Как е създаден и какво предстои на новия турбо двигател на Рено
Ключови дати и следващите стъпки
Първо ВИДЯХМЕ и ЧУХМЕ (използвай линка в края на поста - бел. на публ.) новия турбо двигател на Рено, който французите ще доставят на клиентските си отбори във Формула 1 през 2014 година. Сега ви представяме стадиите, през които са минали инженерите на Рено Спорт при създаването му и следващите стъпки, които им предстоят преди дебюта в първата надпревара от сезон 2014 през март.
Ключови датиЯнуари 2012: След седем месеца на проектиране и конструиране, първият цилиндър на V6 двигателя се тества на едноцилиндров динамометър във Вири. Tози изключително точен стенд дава възможност за микро анализ на горенето и консумацията на гориво в един цилиндър, улеснявайки повтарящи се подобрения в дизайна, които в крайна сметка се пренасят на шестте цилиндъра, без излишна загуба на време или икономически загуби.
Юни 2012: След шест месеца на тестове на едноцилиндровия динамометър, първият цял V6 прототип се качва на стенда. Първоначалните тестове се фокусират върху постигането на надеждност на къси разстояния, след което километрите постепенно се увеличават. Първата крива на мощността - или пълната гама от работни обороти - бе постигната в края на август.
Февруари 2013: Успоредно с V6 двигателя с вътрешно горене, на динамометри се "качват" и системите за възстановяване на енергия MGU-H и MGU-K. Техническите правила изискват радикално нови и комплексни дизайнерски решения, поради което дизайнерският и производствен процес продължават значително по-дълго, отколкото дизайнерския етап за атмосферния двигател.
Юни 2013: За пръв път новият турбо двигател и Ene/rgy Recovery System се тестват на динамометър. Изминали са две години на планиране и подготовка, а целият блок - повече или по-малко в заключителната си фаза- влиза във финалния етап на оптимизиране, преди да се стигне и до първото му пистово изпитание.
Следващите стъпкиНачалото на януари 2014: Двигателят ще бъде монтиран в болидите на клиентските отбори.
Средата на януари 2014: Първите шасита за 2014-а ще излязат на пистата.
Март 2014: Първо Гран При за сезон 2014.
РЕКОРДИДвигателите на Renault вече притежават няколко рекорда. Никой друг доставчик на двигатели на е спечелил толкова победи в един сезон. Също така, никой друг доставчик на двигатели не е спечелил толкова поредни полпозишъна или двойни стартови позиции. Само през миналия сезон двигателите Renault поставиха нов рекорд, спечелвайки общо 839 точки през цялата година. Постижение, което никога не е записвано в историята на Ф1.
От първото си Гран при, задвижваните от Renault болиди са спечелили 11 титли при конструкторите. Само Ferrari има повече конструкторски титли (16). В периода на участие на Рено между 1977 и днес, задвижвани от Ferrari болиди са спечелили една титла повече.
Рекордите Брой победи в състезания за един сезон: 16 (с Williams през 1992)
Брой поредни полпозишъни: 24 (между 1992 GP на Франция и 1993 GP на Япония).
Брой двойни първи стартови редици: 103 (спрямо 79 за Ford-Cosworth и 70 за Ferrari).
Брой поредни класирания на първа редица: 39 (между 1995 GP на Италия и 1997 GP на Европа).
11 титли при конструкторите
10 титли при пилотите
155 победи
205 полпозишъна
156 най-бързи обиколки
Километри начело в състезания: 5541,5 км
50 двойни победи
Така звучи новият двигател на Рено -
http://www.topcars.bg/video.php?category=4&page=1&playlist&video_id=919 formula1.sportal.bg