Розберг пръв във втората сесия на СилвърстоунНико Розберг (Мерцедес) бе най-бърз във втората сесия на пистата Силвърстоун преди Гран при на Великобритания. Второ и трето време дадоха пилотите на Ред Бул Марк Уебър и Себастиан Фетел.
От самото си начало втората тренировка бе коренно различна от първата. Тя също бе обявена за мокра, но трасето бе започнало да изсъхва на места. Шансът за нов дъжд бе едва 20% (според бившия пилот от F1 Алан Макниш това всъщност означаваше, че сесията не бе застрашена от валеж), а и всички екипи трябваше да наваскат колкото се може повече от изгубените първи 90 минути за подготовка.
Температурата на въздуха бе 20 градуса, тази на пистата – само 19, но почти веднага след светването на зеления семафор пилотите излязоха на трасето. Още в 7-ата минута Нико Хюлкенберг (Заубер) се обади по радиото, че условията са вече почти за сликове и че буквално разрушава интермедиите. В този момент и Жан-Ерик Верн стана първият състезател, сложил гуми за сухо трасе, като той предпочете прототипния хард, доставен от Пирели за днешните тренировки.
12 минути след началото вече имаше 13 записани времена – повече, отколкото за цялата първа сесия, когато бързи обиколки бяха направени чак в последните десетина минути.
Доста отбори имат новости по колите си за уикенда на Силвърстоун. Във Ферари например са с развита версия на предното си крило и носа. Цялата предна част е с малко по-извити компоненти с цел увеличаване на аеропритискането, а въздушният поток се насочва от крилото към кутиите за радиаторите.
Скудерията обаче може би не успя да изпълни цялата си програма за изпитване на новите части, след като в 23-ата минута Фелипе Маса се удари в бариерите на излизане от Стоу. Предната част на колата му пострада най-сериозно. Това е и трети пореден състезателен уикенд, в който бразилецът катастрофира.
В този момент Марк Уебър бе начело с време 1:34.648 мин, на половин секунда зад него бе Адриан Сутил (Форс Индия), а съотборникът на германеца Пол ди Реста заемаше третата позиция.
Лотус пък са с най-големия си пакет новости за Е21 през сезона досега. Екипът има ново предно крило, преработена задна част на колата, както и сериозно количество нови елементи. Точно когато Ромейн Грожан сложи медиум обаче около 40-ата минута на тренировката, се появиха сведения за капки дъжд на места на трасето. Сериозен валеж не се появи и французинът излезе на втора позиция в подреждането – на 0,254 сек зад оглавилия таблицата Себастиан Фетел (1:32.680). Трикратният световен шампион също бе с медиум и подобряваше собствените си постижения.
Пистата ставаше все по-бърза, което бе демонстрирано във времената: в 50-ата минута на сесията Нико Розберг на свой ред излезе начело с 1:32.248. Класирането се променяше непрекъснато при смяната условията на трасето. Трети вече бе Люис Хамилтън, на малко над 0,6 сек от съотборника си. Междувременно Уебър напасваше темпото си, докато Алонсо направи серия от 10 тура преди да се прибере в бокса. Почти цялата програма на Ферари падна върху раменете на двукратния световен шампион след катастрофата на Маса и на събраните от него данни ще се разчита за голяма част от настройките за останалата част от уикенда.
- Не видяхме наистина бързи времена, тъй като според мен екипите се вършеха работата за неделя следобед. А това означава по-дълги серии от обиколки в опит да разберат поведението на гумите. Това бе и най-добрият вариант за провеждане на сесията – сподели техническият експерт на ВВС Гари Андерсън.
Дъждът в началото на деня обаче означаваше, че не бяха направени достатъчно обиколки с прототипните гуми на Пирели.
- Видяхме твърде малко турове с тези гуми и това никак не ни помага. Основните ползи се извличат от дълги серии. Не съм сигурен дали ще ги видим отново този сезон – коментира моторспорт директорът на доставчика на гуми Пол Хембри.
В бокса на Скудерията видимо имаше лутане в избора на елементи и след няколко промени на предното окачаване и смяна елементи в крайна сметка Алонсо остана едва с десето време. Най-добрите обиколки на съперниците му бяха с повече от секунда по-добри, като бяха постигнати с по-меките гуми за уикенда – медиум. След това, в последните 30 минути от тренировката пилотите направиха и традиционните дълги серии от обиколки, като подготовка за неделното състезание. Бе много любопитно, че Розберг и Фетел имаха много близка скорост, но първият бе с медиум, а шампионът завъртя серия с въпросното темпо около – 1:38 мин на обиколка – с твърдите гуми хард. Ред Бул видимо отново най-бързо загряваше и двата типа гуми, нищо, че температурата на асфалта не надхвърли 20 градуса. Наложи му се дори да охлажда медиума, след като ги сложи и записа топвреме и тогава пак да вдигне скоростта.
Четвърто и пето време записаха местните любимци Пол ди Реста и Люис Хамилтън, а зад тях много близка скорост показаха претендентите за мястото на Уебър от Торо Росо Даниел Рикиардо и Жан-Ерик Верн.
clubs1.bg