www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508995 пъти)

0 Членове и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #690 -: Юни 21, 2013, 10:31:57 pm »

Рос Браун: Не виждам как бихме могли да ползваме информация от този тест
 


Мерцедес не са получили предимство в представянето си заради теста с Пирели на пистата Каталуния след Гран при на Испания, заяви шефът на екипа от Бракли по време на изслушванията пред Международния трибунал днес в Париж. Англичанинът призна, че е неизбежно екипът да се сдобие с някаква информация по време на изпитанията, но тези данни, твърди той, не водят до нещо повече.

Според Браун екипът му просто няма как да се е възползвал от информацията от конкретния тест.

- Не виждам как (би могло да стане). Не знаехме какви са гумите; не знаехме какви са целите на Пирели. Винаги работим на принципа, че липсата на информация е по-добра от лошата информация. Не виждам как бихме могли да използваме данните от конкретните изпитания – заяви Браун по време на кръстосан разпит.

Той разясни също така, че телеметрията е работели, заради сигурността на колата, но събраните от сензорите данни са архивирани на отделен сървър в базата в Бракли. Целта е да се подсигури отборът, че тази информация няма да бъде използвана по никакъв начин. На настояване от страна на адвоката на ФИА Марк Хауард, че използването на кола от настоящия сезон е предимство, Браун каза, че това просто не може да бъде избегнато.

- Този аспект бе обмислен, когато получихме разрешение от ФИА да направим теста. Но не бива да се раздухва излишно – допълни той.

Англичанинът поясни още, че за него мнението на рейс директора Чарли Уайтинг е окончателно по различни спортни въпроси – включително този за изпитанията с Пирели. Той посочи, че именно Уайтинг се справя с всякакви възникнали проблеми по пистите. Фактът, че след първоначалната размяна на имейли относно изпитанията не е последвала допълнителна комуникация бе коментиран от Браун като обичаен – подобно развитие на събитията не е нещо извънредно според него. На въпроса дали винаги търси мнението на Уайтинг писмено, шефът на Мерцедес отговори:

- Не. Особено по време на събитие, състезателен уикенд – това не е практично.

В същото време Мерцедес изразиха съжаление, че са допуснали пилотите им Нико Розберг и Люис Хамилтън да карат с необозначени каски по време на теста. Това бе прието като знак, че тимът се е постарал да прикрие изпитанията. По време на изслушването обаче стана ясно, че според екипа към отделни аспекти от ситуацията е трябвало да бъде подходено по различен начин.

- В ретроспекция виждаме откъде е породена подозрителността на другите тимове – обясни адвокатът на Мерцедес Пол Харис. – Съжаляваме за решението пилотите ни да носят черни шлемове и се извиняваме. Имахме определени причини за това – поради липсата на охрана. Напълно сме наясно, че тази част от случилото се поражда съмнения и съжаляваме за това.

Рос Браун пък каза още, че Мерцедес са питали Пирели дали други екипи от Формула 1 са канени на теста:

- Да, сторихме го. В едно от посланията си [Андрю] Шовлин попита дали някой от останалите отбори ще присъстват на теста.

                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #691 -: Юни 21, 2013, 10:33:37 pm »

Пирели смятат, че ФИА няма юрисдикция над тях



Пирели не разбират защо са призовани да се явят на дисциплинарно изслушване пред ФИА, заяви адвокатът на доставчика на гуми за Формула 1 Доминик Дюма пред провеждащия се днес в Париж Международен трибунал относно теста на компанията с Мерцедес след Гран при на Испания.

Дюма бе категоричен, че Пирели не разбират настоящите действия на федерацията. Той допълни, че компанията е действала единствено в рамките на правомощията, дадени й от ФИА.

- Не разбираме дисциплинарния процес. Ферари и Ред Бул потвърдиха, че нямат никакви претенции спрямо Пирели. Твърденията са необосновани, тъй като бе признато, че Пирели не са нарушили кода – добави адвокатът.

Позицията на компанията е, че ФИА и свързаните с нея правораздавателни органи могат да взимат решения единствено спрямо членове на ФИА и участници в шампионатите й. Той даде за пример случая с Флавио Бриаторе от 2008 г. (скандалът с Гран при на Сингапур):

- В случая ФИА срещу Бриаторе има експертно мнение, гласящо, че според френските закони ФИА има юрисдикция над спортните въпроси и статути, но няма юрисдикция или власт да санкционира хора/субекти, които не са приемали да се съобразяват с правилата. Не може да има санкция без каквито и да са солидни легални основания и Пирели не могат да приемат и няма да приемат техния имидж, качество на продукти или доверието в компанията да бъдат очернени заради случай, който е неприемлив и необоснован.

Дюма каза още, че се надява решението на трибунала да уталожи напрежението в спорта и да позволи на отделните страни да се разберат по отношение на правилата за тестване на гуми в F1:

- Това трябва да се направи абсолютно спешно и наложително.

Според адвоката на ФИА Марк Хауард обаче Пирели са подвластни на правилата на федерацията. Той заяви по-рано днес, че това е заложено в клаузите на договора на компанията с администриращата организация.

                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #692 -: Юни 21, 2013, 10:35:55 pm »

Трибуналът на ФИА ще решава утре (днес - 21.06. - бел. на публ.) , Лауда опитал да постигне извънсъдебно споразумение



Международният трибунал на ФИА приключи изслушванията относно теста на Мерцедес и Пирели след Гран при на Испания, а решение ще бъде взето и оповестено утре.

Днешната процедура включваше изложения от всички призовани страни – ФИА, Мерцедес и Пирели и допълнителни разпити. От федерацията настояха, че не са давали разрешение за провеждане на изпитанията. Отборът от Бракли заяви за пореден път, че са получили позволение. Представителите на доставчика на гуми пък оповестиха, че според тях ФИА няма юрисдикция над компанията.

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер лично наблюдаваше процедурата. Присъстваха наблюдатели още от Ферари, Макларън и Уилямс.

Хорнер заяви, че не е бил убеден от аргументите на Мерцедес по случая, но допълни, че решението сега е в ръцете на трибунала.

- Те разполагат с всички факти и ние вярваме, че ще вземат подходящото решение – обясни той пред Скай Спортс. – Не е наша работа да коментираме какви би трябвало да са наказанията. Според мен е доста ясно, че когато една кола от Формула 1 стъпи на писта, научаваш нещо, особено ако болидът е от сегашните. Почти няма значение какъв тип гуми са били използвани [в конкретните проби]. Всички отбори знаят какви са правилата.

Хорнер коментира и информацията за предложение от страна на Мерцедес да не взимат участие в теста за млади пилоти:

- Не виждам как това може да е някаква съществена санкция... Те вече са направили изпитания с титулярните си състезатели, така че да не участват точно в тези проби вероятно няма да е голямо наказание.

Междувременно председателят на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда обясни, че се е опитал да избегне стигането до трибунал – чрез извънсъдебно споразумение с Бърни Екълстоун.

- През целия уикенд в Монреал се опитвах да избегна процеса. Ред Бул и Ферари пуснаха протест срещу нас. За извънсъдебно споразумение с Бърни Екълстоун бе нужно писмо от Мерцедес до президента на ФИА [Жан] Тод. И Тото Волф (моторспорт директорът на щутгартския концерн), и Рос Браун отказаха. Сега трябва да живеят с последствията – е цитиран австриецът от вестник Блик.

                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #693 -: Юни 21, 2013, 10:37:47 pm »

От Уебър зависи дали ще остане в Ред Бул, каза самият пилот



Решението дали Марк Уебър ще продължи да се състезава за отбора на Ред Бул след 2013 г. ще вземе самият той, а не екипът, каза австралиецът.

След инцидента със съотборника си Себастиан Фетел по време на Гран при на Малайзия, когато Фетел не изпълни нарежданията от бокса и изпревари Уебър, отново се заговори за обтегнатите отношения между двамата пилоти и евентуалното напускане на Марк от тима. Името му се свързваше с участие в сериите Льо Ман с Порше през 2014 г., но от отбора отхвърлиха това твърдение.

Пилотите, за които се говори, че може да заменят австралиеца, ако напусне Ред Бул, са Кими Райконен, Жан-Ерик Верн и Даниел Рикиардо.

Уебър призна, че за момента не бърза с решението си и е концентриран върху предстоящите състезания.

- Топката стои стабилно в моето поле. Разбира се, трябва да продължа да карам добре, защото иначе тази топка ще излезе от полето и други хора ще заемат седалката, защото вероятно ще са по-привлекателни за отбор като Ред Бул – коментира Уебър.

Той сподели, че се нуждае от още време, за да реши как ще продължи кариерата си и че поддържа добри отношения със собственика на Ред Бул Дитрих Матешиц, който по-рано през годината заяви, че докато Уебър не се оттегли от спорта, за него винаги ще има място в отбора:

- Ще продължа да го държа в течение относно това, какво мисля, на къде съм насочил енергията си и къде е мотивацията ми за работата ми на това ниво. Все още имам нужда от малко повече време. Мисля, че можем да го решим сравнително късно.

                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #694 -: Юни 21, 2013, 10:39:31 pm »

Фетел: Силвърстоун е трудна писта



Себастиан Фетел определи пистата Силвърстоун като трудна преди идващата Гран при на Великобритания и каза, че трасето може да се сравнява единствено със Сузука в Япония. Това, което германецът харесва в двете конфигурации, са бързите и преливащи завои, които позволяват на пилота да ги вземе с висока скорост. Марк Уебър също споделя мнението на съотборника си в Ред Бул и каза, че на Силвърстоун се изисква прецизност от страна на пилота и колата.

- Изключвайки непредвидимото британско време, Силвърстоун е едно от най-добрите състезания за сезона и една от любимите ми писти – коментира Фетел. – Дори след промяната на питлейна и падока, остава трудна писта. Само Сузука може да се сравни със Силвърстоун. Никое друго трасе от календара няма такава последователност от супербързи завои като тези на Силвърстоун. Копс, Маготс, Бекетс и Чапел (завои 9, 10, 12, 14, б.а.) са сред четирите най-добри завоя във Формула 1 – те са едно цяло. Трябва да вземеш първия идеално иначе ще загубиш ритъма. Чапел е толкова бърз. Ако си преминал както трябва през останалите завои и колата е добре настроена, тогава можеш да го вземеш на пълна газ. Минаваш през него с около 270 км/ч, наистина невероятно!

Трасето на Силвърстоун е едно от най-старите в календара, като първото състезание от Формула 1 там се е провело през 1950 г., когато е и първата година на провеждане на световния шампионат. Пистата е дълга 5,891 км, като за предстоящото състезание на 30 юни пилотите ще навъртят общо 52 обиколки. Рекордът за един тур с болид от F1 на трасето е поставен от Фернандо Алонсо през 2010 г. (1:30,874).

- Това е второто ми домашно състезание, тъй като живея във Великобритания – каза Уебър. – Формула 1 е част от британския моторен спорт от толкова много време. Гран при на Великобритания е престижно събитие и затова е толкова хубаво да постигнеш добър резултат там. Победата ми през 2010 г. беше доста специална. Това е писта от старата школа, бърза и с преливащи завои. От пилота се изисква изключителна точност, също и от колата.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #695 -: Юни 21, 2013, 10:43:58 pm »

Трибуналът реши: предупреждения за Мерцедес и Пирели



Международният трибунал на ФИА взе решение относно случая с теста на Мерцедес и Пирели на пистата Каталуния след Гран при на Испания.

Отборът и доставчикът на гуми получиха официални предупреждения, а на екипа от Бракли е забранено и да участва и в предстоящия тест за млади пилоти.

Текстът на решението:

Припомняне на фактите

На 5 юни 2013 г. вследствие на подаден през уикенда на Гран при на Монако протест от Ред Бул Рейсинг и Ферари Скудерия Тийм срещу коли №9 и 10 (Мерцедес AMG Петронас F1 Тийм) за провеждането на тридневен тест с Пирели, използвайки автомобил от 2013 г., на 15, 16 и 17 май в Барселона, президентът на ФИА изпрати на президента на Международния трибунал известие за обвиненията срещу Пирели и Мерцедес AMG Петронас F1.

На 5 юни 2013 г. Пирели и Мерцедес бяха призовани от президента на Международния трибунал да се явят пред трибунала.

 
Решение на Международния трибунал

Трибуналът, след като изслуша страните и прегледа изложенията им, реши, че:

1. Мерцедес ще бъдат предупредени;

2. На Мерцедес ще бъде забранено да участват в предстоящия тридневен тест за млади пилоти;

3. Пирели ще бъдат предупредени.

 

Международният трибунал бе председателстван от г-н Едуин Глазгоу (Великобритания) и включваше г-н Кристи Харис (САЩ), г-н Патрик Редерсдорф (Швейцария) и г-н Антъни Скот Андрюс (Великобритания).

                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #696 -: Юни 21, 2013, 10:47:55 pm »

Реакциите на ФИА, Мерцедес и Пирели след решението на трибунала



Мерцедес и Пирели бяха официално предупредени за теста, който проведоха след Гран при на Испания по-рано през настоящия сезон във Формула 1.

Тимът от Бракли оповести в изявление, че приема решението.

- То подтвърди, че отборът е действал в името на доброто, участвайки в тест на Пирели и в нито един момент не е имал намерение да се сдобие с нерегламентирано спортно предимство и няма причина да се смята, че не е било дадено одобрение за изпитания. Мерцедес приема санкциите – предупреждение и забрана за участие в предстоящия тест за млади пилоти. Отборът би желал още веднъж да заяви твърдата си вяра в съответните процеси и да приветства ФИА за (организирането на) независима дисциплинарна организация. Тимът би искал да благодари на Международния трибунал и неговия президент за справедливото изслушване. В името на най-добрите интереси на спорта отборът не възнамерява да обжалва решението. Мерцедес ще работят в бъдеще с ФИА и останалите участници за установяване на по-строга процедура за тестове, особено по отношение подкрепата към доставчика на гуми – се казва още в изявлението.

Световната автомобилна федерация също засегна процедурите около организирането на изпитания с Пирели, които бяха една от основните обсъждани точки по време на изслушванията вчера.

- ФИА се надява, че уроците от случая и от взетото решение са научени. Отсега нататък ФИА ще подсигури подсилване контрола на тестовете в сътрудничество с всички F1 отбори – се казва в официалното съобщение от страна на федерацията.

За уроци говореше и моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри. Той заяви, че нито доставчикът на гуми, нито Мерцедес са действали с лоши помисли и намерението при провеждането на теста не е било отборът да получи каквото и да е предимство.

- Първото нещо, което мога да кажа, е, че г-н Глазгоу (президентът на Международния трибунал – б.р.) проведе много честно, независимо изслушване. За всички бе изключително важно дисциплинарният процес да се случи по този начин, тъй като е за първи път. Що се отнася до резултата, то е хубаво да чуем признанието, че както ние, така и Мерцедес не сме действали с лоши намерение. Разходите (по случая) са разделени на три и се надявам това да означава, че сега всички ще се фокусираме отново върху спорта. Това, разбира се, не означава, че ние нямаме нужда от нормални (тестови) условия с подходящи автомобили. Все още правим изпитания с почти музейни коли, опитвайки се да си вършим работата. Предстои ни доста труд, за да прокараме нормални проби. Така че – да си научим урока, но истинският проблем пред нас е да намерим начин да провеждаме нормални тренировки – коментира Хембри пред Скай Спортс.

                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #697 -: Юни 21, 2013, 10:49:24 pm »

Уитмарш: Силвърстоун е най-добрият пример за осъвременена писта



Силвърстоун е най-добрият пример за това, как една писта може да се, модернизира, за да отговаря на настоящите изисквания на Формула 1, мисли шефът на Макларън Мартин Уитмарш.

Предстоящият осми кръг от световния шампионат ще бъде домашното състезание за отбора на Макларън. Екипът очаква с нетърпение надпреварата пред британска публика, като според Уитмарш британците са едни от най-страстните фенове на спорта с големи познания за F1.

- Пистата е трудна за овладяване. Все още е запазила достатъчно от оригиналното си оформление от времето на войната, което позволява успешно да се свърже с миналото. Вероятно това е най-добрият пример в света за това, как една писта може да е осъвременена, за да покрие модерните стандарти за безопасност, и все още да запази необходимото предизвикателство, което изисква съвременната Формула 1. Най-вече това е едно невероятно високоскоростно предизвикателство, което пилотите обичат – коментира Уитмарш.

Състезателите на Макларън очакват по-добър резултат във Великобритания, отколкото този в Канада, и изразиха възхищението си от славната история на трасето.

Дженсън Бътън каза, че е израснал на Силвърстоун, наблюдавайки състезанията от Гран при. Въпреки че трасето се е изменило доста, откакто е било домакин на първата надпревара от Формула 1 през 1950 г., според Бътън специалната атмосфера там се е запазила:

- Да се състезаваш на същата писта като тази, на която са карали (Хуан Мануел) Фанджо, (Джим) Кларк, (Джеки) Стюарт и (Аертон) Сена, е страхотно. Едно от най-невероятните неща на Силвърстоун е нивото на подкрепа, която виждам всяка година. Виждаш как феновете те развеселяват. Целта ми ще е да извадя максималното от пакета и да се състезавам толкова силно, колкото мога. Това би бил задоволителен резултат за мен следващия уикенд.

Серхио Перес сподели, че харесва пистата Силвърстоун и се надява с отбора да се представят добре пред британските фенове:

- Чудесно е, че можеш да погледнеш на старите черно-бели снимки от Гран при на Великобритания и ясно да разпознаеш завои като Копс, Стоу и правата Хангар. След тежък уикенд в Канада ще гледаме да се представим по-добре пред домашните фенове на тима. Постоянно се развиваме.

                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #698 -: Юни 21, 2013, 10:51:54 pm »

Ферари недоволни от решението по отношение теста на Мерцедес и Пирели



Екипът на Ферари остана недоволен от решението на Международния трибунал по отношение теста на Мерцедес и Пирели след Гран при на Испания. Отборът и доставчикът на гуми бяха санкционирани с официално предупреждение, а тимът от Бракли няма да участва в изпитанията за млади пилоти по-късно този сезон.

Скудерията също бе част от разследването на ФИА относно изпитанията, провеждани от Пирели. Екипът от Маранело бе направил тест, но с болид от 2011 г. преди тазгодишната надпревара на Каталуния. След допълнителни запитвания от страна на федерацията и изпратените обяснения, не бяха предприети повече действия срещу Ферари.

Отборът изпрати наблюдатели за изслушванията в Париж, които се проведоха вчера. Решението бе оповестено днес и то явно никак не допада на Скудерията, което личи от коментар на уебсайта на тима, чийто пълен текст публикуваме:

 
Официално Ферари никога не са имали навика да коментират присъди.

Както обаче всички знаете, „магьосникът на конете“ (Horse Whisperer – под този псевдоним на официалния сайт на Ферари се публикуват коментари по различни въпроси – б.р.) е свободен дух, който обобщава настроението на милиони фенове, особено когато определени инциденти го предизвикат.

Изправяли ли сте се някога срещу трибунал по дадени обвинения? За щастие това никога не се е случвало на магьосника, но едва ли е приятно. Днес обаче научихме, че дори когато някой е виновен – и в този случай това е неоспоримо и е доказан факт – винаги има начин начин да се промъкнеш по най-добрия начин. На съдията може единствено да се подхвърли какво би трябвало да е наказанието и още повече – защо не го направим нещо лекичко, като плесване по ръката.

Някак озадачаващо е (най-меко казано), че виновната страна може да се измъкне на практика без наказание за това, че е получила „несправедливо спортно предимство“. Не ми казвайте, че да тестваш три дни самостоятелно на пистата Каталуния е същото като да провеждаш проби с още девет други отбора на Силвърстоун с млади надежди зад волана, и то в район, където времето може да бъде променливо дори в разгара на лятото. И ако целият инцидент се бе случил след теста за млади пилоти, каква ще е да санкцията тогава? Щяха ли да им забранят да проведат общата си вечеря в края на годината?

В определен аспект ситуацията е като да ти вкарат несъществуващ гол, той да не бъде отменен и след това съперникът ти погрешно да получи дузпа, която няма никакъв ефект върху резултата – случаи, които англичаните и германците би трябвало да помнят добре, не мислите ли? Не е нещо поправимо с дузпа в следващия мач...

Начинът, по който вървят нещата във Формула 1 в момента, става скучен: допускаш грешка, състезаваш се с нелегален компонент, но след това ти казват просто да го смениш за следващия старт и било, каквото било...

Всичко това напомня на „магьосника“, че ако в близко бъдеще се окаже начело на отбор от Формула 1 и започне трудно сезона, то е необходимо единствено да организира една седмица тестове в точния момент и може би да пропусне по-късна сесия, до който момент всичко ще е утихнало. Вие какво мислите?

PS: О, и до онези, които плещят за прозрачност и доверие – „магьосникът“ би им напомнил, че правилата са пределно ясни: не може да правиш тестове с кола от настоящата година. С онези на поне две години е разрешено да го правиш когато и където искаш, с който пожелаеш пилот, облечен по какъвто начин ти скимне и като поканиш който искаш.

                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #699 -: Юни 21, 2013, 10:55:24 pm »



Екълстоун има договор с Пирели и за 2014

Доставчикът няма споразумение с ФИА

Насред скандала с тестовете и споровете около гумите този сезон, Бърни Екълстоун разкри, че договорът на Пирели продължава и след 2013. Досега италианският доставчик настояваше за нова сделка, но в същото време не криеше недоволството си от ситуацията в спорта в момента. Първоначалното споразумение на производителя на гуми беше за три години - от 2011 до 2013 включително. Вчера обаче, запитан за ситуацията с тях, Екълстоун заяви: "Имаме договор с Пирели за следващата година". Най-вероятно това се отнася за компанията на Бърни - FOM (Formula One Management), която контролира търговските права на спорта и няма общо с ръководството на Ф1 - ФИА.

Екълстоун допълни: "Пирели нямат споразумение с ФИА за 2014".

                                                                                                 formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #700 -: Юни 21, 2013, 10:57:05 pm »



Хамилтън: Вече трябваше да съм няколкократен шампион

"Загубих най-добрите си години в Макларън"

Люис Хамилтън призна, че времето минава и се притеснява дали ще успее да спечели още една световна титла, за да бъде запомнен от феновете на Формула 1. Британецът бе близо до титлата още в дебютния сезон и я спечели във втория.

Оттогава обаче минаха близо пет години и британецът напусна родния Макларън за новото предизвикателство Мерцедес и огромна заплата.

"Времето минава, минаха пет години, откакто спечелих световната си титла. Почти успях още в първата си година, успях през следващата, но оттогава просто не разполагах с болид, с който да го направя. Загубих най-хубавите си години, след които вече можеше да съм няколкократен шампион", съжалява Хамилтън. "Остарявам и няма да съм вечно в този спорт. Когато се състезавах в по-долните серии, печелих титлата почти всяка година. Има много добри пилоти, които така и никога не са печелили шампионата във Формула 1. Така че аз съм постигнал нещо голямо в кариерата си. Искам обаче да ме запомнят като велик пилот, а това става, след като зад гърба ти има три-четири титли", завърши Люис.


                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #701 -: Юни 21, 2013, 11:05:01 pm »


Рено представи двигателя за новата турбо ера

Пълна техническа информация и снимки

През 2014 Формула 1 ще влезе в нова ера. След три години на планиране и развитие, организаторите представиха най-значимата техническа промяна в последните две десетилетия, която ще връхлети спорта през новия сезон. Правилникът за двигателите формира основната част от задаващата се революция: въвеждането на ново поколение задвижващи блокове, които комбинират 1,6-литров турбо двигател със системи за възстановяване на енергия, които драматично ще увеличат ефикасността, събирайки енергията, отделяща се под формата на топлина от ауспусите и спирачките.

Максималната мощност на новия двигател ще надхвърля мощността на сегашните V8 F1 двигатели, но на фона на значително понижен разход на гориво. При позволени само 100 кг гориво за състезание, новите задвижващи блокове ще използват с 35% по-малко бензин от своите предшественици.

"От 2014 ще изведем двигателите на преден план и ще възстановим баланса във Ф1. Двигателят е сърцето на една кола, от следващата година той се връща в сърцето на нашия спорт." Aлен Прост, посланик на Рено и 4-кратен Световен шампион във Формула 1.

2014: Какви са правилата?

1.6-литров турбо V6 с директно впръскване на горивото.

Уникална архитектура на принудително пълнене: единична турбина и компресор.

5 двигателя за целия сезон 2014, като броят ще намалее на 4 за следващите сезони.

Силен фокус върху подобряване на горивната ефективност на болида / намаляване разхода на гориво:
- количеството гориво за състезанието се ограничена първоначално на 100 кг (-35% от сегашното - в момента то е неограничено).
- горивният дебит (теглови) се ограничава на максимум 100 кг/ч - в момента е неограничен.

Позволени са мощни Enе/rgy Recovery Systems (ERS) системи.

Enе/rgy F1-2014: нова технология за нова ера

"Следващото поколение Ф1 болиди ще бъде задвижвано от 1,6-литров V6 турбо двигател с вътрешно горене, чиято мощност от около 600 к.с. се подпомага от около 160 к.с. под формата на електричество от системата за възстановяване на енергия, което означава, че терминът "двигател" вече няма да описва напълно източника на задвижване на болидите. Много по-точно е цялостната система да се нарича "power unit"."


Роб Уайт, Заместник изпълнителен директор (технически)

V6

V6 е съкращение за двигател с вътрешно горене, чийто два реда от по 3 цилиндъра са конфигурирани във V-образна форма над общ колянов вал. Enе/rgy F1-2014 V6 е с работен обем 1,6 литра и ще генерира около 600 к.с., което 3 пъти повече от мощността на Clio R.S.

Турбокомпресор

Турбокомпресорът използва задвижвана от изгорелите газове турбина за задвижване на компресор, който увеличава плътността на входящия въздух, използван от двигателя, и генерирайки по този начин по-висока мощност при определен работен обем.

Остатъчната топлинна енергия, съдържаща се в изгорелите газове, след разширяване в цилиндрите на двигателя, се преобразува в механична мощност от изпускателната турбина. Механичната мощност от турбината се използва за задвижване на компресора, както и на MGU-H (виж по-долу).

Тъй като скоростта на турбокомпресора трябва да варира, за да отговаря на изискванията на двигателя, може да има забавяне при доставянето на въртящ момент, което често се определя като турбо-дупка. Едно от най-големите предизвикателства на новия Рower Unit е намаляването на този ефект до нула, за да се постигне моментното осигуряване на въртящ момент, какъвто генерират сегашните V8 двигатели.

Байпасен клапан

Често с турбокомпресора се използва байпасен клапан, който да контролира системата. Той е контролно устройство, което позволява на излишните изгорели газове да заобикалят турбината, като така да пасва на генерираната от турбината мощност до нива, нужни на компресора да доставя въздуха, необходим на двигателя.

Директно впръскване на гориво

Горивото се впръсква директно в горивната камера, а не в смукателния тракт на всмукателните клапани. Гориво-въздушната смес се формира в цилиндъра, поради което се изисква голяма точност при измерване и насочване на горивото от дюзите на инжекторите. Това е ключова подсистема в сърцето на горивната ефикасност и осигуряването на мощност от задвижващия блок (power unit).

MGU

Мотор генераторният блок (MGU) е електрическа машина. Когато функционира като мотор, MGU преобразува електрическата енергия в механична енергия. Когато функционира като генератор, MGU преобразува механичната енергия в електрическа. 2014 Power Unit използва два MGU; MGU-H (H от Heat - възстановяване на енергия от изгорелите газове) и MGU-K (K за Kinetic - възстановяване на кинетична енергия при спиране).

MGU-K

MGU-K e свързан с коляновия вал на двигателя с вътрешно горене и е способен да регенерира, или доставя мощност (ограничена до 120 kW или 160 к.с. по правилата). По време на спиране, MGU-K действа като генератор, за да намали скоростта на болида (намалявайки топлината, генерирана в спирачките) и по този начин възстановява част от кинетичната енергия, преобразувайки я в електричество. По време на ускорение, MGU-K се задвижва (от Enе/rgy Store и/или он MGU-H) и действа като мотор, който ускорява болида.

MGU-H

MGU-H е свързан с турбокомпресора. Действайки като генератор, той абсорбира мощността от вала на турбината, за да възстановява топлинна енергия от изгорелите газове. Електрическата енергия може да се насочи или към MGU-K, или към батерията за съхранение и последващото й използване. MGU-H се използва и за контрол на скоростта на турбокомпресора, за да отговаря тя на нуждата на двигателя от постъпващ въздух (например, да я намалява при байпасния клапан или да я увеличава за компенсиране на турбо дупката.)

ERS

ERS (Enе/rgy Recovery System) на задвижващия блок използва MGU-H и MGU-K, плюс  Enе/rgy Store, плюс известна мощност и електроника за контрол. Възстановената топлинна и кинетична енергия може да се изразходва моментално, ако това се налага от друг MGU, или да се използва за зареждане на  Enе/rgy Store. Съхранената енергия може да се използва за ускорение на болида от MGU-K или за ускорение на турбокомпресора от MGU-H. В сравнение с 2013 KERS, ERS за 2014 Power Unit ще е два пъти по-мощен (120 kW срещу 60 kW) и 10 пъти по-голям ефект върху динамиката на болида.

                                                                                                                       formula1.sportal.bg
« Последна редакция: Юни 22, 2013, 08:58:10 am от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #702 -: Юни 22, 2013, 08:50:47 am »



А имало ли е таен тест Мерцедес/Пирели, или всичко е илюзия?

Какво отговориха пред съда страните по скандала "Тайъргейт"

Днес цял ден четем пледоарии на адвокати, защитаващи страните в изслушването по скандала "Тайъргейт" пред Международния трибунал на ФИА. Тези хора могат да убедят дори и най-мнителните представители на журито в Париж в невинността на своите клиенти.

Ако и ние им повярваме, то такъв тест, заради който избухна така наречения "Тайъргейт" скандал, изобщо не се е състоял и започваме да се питаме: дали всичко това не е било просто една илюзия?


Хронология на невинността:
 
1. Първи говори представителят на ФИА. Според Марк Хоуърд от Мерцедес не са получили официално разрешение да тестват експерименталните гуми на Пирели с настоящия си болид за 2013 г. Той допълни, че хора от тима наистина са се свързали с шефа на техническата комисия на ФИА Чарли Уайтинг, но това било по телефона, били му задали общи въпроси по темата, всичко това в неофициална форма. За подобни решения по правилата на ФИА трябва първо да има гласуване от Световния моторспорт съвет.

2. Последва отговор на набедените в потъпкване на правилата от Мерцедес. Адвокатът на германския отбор твърди, че тридневните тестовете, проведени на пистата "Каталуня" седмицата след Гран при на Испания с W04 от 2013 г., са били инициирани единствено от Пирели, и то за техни нужди. По тази логика от Мерцедес нямало как да бъдат подведени под отговорност, защото те един вид решили да помогнат на италианците в развитието на новите им продукти.

3. От Мерцедес нямали вина, но адвокатът им не пропусна да спомене, че конкурентите им от Ферари също били тествали с новите гуми на Пирели. От Скудерия са го направили обаче с болида за 2011 година. Това според защитника на Мерцедес обаче не било важно, защото той бил само с половин секунда по-бавен от днешните.

4. Отборният шеф на Мерцедес Рос Браун също бе извикан да дава показания и се изказа от съдебната скамейка. Британецът също повтори думите на адвоката на отбора си, че той и служителите му нямали вина в случая, след като Чарли Уайтинг им бил дал зелена светлина. По-важното било, че инженерите на Мерцедес нямали никаква полза от подобни тридневни тестове с дистанция от 1000 километра.

5. Изненадващо и от Пирели нямали никаква вина. Един от доводите им беше, че тъй като те не са част от ФИА и нямат издаден лиценз от Международната автомобилна федерация, то те не могат да бъдат съдени от нейния трибунал в Париж.

Така в крайна сметка никой не е виновен, или поне според представителите на всеки от страните по скандала "Тайъргейт". Дано решението на Международния трибунал на ФИА след днешното (на 20.06 - бел. на публ.) изслушване в Париж бъде справедливо и да запази ценностите на Формула 1 живи.


                                                                                              formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #703 -: Юни 22, 2013, 11:51:51 am »

Ален Прост: Успяват тези, които се адаптират



Екипите и пилотите във Формула 1 трябва да се приспособяват към конкретни условия като различно поведение на гумите например, смята Ален Прост. Той изрази това си мнение на пресконференцията в Монако с представители на различни отбори в спорта. Четирикратният световен шампион във Формула 1 бе поканен на събитието в ролята си на посланик на Рено. Французинът зае тази роля миналата година, но от дълго време работи с концерна по различни проекти. През 2013-та пък е и стратегически съветник на изпълнителния комитет. Прост непрекъснато наблюдава шампионата и според него първенството не е безинтересно. Той отказа да направи директен паралел между настоящата ситуация и своето време с довода, че подобно нещо е невъзможно, но все пак намери подходящ пример от кариерата си, за да опише с какво е трябвало да се справя на пистата.
- По наше време – ако искате да сравнявате – трябваше да се грижим за спирачките, за скоростната кутия, за разхода на гориво и очевидно – за гумите. В един момент тогава имахме три типа гуми и често карах с комбинация от твърди и меки. Дори в Лас Вегас през 1981 г. се състезавах с квалификационни гуми отпред. Това от една страна означава, че е много трудно да се направи паралел (с днешната ситуация), но от друга пък показва, че е нужно да се адаптираш – като пилот, инженер и т.н. – към правилата. Тази година има някои оплаквания... Но всъщност положението не се различава особено от миналия сезон. И като цяло просто трябва да се приспособиш към ситуацията. Това е обичайно за Формула 1 – заяви Прост. – Напоследък имаше критики и за това, че няма шоу. През последните години обаче всичко се решава в последното състезание. Догодина ще се говори повече за двигателите, които ще са нови, ще се обсъждат технологиите, а това ще ни доближи повече до автомобилната индустрия. Но трябва да запазим и шоуто. Необходимо е да се намери баланс, но не бих критикувал това, което имам в момента – допълни той.

                                                                                                            mclarenbg.net
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #704 -: Юни 23, 2013, 07:05:27 am »

Бътън подобрява личния си резултат в триатлона в Берлин



Когато Дженсън Бътън не се състезава с кола от Формула 1, тогава той обикновено участва в състезания по триатлон. При това в професионални състезания. Така бе и през този уикенд в Берлин. В германската столица британецът за пореден път доказа своята любов към спорта и за своя радост успя да подобри собственото си постижение на Half-Ironman (половината от определената в правилника дистанция в плуването, колоезденето и бягането), постигайки 35-ти резултат с време от 4:19 ч. За това време той успя да преплува 1,9 км., да измине 90 км. с велосипед и да направи половин маратонска дистанция в бягането, изминавайки 21,1 км. Въпреки това предизвикателство обаче Бътън не изглеждаше уморен след преминатата дистанция.

„Чудесен ден в Берлин. Разбира се краката ми са леко изморени, но съм много доволен от постигнатия резултат“, заяви Бътън след края на състезанието. Подобрих личния си резултат с повече от 10 минути и това ме прави щастлив.

В Берлин заедно с Бътън бе и неговата приятелка Джесика Мичибата, която също се включва с удоволствие в подобни състезания. В този случай обаче тя присъства само като наблюдател. Това не бе първото състезание на Бътън на тази дистанция през тази година. Преди няколко седмици той бе в Оушънсайд (Калифорния), където постигна резултат от 4:29 ч..

                                                                                                                clubs1.bg
Активен