www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509017 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #765 -: Юни 30, 2013, 07:54:48 pm »

4 спукани гуми е недопустима ситуация, заяви Хамилтън; Перес: Да не чакаме да стане нещо



Четирите спукани гуми – на Люис Хамилтън (Мерцедес), Фелипе Маса (Ферари), Жан-Ерик Верн (Торо Росо) и Серхио Перес (Макларън) – моментално заеха централно място в коментарите след финала на Гран при на Великобритания.

Гумите бяха най-обсъжданата тема и по време на самата надпревара, която бе спечелена от Нико Розберг (Мерцедес). Пилотите бяха предупреждавани многократно от екипите си да се пазят от бордюрите и да внимават с управлението на гумите. В Ред Бул например взеха решение да повишат налягането в комплект за Себастиан Фетел, за да се подсигурят допълнително, след като откриха, че и негова задна лява гума е била повредена.

Хамилтън бе изключително разочарован от случилото се, тъй като гумата му експлодира, докато той водеше в състезанието. След финала обаче англичанинът повдигна въпроса за сигурността, а не за загубата си на трасето.

- Сигурността е най-големият проблем. Просто е недопустимо. Направихме онзи тест, за да подобрим гумите и да се случат четири спуквания след това е неприемливо. А мерки ще бъдат взети едва когато някой пострада. Някой можеше да катастрофира. Мисля, че е загуба на време да се говори с ФИА. Ако те не направят нищо по въпроса, това говори много за тях – заяви Люис.

Перес също заяви, че подобна ситуация е неприемлива, като за него това бе втори такъв инцидент след вчерашната спукана гума по време на последната свободна тренировка:

- Рискуваме си живота и не би трябвало да се чака, докато нещо се случи с някой от нас. Това стана при 250 км/ч и Пирели имат работа за вършене.

Дженсън Бътън добави от своя страна, че проблемът трябва да бъде разрешен.

- Достатъчно лошо е да ти се случи в бавен завой. Но при 300 км/ч, с колкото вървеше Серхио, е ужасно. Освен това е опасно не само за пилота, сполетян от инцидента, а и за останалите зад него. Състезателят може да загуби контрол при такава скорост, болидите назад са обстрелвани с топчета гума, в които има и метал. Това трябва да се промени – заяви пилотът на Макларън.

Фернандо Алонсо пък изрази съмнение, че бордюрите са причина за инцидентите.

- Честно казано, аз лично не се пазех много от тях. Борех се – бях 11-ти, девети, осми, вървиш на трета в група от водещи битка състезатели, така че не можеш да контролираш перфектно колата, позиционирането й на излизане от кривите. И не мисля, че бордюрите имат някаква роля, тъй като се състезавам вече 12 години на Силвърстоун и те никога не са били проблем. Не смятам, че сега са станали такъв – обясни испанецът.

                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #766 -: Юни 30, 2013, 07:56:20 pm »

Проблемът е нов, различен от досегашните, коментираха от Пирели



Пирели веднага започнаха разследване относно спуканите гуми по време на Гран при на Великобритания.

В състезанието имаше четири случая, като при всичките пострада задна лява гума.

Моторспорт директорът на доставчика на гуми Пол Хембри заяви след финала, че причината за случилото се е нова и непозната до момента.

- Ясно е, че случилото се днес бе непредвидено. Видяхме нещо ново, това е различен тип проблем. В момента провеждаме задължителните си анализи. Трябва да разберем какво стана. Ще съберем всички факти – тогава ще сме наясно относно случилото се и ще се стигнем до сърцето на проблема. Приемаме ситуацията сериозно и ще ви уведомим, когато имаме отговори. Няма смисъл да казвам каквото и да е повече, докато не разполагаме с всички факти – допълни той.

Хембри също отбеляза, че задна лява гума пострада във всичките случаи и това също има нужда от анализ. След вчерашното разследване на спуканата гума на Серхио Перес (Макларън) бе оповестено, че е имало прорез от вътрешната страна. В днешното състезание Ред Бул откриха прорези в задна лява гума на Себастиан Фетел.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #767 -: Юни 30, 2013, 07:58:42 pm »

Уебър: Трябва да проверим какво се случи на старта



Марк Уебър заяви, че трябва да види – вероятно още утре – какъв бе проблемът при стартирането му в днешното състезание, след който изостана и Ромейн Грожан закачи предното му крило. Австралийският пилот на Ред Бул потъна след лошото потегляне до 14-о място в класирането, но завърши втори.

Провокиран от Майк Дудсън, един от най-прочутите журналисти в F1, дали човешка грешка или технически пропуск е в основата на проблема, проявяващ се за пореден път, Марк каза, че трябва да види данните.

- Нямам съвършено никаква идея какво точно стана – бе категоричен Уебър. – След няколко силни старта дойде това – веднъж се получава отлично, друг път не. Можех да спечеля, но в крайна сметка второ място е отличен резултат при лошия старт, който имах.

Той обясни, че ситуацията е странна, защото по принцип колата е имала отлична скорост на правите днес.

В типичния си директен стил Уебър обясни още и защо днес вероятно имаше такива големи проблеми с гумите, като описа характера на пистата Силвърстоун с бързите й, много силно натоварващи гумите завои, които при това са един след друг и няма място за охлаждане, какъвто е случаят с пистата в Барселона.

Още на подиума пък Марк не пропусна да отбележи, че днес изтърва победата, но иска да е пръв в следващия старт.

- Не знам къде е другото състезание, но искам да го спечеля – засмя се австралиецът на почетната стълбичка.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #768 -: Юни 30, 2013, 08:00:14 pm »

Алонсо: Проблемът няма как да е в бордюрите



Фернандо Алонсо заяви, че не е избягвал качването на бордюрите и не е променял линията си на движение заради опасността от спукване на задна лява гума, защото според него бордюрите са си същите като в последните години и никога не е имало проблем с тях.

- Няма как при всички тези изпреварвания и при турбуленцията на колите пред мен да имам скорост и да не минавам през тях – каза испанецът. – Просто днес имахме късмет като цяло, защото и моята гума се спука, но леко и на последния завой. Не загубих много като Фелипе [Маса]. Лош късмет имахме само с излизането на кола за сигурност накрая, защото така загубих пет места и минах през бокса точно преди тя да се появи. Накрая трябваше да изпреварвам не знам колко автомобила и наистина постигнахме добри точки. Но истината е, че си тръгваме и малко притеснени след този уикенд, защото задължително трябва подобрим скоростта си в събота, тъй като състезанията стават много трудни от средата на колоната с млади и агресивни пилоти наоколо. Днес и в това отношение имахме късмет, защото Ромейн Грожан и Марк Уебър бяха много близо на първия завой.

На сантиметри от двукратния световен шампион минаха и парчетата от гумата на Серхио Перес, която се спука пред него в края.

Алонсо заяви още, че гумите са еднакви за всички и са част от общия пакет и шоуто, което се искало с тях.

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #769 -: Юни 30, 2013, 08:11:54 pm »

Разследват Розберг за нарушение при жълти знамена на пистата



Победителят в Гран при на Великобритания Нико Розберг е разследван за нарушение при наличието на жълти знамена по време на надпреварата. Пилотът на Мерцедес бе извикан при стюардите на състезанието.

Според изявление на стюардите става дума за случка между трети и пети завой. Розберг не е намалил достатъчно в секцията, каквото е изискването на правилника в зона с предупредителни флагове.

Нико спечели хаотичното състезание, в което имаше четири спукани гуми, двама пилоти – Люис Хамилтън и Себастиан Фетел – отпаднаха, докато водеха колоната и се случиха много удари.

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #770 -: Юни 30, 2013, 08:13:26 pm »

Бътън с проблем при загряването на гумите; гумите са сериозно притеснение, каза Перес



Дженсън Бътън стартира от 10-та позиция след наказанието на Пол ди Реста, но финишира 13-ти в домашната си Гран при на Великобритания.

- Стартирах с твърдите гуми, но те бързо започнаха да се късат и ми създаваха проблеми отрано в първата част на надпреварата. Бях по-доволен от поведението с медиум. Скоростта ни не беше твърде лоша, но последната част бе особено трудно. След последния сейфти кар нямаше много останало от гумите ми и загряването им стана сложно – с това така или иначе си имаме грижи. В последните обиколки бях уязвим. Всички коли с по-свежи гуми ме задминаваха. В момента, в който мръднех от траекторията, за да се защитя, ставаше още по-трудно да контролирам температурата на гумите – обясни английският пилот на Макларън.

Съотборникът му Серхио Перес бе един от пилотите, чиято задна лява гума днес се спука. Мексиканецът бе особено разочарован заради екипа си, тъй като заяви, че всички са имали нужда от добър резултат.

- Състезанието ми вървеше добре, бях в топ 10 през по-голямата част от следобеда, когато задна лява гума изведнъж експлодира. Само усетих какво стана на Хангар – нямаше какво да направя. Гумите са сериозно притеснение. За щастие нищо сериозно не се е случило на никого. Но трябва да седнем, да намерим обяснение и нещо да се направи. Като цяло постигнахме солидно подобрение през уикенда – добави Перес.

Шефът на Макларън Мартин Уитмарш заяви от своя страна, че уикендът на Силвърстоун бил като за изграждане характера на мексиканския състезател.

- Като цяло последните дни бяха трудни за тима. Научихме обаче някои полезни уроци и ще ги приложим следващия уикенд в Германия, където ще гоним по-добър резултат – добави той.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #771 -: Юни 30, 2013, 08:15:50 pm »

Лотус направиха абсолютно погрешна преценка, коментира Райконен



Кими Райконен вървеше в топ 3 няколко обиколки преди карирания флаг в Гран при на Великобритания, но твърде бързо загуби позиции и от трети, на финала се оказа пети. Финландецът никак не бе доволен от факта, че тимът му Лотус не прие той да влезе в бокса при последната кола за сигурност на трасето.

- Второто място ни беше в кърпа вързано. Попитах отбора дали трябва да сменим гуми и те казаха не. Абсолютно погрешна преценка. Разочароващо е, но този път вината не е моя – коментира пилотът. – Опитах да се държа, но гумите бяха на към двадесетина тура по-стари от тези на останалите и беше невъзможно да се получи. А дотогава всичко вървеше сравнително добре. Вече три състезания поред не постигаме очакваните резултати, но може би с малко повече късмет и по-малко грешки ще сме в състояние да се върнем в челото.

Финалът в топ 10 на Кими все пак означава, че той има 25 последователни надпревари в точките, което е нов рекорд във Формула 1.

Надпреварата на Силвърстоун бе още по-трудна за съекипника му Ромейн Грожан. Той изобщо не завърши заради повреди по предното крило на своя Е21, а преди това имаше няколко сблъсъка на трасето.

- Към края загубих доста голяма част от предното крило и стана наистина трудно да карам. В крайна сметка бе по-добре да се прибера от гледна точка на сигурността. Не знаем дали проблемът е заради отломки или има общо с факта, че е нов компонент. Имах грижи с гумите, като това бе свързано с предното крило. Нещата не ни се получиха и при излизанията на колата за сигурност – каза Грожан.

Директорът операции на пистата Алан Перман призна, че е трябвало да сменят гумите на Райконен при последния сейфти кар:

- В онзи момент не бе толкова ясно, в ретроспекция е извън съмнение. Причината за грижите с предното крило на Ромейн още не са известни. Нямахме проблем с гумите като други екипи, но предупредихме пилотите си да се пазят от бордюра в четвърти завой. Като цяло уикендът бе по-добър от предходните два. В Германия ще имаме още нови компоненти и възнамеряваме да продължим да се борим.

                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #772 -: Юни 30, 2013, 08:18:21 pm »

Розберг с предупреждение, запази победата си



Нико Розберг получи официално предупреждение от стюардите заради това, че не бе намалил достатъчно при жълти знамена на пистата по време на Гран при на Великобритания.

Пилотът на Мерцедес запази победата си, извоювана с много прецизност и внимание в хаоса на Силвърстоун.

- Това е страхотен за мен и отбора ден, защото спечелихме в дома на автомобилния спорт. В момента се намираме в изключително време за Сребърните стрели и съм много горд, че съм част от екипа. Този успех е за всеки отделен човек, участвал в конструирането на колата ни. Жалко за случилото се с Люис [Хамилтън] днес. Аз също имах проблем с гума и извадих късмет заради излизането на колата за сигурност. Състезанието бе наистина вълнуващо. Трябваше много да внимавам с гумите. Казаха ми да избягвам бордюрите. В крайна сметка бе трудно да удържа Марк [Уебър] и едновременно с това да не натоварвам гумите, но успях – коментира Нико.

Хамилтън и публиката на английското трасе бяха с разбити сърца, когато неговата задна лява гума се пръсна, докато той водеше.

- Надпреварата ни започна добре. Чувствах се чудесно начело, контролирах темпото. След проблема с гумата дадох всичко от себе си, борейки се да си проправя път напред. Имах някои добри маневри за изпреварване и като се има предвид всичко случило се, четвърто място е доста приличен резултат, ако си се оказал последен в десетия тур. Огромни поздравления за Нико, който се измъкна от сложна ситуация и спечели. Вече сме втори в конструкторския шампионат и това е прекрасна награда за всички във фабриките ни – каза англичанинът.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #773 -: Юли 01, 2013, 10:19:43 pm »

Смесени чувства в Ред Бул след второто място на Уебър и отпадането на Фетел



- Какъв ден! Не мисля, че някой е очаквал подобно развитие на събитията – възкликна Марк Уебър след края на Гран при на Великобритания.

Австралийският пилот на Ред Бул спаси уикенда на екипа си с второ място в надпреварата, след като направи много лош старт и бе назад в колоната в началото, а съотборникът му Себастиан Фетел не завърши след повреда на скоростна кутия. Чувствата в екипа бяха смесени след такъв финал – Ейдриан Нюи и Кристиан Хорнер се държаха за главите, наблюдавайки как трикратният шампион спира, но след карирания флаг поздравяваха Уебър за страхотното каране.

- Лош старт, контакт с [Ромейн] Грожан, сменихме предното крило и едва тогава вече бях в състезанието. Молех се за сейфти кар, но не и да се появи заради причината, поради която се случи – нали знаете, винаги може да си следващия в такива моменти. При подобно нещо ситуацията е като руска рулетка, а и не се чувстваш никак спокойно, виждайки колко много грижи с гумите имат колегите ти. Аз се възползвах максимално от колите за сигурност. Днешната стратегия бе една от най-добрите, които сме имали. Потрудих се здраво и накрая бях само срещу Нико [Розберг]. Щеше да е хубаво да имаше още някоя и друга обиколка, но така се получи днес – допълни Марк.

Фетел заяви, че очевидно е разочарован и продължи:

- Мисля, че пета предавка се счупи и от там останалата част от скоростната кутия пострада така, че не бе възможно да продължа. Срамота, тъй като бяхме в добра позиция и е чудесно да спечелиш тук. Хубаво, че следващият старт е скоро.

                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #774 -: Юли 01, 2013, 10:21:18 pm »

Ферари и Ред Бул искат тест за гумите, ФИА покани Пирели на среща със спортната работна група



Екипите на Ферари и Ред Бул ще работят за това тестът за млади пилоти в средата на юли на пистата Силвърстоун да бъде заменен с изпитания на гуми, които да помогнат на отборите и Пирели да превъзмогнат проявилите се във вчерашната Гран при на Великобритания проблеми.

Четирите спукани задни леви гуми по време на състезанието предизвикаха поредния разгорещен дебат относно продуктите на италианската компания. От Пирели заявиха, че не са имали подобни грижи с гумите до момента и причините за инцидентите няма да станат ясни преди подробен анализ.

- Всички трябва да работим по този въпрос, за да го разрешим – заяви шефът на Скудерията Стефано Доменикали. – Имам идея, която трябва, разбира се, да обсъдим през следващите дни – да направим тест тук, на Силвърстоун вместо изпитанията с млади състезатели. Имайки предвид ситуацията, бих предложил да карат титулярните пилоти, тъй като това е много важно и за тях. От нашата гледна точка на отбор сме готови да търсим решение.

Колегата му от Ред Бул Кристиан Хорнер също заяви, че след малко повече от две седмици има насрочен тест и продължи:

- По принцип той е за младите момчета, но може би трябва да участват каращите в шампионата или поне тест пилоти, които да са в състояние да дадат добра обратна информация на Пирели. Най-важното сега е да се разбере какъв е проблемът. Нужно ни е решение преди някой да пострада. По принцип най-логичното нещо би било да се върнем към работилите толкова добре предишни гуми (тези от 2012 г.). Миналия сезон определено нямахме такива инциденти. Бих настоял за връщане към тях единствено от гледна точка на сигурността.

Началникът на Макларън Мартин Уитмарш не бе съвсем убеден, че от промяна в планирания за по-късно този месец тест ще има голяма полза. Идеята обаче вече бе обсъждана с рейс директора Чарли Уайтинг и ще разговорите ще продължат. На въпроса дали може да бъде разрешено на титулярните пилоти за карат в изпитанията той отговори:

- Да.

Междувременно президентът на ФИА Жан Тод покани Пирели да присъстват на срещата на спортната работа група тази сряда. Заседанието ще се проведе на Нюрбургринг, където в края на седмицата предстои следващия кръг от световния шампионат.

- Имах среща с официални лица от Пирели. Те ще разследват всички инциденти, случили се в последните дни. След това ще излязат с предложения за важната среща в сряда с всички отбори. Проблемът ще бъде част от приоритетите в дневния ред. В момента, в който се появи опасност за сигурността, трябва да вземем правилното решение, а не да отговаряме единствено емоционално – допълни той пред френски телевизионен канал.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #775 -: Юли 01, 2013, 10:23:57 pm »

Чарли Уайтинг за малко не спрял Гран при на Великобритания



Рейс директорът на ФИА Чарли Уайтинг за малко не спрял Гран при на Великобритания заради поредицата спукани гуми в надпреварата.

Люис Хамилтън, Фелипе Маса, Жан-Ерик Верн и Серхио Перес се оказаха жертви на идентични инциденти, при това всичките със задна лява гума.

При това положение Уайтинг обмислял дали да не спре състезанието.

- Беше доста близо до това да извадя червения флаг; и това ми хрумна. Чистенето на отломките и остатъците поставяше маршалите на риск, а това не е правилно. Не сме виждали подобни инциденти преди и това трябва да се оправи. Необходимо е да направим много внимателен анализ и да установим причините – обясни той.

Уайтинг заяви, че е твърде рано да се правят каквито и да било изводи и заключения:

- Има много неща за анализиране, включително гумите, които не се спукаха. При тях може да се открие нещо, например някоя на ръба на проблема и това да ни даде по-ясна представа какво точно стана. Твърде рано е да обобщаваме случилото се, следователно е твърде рано да обясняваме какво трябва да се направи.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #776 -: Юли 01, 2013, 10:25:25 pm »

Нюи: Ако бяхме с различната конструкция на гумите, нямаше да имаме тези проблеми



Ако отборите от Формула 1 използваха новата конструкция на гумите, предложена от Пирели, нямаше да има инциденти във Великобритания, смята техническият директор на Ред Бул Ейдриан Нюи.

Серхио Перес спука задна лява гума в последната свободна тренировка, а вчера на Силвърстоун му се случи същото, както и на още трима пилоти – Люис Хамилтън, Фелипе Маса и Жан-Ерик Верн. Себастиан Фетел и Фернандо Алонсо имаха прорези по гумите, но при тях не се стигна до пукане.

След състезанието пилотите и отборите изразиха своето недоволство. Ред Бул и Ферари предложиха на следващите надпревари да се кара с миналогодишните смеси.

Причината за спукването тепърва ще се изяснява, но според Нюи нямаше да се стигне до тези проблеми, ако всички отбори се бяха съгласили да използват предложените от Пирели нови гуми.

- Положението е тъжно, но това е природата на Формула 1. Ясно е, че проблемите с гумите тази година са крайно притеснителни. Пирели предложиха решение за тях – различна конструкция, която първоначално бе предназначена за Монреал. Два-три отбора наложиха вето на промяната, защото бяха притеснени, че тя би паснала на други екипи по-добре, отколкото на тях. В резултат от това стигнахме до притеснения относно безопасността на пилотите – обясни конструкторът.

Относно сигурността, Нюи каза, че има два проблема. Първият е свързан с безопасността на пилота, чиято гума се пука. Вторият – със сигурността на състезателя зад него, който може да бъде ударен от парчета от разкъсаната гума.

- От това, което разбрах, ако бяхме с различната конструкция, тогава не бихме имали тези катастрофални проблеми – каза Нюи. – Иначе има опасност колата със спукана гума да катастрофира, а и в същия момент около три килограма парчета се разхвърчават във въздуха. Ако някое от тях уцели пилота отзад по каската, не ми се мисли какво може да стане.

Председателят на борда на Мерцедес Ники Лауда пък мисли, че пилотите трябва да напишат писмо относно проблемите с гумите:

- Пилотите трябва да напишат писмо, защото те са най-засегнати. Бърни (Екълстоун) трябва да се включи и да каже (на Пирели), че до Будапеща ни трябват други гуми. В най-лошия случай те ще предоставят гумите от миналата година, ако технически не могат да поправят проблема. Това трябва да се случи. За Германия нищо не може да се направи.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #777 -: Юли 01, 2013, 10:26:43 pm »

Големите надежди на Форс Индия приключиха с 8 точки от надпреварата на Силвърстоун



Големите надежди на Форс Индия за Гран при на Великобритания се оказаха неоправдани, но не поради липса на скорост в болидите VJM06. Все пак и двамата пилоти на екипа Адриан Сутил и Пол ди Реста финишираха в топ 10, но и те, както и целият екип, мислеха в началото на уикенда, че ще постигнат нещо още по-добро.

- След старта състезанието ми изглеждаше много добре, тъй като и без това планирахме стратегия с две спирания в бокса, а аз бях стигнал четвърта позиция в първия тур – коментира Сутил. – Беше предизвикателство да се грижа за гумите, но основният проблем за мен се оказа втората кола за сигурност, тъй като съперниците около мен решиха да спрат в пита. Аз останах на пистата и при рестарта бях трети, но момчетата зад мен бяха с по-свежи гуми и имаха огромно предимство. Затова ме задминаваха толкова лесно в последните обиколки. Разочароващо е да отидеш толкова назад съвсем малко преди финала, но седма позиция все пак е удовлетворителен резултат.

Подобна грешка в стратегията допуснаха и в друг тим – Лотус, заради което Кими Райконен изтърва подиум.

Пол ди Реста пък изживя куп противоположни емоции през последните два дни. Радостта му от спечеленото в квалификацията пето място на грида се стопи, когато се оказа, че колата му е по-лека от допустимия минимум. Стюардите го дисквалифицираха, но разрешиха да стартира от дъното на колоната. Шотландецът се оказа предпоследен, тъй като Гийдо ван дер Гарде бе с наказание от Канада. От там до финала Ди Реста непрекъснато се бореше и стигна деветото място.

- Това не бе от най-чистите ми състезания, но като се има предвид всичко, случило се този уикенд, мисля, че можем да сме доволни от двете точки. Счупих предното си крило в опит да изпреваря Нико [Хюлкенберг], така че с екипа решихме да го сменим при излизането на сейфти кара. Това вероятно ми коства няколко позиции. Към края на състезанието бях със свежи гуми и доближавах [Даниел] Рикиардо, но дистанцията свърши, а не бях достатъчно близо. Беше уикенд на върхове и падения, но определено е хубаво, че отново взехме точки, при това и с двете коли – заяви Пол.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #778 -: Юли 01, 2013, 10:28:05 pm »

Уебър предлага Рикиардо за свой заместник



Даниел Рикиардо направи изключително силно състезание във вчерашния ден на пистата Силвърстоун. Пилотът на Торо Росо в голяма част от надпреварата успяваше да задържи зад себе си дори Фернандо Алонсо, но в крайна сметка избраната стратегия и сериозното износване на гумите доведе класирането на едва осмо място. Представянето му със сигурност за пореден път е впечатлило хората от Ред Бул, а Марк Уебър, който в четвъртък обяви оттеглянето си от Формула 1 след края на годината дори предложи Рикиардо за свой заместник в екипа.

Според Уебър, сънародникът му ще е оптималния вариант за негов заместник за следващия сезон.

„Даниел има най-добрите изгледи да ме наследи“, заявява Уебър пред ВВС. „Той го заслужава и направи чудесно впечатление в последните години.“

Рикиардо успя да се класира в последната част на квалификацията на Силвърстоун и дори да стартира от пета позиция, след като Пол ди Реста получи наказание.

„Няколко пъти той бе на дъното, но в последствие успяваше отново да се изправи. Това е нормално за нашия спорт. Даниел обаче знае, че предизвикателството в отбор като Ред Бул ще е съвсем различно. Напрежението със сигурност ще е много по-сериозно. Не знам какво ще стане, но аз му желая всичко най-добро.“

Рикиардо също не крие, че се надява да премине в екипа на Ред Бул.

„Както Марк вече каза, ние трябва да изчакаме и да видим, какво ще се случи“, разкрива надеждите си и Рикиардо. „Не мисля да се предавам и продължавам с надежда да следя нещата. Трябва да продължа да давам добри резултати и ако всичко е наред, тогава може да стане интересно.“

Освен Кими Райконен, сериозен конкурент на австралиеца за кокпита на Ред Бул е и съотборникът му в екипа на Торо Росо, Жан-Ерик Верн. Французинът в момента е с по-добър точков актив, но по-големият опит е в полза на Рикиардо. Освен това австралийският пазар със сигурност е доста привлекателен за Ред Бул.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #779 -: Юли 01, 2013, 10:29:21 pm »

Доменикали: Важно е да подобрим колата



Отборът на Ферари трябва да подобри колата си, за да може да се състезава за шампионата при пилотите и конструкторите, каза шефът на тима Стефано Доменикали.

В квалификацията за Гран при на Великобритания пилотите на Скудерията изоставаха доста от лидерите, като Фернандо Алонсо се класира на 10 място, а Фелипе Маса бе 12-ти. След квалификацията Алонсо сподели, че има доста проблеми по автомобила, като например с баланса на колата, управляемостта и представянето. В състезанието обаче и двамата състезатели завършиха на по-предни позиции.

- Пристигнахме на Силвърстоун със значително по-различни очаквания по отношение на представянето - коментира Доменикали. - Сега основната ни цел е веднага да разберем защо сме в това положение. Ако искаме да продължим да се борим за шампионата, ще е важно да подобрим колата, защото по отношение на представянето нашите конкуренти са направили стъпка напред. Точките (от Силвърстоун) съвпадат с целта ни, която е да намалим разликата (от лидерите) до лятната почивка. Фернандо и Фелипе направиха страхотно състезание и отборът успя да се справи с проблемите с гумите по най-добрия начин.

Той допълни, че тимът трябва да работи постепенно, за да реши проблемите от Силвърстоун и че ги очакват напрегнати дни до Гран при на Германия.

Техническият директор на Ферари Пат Фрай пък каза, че екипът е променил налягането на гумите, за да се опита да предотврати спукването им по време на надпреварата в Англия. Той добави, че като цяло е доволен от начина, по който са провели състезанието, защото представянето на F138 се е подобрило от петък до неделя.

- За краткото време, което имаме до Германия, ще се опитаме да работим методично по всички аспекти, които да ни помогнат да подобрим представянето. Ще опитаме да намерим правилния компромис между квалификацията и състезанието, защото точките се дават само в неделя – добави Фрай.

                                                                                                                   clubs1.bg
Активен