4 спукани гуми е недопустима ситуация, заяви Хамилтън; Перес: Да не чакаме да стане нещоЧетирите спукани гуми – на Люис Хамилтън (Мерцедес), Фелипе Маса (Ферари), Жан-Ерик Верн (Торо Росо) и Серхио Перес (Макларън) – моментално заеха централно място в коментарите след финала на Гран при на Великобритания.
Гумите бяха най-обсъжданата тема и по време на самата надпревара, която бе спечелена от Нико Розберг (Мерцедес). Пилотите бяха предупреждавани многократно от екипите си да се пазят от бордюрите и да внимават с управлението на гумите. В Ред Бул например взеха решение да повишат налягането в комплект за Себастиан Фетел, за да се подсигурят допълнително, след като откриха, че и негова задна лява гума е била повредена.
Хамилтън бе изключително разочарован от случилото се, тъй като гумата му експлодира, докато той водеше в състезанието. След финала обаче англичанинът повдигна въпроса за сигурността, а не за загубата си на трасето.
- Сигурността е най-големият проблем. Просто е недопустимо. Направихме онзи тест, за да подобрим гумите и да се случат четири спуквания след това е неприемливо. А мерки ще бъдат взети едва когато някой пострада. Някой можеше да катастрофира. Мисля, че е загуба на време да се говори с ФИА. Ако те не направят нищо по въпроса, това говори много за тях – заяви Люис.
Перес също заяви, че подобна ситуация е неприемлива, като за него това бе втори такъв инцидент след вчерашната спукана гума по време на последната свободна тренировка:
- Рискуваме си живота и не би трябвало да се чака, докато нещо се случи с някой от нас. Това стана при 250 км/ч и Пирели имат работа за вършене.
Дженсън Бътън добави от своя страна, че проблемът трябва да бъде разрешен.
- Достатъчно лошо е да ти се случи в бавен завой. Но при 300 км/ч, с колкото вървеше Серхио, е ужасно. Освен това е опасно не само за пилота, сполетян от инцидента, а и за останалите зад него. Състезателят може да загуби контрол при такава скорост, болидите назад са обстрелвани с топчета гума, в които има и метал. Това трябва да се промени – заяви пилотът на Макларън.
Фернандо Алонсо пък изрази съмнение, че бордюрите са причина за инцидентите.
- Честно казано, аз лично не се пазех много от тях. Борех се – бях 11-ти, девети, осми, вървиш на трета в група от водещи битка състезатели, така че не можеш да контролираш перфектно колата, позиционирането й на излизане от кривите. И не мисля, че бордюрите имат някаква роля, тъй като се състезавам вече 12 години на Силвърстоун и те никога не са били проблем. Не смятам, че сега са станали такъв – обясни испанецът.
clubs1.bg