Мартин Уитмарш: Оказахме се прекалено амбициозни с MP4-28.
Макларън са сбъркали с предприемането на радикален подход за болида, с който се състезават във Формула 1 през 2013 г., призна шефът на тима Мартин Уитмарш. Той посочи, че в Гран при разликата между това да побеждаваш и да имаш проблеми е изключително малка, но тимът като цяло е сгрешил при взимането на решения миналия сезон.
- Не толкова отдавна имахме най-бързата кола на грида – вече не е така. Честно казано, сегашният автомобил не е достатъчно бърз. В ретроспекция (може да се каже, че) бяхме прекалено амбициозни. Имахме конкурентноспособен болид и взехме решение за много големи промени, очаквайки да направим наистина голяма стъпка напред. Това се обърна срещу нас и сега плащаме цената – обясни Уитмарш в интервю за formula1.com.
Според него дори в тази ситуация има положителни неща. Началникът на отбора от Уокинг обясни, че всички в тима са научили много за себе си и са станали по-устойчиви. Следващата година вероятно също няма да е лека за екипа, тъй като Макларън ще продължат да работят с Мерцедес, но подготвяйки се за преход към двигатели на Хонда през 2015 г..
- Може да се получи така. Но мисля, че отборите преминават през различни фази. Ние планираме в дългосрочен план. Имаме късмет, че акционерите ни са страхотни. Стабилни сме финансово, разполагаме с добър бюджет и сега разполагаме с перспективата да работим със страхотен нов партньор. Така, че има много позитивни неща, при това в момент, когато доста отбори тук се борят да оцелеят. Тоест, да, трудно ни е, но ни се е случвало и преди – допълни Уитмарш.
Той споделя също така, че раздялата с Мерцедес на практика е продиктувана от факта, че щутгартският концерн не отделя голямата част от вниманието си на тима:
- За нас, за нашия бизнес модел – имаме нужда от връзка с OEM (Original Equipment Manufacturer), трябва да сме заводски тим. През последните години положението бе сложно, тъй като прогресивно се отдалечавахме от това състояние. Да, има много тъга при прекратяването на 20-годишно партньорство с толкова прекрасни моменти, но за тим като Макларън е необходима пълна подкрепа. Имаше различни възможности, но никоя не бе достатъчно интересна, за да обмислим раздяла с Мерцедес. Но Хонда си е Хонда. Прехвърлянето към двигатели на японския концерн ще се случи година след въвеждането на новите технически правила и агрегати единствено поради липса на време, продължи Уитмарш.
Хонда просто няма да са готови за сезон 2014., в същото време в Уокинг са наясно колко големи ще са очакванията към възобновения тандем Макларън-Хонда:
- Заедно с Хонда трябва отново да се научим да работим заедно и съм сигурен, че пак ще сме конкурентоспособни възможно най-бързо. Целта е ясна: постоянно да печелим заедно. Трябва да изчакаме, за да видим дали ще се случи веднага или ще отнеме малко време. Със сигурност ще е предизвикателство, тъй като през 2015-та всички останали ще имат година (с новите двигатели) зад гърба си.
mclarenbg.net