мисля, че е важно да вземаме максималното на всяко следващо събитие – допълни шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер. – Постоянството, издръжливостта, разбирането на гумите и да завършим пред конкурентите ни (са важни). Все още има много време и не можем да отпишем никой от съперниците си.

Относно битката между пилотите на Ред Бул тим шефът коментира, че е нормално непрекъснато да се съревновават, защото и двамата пилоти имат състезателен дух, заради което в крайна сметка отборът спечели титлите при конструкторите през последните три години.

Себастиан пък описа стартовата процедура и обясни как успява да натрупа преднина в първата обиколка:
- Трябва да реагираш навреме. Най-вече трябва да се концентрираш върху старта. Опитваш се да реагираш бързо, защото от там идва разликата. След това се опитваш да направиш нещата правилно по отношение на съединителя и управлението на газта, за да се увериш, че ще имаш добро начало. Леко си спокоен, когато погледнеш в огледалата и видиш, че си в безопасност. После се опитваш да натиснеш колкото можеш в първата обиколка, когато гумите все още не са напълно загрети. Трябва да се увериш, че имаш разстояние пред останалите, което може да те спаси по-късно, особено след като започне да се използва DRS.

Фетел подкрепя използването на DRS. Той смята и че от ФИА са свършили добра работа с контролирането на дистанцията на зоната за активиране на системата. Като цяло според него Формула 1 е претърпяла развитие, защото в момента при нормални условия в квалификацията много повече пилоти се събират в 1 секунда, отколкото преди 10 години например, което прави шампионата по-интересен.

Запитан какви ще бъдат предизвикателствата през 2014 г. с новите болиди, Себастиан отговори:
- Вече бях в симулатора. Работим много усилено, за да подготвим колата, но все още има много работа. Относно предизвикателствата мисля, че много неща ще се променят в двигателя и колата. Вероятно ще има по-малко бутони за натискане, но повече неща, които да промениш. Това, което разбрах за новия двигател, след като посетих фабриката на Рено във Франция е, че има невероятно много нови технологии, има голямо развитие.

Кристиан Хорнер пък коментира, че отборът ще продължи да развива тазгодишния си автомобил, но в същото време трябва да работи и по този за следващия сезон, което прави положението по-сложно. Той подчерта, че интегрирането на новия шестцилиндров двигател според правилата за шаситата догодина ще е трудно.

Хорнер и Фетел бяха запитани дали наложените правила в спорта ограничават изобретателността на екипите:
- Според мен проблемът е, че има някои много умни хора, които се опитват да регулират правилата непрекъснато и без значение колко ги ограничават, инженерите стигат до решение - отговори шефът на Ред Бул. - Ако няма правила, това би било прекалено. Трябва да се намери баланса между това да не се прекалява с тях и да има възможност да се покаже творчество.

Фетел и Хорнер се съгласяват, че най-голямото предизвикателство до сега през тази година са гумите, и това да разберат как работят те. Пилотът сподели, че в Канада отборът се е справил добре с тях, но е трудно да се намери точната причина за това, защото под внимание се взимат много фактори.

На въпрос кой е най-трудният пилот за изпреварване, Фетел отвори темата за уважението между опитните състезателите и доверието, което имат помежду си:
- Мисля, че (Ярно) Трули беше такъв, но за съжаление вече не се състезава. Някак си той успяваше да направи болида си по-широк от лимита на пистата. Мисля, че е трудно да се състезаваш с Люис или Фернандо например. Но има силно уважение между нас. Също както, когато се състезавахме с Михаел през последните години. Разстоянието между гумите ни буквално може да е един пръст, но се чувстваш безопасно, защото знаеш, че другият контролира ситуацията. Като цяло е много трудно да изпревариш тези момчета, защото знаят как да се защитават.

В края на интервюто Фетел обясни и ролята си в Инфинити на директор на представянето. Неговата работа е да тества различните модели коли на пистата и да изказва мнението си за тях например къде и как може да се подобри управлението на автомобила.

                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #633 -: Юни 14, 2013, 09:12:49 pm »

Ди Монтедземоло: Тези, които нарушават правилата, ще бъдат преследвани



Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло има вяра във ФИА относно решението на въпроса с тестовете на Мерцедес с гумите Пирели след Гран при на Испания.

Решението на световната федерация по казуса с изпитанията на Пирели бе Мерцедес и доставчикът да се явят пред Международния трибунал, като това ще се случи на 20 юни в Париж. Ферари, които също проведоха тест с Пирели в Барселона, бяха оправдани от ФИА, поради факта, че са използвали стар болид, за разлика от Мерцедес, които проведоха изпитанията с тазгодишния си автомобил.

- Имаме вяра във ФИА – коментира Ди Монтедземоло по време на откриването на нов музей на Ферари в Маранело. – Не желая да коментирам, но отбелязвам с удовлетворение, че федерацията се справя с този проблем добре. Надяваме се, че Формула 1 ще запази професионализма си и имаме вяра, че тези, които се опитват да заобиколят правилата, ще бъдат преследвани и дадени под съд или по-скоро дадени под съд, отколкото преследвани.

Президентът на Ферари сподели, че тази седмица ще се срещне с шефа на тима Стефано Доменикали и инженерите на екипа, за да обсъдят стратегията си за развитието на F138.

- Що се отнася до нас, ние знаем точно какво трябва да направим, за да спечелим. Убеден съм, че до последното състезание отборът на Ферари ще е конкурентоспособен и претендент (за титлите). Сигурен съм, че няма да се откажем и че имаме всичко необходимо, за да се подобрим. Ще бъде достатъчно колата ни да може да застане на първите два реда на грида, не задължително на първо място, защото от там можем да спечелим състезанието – допълни Ди Монтедземоло.

                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #634 -: Юни 14, 2013, 09:16:21 pm »

Пирели иска повече независимост от отборите



Последните седмици Пирели търпят доста критики. Първоначално това бе заради издръжливостта в част от състезанията, в последствие пък сериозни дискусии имаше около аферата с теста на Мерцедес. По време на Гран при на Канада спортният директор на фирмата, Пол Хембри, дори предпочете да стои далеч от официалните пресконференции на ФИА, като според говорителка на Пирели това е следствие на съветите на неговите адвокати. След една седмица той ще трябва да отговаря пред трибунала на ФИА.

Хембри определено не е доволен от създалата се ситуация. От една страна част от отборите се вълнуват заради издръжливостта на сегашните гуми, от друга, по всичко личи, че почти няма да има възможност за тестове с коли, конструирани с предстоящите за използване турбомотори.

„Ограничени сме отвсякъде“, заяви Хембри пред Аутоспорт. Той изисква промени в един бъдещ договор, ако такъв бъде подписан след изтичането на сегашния в края на годината. „Трудно е, когато някой е критикуван. Знаеш, че трябва да промениш нещата, но в същото време никой не ти разрешава да го направиш. Това е нещо, което желаем да променим. От наша гледна точка това просто не е честно. Ние сме тук, за да помогнем на спорта. Искаме да сме сигурни, че всеки отбор получава еднаква подкрепа и еднакви продукти. Освен това искаме да предложим на феновете това, за което бяхме помолени. Ние печелим всяко състезание, но за разлика от останалите ни е все едно, кой отбор печели. Грижа ни е за това, което се говори. Чуваме и четем различни коментари, които не очакваме в спорт, където искаме да сме лоялни партньори.“

Това, което дразни сериозно Хембри е, че отборите очакват в най-скоро време данни за гумите за следващия сезон. В същото време италианците все още нямат сключен договор за следващата година и имат ограничени данни от изпитания. И вместо да се работи заедно по намирането на решение за тези проблеми, отборите спорят помежду си, като Пирели са използвани като футболна топка, която се подритва непрекъснато в този конфликт на интереси. Хембри иска да се намери спешно решение за тестовете.

„Все още не знаем всички детайли за колите от следващото поколение. Имаме някои индикации, свързани със задвижването им, но до февруари 2014 г. няма да имаме възможност да тестваме продуктите си на такъв автомобил.“

Пирели биха сменили с удоволствие използваните в момента задни гуми, за да се реши проблема с отлепянето на контактната площ. Този проблем определено влияе на реномето на компанията. За да бъдат сменени гумите обаче е необходимо съгласието на всички тимове. Такова обаче няма и затова промяна на Силвърстоун няма да има, въпреки, че бе заявено желание от страна на Пирели. Затова Хембри желае по-голяма независимост от отборите.

„Получаваме от ФИА пълна подкрепа, Чарли Уайтинг също е фантастичен човек и професионалист. Съвместната ни работа е перфектна, но начинът ни на действие не трябва да се влияе толкова много от отборите. ФИА заедно с нас трябва да решава, както е в голяма част от останалите шампионати, в които взимаме участие.“

                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #635 -: Юни 14, 2013, 09:19:27 pm »

Подписано споразумение поставя Браун под напрежение



На 20 юни 2013 г. Мерцедес ще трябва да се изправи пред трибунала на ФИА, за да отговаря на обвиненията, сочещи отбора като нарушител на регламента на федерацията. „Сребърните стрели“ направиха от сряда до петък след Гран при на Испания около 1000 км тест с актуалната си кола, въпреки че през сезона тази година изпитанията са забранени. В действителност между Пирели и ФИА има споразумение, разрешаващо при определени обстоятелства да се правят тестове. Пред трибунала обаче ще трябва да се докаже, че изпитанията не са били нелегални.

Голяма част от останалите отбори смята, че нарушение има и искат наказание. Но човекът, отговорен за провеждането на изпитанията, тим шефът Рос Браун, е против взимането на прекалено бързо решение.

„Когато застанем пред трибунала и всичко бъде изяснено, тогава хората ще могат да вземат решение – когато са наясно с фактите“, заявява Рос Браун. „Не искам да ги изтъквам предварително. Няма да е правилно, да се прави заключение, преди фактите да бъдат изложени.“

Сега обаче, около седмица преди трибунала, се появи факсимиле от документ, който утежнява положението на Рос Браун и Мерцедес. В актуалното издание на германското спортно списание Шпорт билд се появи документ, уреждащ разпределението на датите за тестове през 2013 г.. Той се явява като допълнение към спортния регламент и е подписан и от Браун. В параграф 2.4 от този документ, в който става дума за развитието на гумите се казва: Ако в предстоящата година се въведе ново поколение гуми или пък влезе нов производител, тогава комитет по изпитанията съвместно с ФИА може да разреши провеждането на развойна програма.

С две думи подобен тест би бил възможен, каквато е аргументацията на Пирели и Мерцедес. Комитетът обаче се състои от по един представител на отбор. Всички представители трябва да се подпишат, че са съгласни и може да се направи изключение. В настоящият случай обаче това явно не се е случило.

Все още не е ясна и ролята, която ФИА играе в тази афера. Според изнесените данни, шефът на рейс контрола, Чарли Уайтинг, е дал зелена светлина на Мерцедес за провеждането на изпитанията. Ако това е вярно, положението на отбора се подобрява значително. Още през уикенда в Канада в падока се заговори, че Жан Тод може да използва ситуацията, за да жертва и отстрани Уайтинг, който е човек на Бърни Екълстоун. За неговото място според слуховете е гласен бившият технически директор на Торо Росо, Джорджо Асканели, който явно е удобен за Тод.

                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #636 -: Юни 14, 2013, 09:23:39 pm »

Екълстоун критикува Мерцедес: Те трябваше да кажат „Не“



Досега Бърни Екълстоун се въздържаше от коментари около аферата с теста на Мерцедес и Пирели след Гран при на Испания. Сега обаче той е решил да наруши мълчанието си. Според него отборът трябва да понесе отговорност за това, че са нарушили правилата. Пирели обаче нямали вина в случая.

„Когато ми се предлага крадена стока, тогава от мен зависи, дали да я приема или не“, обяснява Екълстоун пред блогъра Адам Купър. „Отговорността не е на някой друг, който ми е казал, какво да направя. Би трябвало аз да знам, какво трябва да направя.“

Това, което Екълстоун иска да каже е, че Мерцедес трябва да са наясно с регламента и дали могат да тестват три дни продуктите на Пирели, при положение, че изпитанията по време на 2013 г. са забранени. Това, че италианците са поискали от отбора да направят тестове с актуалната кола не било проблем. Според Екълстоун Мерцедес просто трябвало да откажат.

„Пирели са постъпили правилно, защото те просто търсеха изход от проблемите си. Ако имаше редовни тестове подобни проблеми нямаше да има. И след като всички се оплакваха, един тест бе логичната стъпка. Затова и отправиха запитване.“

Интересното в изказванията на британеца е, че той има доста близки отношения с Ники Лауда. От друга страна връзките му с Рос Браун са обтегнати още от времето, когато той пое екипа от Бракли след отказването на Хонда. Според слуховете Екълстоун е искал да припечели от смяната на собствеността, докато Браун предотвратил това.

По отношение на Пирели пък позицията на Бърни е също така ясна. Докато след края на договора с Бриджстоун през 2010 г. Жан Тод искаше да съдейства за връщането на Мишлен, Екълстоун заложи на Пирели. Сега, в края на годината, договорът на италианците изтича, но англичанинът уреди сделката с предсрочното спонсориране на определени състезания от Пирели. Това определено ще направи бъдещ опит от страна на Тод за връщане на Мишлен почти невъзможен.

Екълстоун разбира се отрича, че взаимоотношенията му с Браун имат връзка с неговото мнение.

„Това ми е все едно и не му отдавам никакво значение. Това, което е правилно, е правилно. Мерцедес така или иначе се намират в това положение. Имаме дългосрочен договор с Пирели, също както и ФИА. Мисля, че това се отнася и за повечето отбори. Мисля, че италианците имат договор с отборите, с които искат да имат договор.“

                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #637 -: Юни 14, 2013, 09:27:38 pm »

Ферари и Маруся подлудиха 60 хиляди души в Йерусалим

     

Да летиш с над 200 км/ч през Йерусалим. Това имаха възможност да направят Джанкарло Фисикела и Родолфо Гонзалес с болидите на Ферари и Маруся. На импровизирано трасе от 2,8 км, оформено във вътрешността на стария град, двамата пилоти направи няколко демонстрационни обиколки и пробни стартове.

Над 60 хиляди човека се наслаждаваха на звука и миризмата на бензин и изгорели гуми. Освен болидите от Формула 1 за развлечението на публиката се грижеха и множество спортни коли от различни класове. Шоуто се хареса не само на зрителите, но и на участниците в него.

„Беше фантастично, невероятно чувство“, заяви Фисикела след края на събитието. „Да караш пред толкова много хора в едно историческо място, това бе прекрасно и наистина запомнящо се. Както и разходката в града преди обед. Чувал съм много за Йерусалим, но да видиш сам с очите си всичко е невероятно. Наистина ден, който ще помня завинаги. Да карам бижу като F60 на това място, изпълнено с история, бе невероятна комбинация. Искам да благодаря на всички, които направиха това възможно.“

Освен с представители на градския съвет, Фисикела се срещна и с представители на спонсора Kaspersky Lab. Руската фирма е сред лидерите в компютърните системи за сигурност.

                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #638 -: Юни 14, 2013, 09:33:52 pm »



Кубица няма място, за да се върне във Ф1

Болидът е прекалено тесен

Роберт Кубица заяви, че в кокпита на болид от Формула 1 няма достатъчно място и това му пречи да се върне в спорта засега. Кубица претърпя тежък рали инцидент преди две години, от който все още се възстановява. Пилотът движи трудно дясната си ръка, но въпреки това продължава да се състезава в ралита. Полякът неколкократно заяви, че има желание да се върне във Ф1, но засега това няма да се случи. Проблемът е, че изпитва трудност да движи ръката си в толкова тясно пространство, каквото е кокпитът.

"Претърпях тежки травми в катастрофата, но имам късмета все още да мога да карам на високо ниво. Бих могъл и във Ф1, но проблемът е, че трудно ще направя цяло състезание на всички писти. Причината е пространството. Може би един ден ФИА ще каже, че колите трябва да са с 10-15 см по-широки и тогава ще мога да карам", обясни Роберт. "Важното е, че виждам прогрес. Дори в нормалния живот трудно си ползвам ръката, но в карането определено имам напредък, в рали кола и в симулатора. Въпросът е колко ще продължа и колко време би ми отнело - не ме интересува, ако трябва да е месец, година или 10 години, може би един ден ще имам шанс отново да карам във Ф1".

                                                                                                                 formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #639 -: Юни 14, 2013, 09:35:51 pm »



Шумахер не съжалява за оттеглянето си от Ф1

"Ако имах дори малък шанс в шампионата, щях да остана"

Михаел Шумахер "нито за миг" не съжалява, че се оттегли от Формула 1. В края на третия сезон от завръщането си в спорта с Мерцедес, седемкратният световен шампион реши, че е време да напусне окончателно, а на негово място дойде Люис Хамилтън. Почти година след като обяви решението си, германецът не съжалява. "Ако имаше дори малък шанс да се боря в шампионата миналата година, може би решението ми щеше да е различно. Много съм доволен и не съжалявам", категоричен е Шумахер, който сега е "личен телевизионен коментатор" от дивана в хола за жена си Корина.

След повече от две десетилетия в падока, сега Шумахер поддържа връзка само с няколко човека от Мерцедес и Ферари. Наскоро Михаел правеше демонстрации с Ф1 болид на Мерцедес от 2011 на "Нордшлайфе". Сега германецът е посланик на марката и е убеден: "Не мисля, че това ще е последното ми сядане в Сребърна стрела".

                                                                                                            formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #640 -: Юни 14, 2013, 09:37:35 pm »



Макларън: Напускането на Люис не е причина за разочароващия старт

Уитмарш вярва в Перес

Докато Люис Хамилтън премина в Мерцедес AMG, за да помогне на германския тим да стигне до мечтаната титла във Формула 1, бившият му тим Макларън заложи на Серхио Перес. Разбира се, всички определиха това решение на британците като основна причина за трагичния старт на сезон 2013.

"Не мисля, че напускането на Люис Хамилтън и замяната му със Серхио Перес е причината за слабия старт на сезона за Макларън", убеден е Уитмарш. "Люис е невероятен пилот, но двамата ни пилоти правят всичко по силите си да се представят по най-добрия начин. Ако успеем да им дадем болид, с който могат да побеждават, съм убеден, че ще го направят", завърши британецът.
Славният британски тим се намира на шесто място в класирането при конструкторите зад отбор като Форс Индия, а пилотите им Дженсън Бътън и Серхио Перес са съответно 10-и и 13-и.

                                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #641 -: Юни 14, 2013, 09:39:58 pm »



Гумите за следващите три състезания

Новите смеси явно няма да се използват преди почивката

Пирели потвърдиха, че за Гран при на Великобритания няма да представят новите смеси, които тестваха по време на свободните тренировки в Канада. За състезанието на пистата "Силвърстоун" отборите ще разполагат с обозначените с оранжево твърди и с бяло медиум гуми.
За деветия кръг от шампионата - Гран при на Германия, Пирели ще предоставят медиум и меките (обозначени с жълто) гуми, които ще трябва да издържат на разнообразните завои и натоварващите зони за спиране на легендарното трасе "Нюрбургринг".
Последното състезание преди лятната почивка е в Унгария. За него италианският доставчик е избрал оранжевите твърди гуми и белите медиум смеси.

                                                                                                               formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #642 -: Юни 14, 2013, 09:42:42 pm »



Волф: Розберг изненада Хамилтън със скоростта си

"Преди не се говореше за темпото на Нико"

Люис Хамилтън може би не е очаквал съотборникът му Нико Розберг да е толкова бърз в началото на сезона. Така поне си мисли директорът на отбора Тото Волф. Самият шампион за 2008 преди време заяви точно обратното и дори призна, че очаква Нико тепърва да разкрива потенциала си.

След победата в Гран при на Монако Хамилтън обясни, че е очаквал Розберг "да е дори по-силен" през 2013, защото има много опит с отбора. Пред бразилски вестник обаче Волф коментира, че Хамилтън "най-вероятно се е изненадал от темпото на Нико". "Преди не се говореше много какво е темпото на Нико в сравнение с това на Шумахер (през 2010-2012). Сега той (Розберг) доказа, че е наистина бърз и това изненада Люис, но не мисля, че е проблем", заяви Волф.

Според директора, Хамилтън също е много силен: "Видяхме точно колко в Канада, където той щеше да е на полпозишън, ако не беше грешката при спирането. Мисля, че тепърва ще гледаме страхотни състезания от Люис, без съмнение. Няма причина да казваме, че има проблем или някакви трудности. Прекалено рано е през сезона. Той тепърва започва с отбора, а Нико е тук от години".

                                                                                                            formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #643 -: Юни 14, 2013, 09:45:02 pm »



Ферари: Борбата с Ред Бул и Мерцедес е много тежка

"Всеки ден работа е от значение"

Въпреки силното представяне на Фернандо Алонсо в Гран при на Канада основният му конкурент Себастиан Фетел успя да увеличи преднината си в класирането при пилотите с победа в Монреал. Трикратният световен шампион от Ред Бул води на звездата на Ферари с 36 точки.

Босът на Скудерията - Стефано Доменикали, определи битката на Нандо за световната титла през 2013 г. с конкуренцията в лицето на Ред Бул и набиращия скорост тим на Мерцедес като много тежка.
"Първите седем старта от сезона вече са история. Намираме се в добра позиция в шампионата при конструкторите и пилотите с второто място на Алонсо. Борбата ще бъде много тежка, Ред Бул са силни от старта, а Мерцедес набират скорост и в последните състезания показаха амбициите си", заяви Доменикали. "Следват три състезания до лятната пауза, които ще са решаващи за развитието на шампионата. Трябва да се развиваме, за да не изоставаме от конкурентите, всеки ден работа е от значение и се отразява пряко в следващите тренировки, квалификации и състезания", завърши италианецът.

                                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #644 -: Юни 14, 2013, 09:48:52 pm »



Жан-Ерик Верн се надява на повече след Канада

Обнадежден за "Силвърстоун"

Жан-Ерик Верн е обнадежден след доброто представяне в Канада и се надява на силен резултат за Гран при на Великобритания. Пилотът на Торо Росо финишира шести в Монреал и донесе ценни точки за отбора си. Всъщност това е и най-добрият резултат, който французинът е записвал от дебюта си във Формула 1 миналата година насам.

Верн сподели в блога си, че се чувства обнадежден от силното постижение и се надява да го повтори в следващото Гран при. "Това е важен резултат. Показва, че вършим добра работа, особено във фабриката и дава самочувствие на всички, включително на мен. Бяхме толкова ентусиазирани след състезанието в неделя, че още вечерта започнахме да обсъждаме следващото на "Силвърстоун". Трябва да запазим инерцията, която сме набрали, и да я приложим в следващите състезания".

Младият пилот заяви, че няма да лежи на стари лаври и се фокусира единствено върху това да продължи с добрите представяния. "Много съм доволен от постигнатото в Канада. Това е най-добрият ми финиш досега. Записах точки, но те не са най-важното. Същественото беше представянето. Шестото място беше хубаво, но сега трябва да го забравим и да продължим напред".

                                                                                                                     formula1.sportal.bg
Активен