www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495533 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #720 -: Юни 26, 2013, 09:19:12 pm »


Уилямс честват състезание номер 600 със специална разцветка

Имената на всички служителите изписани по болида

Отборът на Уилямс ще подготви специална разцветка за двата си болида в чест на състезание номер 600 във Формула 1. Британците ще почетат славната си история пред родна публика на пистата "Силвърстоун" в Гран при на Великобритания.

Пилотите на тима Пастор Малдонадо и Валтери Ботас ще се борят за точки със своите FW35, на чиито странични радиаторни кутии ще бъде изписано 600 и всички 691 имена на служители, работили за великия тим на сър Франк Уилямс.

През 36-годишната история на Уилямс Ф1 пилотите на тима са спечелили 114 Гран при победи,  297 класирания на подиума и 16 световни титли, девет от които в конструкторския шампионат.
                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #721 -: Юни 26, 2013, 09:27:33 pm »


Лотус обявиха новия си технически партньор

Алтран ще помагат за остатъка от сезон 2013

Лотус обявяха, че до края на сезон 2013 техен технически партньор ще е Алтран. Екип от инженери на компанията ще работи в базата на отбора в техническия център Уайтуейс в Енстоун. Алтран имат опит във Формула 1 като технически партньор на отбора Рено. От Лотус обясняват: "Исторически приносът им в поддръжката има огромно въздействие върху представянето на отбора. За нас е удоволствие да приветстваме отново Алтран в семейството на техническите ни партньори. Нямаме търпение да обединим сили за едно взаимноизгодно пътешествие".

                                                                                                                    formula1.spоrtal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #722 -: Юни 26, 2013, 09:30:01 pm »


Матешиц е предложил нов договор на Уебър за 2014

Решението ще се вземе след лятната почивка

Според германската преса пилотът на Ред Бул Марк Уебър е получил предложение за продължаване на договора си с отбора за още един сезон. Споразумението между шампионите и австралиеца изтича в края на 2013 и сега Марк обмисля какво да прави с бъдещето си, но без да се притеснява. Миналата седмица Уебър уверено заяви: "Топката е в моето поле". Шефът на отбора Кристиан Хорнер също преди време сподели, че пилотите му сами избират какво да правят, и че решението зависи от Уебър.

От седмици се носят слухове кой би могъл да заеме мястото на 37-годишния пилот в Ред Бул - дали световният шампион за 2007 Кими Райконен или някой от младите надежди на Торо Росо. Уебър е с базирания в Милтън Кийнс екип от седем сезона, но отношенията между него и съотборника му Себастиан Фетел не са идеални, особено след случая "Мулти-21" в началото на годината. Миналата седмица Марк заяви, че е в разбирателство със собственика на Ред Бул Дитрих Матешиц:"Ще поддържам връзка с него и ще го уведомявам какво и как мисля, дали имам сили и мотивация да продължа на това ниво". Според германския вестник Билд Матешиц "лично е предложил на австралиеца продължаване на договора". Уебър има време да помисли до лятната почивка, когато шефовете на екипа ще се съсредоточат върху въпроса с пилотите им за следващия сезон.
                                                                                                                           formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #723 -: Юни 26, 2013, 09:51:38 pm »


ГП на Великобритания – домашното състезание

"Мечтата ми е да победя тук"

Гран при на Великобритания е домашно състезание за доста пилоти във Формула 1. Този уикенд на "Силвърстоун" Пирели ще тестват новите си гуми в петък, а четирима пилоти ще се постараят да покажат най-доброто от себе си за родната публика.

Люис Хамилтън от Мерцедес обясни, че победата в състезанието в неделя "ще е по-хубава дори и от световна титла, защото ще е пред родна публика". Пилотът тръгва с добро предчувствие и подготвен за битка: "Настроил съм се оптимистично за уикенда и мисля, че можем да се борим за победата."

През 90-те години първото място за ГП на Великобритания  само 5  пъти е отивало при британец (от общо състезания): Найджъл Менсъл (1991 и 1992), Деймън Хил (1994), Джони Хърбърт (1995) и Дейвид Култард (1999). В следващите 12 сезон обаче, само Култард през 2000 и Хамилтън през 2008 са успявали да се преборят победата. Тогава Хамилтън описа триумфа си на "Силвсърстоун" като "най-доброто състезание, което някога съм печелил".

Друг британец на стартовата решетка, който също си мечтае за победа в тази надпревара, е Дженсън Бътън от Макларън. Това ще е ГП номер 14 на "Силвърстоун" за Дженсън. Досега той така и не е успявал дори да се качи на подиума пред родна публика, а тази година болидите на Макларън са толкова далече от челото, че Бътън може би ще трябва да почака още един сезон преди да осъществи мечтата си. "Да спечеля ГП на Великобритания е едно от нещата, които със сигурност искам да постигна в кариерата ми. Искам да си извоювам и още една титла", сподели Бътън.

Третият британец на старта този сезон е Макс Чилтън. За пилота на Марусия това ще е първото Ф1 състезание на родната писта. „ГП на Великобритания е наистина специално събитие и ще е едно от най-важните ми този дебютен сезон. То е домашно и за отбора, защото Силвърстоун е само на 18 мили от фабриката ни в Банбъри, така че за нас това е състезание в задния двор. Тук подкрепата на феновете е огромна и чувството е невероятно. Колкото до самата писта, "Силвърстоун" е много пилотска и има собствен характер. Високоскорстните завои са вълнуващи, особено Copse, Becketts и Stowe. Нямам търпение!", коментира Чилтън.

Пилотът на Форс Индия Пол ди Реста също си надява някой ден да победи именно в това Гран при. „Когато бях малък, си мечтаех да дойда на "Силвърстоун" като пилот от Формула 1. Този уикенд винаги е бил специален. Това е пистата с едни от най-страхотните завои, а атмосферата е просто невероятна. Препълнено е с хора и вълнението от публиката зарежда пилотите с много енергия".

                                                                                                                        formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #724 -: Юни 29, 2013, 04:36:39 pm »

Хорнер: Трябваше да има спортно наказание за Мерцедес, отразяващо провинението им



Шефът на Ред Бул във Формула 1 Кристиан Хорнер заяви, че наказанието на Мерцедес за теста с Пирели след Гран при на Испания е твърде леко.

Той посочи преди предстоящия кръг във Великобритания, че наложената от Международния трибунал санкция не е пропорционална на простъпката.

- Вярвам, че присъдата е правилна. Трибуналът намери Мерцедес за виновни в нарушаване на спортните правила и спортния код. Леко изненадващо е колко леко е наказанието – според мен то е било посрещнато с огромна въздишка на облекчение в Бракли. Те дори предложиха санкцията, която знаеха, че ще получат – както и стана. Очевидно е, че отборът се е сдобил с предимство. За това трябва да има някакво спортно наказание, което да отрази провинението. Да, вероятно за тях е дразнещо да пропуснат теста за млади пилоти. Но това бледнее по важност в сравнение с ползите, придобити от изпитанията с титулярните състезатели – обясни Хорнер.

Всичко, случило се по време на сагата с гумите, изисква изясняване на ситуацията около Пирели и отборите, продължи англичанинът:

- Най-важното нещо, за да продължим напред, е да получим яснота какво може и какво не може да правим – не само с болиди от 2013 г., но и с такива от 2011-та, както и при тестовете на гуми като цяло. Ферари са били с кола от 2011-та, но правилно ли е участник да прави 1000 километра изпитания на гуми в разгара на шампионатната битка? Няма яснота. Това трябва да се изчисти, тъй като в момента не е напълно конкретно. ФИА трябва да дадат съответните пояснения. Те посочиха, че тестът е нелегален, но санкцията – по наше мнение – не е пропорционална на престъплението. Не бива да се забравя, че в Барселона Мерцедес стартираха от първа и втора позиция, а само едната кола финишира в точките и имаха може би най-високо износване от всички. В следващата надпревара бяха с една от най-ниските деградации. Това може и да е чисто съвпадение. В Монреал нямаха същите грижи с гумите, които изпитваха преди. Да видим как ще е този уикенд.

                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #725 -: Юни 29, 2013, 04:38:24 pm »
Уебър се оттегля от F1 след края на сезона



Марк Уебър се оттегля от Формула 1 след края на сезон 2013, за да се присъедини към спортната програма на отбора на Порше за 2014 г., призна самият пилот. Програмата включва участието на Порше в 24 часа на Льо Ман и в световния шампионат за състезания по издръжливост.

Австралиецът заяви преди няколко дни, че от него зависи дали ще удължи договора си с Ред Бул, но вече е решил, че е време да сложи край на кариерата си в Гран при и да потърси друго предизвикателство. Той определи като „чест” да се състезава за Порше:

- За мен е чест да се присъединя към Порше в тяхното завръщане в топ категорията в Льо Ман и в спортните коли в световния шампионат за състезания по издръжливост – коментира Уебър. - Порше са написали състезателна история като производители и са пример за отличително представяне и технологии на най-високо ниво. Очаквам с нетърпение това ново предизвикателство за мен след времето ми, прекарано във Формула 1. Без съмнение Порше ще си поставят много високи цели. Нямам търпение да пилотирам една от най-бързите спортни коли в света.

Марк и преди се е състезавал със спортни автомобили. През 1998 и 1999 г. той кара за отбора на Мерцедес в GT шампионата, но през 1999-та, на участие на Льо Ман, той претърпя две сериозни катастрофи, при които болидът му се преобърна във въздуха. Това бе и поводът пилотът да заяви, че повече няма да се състезава с такива автомобили.

Австралиецът се състезава във Формула 1 от 2002 г., като той е карал за отборите на Минарди, Ягуар, Уилямс и Ред Бул. Той има общо 9 победи в Гран при, 11 пол позишъна и общо 36 подиума. Най-доброто му класиране в шампионата е трето място през 2010 г. и 2011 г.

След оттеглянето му от спорта отборът на Ред Бул ще трябва да намери негов заместник за следващата година. Говори се, че Кими Райконен, Жан Ерик Верн и Даниел Рикиардо са част от възможностите за екипа от Милтън Кийнс.

                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #726 -: Юни 29, 2013, 04:39:48 pm »

Джеймс Роситър ще кара за Форс Индия в петък



Джеймс Роситър ще кара болида на Форс Индия в първите петъчни тренировки на пистата Силвърстоун преди Гран при на Великобритания, съобщиха от тима. Той ще заеме болида на Адриан Сутил.

В момента работата на Джеймс за отбора е в симулатора, като идеята на екипа е чрез предстоящото му първо участие в петъчни тренировки, той да помогне за развитието на симулатора им и максималното му приближаване до реалните условия на пистата. Затова и предвиденото каране на британеца ще се състои, ако трасето е сухо, за да се съберат колкото се може повече точни данни.

- Това е невероятна възможност и очаквам с нетърпение да взема участие в официална тренировъчна сесия по време на Гран при уикенд – коментира 29-годишният Роситър. - Фактът, че състезанието на Силвърстоун е домашно за мен, прави новината още по-сладка. Основната причина, поради която ще карам колата, е да помогна на отбора да развие програмата на симулатора, върху която работя от почти 12 месеца. Карах автомобила по време на зимните тестове през февруари. Ценно е да имам друга възможност да натрупам повече опит с истинския болид и да се уверя, че е в хармония със симулатора.

Роситър има опит с работата по време на изпитания. Той е бил тест пилот на отбора на Хонда през 2006 г., 2007 г. и 2008 г., като през сезон 2007 е бил и тест пилот, и резервен пилот на Супер Агури.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #727 -: Юни 29, 2013, 04:41:23 pm »

Кой ще замени Уебър в Ред Бул?



Още след Гран при на Малайзия бе ясно, че края на съвместната работа на Марк Уебър с екипа на Ред Бул е пред своя край. Взаимоотношенията между австралиецът и неговия колега Себастиян Фетел явно са обтегнати до краен предел и това е накарало Уебър да търси продължение на своята кариера извън Формула 1. От доста време насам се говори, че Диди Матешиц е предложил нов договор, отново за година на австралиецът, но той е предпочел да се обърне към ново предизвикателство. От екипа на Порше все още не са обявили официално Уебър като свои състезател за 2014 г., но самият пилот обяви ангажимента си към тима, който се завръща през следващия сезон в шампионата за издръжливост (WEC) и 24 часа на Льо Ман.

Сега големият въпрос пред Ред Бул е, кой ще вземе свободния за следващата година кокпит? Кими Райконен се спряга от известно време като най-сериозният кандидат. Той обаче „би бил една чудесна възможност, ако бе на разположение“, заяви тим шефът Кристиян Хорнер пред Гардиън. „Ние имаме късмета, да се намираме в позиция, в която доста добри пилоти имат желанието да седнат в наш болид.

Двойката пилоти, с които в момента разполагаме без съмнение бе много успешна. Колко дълго Марк иска да кара за нас е въпрос, на който само той може да отговори. От наша гледна точка, ние бихме направили промяна само, ако подобрим нещата спрямо актуалната ни позиция.“

След днешното признание на Уебър е ясно, че промяна така или иначе ще се наложи. За него не е тайна, че двамата му пилоти от доста време не поддържат приятелски отношения.

„Те поддържат професионална връзка, отвъд която обаче не съществува нищо. И двамата знаят, какви са задълженията им към отбора, в който те са служители.“

Кими Райконен е добра възможност за отбора за следващата година, защото той има добра връзка с Диди Матешиц, която му позволи да опита силите си в рали шампионата с помощта на Ред Бул. Самият Матешиц описа Райконен като „бърз и готин пилот, който винаги би бил кандидат за място в нашия отбор.“

Самият шампион във Формула 1 от 2007 г. пък заяви наскоро по темата:

„Сезонът е доста дълъг и има доста време до следващата година. Говори се за много неща. В крайна сметка ще взема своето решение в най-правилния момент. Нещата във Формула 1 се променят доста бързо. Имам няколко възможности и искам да избера най-добрата от тях.“

Себастиян Фетел пък също изрази своето мнение около възможността, Кими Райконен, с когото са добри приятели, да стане негов съотборник.

„Не мисля, че някой може да има проблем с Кими като съотборник освен Серхио Перес.“

За появилите се преди седмици слухове за възможно преминаване на Дженсън Бътън в екипа на Ред Бул, Кристиян Хорнер пък обясни:

„Дженсън Бътън не е възможност, защото той не е свободен. Той винаги е вършил чудесна работа през своята кариера, но не е на разположение. Той има дългосрочен договор с екипа, за който кара в момента.“

Пълна противоположност на Кими Райконен. Смята се, че в краен случай може да се изпробва решение с привличане на един от двамата пилоти на Торо Росо, Даниел Рикиардо и Жан-Ерик Верн. Те са част от програмата на Ред Бул за млади пилоти.

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #728 -: Юни 29, 2013, 04:43:11 pm »

Ред Бул благодари на Уебър



Марк Уебър прекара седем години от своята кариера в екипа на Ред Бул, още две пък (2003/2004) в предшественика на този екип, тима на Ягуар. От 2007 г. насам той е записал девет победи за тима от Милтън Кийнс, има 35 подиума и 11 първи позиции на старта. През 2010 г. той бе фаворит за спечелването на световната титла до последното състезание, но след драматичния финал на сезона в Абу Даби остана едва трети зад съотборника си Себастиян Фетел и Фернандо Алонсо от екипа на Ферари.

Собственикът на Ред Бул, Диди Матешиц винаги е бил сред феновете на австралиеца. Наскоро стана ясно, че той е предложил на Уебър нов договор за следващата година, но решението на пилота е да се присъедини към Порше за участие в шампионата за издръжливост през 2014 г.

„Искаме да пожелаем на Марк всичко добро за следващите етапи от неговата кариера“, заяви тим шефът Кристиян Хорнер. „Сигурен съм, че Марк много внимателно е обмислил това свое решение, което съм убеден, че не е взето лесно. Неговите успехи във Формула 1 са впечатляващи и съм сигурен, че до края на сезона той ще продължи да работи усилено за отбора и ще се опита да подобри статистиката си. Подкрепяме решението на Марк. Той е в екипа от 2007 г. и бе основна част от нашия отбор.“

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #729 -: Юни 29, 2013, 04:45:19 pm »

Уебър: Време е да се придвижа към следващото си предизвикателство



След официалното съобщение, че Марк Уебър ще се оттегли от Формула 1, за да се присъедини към отбора на Порше в 24 часа на Льо Ман и световния шампионат за състезания по издръжливост, от уеб страницата на пилота публикуваха интервю с австралиеца. В него той казва защо е избрал да напусне спорта и какви са бъдещите му планове за развитие на кариерата.

Ето и самото интервю:

Защо реши да се присъединиш към Порше в световния шампионат за състезания по издръжливост в края на сезона?

- Времето е идеално, за да се включа в нова програма. Да работя с една от най-известните марки в моторните спортове е сензационно предизвикателство и възможност за моето бъдеще.

Какво мислиш за връщането си в Льо Ман след това, което се случи през 1999 г.?

- Приемам, че моторните спортове са опасни, но Льо Ман е една от най-известните писти в света и, честно казано, все още гледам на това като недовършена работа и искам да се представя добре там. Както наскоро видяхме, Льо Ман може да е жестока надпревара, но може да те награди невероятно, което е част от чара й.

Събитията от Гран при на Малайзия (или други добре документирани инциденти вътре в отбора) повлияха ли на решението ти?

- Не, имах личен план и се придържах към него. Това е следващата страница.

Беше ли убеден да напуснеш Ред Бул от отбора или това бе твое лично решение?

- Никога не съм питал отбора за повече работа, но поддържах връзка с Дитрих Матешиц през последните 6 до 8 месеца, а той винаги ме е подкрепял. Продължавам напред, но ще остана част от семейството на Ред Бул, работейки с марката и подкрепяйки други атлети на Ред Бул да изследват възможните граници.

Ти си един от най-възрастните пилоти на грида. Твоята възраст оказала ли е влияние върху пилотирането ти? Обмисли ли това, когато взе решението да напуснеш F1?

- Разбира се, на 25 искаш да изкараш цялата си кариера във Формула 1. Ако попитате всеки спортист на възраст между средата и края на тридесетте, ще ви каже, че нещата не стават по-лесни. Това е просто факт от професионалния спорт.

Имаше ли възможности да останеш в F1?

- Да, но след като Формула 1 като категория не беше в полезрението ми за 2014 г., не съм ги обмислял.

Ще изключиш ли завръщане във Формула 1, ако друга възможност се появи в бъдещето?

- Бих казал, че е изключително малко вероятно да се случи. Особено като вземем под внимание новата посока, в която спортът се движи. Много бързо излизаш от рутината.

Накрая, какво ще ти липсва от Формула 1?

- Осъзнавам, че Формула 1 е считана за абсолютния връх в моторните спортове и аз съм работил с някои невероятни хора, по-специално Ейдриан Нюи. Карал съм на някои от най-трудните и предизвикателни условия и писти и срещу някои невероятни пилоти, което ще продължа да правя до края на годината. Дали нещо от това ще ми липсва? Да, разбира се, но времето тече за всички ни и дойде моментът да се отправя към следващото си предизвикателство.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #730 -: Юни 29, 2013, 04:47:10 pm »

Рикиардо: Искам да покажа най-доброто от себе си



Малко преди старта на уикенда за Гран при на Великобритания спекулациите около бъдещето на Марк Уебър най-накрая намериха своя край. Дългогодишният пилот на Ред Бул обяви официално, че се оттегля в края на година от Формула 1 и ще се присъедини към Порше за 2014 г. Един от пилотите, които може да спечели много от това решение е Даниел Рикиардо. Австралийският пилот на Торо Росо, заедно със съотборника си Жан-Ерик Верн и Кими Райконен се смятат за най-вероятните заместници на Уебър.

„Искам да покажа добри постижения, за да се представя в по-добра светлина и да не бъда забравен“, обясни младият австралиец пред ESPN идеята си, осигуряваща му най-добър шанс за преминаване от Б-отбора на Ред Бул в титулярния. Рикиардо има повече опит от Верн и постиженията му също са по-впечатляващи. В предишното състезание в Канада обаче французина се представи по-добре, спечелвайки шестото място.

„Не обръщам внимание на нещата, които се случват в Ред Бул с Марк Уебър. Някои от изминалите състезания не се развиха за мен така, както желаех. Ще се концентрирам изцяло върху това, отново нещата да потръгнат по-добре за мен.“

Рикиардо има 11 състезания повече в кариерата си от Верн. Неговото най-добро постижение е седмо място, което французина подобри в Канада. И двамата са на 23 г. и искат да изминат пътя на Фетел като юноши на Ред Бул.

„Нашето съперничество е напълно нормално. Смятам, че така и трябва да бъде. Мога само да поздравя Жан-Ерик за неговото постижение в Канада. Шестото място е най-добрият резултат за Торо Росо от доста време насам. Това ще е мерило и за мен, защото аз искам да се представя по-добре от него.“

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #731 -: Юни 29, 2013, 04:55:44 pm »

Интересни факти за Гран при на Великобритания



Гран при на Великобритания е важна част от историята на Формула 1, като тази надпревара (тогава проведена на Силвърстоун) поставя началото на Гран при през 1950 г.. За предстоящото състезание във Великобритания formula1.com публикува любопитни факти за надпреварите в Обединеното кралството:

- Три са пистите, домакини на Гран при на Великобритания – Силвърстоун (46 пъти), Брандс Хеч (12 пъти) и Ейнтрий (5 пъти). На трасето Донингтън също се е провело състезание от Формула 1, но под името Голямата награда на Европа през 1993 г.. Силвърстоун е единствената писта, която е била домакин на Гран при от 1986 г..

- 142-ма британски състезатели са участвали в надпревари от Формула 1. Това е повече от всяка друга държава с изключение на големия брой американски пилоти, които са се състезавали само на Индианаполис 500, когато състезанието е било събитие от Световния шампионат между 1950 г. и 1960 г..

- Първият победител в британската Гран при проведена на Силвърстоун през 1950 г., е Нино Фарина с Алфа Ромео. Крал Джордж VI и кралица Елизабет са наблюдавали това състезание, което е и единственият път, в който управляващ британски монарх е присъствал на надпревара.

- Британски пилоти са печелили състезанието във Великобритания общо 16 пъти. Първият, спечелил победа в домашното си състезание, е сър Стърлинг Мос за Мерцедес през 1955 г.. Единадесет други пилоти са последвали примера му:

Тони Брукс през 1957 г.;

Питър Колинс през 1958 г. (първият британец, спечелил на Силвърстоун);

Джим Кларк, спечелил четири последователни победи от 1962 до 1965 г. и през 1967 г.;

Джеки Стюарт през 1969-та и 1971-ва;

Джеймс Хънт – 1977 г.;

Джон Уотсън – 1981 г.;

Найджъл Менсъл през 1986, 1987, 1991 и 1992 г.;

Деймън Хил през 1994 г.;

Джони Хърбърт през 1995 г.;

Дейвид Култард през 1999 и 2000 г.;

Люис Хамилтън през 2008 г.;

- Ферари спечелиха първата си победа във Формула 1 на Силвърстоун през 1951 г. с Хосе Фройлан Гонзалес зад волана. През следващите две години той спечели още два пъти във Великобритания, а Алберто Аскари победи през 1954 г. за екипа от Маранело. Скудерия Ферари са спечелили това състезание повече пъти от всеки друг отбор – общо 16. Макларън имат 14 победи, а Ред Бул спечелиха три от последните четири надпревари на Силвърстоун.

- Силвърстоун е втората най-дълга писта в календара на Формула 1 в момента – 5 891 км.. Спа в Белгия е най-дългото трасе – 7 004 км.. Тази година пилотите ща навъртят 52 обиколки, равняващи се на състезателна дистанция от 306,198 км..

- Пилотът, тръгнал от първо място в досега проведените 63 състезания във Великобритания, е спечелил само 24 пъти. Най-задната позиция, от която е стартирал победител, е 8 място на Карлос Ройтеман с Ферари през 1978 г..

- Пирели ще запишат своята Гран при номер 250 на Силвърстоун този уикенд. Първото им състезание е било първата надпревара от Формула 1 на Силвърстоун през 1950 г.. Тогава Нино Фарина печели, а неговата Алфа Ромео е с гуми Пирели. Пирели със сигурност ще спечелят своята 250-та Гран при, защото са единственият доставчик на гуми в момента.

- Този уикенд на Силвърстоун отборът на Уилямс ще празнува 600 старта, въпреки че технически казват, че тяхната Гран при номер 600 ще е следващият кръг в Германия. Според сър Франк Уилямс от основаването на отбора през 1977 г. 78 отбора са се присъединили, напуснали или са променили собственика си във Формула 1. Уилямс са спечелили Гран при на Великобритания общо 10 пъти.

- Джим Кларк и Ален Прост си поделят рекорда за най-много победи във Великобритания – пет всеки. Кларк спечели четири последователни състезания от първа позиция между 1962 и 1965 г.. Само Аертон Сена е печелил повече последователни състезания – пет години подред в Монако между 1989 г. и 1993 г..

- Кларк държи и рекорда за най-много обиколки начело на Гран при на Великобритания – общо 365.

- През три последователни години (1963, 1964, 1965 г.) на подиума във Великобритания са се качили трима едни и същи пилоти – Джим Кларк, Греъм Хил и Джон Съртийс. Всъщност през 1965 г. първите петима пилоти са били британци (Марк Спенс и Джеки Стюарт са другите двама).

- От настоящите пилоти Марк Уебър и Фернандо Алонсо са печелили Гран при на Великобритания два пъти. Кими Райконен, Люис Хамилтън и Себастиан Фетел имат по една победа. Райконен и Алонсо са били на подиума общо пет пъти, само два пъти по-малко от рекорда на Ален Прост и Михаел Шумахер – 7.

- Базите на 8 от общо 11 отбора във Формула 1 са в радиус от 160 км от Силвърстоун. Форс Индия са най-близо, само на метри от пистата, а Макларън, чиято база е в Уокинг, са най-далече.

- Освен че първото състезание от Формула 1 се е провело във Великобритания през 1950 г., на британската Гран при са поставени и други рекорди:

Няколко пилоти и отбори са отбелязали първите си победи във Великобритания: Нино Фарина и Алфа Ромео (1950 г.), Хосе Фройлан Гонзалес и Ферари (1951 г.), Стърлинг Мос (1955 г.), Тони Брукс и Вануол (1957 г.), Джо Сифърт (1968 г.), Петър Ревсон (1973 г.), отборът на Уилямс (1979 г.) и Джони Хърбърт (1995 г.).

Рикардо Патрезе стартира своята Гран при номер 200 на Силвърстоун през 1990-та.; Микеле Алборето на същото място през следващата година отбеляза 150-то си състезание; Джак Брабам, Жан-Пиер Жарие и Еди Ървайн направиха 100 старта във Формула 1 в Гран при на Великобритания (съответно през 1968, 1981 и 2000 г.).

Доста пилоти са спечелили и първите си полпозишъни във Великобритания: Нино Фарина (1950), Хосе Фройлан Гонзалес (1951), Стърлинг Мос (1955), Джак Брабам (1959), Том Прайс (1975 ), Алан Джоунс (1979), Кеке Розберг (1982) и Хейки Ковалайнен през 2008 г.

Ален Прост спечели своята Гран при номер 50 във Великобритания.

- Пилотът на Лотус Кими Райконен държи рекорда за най-бърза обиколка на пистата Силвърстоун в сегашната й конфигурация – 1:34,661 мин., който постави миналата година.

- Дженсън Бътън е участвал в повече британски състезания от F1 от всеки друг настоящ пилот – общо 13, но никога не е бил на подиума.

- Найджъл Менсъл държи рекорда за най-много бързи обиколки във Великобритания – 7 от общо 11 състезания, на които е участвал.

- Почти 300 000 фенове посетиха британската Гран при през 2012 г. - 80 000 в петък, 90 000 в събота и 127 000 в неделя.

- 6 000 бутилки шампанско, 10 000 бутилки вино и 20 000 бутилки минерална вода са консумирани през 2012 г. на Гран при на Великобритания.

- Петима пилоти са спечелили Гран при на Великобритания, затваряйки с обиколка останалите. Това са: Алберто Аскари през 1952 г., Хуан Мануел Фанджо през 1956 г., Джеки Стюарт през 1969 г., Емерсон Фитипалди през 1975 г. и Ален Прост през 1985 г.. Най-малката разлика, на която са финиширали първите двама пилоти, е 0,2 сек. през 1955 г., когато Стърлинг Мос пресича линията пред своя съотборник в Мерцедес Хуан Мануел Фанджо на Ейнтрий.

- Ако Ферари завършат в топ 10 този уикенд, това ще е тяхното 56-то последователно състезание в точките, което ги доближава до рекорда на Макларън от 64 последователни състезания, серия, която тимът прекъсна след тазгодишната надпревара в Канада.

- Накрая, ако Кими Райконен запише точки в предстоящото състезание на Силвърстоун, той ще подобри рекорда на Михаел Шумахер от 24 последователни състезания в зоната на точките. Кими е спечелил точки във всяка една надпревара до момента от миналогодишното състезание в Бахрейн.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #732 -: Юни 29, 2013, 04:57:42 pm »

Изборът на настройки ще е труден на Силвърстоун





Изборът на настройки ще е много труден този уикенд на Силвърстоун, споделиха опитни членове на екипите във Формула 1 в падока на пистата днес. Основната причина е, че трасето в новата си конфигурация е с много различни типове завои, за чието еднакво добро преминаване компромисът е труден, а времето се очаква да е дъждовно утре и в събота и да се оправи за неделното състезание...

Утре екипите изпитват не само поредните серии от нови елементи, но и ще имат на разположение отново експериментални твърди гуми, а се очаква дъжд и е доста студено. Днес Силвърстоун посрещна малкия свят на Гран при с температура от 16 градуса.

Според Майк Кахлън от Уилямс проблемът с настройките на колите и проверката на новите елементи идва от това, че при работата си с мокри гуми, които изхвърлят 60 литра вода в секунда, колата работи добре с по-меко окачване, но няма как по този начин да се провери дали новите елементи дават добри резултати, защото никой не изпитва модел с мокри гуми в аеротунела си. Такива досега не са направени, а би трябвало.

Всъщност не малка част от тимовете неотдавна се оплакаха, че имат проблем и със сухите 60% модели на гумите, с които тестват в тунелите.

На мокра и влажна писта скоростта е различна и това прави оценката на всички ефекти от работата на колата различни. В Канада екипите на практика имаха само 1 суха тренировка, а развитието на сезона навлиза в решаваща фаза и както каза Фернандо Алонсо онзи ден, от състезанията на Силвърстоун, Нюрбургринг и Унгария в голяма степен ще зависи и кои тимове ще продължат да развиват колите си този сезон и кои ще се насочат към 2014 г.

Днес на пистата свободен достъп имат семействата на хората от екипите, които изглеждат доста приятно спокойни, но в боксовете активно се работеше по колите.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #733 -: Юни 29, 2013, 04:59:57 pm »

Алонсо: Тук сме силни в последните години, а пистата е като Китай и Барселона



Фернандо Алонсо изрази надежда, че на пистата Силвърстоун той и тимът на Ферари биха могли да имат по-голям шанс да намалят аванса на Себастиан Фетел и Ред Бул в първенството, защото характеристиките й биха могли да паснат добре на колата му.

- В последните 3-4 години сме силни на тази писта, а тя е от типа на Китай и Барселона – обясни испанецът, който отново подчерта, че за да има успех, колата трябва да загрява бързо гумите и в събота.

На пресконференцията преди уикенда в Англия в претъпканата зала за срещи с медиите Алонсо бе седнал до Марк Уебър, който е в центъра на вниманието, след като обяви оттеглянето си. Фернандо каза, че австралиецът ще му липсва, защото са преживели невероятни битки по пистите и уикенди извън тях.

Алонсо заяви още, че въпреки изоставането от Фетел в първенството до края на сезона има още много състезания и нищо не е решено:

- Миналата година след Монца аз имах аванс от 40 точки, а сега не сме още на този етап от шампионата. Има още много състезания, не е дошъл краят на света.

Испанецът, който е пуснал наистина сериозни мустаци и конквистадорска брадичка, развълнувано разказа за това как е посветил победата си преди три години на Силвърстоун на първия победител с Ферари във Формула 1 Хосе Фройлан Гонзалес, който почина на 15 юни. Гонзалес му се обадил след триумфа тогава и говорили по телефона, а сега би искал да посвети един нов успех на семейството му и на този прекрасен човек, направил толкова за Скудерията и спорта.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #734 -: Юни 29, 2013, 05:01:21 pm »

Фетел: Никога не съм имал проблеми с Кими



Енергийната станция на Ред Бул бе застрашена от разрушаване от огромната тълпа журналисти, оператори и фотографи, които се изсипаха в нея днес след обяд на Силвърстоун. Всички те очакваха да чуят коментара на трикратния световен шампион Себастиан Фетел относно обявеното решение на съотборника му Марк Уебър да напусне тима и Формула 1 след края на сезона.

Фетел заяви, че е научил какво се случва тази сутрин и наричаше австралиеца с фамилията му, но все пак отбеляза, че са били успешен тим, след като спечелиха титлите през последните три години.

В центъра на вниманието този път обаче не попаднаха толкова отношенията между двамата, а кой ще заеме мястото на Уебър до Фетел, който продължи договора си с отбора.

Все по-голяма очевидно е вероятността това да е Кими Райконен, като Фетел трябваше неколкократно днес да коментира финландския пилот.

- Никога не сме карали заедно, но и не сме имали абсолютни никакви проблеми – каза Сабастиан и допълни: – Все пак никога не знаеш как ще се развие едно партньорство.

Говорейки дали би предпочел шампиона Кими пред евентуалното участие на някой от пилотите на Торо Росо, които дори не са се качвали на подиума, Фетел бе категоричен, че за него това няма значение.

- Не съм този, който ще реши кой ще бъде мой съотборник – каза германецът и обясни, че решението ще е на тима.

Известният финландски журналист и приятел на Кими Хейки Култа ми каза минути по-късно, че вече няма големи пречки Райконен наистина да премине в Милтън Кийнс, защото парите, които преди е трябвало да бъдат платени за подобен трансфер, сега са отпаднали. Райконен също бил готов да приеме по-ниски финансови условия, но да кара Ред Бул.

Фетел пък индиректно отговори на думите на Алонсо, че Силвърстоун би трябвало да е по-добра за Ферари, защото има характеристики близки до тези на пистите в Китай и Испания.

- Мисля, че ще сме по-силни, отколкото в Китай и Барселона (двете най-лоши състезания на RB9) от началото на сезона, защото вече постигнахме сериозен напредък в колата и работата с гумите, но при всички случаи Ферари ще са много сериозен претендент – отбеляза Себ.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен