www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509021 пъти)

0 Членове и 8 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #735 -: Юни 29, 2013, 05:03:18 pm »

Обявяването на новината за Порше не е насочено срещу Ред Бул, категоричен е Уебър



Марк Уебър заяви категорично, че днешното обявяване на присъединяването му към Порше и сериите състезания за издръжливост, както и 24 часа на Льо Ман, по никакъв начин не е насочено срещу тима му във Формула 1 Ред Бул. Отношенията между австралийския пилот и отбора бяха доста обтегнати на моменти и това предизвика подобен въпрос.

Още в официалното изявление Уебър обясни, че е обмислял отдавна бъдещето, както и че е имал подкрепата през цялото време на собственика на Ред Бул Дитрих Матешиц. Марк е информирал австрийския милиардер за ситуацията непрекъснато. На шефа на отбора си Кристиан Хорнер е съобщил новината малко преди тя да бъде обявена публично.

- Изявлението дойде от Порше. Информирах Кристиан преди да го оповестят, което трябва да направя по договор. Точно това сторих. Историята, новината днес е за Порше и Марк Уебър. Всъщност смятам, че днес помогнах на отбора, тъй като те ще трябва да вземат някои решения за бъдещето. Дитрих бе в час с всичко през последните няколко месеца, подкрепяше ме и ме подканяше да не бързам с решението, когато се свързах с него по-рано през сезона. Според мен преминахме през всички канали и процедури, за да се стигне до съобщението, както и че това бе сторено по правилния начин – обясни Уебър.

Той вече заяви, че остава напълно отдаден на Формула 1 и Ред Бул до края на сезона и на пресконференцията на Силвърстоун допълни, че подходът му към работата и състезанията в шампионата няма да пострадат.

- Знаех какво ще се случи (от известно време) и нищо не се промени в подхода ми. В последните си няколко старта ще се боря за победи. В мой интерес е да запазя мотивацията си висока до Бразилия и да се трудя упорито с момчетата – допълни Марк.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #736 -: Юни 29, 2013, 05:04:55 pm »

Нямам решение за бъдещето си, решението ще бъде трудно, заяви отново Райконен



Кими Райконен настоя днес на пистата Силвърстоун, че все още не е взел решение за бъдещето си. Финландският пилот на Лотус отново се озова в центъра на вниманието, след като Марк Уебър обяви, че се оттегля от Формула 1 в края на сезон 2013 г.

Световният шампион за 2007 г. е спряган за заместник на австралиеца в Ред Бул от месеци. Слуховете се засилиха особено много след скандала в шампионския тим по време на Гран при на Малайзия. В определен момент дори се обсъждаше дали Уебър ще изкара целия сезон.

След като бъдещето на Марк стана ясно, на дневен ред излиза това на Райконен. Той даде на въпроса същия отговор, който повтори няколко пъти в предходни надпревари:

- Все още нямам отговор какво ще се случи догодина, нищо не се е променило от последните две състезания насам. Ясно е, че хората сега ще говорят повече какви шансове имам. Това обаче всъщност не променя нищо относно подхода ми и как взимам решенията си. Наличието на свободно място също. Нямам договор (за догодина), което е нормално в F1. Не мога да кажа нищо повече на хората, докато няма нещо сигурно на хартия. Когато се появи такъв документ, незабавно ще ви уведомя, защото това би улеснило максимално нещата – всички просто ще спрат да говорят. Нямам конкретен отговор, докато не разполагам с нещо солидно.

Кими сподели също така, че решението, което трябва да вземе, не е леко.

- Никога не е лесно – продължи финландецът. – Не се случва за първи път да има различни опции на масата. Избираш тази, която смяташ за правилна за себе си в конкретния момент. В такъв момент е трудно да се каже дали решението е правилно или грешно, но ще трябва да живееш с него след това – независимо какво е. Нямам проблем да се състезавам с когото и да е. Никога не съм бил в позиция да избирам с кого ще карам, така че не мога да променя нищо.

В същото време Райконен отново заяви, че за него всичко в Лотус е перфектно. Той каза също така, че без настоящия си тим нямаше отново да е във Формула 1:

- Да, те също получават нещо (от мен), така че няма оплаквания. Има неща, които искаме да подобрим, но времето ми с отбора е страхотно досега и затова взимането на каквото и да е решение ще е трудно. Освен това, докато не разполагам с контракт, винаги съществува опцията да не се състезавам. Има толкова много време до догодина, че в живота може да се случи какво ли не и да промени решението. Но в момента смятам, че има сериозен шанс да съм в F1 догодина.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #737 -: Юни 29, 2013, 05:06:28 pm »

Главният конструктор на Заубер Мат Морис напуска екипа, отива в Макларън



Главният конструктор на Заубер Мат Морис ще напусне отбора от Формула 1. Постът му ще бъде зает от шефа на отдела за концептуален дизайн Ерик Ганделен.

Промяната влиза в сила още в началото на следващия месец. Ганделен става главен конструктор на 1 юли, но точното време на напускане на Морис още не е определено.

- Мат ще си тръгне от компанията на дата, която тепърва ще се реши – обясни говорител на екипа, цитиран от autosport.com.

Морис се присъединява към Заубер през април 2011 г. Преди това работи за Уилямс от 2003 до 2011 г., където достига поста шеф на отдела за трансмисии.

Днес бе обявено, че конструкторът ще се присъедини към Макларън. Морис ще може да започне работа, след като бъде освободен от договора си със Заубер. Той ще работи заедно с техническия директор на екипа Тим Гос.

- Назначението на Мат е първата стъпка от продължаващата ни програма за укрепване на инженерния ни департамент в подготовка за пристигане на Хонда през 2015 г. – заяви говорител на Макларън на пистата Силвърстоун.

Тимът на Заубер бе истинска сензация през 2012 г., когато с Камуи Кобаяши и Серхио Перес взе четири подиума. Този сезон обаче не се развива толкова добре за екипа. Привлеченият в края на миналата година Нико Хюлкенберг дори признава известно разочарование от ситуацията и темпото на колата, след като се надяваше на постоянно представяне и редовно печелене на точки през 2013-та. Немският пилот сподели още подробности за тима си в интервю за последния брой на списание ClubS1 (161).

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #738 -: Юни 29, 2013, 05:17:54 pm »

Хорнер научил за напускането на Уебър минути преди излизането на съобщението на Порше



Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер научил, че Марк Уебър напуска Формула 1 в края на сезон 2013 г. минути преди съобщението за присъединяването на австралиеца към екипа на Порше да бъде официално разпространено. Вчера бе обявено, че пилотът си тръгва от Гран при след края на настоящата състезателна година.

Впоследствие бе изказано предположение, че времето и начинът на оповестяване са били насочени срещу екипа му в F1 Ред Бул. Марк отхвърли категорично подобни предположения и заяви, че всъщност е помогнал на тима, който трябва да взима важни решения преди следващия сезон.

Въпросът продължи да бъде обсъждан и Хорнер обясни по-късно, че Уебър му е казал новината минути преди излизане на съобщението.

- Марк ми се обади сутринта около 9 часа и тогава научих за първи път (какво става). Говорих с него, той заяви, че е взел решение. Очевидно е решил да поеме нещата в свои ръце. Мисля, че хората ни във фабриката са малко разочаровани от това, че прочетоха новината в интернет, а не чуха нещо лично, но понякога се получава по този начин. Час предупреждение не е кой знае колко време, но пък новината за оттеглянето на един пилот не може да дойде от другиго, освен от него. Марк пази личния си живот. Стигнал е до решението си и след това го е съобщил – заяви Хорнер.

Той допълни, че е убеден в отговорността на Уебър. Самият състезател обясни, че подходът и отношението му към надпреварите до края на сезона няма да се промени по никакъв начин.

В същото време се разбра, че докато Хорнер е разбрал новината в деня на разпространяването й, то собственикът на Ред Бул Дитрих Матешиц е бил наясно значително по-рано. Австрийският милиардер е един от най-големите поддръжници на Уебър. Той изрази подкрепата си за него и след тазгодишните разправии в Малайзия, казвайки че за австралиеца винаги ще има място в екипа, но решението зависи от самия пилот. Марк е уведомил лично Матешиц за решението си – в сряда летя до Залцбург, за да говори с него преди в четвъртък да започне програмата си на пистата Силвърстоун.

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #739 -: Юни 29, 2013, 05:19:29 pm »

Мерцедес няма да имат проблеми с гумите на Силвърстоун като в Испания, убеден е Розберг



Отборът на Мерцедес няма да има силно износване на гумите на състезанието на Силвърстоун, както се случи в Гран при на Испания, мисли Нико Розберг.

По време на пети кръг от световния шампионат Мерцедес показаха силно темпо в квалификацията, спечелвайки първите две места на решетката (Нико Розберг спечели полпозишън, а Люис Хамилтън стартира втори). В състезанието обаче гумите на болида се износваха прекалено много, като състезателите се смъкнаха доста в колоната. Розберг завърши на 6-то място, а Хамилтън бе извън точките – на 12-та позиция.

Времето в Испания беше по-топло, отколкото се очаква да е на предстоящото състезание във Великобритания, но екипите от F1 казаха по-рано през седмицата, че трасето в Барселона е с близки характеристики до Силвърстоун.

- Каквото и да правим, няма да е по-зле от Испания! Доста е вероятно да се справим по-добре отколкото в Барселона, защото това беше много слаб уикенд за нас. Квалификацията беше фантастична. Затова отново очаквам много добра квалификация тук (на Силвърстоун). Високоскоростните завои са местата, на които се износват гумите и това отново ще е максимален тест за тях – коментира Розберг.

Пилотът на Мерцедес също така повтори, че съхранението на гумите ще е важно за добро представяне в неделната надпревара:

- Ако не си добър в пазенето на гуми, тогава ще имаш слабо състезание. Очаквам надпреварата да е по-добра от Испания, а и направихме няколко промени през годината, опитвайки се да подобрим колата непрекъснато.

Нико изказа мнението си и за скандала с теста на Мерцедес с Пирели. Той е доволен, че нещата вече са отминали и отборът може да продължи напред. Също така мисли, че неучастието в теста за млади пилоти на Силвърстоун ще навреди на развитието на болида, но екипът трябва да приеме положението.

- Със сигурност (проблемът) е отнел вниманието на някои хора в отбора, които трябваше да се справят със ситуацията. Би било по-добре, ако можеха да се фокусират изцяло върху състезанията. Рос (Браун) беше въвлечен в делото на трибунала и е добре, че това вече е зад нас и Рос може да се концентрира изцяло върху развойната ни програма – допълни Розберг.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #740 -: Юни 29, 2013, 05:21:08 pm »

Ред Бул и Заубер обявиха състезателите си за теста за млади пилоти



Отборите на Ред Бул и Заубер обявиха кои състезатели ще карат техните болиди на теста за млади пилоти на Силвърстоун от 17 до 19 юли.

Антонио Феликс да Коща и Карлос Сайнц – младши ще седнат в автомобила на Ред Бул по време на изпитанията. Да Коща вече има опит зад волана на болид на Ред Бул от миналогодишните тестове за млади пилоти, проведени в Абу Даби. Сайнц – младши (син на рали шампиона Карлос Сайнц) се състезава в GP3 през тази година и е участвал в два кръга от световните серии на Рено.

За отбора на Заубер пък ще кара холандецът Робин Фрийнс, който ще има на разположение два дни за тестове. Той е тест и резервен пилот на екипа. Фрийнс е шампион във Формула Рено 3,5 през 2012 г., а в момента се състезава в GP2. Той също кара за тима от Хинвил на изпитанията за млади пилоти в Абу Даби миналата година.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #741 -: Юни 29, 2013, 05:22:36 pm »

Дъжд провали първата тренировка на Силвърстоун



Типичният английски дъжд, стелещ се непрестанно от небето като пелена, провали изпитанията на нови детайли и избора на настройки в първата тренировка преди Гран при на Великобритания. Пилотите прекараха почти цялото време на тренировката в боксовете. Едва в последните минути 11 от тях направиха по няколко пълни обиколки. Най-добро време записа Даниел Рикиардо, който единствен се опита да кара и по-рано в хода на 90-те минути, като минаваше през бокса.

Следващите по сила резултати бяха на Нико Хюлкенберг, Пастор Малдонадо и Люис Хамилтън, който за радост на публиката също направи 5 обиколки тази сутрин.

Зрителите наистина заслужиха поне няколко тура, защото въпреки дъжда изпълниха някои трибуни, а цената на билетите за уикенда започва от 145 паунда! Приятел и от Макларън ми каза още, че тази година няма и безплатни билети за членовете на семействата на служителите, както в миналото, нищо, че именно предприятия като тяхното и останалите в Нортхемпшир внасят по 44,4 млн. лири годишно в местната икономика.

Всичко обаче е продадено и се очакват 130 000 зрители в неделя, когато според прогнозите времето трябва да е хубаво, а върху наводнената писта тази сутрин всички караха само с гумите за екстремно мокро. Имаше няколко подхлъзвания, но само Шарл Пик удали колата си в мантинелите, а единствен Кими Райконен изобщо не излезе на пистата.

                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #742 -: Юни 29, 2013, 05:24:03 pm »

Розберг пръв във втората сесия на Силвърстоун



Нико Розберг (Мерцедес) бе най-бърз във втората сесия на пистата Силвърстоун преди Гран при на Великобритания. Второ и трето време дадоха пилотите на Ред Бул Марк Уебър и Себастиан Фетел.

От самото си начало втората тренировка бе коренно различна от първата. Тя също бе обявена за мокра, но трасето бе започнало да изсъхва на места. Шансът за нов дъжд бе едва 20% (според бившия пилот от F1 Алан Макниш това всъщност означаваше, че сесията не бе застрашена от валеж), а и всички екипи трябваше да наваскат колкото се може повече от изгубените първи 90 минути за подготовка.

Температурата на въздуха бе 20 градуса, тази на пистата – само 19, но почти веднага след светването на зеления семафор пилотите излязоха на трасето. Още в 7-ата минута Нико Хюлкенберг (Заубер) се обади по радиото, че условията са вече почти за сликове и че буквално разрушава интермедиите. В този момент и Жан-Ерик Верн стана първият състезател, сложил гуми за сухо трасе, като той предпочете прототипния хард, доставен от Пирели за днешните тренировки.

12 минути след началото вече имаше 13 записани времена – повече, отколкото за цялата първа сесия, когато бързи обиколки бяха направени чак в последните десетина минути.

Доста отбори имат новости по колите си за уикенда на Силвърстоун. Във Ферари например са с развита версия на предното си крило и носа. Цялата предна част е с малко по-извити компоненти с цел увеличаване на аеропритискането, а въздушният поток се насочва от крилото към кутиите за радиаторите.

Скудерията обаче може би не успя да изпълни цялата си програма за изпитване на новите части, след като в 23-ата минута Фелипе Маса се удари в бариерите на излизане от Стоу. Предната част на колата му пострада най-сериозно. Това е и трети пореден състезателен уикенд, в който бразилецът катастрофира.

В този момент Марк Уебър бе начело с време 1:34.648 мин, на половин секунда зад него бе Адриан Сутил (Форс Индия), а съотборникът на германеца Пол ди Реста заемаше третата позиция.

Лотус пък са с най-големия си пакет новости за Е21 през сезона досега. Екипът има ново предно крило, преработена задна част на колата, както и сериозно количество нови елементи. Точно когато Ромейн Грожан сложи медиум обаче около 40-ата минута на тренировката, се появиха сведения за капки дъжд на места на трасето. Сериозен валеж не се появи и французинът излезе на втора позиция в подреждането – на 0,254 сек зад оглавилия таблицата Себастиан Фетел (1:32.680). Трикратният световен шампион също бе с медиум и подобряваше собствените си постижения.

Пистата ставаше все по-бърза, което бе демонстрирано във времената: в 50-ата минута на сесията Нико Розберг на свой ред излезе начело с 1:32.248. Класирането се променяше непрекъснато при смяната условията на трасето. Трети вече бе Люис Хамилтън, на малко над 0,6 сек от съотборника си. Междувременно Уебър напасваше темпото си, докато Алонсо направи серия от 10 тура преди да се прибере в бокса. Почти цялата програма на Ферари падна върху раменете на двукратния световен шампион след катастрофата на Маса и на събраните от него данни ще се разчита за голяма част от настройките за останалата част от уикенда.

- Не видяхме наистина бързи времена, тъй като според мен екипите се вършеха работата за неделя следобед. А това означава по-дълги серии от обиколки в опит да разберат поведението на гумите. Това бе и най-добрият вариант за провеждане на сесията – сподели техническият експерт на ВВС Гари Андерсън.

Дъждът в началото на деня обаче означаваше, че не бяха направени достатъчно обиколки с прототипните гуми на Пирели.

- Видяхме твърде малко турове с тези гуми и това никак не ни помага. Основните ползи се извличат от дълги серии. Не съм сигурен дали ще ги видим отново този сезон – коментира моторспорт директорът на доставчика на гуми Пол Хембри.

В бокса на Скудерията видимо имаше лутане в избора на елементи и след няколко промени на предното окачаване и смяна елементи в крайна сметка Алонсо остана едва с десето време. Най-добрите обиколки на съперниците му бяха с повече от секунда по-добри, като бяха постигнати с по-меките гуми за уикенда – медиум. След това, в последните 30 минути от тренировката пилотите направиха и традиционните дълги серии от обиколки, като подготовка за неделното състезание. Бе много любопитно, че Розберг и Фетел имаха много близка скорост, но първият бе с медиум, а шампионът завъртя серия с въпросното темпо около – 1:38 мин на обиколка – с твърдите гуми хард. Ред Бул видимо отново най-бързо загряваше и двата типа гуми, нищо, че температурата на асфалта не надхвърли 20 градуса. Наложи му се дори да охлажда медиума, след като ги сложи и записа топвреме и тогава пак да вдигне скоростта.

Четвърто и пето време записаха местните любимци Пол ди Реста и Люис Хамилтън, а зад тях много близка скорост показаха претендентите за мястото на Уебър от Торо Росо Даниел Рикиардо и Жан-Ерик Верн.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #743 -: Юни 29, 2013, 05:27:08 pm »

Розберг се притеснява за състезателното темпо, Хамилтън не се чувства добре в колата си



Състезателното темпо все още е проблем за Мерцедес, смята Нико Розберг след петъчните свободни тренировки за Гран при на Великобритания.

Той бе най-бърз във втората сесия и докато скоростта в един тур не го притеснява, то тази в дълга серия отново не е достатъчно добра.

- Мисля, че в една обиколка колата още е бърза, така че нещата в квалификацията би трябвало да са наред. Единствената въпросителна е относно състезателното темпо. Днес работихме по това и изглеждаше прилично, но съм убеден, че пак ще имаме проблеми в това отношение. Освен това утре и в неделя ще е с 10 градуса по-топло, а това може напълно да промени картината. Може да стане по-трудно за нас. Не съм съвсем доволен от баланса на болида. Дори отстъпих в развитието във високоскоростните завои, което не е добре и трябва да го поправя. Важното е да разберем каква е причината, тъй като промяна в предното крило например променя много неща – изведнъж предницата се оказва нестабилна в средата на кривите. Необходимо е да направим нещо за влизането във високоскоростните завои, където автомобилът е най-ниско до трасето – колкото по-бързо вървиш, толкова повече въздушният поток притиска колата. Може дифузьорът да не работи като хората или нещо друго да не е съвсем наред. Това е само пример, но ни предстоят доста анализи – обясни Розберг.

Съотборникът му Люис Хамилтън продължава да има грижа с F1 W04. Той заяви, че изобщо не се чувства добре в колата и се бори да намери оптималните настройки.

- Самият болид изглежда върви добре. В дългите серии чувството не бе особено добро, но ще направим някои промени в реглажите и би трябвало да станем по-бързи. Автомобилът не ми допада в момента, просто нямам особено добър баланс. Определено не се чувствам удобно. Ще анализираме данните, за да видим каква ще е следващата ни стъпка. Утре ще е по-добър ден и се надявам да напредна с реглажите, за да пооправя нещата за себе си – допълни англичанинът.

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #744 -: Юни 29, 2013, 05:28:31 pm »

Макларън с по-добър баланс на Силвърстоун в сравнение с Канада



11-ти и 14-ти финишираха във втората свободна сесия за Гран при на Великобритания пилотите на Макларън Дженсън Бътън и Серхио Перес. Екипът се подготви за трудна надпревара, като преди това изпита пакет новости, за да реши кои да вземе за Силвърстоун.

- Въпреки дъжда сутринта мисля, че се справихме с всичко необходимо следобед – коментира Бътън в края на деня. – Успяхме да изпълним по-голямата част от програмата си, включително малко изпитания на прототипните гуми на Пирели. Колата не е твърде зле на трасето, балансът е приличен. Поне е по-добър, отколкото в Канада, но все още сме назад със скоростта. Инженерите разполагат с доста данни за анализ. Би трябвало да разберат дали новите части, които имаме тук, носят планираните предимства.

Перес също сподели, че втората сесия е била доста продуктивна и отборът е отметнал сериозно количество работа.

- Денят не беше загубен. Но според мен сме в подобна позиция като в миналия старт, както и сме доста далеч от челото. Опитахме се да подобрим ситуацията с реглажите за състезанието и мисля, че направихме стъпка напред в тази област. Но не всичко изпробвано днес се случваше според очакванията – каза още мексиканецът.

Шефът на тима Мартин Уитмарш отбеляза, че при лошо време са засегнати всички, но въпреки това е разочароващо да изгубиш толкова време, когато се опитваш да изпробваш куп нови неща.

- Тази година изглежда ни сполетяха необичайно много дъждовни петъци. Все пак натрупахме доста километри, сега имаме още много работа. Беше труден ден, но прогнозата е през следващите дни да не вали, така че се надявам да направим прогрес – добави Уитмарш.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #745 -: Юни 29, 2013, 05:29:56 pm »

Едва ли някой ще успее да избяга напред в състезанието, смята Уебър



Марк Уебър смята след първите свободни тренировки на пистата Силвърстоун, че шансът някой да избяга напред в Гран при на Великобритания е много малък.

Първата петъчна сесия не бе от никаква полза за отборите от Формула 1 заради непрекъснатия дъжд. В нея записаха времена само половината пилоти и не бяха събрани почти никакви данни. Всичко за вършене остана за следобед.

- Опитахме да свършим колкото се може повече работа за 90 минути – коментира Уебър. – Карах и с двата типа гуми, както и с различни количества гориво, така че сесията бе доста натоварена за екипа. В крайна сметка извлякохме максимална полза. Със Себ бяхме с различни смеси и натрупахме нужната ни за състезанието информация. Според мен надпреварата ще е доста трудно и честно казано, едва ли някой ще успее да избяга напред.

Себастиан Фетел остана с трето време от втората тренировка и се нареди веднага зад съотборника си.

- Смятам, че като цяло можем да сме доста доволни, беше добър ден. Ясно е колко важно бе да караме на сухо, тъй като за неделя не се очаква да вали. Сега трябва да видим какво можем да подобрим, какво са свършили съперниците и утре ще знаем малко повече. Днес правихме и къси, и дълги серии. За последната свободна тренировка утре трябва да решим върху кое искаме да се съсредоточим – подготовка за квалификацията или състезанието – сподели той.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #746 -: Юни 29, 2013, 05:32:30 pm »

Ферари очакват да получат по-ясна представа за поведението F138 на Силвърстоун утре



Техническият директор на Ферари Пат Фрай изрази съжаление за зрителите, които останаха по трибуните днес сутринта, въпреки че на трасето нямаше никакви коли. В първата петъчна сесия пилотите се появиха на пистата Силвърстоун само за опознавателни обиколки. Няколко бързи тура бяха направени чак в края на сесията.

- Съжалявам за публиката. Но сутринта условията бяха невероятно трудни и при наличното количество гуми предпочетохме да останем в питовете, както и почти всички останали. Следобед опитахме да наваксаме изгубеното време. Освен обичайните задачи работихме и по развитие и напасване на аеродинамиката. След инцидента на Фелипе [Маса] голяма част от екипа се съсредоточи върху колата на Фернандо [Алонсо]. Особено внимание обърнахме на поведението на гумите медиум. Утре температурите ще са различни, от там – условията и можем да се надяваме на по-нормални изпитания – заяви Фрай.

Според Алонсо тренировките протекоха сравнително нормално за Скудерията.

- Днешната ни програма не бе по-различна от обичайната. Беше важно да съберем данни за поведението на гумите, които изглежда и тук ще са ключов фактор. На Силвърстоун е необходим аеропакетът да пасва на комбинацията от бързи завои – те са основната характеристика на трасето. Стратегията ще трябва да е безпогрешна, а за да се вземат правилните избори за надпреварата, ще трябва да вземем предвид, че условията в неделя ще са напълно различни – обясни испанецът.

Маса пък катастрофира в трети пореден състезателен уикенд. Той заяви, че е разочарован от случилото се и продължи:

- На излизане от завоя се оказах върху част от пистата, която все още бе доста мокра и изтървах контрола върху колата. В този момент прототипните гуми не бяха достатъчно загрели и не можах да избегна удара. За щастие имаше само малко повреди в предната част. Утре ще можем да наваксаме с работата. Болидът на Фернандо бе с добро темпо в дълга серия, въпреки че ниските температури влияят негативно.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #747 -: Юни 29, 2013, 05:33:59 pm »

Лотус смятат, че ще са по-конкурентоспособни във Великобритания спрямо предходния старт



Тимът на Лотус имаше много работа в първите свободни тренировки за Гран при на Великобритания заради голямото количество нови компоненти за Е21. Програмата бе съкратена заради сутрешния дъжд, но инженерите все пак направиха извода, че новият аеродинамичен пакет работи според очакванията.

- Сравнително доволни сме от протичането на деня – сподели Кими Райконен, който бе с 13-то време следобед. – Карах само с прототипните гуми и хард, така че изобщо не стигнах до това да завъртя бърз тур. Но като цяло поведението на колата не бе твърде лошо и имаме върху какво да стъпим. Не смятам, че сме сред най-бързите, но не сме и твърде далеч.

Съекипникът му Ромейн Грожан се класира по-напред в подреждането – на девета позиция. Неговата кола бе с новата, по-тясна задна част.

- Трудно е да се каже къде сме заради условията. При толкова различни типове гуми пък инженерите ще имат доста работа тази вечер да проверяват кое как е. Поведението на болида е добро. Смятам, че можем да подобрим нещата в няколко аспекта, но сме в нелоша позиция за квалификацията – коментира французинът.

Директорът операции на пистата Алан Перман сподели от своя страна, че екипът ще е по-конкурентоспособен в сравнение с предишния състезателен уикенд.

- Кими бе доволен от баланса, направихме и няколко промени, изпробвайки различни настройки. Всичко изглежда работи наред. Колата на Ромейн също беше на ниво с новия аеропакет. Не се притесняваме от времената. Кими така и не сложи меките гуми. Ромейн ги изпробва рано в сесията и мислим, че ще сме по-конкурентоспособни спрямо миналото състезание – допълни той.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #748 -: Юни 29, 2013, 05:35:26 pm »

Мерцедес с превъзходство в последната тренировка



Пилотите на Мерцедес Нико Розберг и Люис Хамилтън записаха най-добри времена в последната тренировка преди квалификацията за Гран при на Великобритания, като демонстрираха отлична темпо и с двата типа гуми за уикенда – медиум и хард. Любопитно всъщност доста от топрезултатите на пилотите бяха дадени с по-твърдата смес, което обещава изключително интересна борба за местата на грида след обяд, както и в утрешното състезание. Времето най-после бе добро тази сутрин, сухо, но с малко по-силен вятър.

Веднага след началото на тренировката без никакво забавяне всички започнаха серии от обиколки, за да наваксат загубените изпитания от вчера. Въпреки слънцето температурата на асфалта не бе много по-различна от вчера – 22 градуса.

Първите серии с твърдите гуми бяха по-дълги с поглед към състезанието утре и любопитно колите видимо бяха с различни конфигурации. В Лотус например Кими Райконен за първи път реши в съботен ден да използва пасивния DRS, по който тимът работи втора година. При Ред Бул в задната част на колата на Фетел имаше доста аеробоя за проверка на движението на въздуха при неговия вариант настройки, който отново бе с възможност за по-добра скорост на бавните сектори, докато Уебър бе с по-висока скорост в бързите като секцията – Бекетс – Маготс.

Тренировката обаче бе спряна само 15 мин след началото, защото задната лява гума на Серхио Перес буквално се пръсна и на пистата останаха много парчета от нея. Според думите на управляващия директор на Макларън Джонатан Нийл пилотът само чул силен гръм, не бил минал през бордюр или нещо такова. Той все пак стигна до бокса, но по колата му имаше сериозни повреди по пода и дифузьора.

Парчетата от твърдия тип гума, която се спука, бяха отнесени в Пирели.

В Мерцедес Хамилтън търсеше вариант на пета предавка да намери скоростта на Нико. След корекции направи и най-бързата обиколка с гумите хард, като вече течеше втората половина на тренировката. Люис записа 1:31.750 мин. Така изпревари с 0,083 сек Марк Уебър. В същото време Фетел бе 20-ти, продължавайки с аеропробите, като серията му бе и доста по-дълга – от 14 обиколки, докато Уебър направи само 6.

Пилотите на Ферари Фернандо Алонсо и Фелипе Маса бяха осми и девети с над 10 обиколки всеки, като при испанецът личеше известно недозавиване.

20 минути пред края и Розберг и Алонсо направиха по още едно излизане с твърдите гуми хард и заеха второ и четвърто място в подреждането, а в това време Маса вече бе с по-мекия медиум, но не подобри времето си. Оказа се, че има проблем в електрониката за управление на двигателя. В тима решиха да сменят мотора.

Една в последните десетина минути започнаха симулациите на квалификационни турове с меките гуми. На пистата отново се появи и Перес и опита да направи обиколки с медиум, но колата се повреди и той едва я удържа на пистата.

В първата си обиколка с медиум Алонсо бе по-бавен отколкото с хард, а температурата на асфалта бе вече 26 градуса. Хамилтън също не подобри времето си с гумите хард. В самия край на времето с медиум той бе най-бърз в първия сектор, но едва удържа колата на Брукландс. Минута по-късно съотборникът му Розберг направи чиста обиколка с медиум и постигна най-доброто време в тренировката.

Трети пък стана Себастиан Фетел, чиято кола с малко гориво и медиум отново бе отлична.

Така се очертава битка между пилотите на Мерцедес и Ред Бул след обяд, като на по-хладна писта „биковете“ ще имат предимство от по-бързото загряване на гумите.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #749 -: Юни 29, 2013, 05:36:51 pm »

Пади Лоу: Рос Браун не се чувства застрашен от мен



Бившият технически директор на Макларън Пади Лоу се появи за първи път в падока на Формула 1 като част от тима на Мерцедес. Той бе освободен по-рано от договора си с отбора от Уокинг и зае новия си пост в Бракли на 3 юни, като първата надпревара, на която идва, логично е Гран при на Великобритания.

Присъединяването на Лоу към Мерцедес бе повод за поредица слухове, един от които бе, че той ще замести настоящия шеф на екипа Рос Браун. Самият Браун обясни, че е обмислял и обсъждал план какво и как ще се случи при неговото оттегляне – по същия начин, по който го е направил преди години във Ферари. В момента обаче Пади Лоу е категоричен, че между него и Рос няма никакво напрежение, независимо какви са плановете за бъдещето.

- Първият човек, който ме поздрави при пристигането ми на работа в понеделник преди четири седмици, бе Рос. Изкарахме цял час заедно, пихме кафе. Той наистина се зарадва на идването и присъединяването ми към екипа. Според мен това е ясен знак, че не се чувства застрашен от позицията ми. Той е щастлив от присъствието ми. Аз съм щастлив да работя с него. Познавам Рос от 20 или повече години и изпитвам огромен респект към него, въпреки че по принцип той обикновено побеждаваше екипа, в който работех! – обясни Лоу в падока на Силвърстоун.

Той каза също така, че Браун е началникът на отбора в момента и продължи:

- Не знаем колко дълго ще иска да остане начело на екипа. Подобни планове не са правени. Моето присъединяване е с цел подсилване на тима в настоящия му вариант – това мога да го направя. Има много работа за вършене и вече започнах да изследвам с какво разполагаме. Смятам, че притежавам нужните качества да поема поста (на шеф на отбора, ако Браун реши да се оттегли). А и имаме Тото (Волф, моторспорт директорът на Мерцедес), който е страхотно попълнение за тима. На мен всъщност ми допада много да работя с Тото. Той притежава много свеж подход. Изключително добър е с търговската страна на нещата, като уважава моите способности по техническите въпроси и вече имаме чудесна база за работа.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен