www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508996 пъти)

0 Членове и 5 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #675 -: Юни 18, 2013, 09:59:32 pm »


Рено загатна за наближаващата турбоера с видео

V6 1.6 турбо 750 кс и новата система ERS

От Рено Спорт пуснаха видео тийзър, с който загатват за предстоящата турбоера във Формула 1. Спортът оставя 2.4-литровите високооборотни двигатели с атмосферно пълнене и преминава към новата вълна от малолитражни турбо двигатели, залели автомобилния пазар по целия свят.

Новите двигатели ще бъдат с 1.6 литра работен обем и принудително пълнене от турбокомпресор. Ще произвеждат приблизително същите 760 кс, колкото имат и сегашните, но по-големият процент от тази мощност ще идва от ERS. Максималните обороти ще бъдат ограниени до 15 хиляди. Също така въртящият момент ще бъде по-висок, което се очаква да се отрази положително при излизане на болидите от по-бавните завои.

Сегашният KERS генерира само 80 кс за 6.7 сек. на обиколка, докато новият ERS ще дава 160 кс за 33.3 сек. на обиколка. Това категорично означава, че който отбор се справи по-добре с проектирането на новия за всички ERS, ще има голямо предимство пред конкурентите.

                                                                                                                        formula1.sportal.bg
« Последна редакция: Юни 19, 2013, 08:39:40 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #676 -: Юни 18, 2013, 10:02:38 pm »



Хорнер: Не отписвайте Райконен от битката за титлата

Булие: Можем да наваксаме изгубеното

В началото на сезона Кими Райконен изглеждаше като една от най-големите заплахи за Себастиан Фетел в битката за титлата. Пилотът на Лотус държеше втората позиция в шампионата и до Гран при на Испания изоставаше от лидера само с четири точки. В Монако обаче, положението му се влоши, особено след сблъсък със Серхио Перес, а след това в Канада проблемите с гумите също не му помогнаха. Сега финландецът е трети във временното класиране, отстъпвайки позиция на Фернандо Алонсо. Така от подгласник, дишащ във врата на Фетел, в момента Кими изостава с 44 точки от пилота на Ред Бул.

Лотус са наясно, че ако искат пилотът им да може да се бори за титла, ще трябва да бързо да затворят тази разлика в точките и да започнат да печелят състезания. Самият Райконен както винаги е спокоен и целеустремен единствено към победата. "Винаги се опитваме да победим. Няма да обърнем резултата, ако просто променим нещо. Имаме скоростта и ще продължаваме да упорстваме, но просто няма как да сме по-агресивни. Няма да спираме да опитваме".

Шефът на Лотус Ерик Булие заяви, че очаква отборът му да се върне в челото в Гран при на Великобритания благодарение на подобренията, които подготвят. "Очакваме някои нови разработки за "Силвърстоун", които би трябвало да ни помогнат да не изоставаме и да затворим разликата в точките. На нормални писти би трябвало да можем да извадим най-доброто от колата", заяви Булие. Статистиката от последните четири състезания сочат, че ако Кими направи точно това - натисне максимално и извади най-доброто от болида си, съперниците му не би трябвало да го отписват от битката. Шефът на Ред Бул Кристина Хорнер заяви: "В крайна сметка не трябва да изключваме Кими. Ако той успее да събере няколко добри резултата, може да се върне в надпреварата за титлата".

Булие е уверен, че Райконен може да навакса изгубената позиция. "Изгубихме позиции и затова трябва да работи усилено, за да поддържаме темпото, защото колата е конкурентноспособна, отборът също, и няма причина да не можем да се борим за подиуми".

                                                                                                                   formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #677 -: Юни 18, 2013, 10:08:39 pm »

Люис: Да те гони Алонсо е като да те гони бик



Люис Хамилтън финишира трети в Гран при на Канада, след като загуби втората си позиция седем обиколки преди края на надпреварата. Британецът направи много красиви борби с Фернандо Алонсо, който в крайна сметка излезе победител в битката между двамата. Световният шампион от 2008 година похвали колегата си за добрата езда и коментира, че да задържиш Фернандо граничи с невъзможното. В 63-та обиколка Нандо изпревари пилота на Мерцедес, а Люис направи колизия с Ферарито на Алонсо.

"Мисля, че изгубих част от предното си крило", каза по този случай Хамилтън. "Получи се страхотна битка. Алонсо беше много честен и затова всичко беше красиво. Той бе много бърз в DRS зоните. Всеки път, когато бяхме на такова място, аз бях на лимитера, но той ме настигаше", разказа Люис.

При една от комуникациите си с бокса, Хамилтън каза на рейс инженера си: "За Бога, остави ме да карам, човече!"

Ето как обясни думите си шампионът: "Да бъдеш преследван от Фернандо е като да бъдеш гонен от бик. Просто не ми трябваше някой да ми говори в ухото, когато давах всичко от себе си, за да се задържа. Не ми бяха нужни никакви разконцентриращи разговори, защото когато си на максимума много лесно можеш да катастрофираш", завърши Люис.

                                                                                                                   sportni.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #678 -: Юни 19, 2013, 08:43:33 pm »

Гран при на Австралия може да не открие сезон 2014



Гран при на Австралия може да не е домакин на първата надпревара от Формула 1 за сезон 2014, пише австралийският вестник The Sunday Herald Sun. В падока от известно време се носят слухове, че първият кръг за 2014-та ще се проведе в Бахрейн, когато ще се отпразнува и 10-годишният юбилей на състезанието. Според публикацията на австралийския вестник надпреварата в Бахрейн ще се проведе на 2-3 март (около две седмици по-рано от обичайното начало на сезона в F1). От своя страна организаторите на австралийската Гран при нямат нищо против състезанието в Мелбърн да се проведе след Бахрейн в средата или края на март, защото така няма да се припокрива с ежегодно провеждания фестивал Муумба в Мелбърн и мачовете на австралийската футболна лига.

- Предпочитанията ни са да запазим третия уикенд на март – коментира шефът на Австралия Гран при Корпорейшън Андрю Уестакот.

През 2006 г. Гран при на Австралия беше отложена за началото на април, но според Уестакот това не е навредило на зрителския интерес, като феновете са наброявали над 300 000 души. Той допълни, че надпреварата в Мелбърн продължава да запазва популярността си сред почитателите на спорта и да носи сериозни приходи:
- Това ще бъде 19-то провеждане на състезанието в Мелбърн с традиционно място в средата или в края на март. Гран при на Австралия вече е затвърдена като едно от най-важните събития в календара на града. Както посещаемостта, така и приходите имат силен ръст през последните 5 години.

Все още няма потвърден календар от ФИА за сезон 2014. За момента изглежда, че ако настоящите състезания се запазят и провеждането на предвидените надпревари за догодина в Русия и Ню Джърси се потвърди, тогава 2014-та може да е най-дългата състезателна година в историята на спорта с общо 21 надпревари. Това обаче вероятно ще е критикувано от някои отбори, така че се очаква ситуацията тепърва да се разяснява. Освен това списание Speed Week изрази съмненията си за провеждането на надпревари в Корея и Индия през 2014 г. Според изданието на пистата Йонгам няма да има състезание догодина, заради ниската популярност на спорта. Гран при на Индия през 2014-та пък може да не се финансира, защото организаторите от Jaypee Group са пред фалит според индийски източник.

                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #679 -: Юни 19, 2013, 08:46:02 pm »

Слухът за оттегляне на Мерцедес от F1 се възроди в навечерието на трибунала



Мерцедес може да се оттеглят от Формула 1 заради вътрешен натиск на акционери – подобен слух обикаляше вече няколко пъти из Гран при през последните години и се възроди пак в навечерието на Международния трибунал, насрочен за утре. Тимът на щутгартския концерн ще се яви пред инстанцията, за да обясни обстоятелствата около теста си с Пирели след надпреварата в Испания. Основният проблем в изпитанията бе, че отборът от Бракли използва тазгодишния си автомобил.

Именно негативните асоциации, породени от скандала, избухнал часове преди Гран при на Монако, се цитират като причина за желанието на акционери автомобилният производител да се оттегли от спорта. Според анонимни източници голяма група частни притежатели на дялове от концерна виждат утрешния трибунал като вододел в историята на тима. Ако Мерцедес F1 бъдат признати за виновни (и съответно наказани), то натискът в компанията за оттегляне от спорта вероятно ще се усили и желаещите това да се случи ще имат допълнителни основания да го искат.

- Мерцедес-Бенц трябва да излязат от F1 – е цитиран мениджърът на Юниън Инвестмънт Михаел Мудерс. – Компанията харчи стотици милиони за там, а това не носи нищо на никого.

Този и сродните му възгледи не са мнение на преобладаващото мнозинство акционери, както и на други хора в концерна. Председателят на борда на тима от F1 Ники Лауда например смята, че Мерцедес имат полза от участие в спорта. Шефът глобални комуникации на Даймлер Йорг Хове пък бе цитиран преди време да заявява, че присъствието в Гран при не е подлагано на дебат.

- Създадохме нови структури, за да осигурим дългосрочен успех и скоро ще сме на върха. Не планираме да се оттегляме от Формула 1. Тъкмо напротив – допълва Хове.

                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #680 -: Юни 19, 2013, 08:47:55 pm »

Хамилтън се надява на добро представяне на Силвърстоун



Люис Хамилтън се надява да се представи добре пред домашната си публика на състезанието във Великобритания на 28-30 юни. Англичанинът е уверен във възможностите на колата си за предстоящата надпревара на Силвърстоун и изрази надеждите си да се състезава за победата. Той е спечелил един път домашното си състезание – през 2008 г., когато стана и световен шампион във Формула 1 с отбора на Макларън.

- Спечелването на Гран при на Великобритания през 2008 г. беше един невероятен момент за мен. Целях се да го повторя оттогава насам и много бих искал да спечеля втора победа на Силвърстоун. Имаме добра кола тази година и затова се надявам, че можем да го направим. Ще бъде чудесно да накарам отбора да се гордее на домашното ми състезание – коментира Люис.

Пилотът на Мерцедес също така сподели, че британските фенове създават чудесна атмосфера на трасето и допринасят за мотивацията на пилотите за надпреварата. В момента във Формула 1 се състезават четирима британци – Дженсън Бътън, Люис Хамилтън, Пол ди Реста и Макс Чилтън.

- Силвърстоун е толкова специално (място) за британските състезатели, а уикендът е допълнен от невероятната подкрепа на нашите домашни фенове. Атмосферата, веещите се знамена около пистата и просто гледката на всички хора, които ни подкрепят, наистина ни повдига духа. Надявам се да направим добро шоу за тях. Ще натискаме колкото е възможно повече, за да им предоставим добър уикенд – каза Хамилтън.

                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #681 -: Юни 19, 2013, 08:50:22 pm »

Организаторите в Индия отхвърлиха слуха, че няма да провеждат F1 старт догодина



Организаторите на Гран при на Индия отхвърлиха появилия се слух, че догодина няма да провеждат кръг от Формула 1 и че са пред фалит. От пистата Буд Интернешънъл заявиха, че спекулациите са злонамерени и нямат абсолютно никакво основание.

- Споразумението ни с Формула Уан Мениджмънт е да провеждаме състезания от F1 на пистата Буд Интернешънъл до 2015 г. и възнамеряваме да изпълним това. Няма никаква причина да се отказваме от домакинството на F1 старт – заяви говорителят на Джайпее Спортс Интернешънъл Аскари Заиди в специално изявление.

В него се допълва, че трасето търси варианти да домакинства и други събития, включително мотоциклетни надпревари.

Тазгодишната Гран при на Индия е на 27 октомври. Календарът за 2014 г. все още не е утвърден окончателно. Новите попълнения в него ще са Русия и Ню Джърси, което означава, че ако останат всички настоящи стартове, то списъкът ще набъбне до 21 надпревари.

Слухът, който предизвика реакция от страна на организаторите на състезанието в Индия, бе, че те са близо до фалит. Последно корейците и китайците опитаха да намалят годишната си такса и преговаряха с Бърни Екълстоун за това. Трасетата получават единствено приходите от входни билети. Това е една от причините за нарастването на цените, водещо до отлив на фенове от множество писти.

                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #682 -: Юни 19, 2013, 08:52:46 pm »



Във Финландия: Райконен е логичното решение на Ред Бул

"Рикардо и Верн не стават за съотборници на Фетел"

Медиите във Финландия са убедени, че преминаването на местния герой Кими Райконен при шампионите от Ред Бул ще се превърне в реалност през 2014 година. Мнението е на коментатора на Формула 1 по местната телевизия MTV3. Според него бъдещото решение на Ред Бул да сменят Марк Уебър и да съберат двама световни шампиони Кими Райконен и Себастиан Фетел е най-логичното в момента.

"Хелмут Марко обяви по време на Гран при на Канада, че решението кой да смени Марк Уебър ще бъде взето по време на лятната пауза през август. Пилоти като Даниел Рикардо и Жан-Ерик Верн от втория отбор Торо Росо са добри момчета, но не стават за съотборници на Фетел, просто не са достатъчно добри за тежката задача", е мнението на Оскари Саари. "Изборът на Райконен е логичното решение в този момент за тях и според мен ще се сбъдне. Очаквам на негово място в Лотус да дойде Пастор Малдонадо заедно със силния си спонсорски гръб и милионите на PDVSA", завърши анализаторът на MTV3.

                                                                                                  formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #683 -: Юни 19, 2013, 08:55:37 pm »



Шефовете на Мерцедес Лауда и Волф няма да се изправят пред ФИА

Изслушването по скандала с Пирели е утре

От отбора на Мерцедес AMG днес потвърдиха, че едни от основните фигури на отбора Ники Лауда и Тото Волф дори няма да присъстват по време на изслушването пред Международния трибунал на ФИА. Той ще се събере утре в Париж, за да изслуша страните по случая с нерегламентираните тестове на Мерцедес с новите гуми на Пирели.

Германският тим ще бъде представляван от отборния шеф Рос Браун. Става все по-вероятно при наказание от страна на ФИА от Мерцедес да жертват главата на Браун. Бъдещето в отбора на британеца бе силно коментирана тема още преди началото на сезона и сега той може да се превърне в изкупителна жертва.

Трибуналът ще прецени дали тридневният тест, проведен в Испания миналия месец с колата на отбора за 2013, е нарушил правилника на Формула 1. Според устава отборите нямат право да правят тестове по време на сезона освен ежегодния тест за млади пилоти и аеродинамичните изпитания по права линия.

ФИА заяви, че решението ще бъде обявено възможно най-скоро след изслушването. Ако трибуналът прецени, че Мерцедес и/или Пирели са виновни, може да наложи наказания.

                                                                                                                         formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #684 -: Юни 21, 2013, 10:19:22 pm »

Международният трибунал и случаят срещу Мерцедес и Пирели – основните точки



Мерцедес и Пирели се явяват утре пред Международен трибунал в Париж, където ще бъде разгледано обвинението срещу тях за нарушаване правилата на Формула 1 за провеждане на тестове.

Международният трибунал

Трибуналът е създаден от международната автомобилна федерация (ФИА) през 2010 г., за да се занимава с въпроси, представени от ФИА, относно спазването на правилата. Утрешното изслушване ще е първият случай, по който трибуналът ще заседава.

Президент е Едуин Глазгоу – британски адвокат с обширен опит в търговското и общо право, който освен това е участвал в дисциплинарни случаи от английската Висша футболна лига и Ръгби Футбол съюза.

Съставът на трибунала е от 12 души. Вицепрезидент е Лоран Анселми от Монако. Останалите 10 души са от Белгия, Франция, Германия, Италия, Швейцария и САЩ.

Трибуналът оперира напълно независимо от всякакви други органи на ФИА. Съдийската комисия се състои от поне трима членове, никой от които не може да е от същата националност като основните страни по случая.

Случаят

Мерцедес участваха с болида си за 2013 г. и титулярните пилоти на отбора Люис Хамилтън и Нико Розберг в частен тест на Пирели на пистата до Барселона между стартовете в Испания и Монако. Правилата на Формула 1 забраняват изпитания по време на сезон с настоящ автомобил или такъв от предходния сезон, както и проби на трасе, включено в календара на съответната година. Дистанцията на теста е 1000 километра (приблизително три състезателни дистанции).

Мерцедес заявиха, че изпитанията са били организирани от Пирели, както и че са получили одобрението на ФИА да ги проведат.

От федерацията обясниха, че са заявили в комуникацията си с отбора, че подобен тест зависи от това на всички отбори да бъде дадена една и съща възможност за проби. Ферари са направили по-рано тест с Пирели в Барселона, но с болида си от 2011 г. След първоначалното разглеждане на ситуацията и допълнителните разяснения, дадени от отборите и доставчика на гуми, срещу Скудерията не бяха повдигнати обвинения. Ферари и Ред Бул подадоха официален протест часове преди старта на Гран при на Монако, когато разбраха, че Мерцедес са използвали тазгодишния си болид за теста. Пирели обявиха, че не са искали от Мерцедес да използват настоящата си кола.

Кой кого ще представлява

Шефът на Мерцедес Рос Браун и моторспорт началникът на Пирели Пол Хембри ще представляват страните си заедно с адвокатите. Ферари и Ред Бул също могат да участват. Днес бе оповестено, че председателят на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда и моторспорт директорът на щутгартския концерн Тото Волф няма да присъстват. Люис Хамилтън също заяви, че няма да се явява.

Възможните наказания

Възможните наказания, които могат да бъдат наложени в случай доказване на обвинението, варират от предупреждение до изключване от шампионата. Трибуналът може също така да наложи глоба или да отнеме точки.

Последващи действия/последици

Пирели могат да се оттеглят от спорта, ако срещу тях бъдат взети някакви мерки, а те нямат договор за 2014 г. Срокът, до който доставчикът на гуми трябва да предостави на отборите спецификациите за следващия сезон, е 1 септември на предходната година. Това означава, че съществува риск Формула 1 да остане без доставчик на гуми за догодина. През следващия сезон започват да се използват новите двигатели на производителите на агрегати и все още се водят дискусии кога и какви тестове да се провеждат с оглед сериозната промяна в техническите правила.

За Мерцедес се говори, че акционери, както и членове на борда на концерна, искат оттегляне от Формула 1 заради накърняване имиджа на компанията, както и сериозни инвестиции, срещу които се получава твърде малко.

При налагане на някакви санкции двете страни могат да обжалват – тогава се стига до граждански съд.

Появиха се предположения, че защитата на Мерцедес се гради върху имейл от техническия делегат и рейс директор на ФИА Чарли Уайтинг, даващ разрешение за провеждането на теста. Ако подобно писмо бъде представено, това може да застраши позицията на Уайтинг.

Рос Браун заяви, че решението за участие на Мерцедес в теста е взето от него. Това може да застраши неговия пост в отбора от Бракли. Слухове за ситуацията на англичанина има от началото на настоящата година заради привличането на бившия технически директор на Макларън Пади Лоу.

                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #685 -: Юни 21, 2013, 10:21:10 pm »

Форс Индия направиха втори аеродинамичен тест



Форс Индия тестваха за втори път автомобила си за 2013 г. VJM06 на прав участък в сряда на летище Дъксфорд във Великобритания. Колата бе карана от британеца Джеймс Каладо, пилот от сериите GP2, който проведе и предишния тест за тима по-рано през годината. Каладо се състезава за отбора на ART в GP2 и в момента заема 5-то място в класирането при пилотите. Мениджър на състезателя е Никола Тод (син на президента на ФИА Жан Тод), който е мениджър и на Фелипе Маса, Пастор Малдонадо и Жул Бианки във Формула 1.

                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #686 -: Юни 21, 2013, 10:22:38 pm »

Кристиан Хорнер отиде на трибунала в Париж, изслушването започна



Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер пристигна в Париж, за да присъства на заседанието на Международния трибунал, на което днес се разглеждат обвиненията срещу Мерцедес и Пирели по повод теста им на пистата Каталуния след Гран при на Испания.

Официалният протест срещу екипа от Бракли бе подаден от Ред Бул и Ферари. В тази връзка те могат да присъстват на изслушването, но до тази сутрин нямаше индикации за подобни намерения нито от Милтън Кийнс, нито от Маранело по отношение хора от екипите.

Началникът на шампионския тим бе сред най-недоволните от теста на Мерцедес и Пирели. Той директно обвини съперниците от Бракли, че са получили нечестно предимство от изпитанията и на няколко пъти бе доста остър по адрес на съперниците. Хорнер уточни, че недоволството му е насочено изцяло срещу Мерцедес заради факта, че са използвали тазгодишния си болид в тренировките.

Пълният списък на трибунала бе оповестен тази сутрин, малко преди началото на процедурата. Изслушването се оглавява от президента Едуин Глазгоу. Съдии са Лоран Анселми (вицепрезидент на трибунала, адвокат от Монако), американският адвокат и съосновател на Гранд-Ам Крис Харис, Патрик Редерсдорф от Швейцария и председателят на британския съвет за автомобилен спорт Тони Скот-Андрюс.

Първо ФИА излага случая, след това е ред за изслушване на Мерцедес и накрая – на Пирели. Всяка от страните има и право на отговор.

Мерцедес са представлявани (освен от адвокати) от шефа на екипа Рос Браун, главният рейс инженер Андрю Шовлин и тийм мениджърът Рон Медоус. От името на Пирели се явява моторспорт директорът на компанията Пол Хембри. От страна на ФИА на трибунала е рейс директорът на федерацията Чарли Уайтинг.

Ферари, Макларън и Уилямс са изпратили наблюдатели, които обаче не са членове на отборите.

                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #687 -: Юни 21, 2013, 10:24:48 pm »

Пирели не са нарушили правилата, Мерцедес са получили облаги от теста, заяви адвокатът на ФИА



Адвокатът на ФИА Марк Хауард приключи изложението от страна на световната автомобилна федерация на изслушването в Париж. Днес във френската столица се провежда Международен трибунал, на който се разглежда случаят с теста на Мерцедес и Пирели след Гран при на Испания от Формула 1.

Хауард уточни в изложението си по въпроса, че Пирели не са призовани заради нарушаване правилата на F1, а заради това, че останалите тимове не са били уведомени за тренировките:

- Никой от останалите участници в шампионата през 2013 г. не е бил поканен да участва в теста или да наблюдава. Никой от останалите участници в шампионата през 2013 г. не е знаел за провеждането на теста. Без знанието, съгласието и участието на други участници, Мерцедес и Пирели са можели да извършат дейност, която да е в ущърб на състезанията.

Проблемът с това, че другите отбори не са били уведомени, засяга и Мерцедес, продължава Хауард:

- От страна на Мерцедес не е имало какъвто и да е опит за включване на други екипи, за да се покаже, че не се печели каквото и да е предимство. Мерцедес са придобили допълнителни познания (интелектуален капитал) относно това как работи колата им по време на теста. Дали отборът е получил предимство в представянето си или не, няма отношение в настоящия случай.

Според адвоката кореспонденцията, за която Мерцедес обясниха, че е източникът на разрешение от страна на ФИА, е била неформална. Тя се е водела между отбора и рейс директора на федерацията Чарли Уайтинг – той е общувал с екипа относно теоретичната възможност за тест с болид от 2013 г., но не е бил информиран, че изпитанията в Барселона ще се състоят.

- Използването на автомобила в продължение на три дни поне е дало информация на Мерцедес относно това, че не е нужно да променят колите си. Това само по себе си е ценна информация. Не е невъзможно (не е извън пределите на възможностите) някакъв дефект да е станал очевиден в тридневните изпитания и не може да се предположи сериозно, че Мерцедес няма да потърсят начин да поправят подобно нещо. Бихме изказали предположение, че е трудно да се заяви, че Мерцедес не са получили никакви облаги от теста – казва още Хауард.

                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #688 -: Юни 21, 2013, 10:26:38 pm »

Могат ли хората да си позволят билетите за Силвърстоун, пита Бътън



След като стана ясно, че продажбите на билетите за Гран при на Великобритания са спаднали заради покачените цени, Дженсън Бътън изказа мнението си относно въпроса, като според него икономическата ситуация в световен мащаб е причината за по-слабата посещаемост на повечето спортни събития.

Най-евтините билети за предстоящата надпревара във Великобритания са по 145 паунда. За сравнение най-евтиният вариант билети в Малайзия е 13 паунда. Говорител на Силвърстоун коментира, че в последните 6-8 седмици продажбата се е увеличила, но посещаемостта няма да се доближи до рекордната от 2011 г. и 2012 г..

- Не мисля, че хората губят интерес към спорта. Ако погледнете всяко спортно събитие, (посещаемостта) не е толкова голяма, колкото може би е била миналата година. Това просто е положението в света в момента – каза Бътън пред британския вестник Гардиан. – Би било много впечатляващо, ако билетите се разпродадат, но има ли толкова много хора, които могат да си позволят да дойдат?

Шампионът от 2009 г. мисли, че феновете на спорта не са намалели въпреки надпреварите, в които пилотите не могат да покажат най-доброто си каране, защото трябва да пазят гумите си:

- Съгласен съм, че в някои състезания нямаше много действие. Беше по-скоро: „След Вас, господине, защото пазя гумите си.” Но имаше и добри надпревари. Сигурен съм, че липсата на победа на британски пилот тази година също допринася за разликата.

                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #689 -: Юни 21, 2013, 10:28:12 pm »

Мерцедес се явяват подизпълнител на Пирели за теста, заяви адвокатът на тима



Мерцедес настояха на изслушването на Международния трибунал, че не са нарушили правилата на Формула 1 за провеждане на тестове. Според отбора от Бракли реално не съществува проблем, който те да разясняват.

Тимът е представляван в Париж от адвокат Пол Харис. Той започна изложението си с твърдението, че тестът е на Пирели и е проведен от Пирели, а не от Мерцедес. В това отношение, заяви Харис, тимът се явява подизпълнител на доставчика на гуми:

- Единственото смислено заключение е, че случилото се през онзи ден – независимо дали се нарича тест или каране на писта – е проведено от Пирели. Не съществува случай, ако тестът не е проведен от Мерцедес.

Според адвоката изпитанията са направени по силата на точка 4.2 от договора на Пирели и не се възприемат за тест спрямо точка 22 от спортните правила, тъй като в текста не се споменават изпитания.

Споменат бе и имейл от Чарли Уайтинг, за какъвто се говори от известно време. Писмото обаче било от рейс директора на ФИА до адвоката на федерацията Себастиен Бернар. В него Уайтинг пита:

- По мое мнение такъв тест всъщност реално не се провежда от отбор. Смяташ ли, че бихме могли да заемем тази позиция, за да позволим на Пирели да направят смислени изпитания?

Отговорът на Бернар гласи:

- Бихме могли да заемем такава позиция.

Адвокат Харис призна в изложението си, че е липсвала прозрачност около провеждането на теста, както и че повече внимание в това отношение не би било излишно в света на Формула 1, „където прозрачността не е норма (на поведение)“. Той заяви също така, че Мерцедес са действали с идеята да допринесат за благото на всички участници в F1.

Харис освен това повдигна отново въпроса с проведения от Ферари тест. Според него ако Мерцедес са нарушили правилата, същото важи и за Скудерията. Разликата между болид от 2011 (като използвания от тима от Маранело за изпитанията) и 2013 г. е само 0,5 сек на обиколки на пистата в Барселона.

- Ферари са имали възможност да тестват гуми веднъж през 2012 и веднъж през 2013 г., така че Мерцедес са чак трети в реда – допълни адвокатът.

                                                                                                                  clubs1.bg
Активен