www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509041 пъти)

0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #780 -: Юли 01, 2013, 10:31:17 pm »

Разногласие на експертите за възможното преминаване на Райконен в Ред Бул



Оттеглянето на Марк Уебър от Формула 1 след края на сезона, обявено в четвъртък, определено даде доста храна за медиите. Коментари се сипят от всички страни и възможността австралиецът да бъде заместен от Кими Райконен изглежда е нещото, което ще се коментира дълго време. Възможността за привличането му бе потвърдена и от тим шефа Кристиян Хорнер, който призна, че Райконен е основен фаворит заедно с пилотите на Торо Росо, Даниел Рикиардо и Жан-Ерик Верн.

„Кими определено е най-добрият пилот, който в момента е на пазара“, заяви бившият пилот от Формула 1, Марк Шурер, който е коментатор за Sky, Германия. „Ако имаш възможност да го вземеш, трябва да го направиш, няма съмнение. Той е избор номер 1 и смятам, че и в Ред Бул смятат така. Ще е хубаво, ако се разберат.“

Дали подобно решение обаче няма да застраши позицията на Фетел в отбора, въпреки че двамата не крият приятелските си взаимоотношения?

„Не смятам, че Себастиян би се страхувал от Райконен. След трите си спечелени титли, той е много по-уверен във възможностите си. Убеден съм, че ще успее да се справи с финландеца, въпреки че със сигурност ще му е много по-трудно, отколкото с Уебър.“

Ники Лауда също смята, че от Ред Бул трябва да използват възможността да привлекат Райконен, въпреки че в думите му има и лека закачка към пилота на Лотус.

„Ако Кими има възможност да отиде в Ред Бул и не го направи ще е глупаво. Въпросът е, какво иска той? Свобода, по-малко пари и да не прави нищо? Ако се премести при Биковете със сигурност ще трябва да жертва част от свободното си време и да поработи още малко. Ще трябва да намали и дните, в които се напива!“

Има експерти, които обаче не съветват Райконен да направи подобна стъпка.

„Аз не бих се преместил в гаража до топ пилот, утвърдил се в определен отбор от години насам“, обяснява 3-кратният шампион във Формула 1, сър Джеки Стюърт пред Турун Саномат. Шотландецът обаче със сигурност няма интерес от евентуален трансфер на Райконен, защото работи за Лотус, като посланик на марката. Той е сигурен, че финландецът ще трябва да търпи много повече PR-събития в Ред Бул, които определено не са от любимите му.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #781 -: Юли 01, 2013, 10:32:42 pm »

Ферари, Лотус и Форс Индия няма да блокират промяна в гумите, Уитмарш предупреждава за бойкот



Отборите на Ферари, Лотус и Форс Индия заявиха, че няма да блокират промяна на гумите след драмите в Гран при на Великобритания. Специално шефът на екипа от Енстън Ерик Булие бе категоричен в Канада, че новите продукти няма да бъдат използвани на Силвърстоун.

- Това с новите гуми няма да се случи в Англия. Пирели ги изпробват, но им трябва единодушие от тимовете за промяна на правилата или поне за промяна типа на продукта им, с каквато в момента не разполагат – заяви в Монреал Булие.

Ферари и Форс Индия не бяха толкова откровени и гласовити, но лобираха срещу промяна на гумите. И трите отбора бяха на мнение, че смяната може да повлияе на представянето на отборите във Формула 1.

- Позицията ни е напълно противоположна на доскорошната, която заемахме, тъй като досега нямаше намесен елемент за сигурността (на пилотите). Но появата на този момент е налице и ние няма да рискуваме ничий живота, само за да докажем една техническа гледна точка – заяви каза Боб Фърнли от Форс Индия, цитиран от autosport.com.

Булие също заяви, че сигурността е с предимство и Лотус ще подкрепят евентуални промени, добавяйки:

- Трябва да работим с Пирели и да намерим решение.

Стефано Доменикали пък вече предложи тестът за млади пилоти на Силвърстоун да се проведе с титулярните състезатели и заедно с Пирели.

Другото предложение, изказано от шефовете на отбори, е връщане към гумите от миналия сезон, когато нямаше подобни проблеми.

Междувременно шефът на Макларън Мартин Уитмарш заяви пред Скай Спортс, че има опасност от бойкот по време на Гран при на Германия.

- Подобна вероятност съществува и е оправдано, ако отборите и пилотите не са убедени, че сигурността е на ниво. Но Формула 1 няма нужда от това. Някои такива проблеми видяхме преди време на Индианаполис и случилото се там бе ужасно за спорта, така че трябва да работим заедно. Не е време да сочим когото и да е с пръст. Време е да се трудим всички, да намерим решение и да продължим напред. Според мен нещо ще се промени до Германия. Но като цяло трябва да подкрепим Пирели и да им дадем цялата необходима информация и достатъчно време, за да вземат правилните решения – каза още Уитмарш.

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #782 -: Юли 01, 2013, 10:34:00 pm »

ФИА е готова да разреши на Пирели да ползват болид от 2013 г. за тестове



Международната автомобилна федерация (ФИА) е готова да разреши на Пирели да използват болид от 2013 г. за тестовете си, за да се преодолеят проблемите с гумите, проявили се по време на Гран при на Великобритания.

Доставчикът вече има планирани две сесии. Първата е за следващата седмица на пистата Пол Рикар, а втората – след още 14 дни в Барселона. Засега програмата е да се използва Рено-то от 2010 г., с което по принцип се правят изпитанията на гуми.

Моторспорт шефът на италианската компания Пол Хембри се срещна с президента на ФИА Жан Тод и управляващия търговските права на спорта Бърни Екълстоун в събота преди надпреварата на Силвърстоун. Именно тогава – а не след надпреварата и случилите се в нея поредица инциденти с лява задна гума на няколко автомобила – Пирели са били поканени от Тод да участват в тазседмичното заседание спортната работна група. Постигнато е и споразумение за това, че правилата за тестове трябва да се променят, за да се правят нормални изпитания с цел повишаване на сигурността. Тод е изразил готовност ФИА да направи каквото трябва, за да може компанията да изпита нормално гумите си, дори да позволи използването на кола от настоящия сезон.

- Това отношение е наистина много добра. То показва, че всички сме си взели поука от случилото се. Важно е да се направят промени и точно това предложи Жан в събота, което е много положително. Всички трябва да прегледаме работата си и да поправим ситуацията – коментира Хембри пред autosport.com.

Тод обясни, че при наличието на проблеми трябва да се търси бързо решение и да не се реагира единствено емоционално.

Междувременно Екълстоун отхвърли приказките за евентуален бойкот в предстоящата Гран при на Германия заради експлодиралите на Силвърстоун гуми. Той направо заяви, че Пирели няма да имат ограничения по отношение на това какви автомобили могат да използват за теста си.

- Пирели се оплакаха преди, когато тези гуми се разслояваха, но това няма нищо общо с последните инциденти. Те заявиха, че искат да оправят нещата, но нямат възможност да правят изпитания заради глупавите ограничения, които имаме. Но аз говорих с Жан Тод през уикенда и той каза: „Да им позволим да тестват“. Така че им разреши да направят две тридневни серии проби от сега до... е, докогато искат, за да се постараят да имаме нещо за догодина, както и (решение) за сега. И точно това ще се случи – заяви англичанинът.

Той също отбеляза, че за щастие станалото във Великобритания се размина без сериозни последици:

- Можеше да има сериозни катастрофи. Нужно е да сме внимателни, да разберем точно какво се обърка преди да кажем нещо повече. Едно е сигурно и то е, че Пирели не желаят проблеми. Сега те ще разследват, за да видят дали бордюрите имаха нещо общо. Дори един-двама пилоти споменаха, че може това да е причината.

Толкова споменаваните вчера бордюри обаче бяха защитени от президента на клуба на британските автомобилни състезатели (BRDC) Дерек Уоруик.

- Тези бордюри се използват от 2009 г. и досега хиляди коли са преминавали по тях без какъвто и да е проблем. ФИА ги провериха и те отговарят изцяло на изискванията на федерацията – бе категоричен той.

Фернандо Алонсо (Ферари) също не смяташе, че бордюрите са причина за спуканите гуми. Двукратният световен шампион отбеляза, че се състезава на Силвърстоун много отдавна и никога не е имал грижи с преминаването по тях. Той обясни също така, че не се е пазел особено от бордюрите вчера, докато водеше битки в колоната.

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #783 -: Юли 01, 2013, 10:35:40 pm »

ФИА позволи участието на титулярни пилоти в изпитанията на Силвърстоун



ФИА промени формата на планирания за 17-19 юли тест за млади пилоти, който ще се проведе на пистата Силвърстоун.

В светлината на инцидентите от Гран при на Великобритания федерацията търси спешно решение на проблемите с гумите, се казва в изявление на организацията.

- Сигурността във Формула 1 е наш приоритет. Вярваме, че инцидентите на Силвърстоун представляват истинска заплаха за пилотите. Ето защо взехме решение да променим теста за млади състезатели, за да позволим на отборите да използват пилоти, които смятат за подходящи да проведат развойна работа, за да се решат видените в британската Гран при проблеми. Вярвам, че е подходящо това да стане на трасето, където се проявиха тези грижи – заяви президентът на ФИА Жан Тод.

При това положение екипите ще имат възможност да използват пилоти, които са се състезавали в повече от два старта от световния шампионат – с цел те да изпълнят изпитания за Пирели. Тестът може да бъде удължен с един ден.

От ФИА са уведомили отборите от Формула 1, че веднага ще поискат от Световния съвет за автомобилен спорт промяна на точка 22.4h (i) от спортните правила, отнасяща се до тестове по време на състезателната година. Ще се направи и промяна в текста на точка 12.6.3 от техническия правилник, за да се позволи модификация на спецификациите на гумите през настоящия сезон без за това да е нужно единодушното съгласие на всички тимове.

Мерцедес са приели да не участват в изпитанията. Международният трибунал на ФИА взе решение отборът да не е част от теста заради проведените от тима проби с Пирели на пистата Каталуния след Гран при на Испания. Това остава в сила въпреки променените условия.

                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #784 -: Юли 01, 2013, 10:38:22 pm »


Райконен разочарован от изпуснатия подиум

Кими: Трябваше да сменим гумите

В надпреварата за Гран при на Великобритания Кими Райконен имаше реални шансове за място на подиума. В последните етапи от състезанието днес пилотът на Лотус държеше втората позиция зад Нико Розберг, но беше изпреварен от Марк Уебър и Фернандо Алонсо. Така в крайна сметка финландецът трябваше да се примири с петата позиция в хаоса на "Силвърстоун".

"Краят на уикенда беше разочароващ за нас. Нещата се развиваха добре в състезанието, но това, че не сменихме гумите, когато излезе колата за сигурност, беше грешка. Опитах се да се задържа, но гумите ми бяха с 20 обиколки по-стари от тези на останалите, и беше невъзможно да ги задържа зад мен. Жалко е, защото темпото ни беше добро и положението изглеждаше, сякаш щяхме лесно да спечелим второто място, но това е състезанието", споделя Кими.

Осмият кръг от шампионат 2013 беше 25-ото състезание подред, в което Райконен финишира в зоната на точките. Така пилотът на Лотус счупи рекорда на седемкратния световен шампион Михаел Шумахер. Кими обаче, не е въодушевен. "Това няма никакво значение за шампионата, така че не ме интересува особено".

В неделното състезание се спукаха общо четири гуми, една от които беше на Жан-Ерик Верн. В този момент Кими беше точно зад пилота на Торо Росо и предприемаше изпреварване. "Не беше много приятно някакви парчета гума да летят към каската ми, но рискът е част от играта. Вината не беше нито негова, нито на гумите: в случая може би имаше остри ръбове на бордюра. В такъв случай гумата се пука каквато и да е. Това не се отрази на състезанието ни".

                                                                                              formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #785 -: Юли 01, 2013, 10:40:19 pm »


Уебър: Още няколко обиколки и щях да спечеля

"Трябва да проверим какво се обърка на старта"

Марк Уебър вярва, че ако е имал още няколко обиколки, е можел да спечели днешната Гран при на Великобритания. Пилотът на Ред Бул стартира четвърти, но не потегли веднага и пропадна до 15-а позиция в края на първа обиколка. Част от изоставането му бе и заради удар с пилота на Лотус Ромен Грожан, който счупи предното му крило.

До финала обаче австралиецът направи прекрасно състезание и финишира на втора позиция, на едва 0.7 сек. от победителя Нико Розберг от Мерцедес.

"Нямам представа защо направих такъв трагичен старт. В последните състезания потегляхме много добре, но сега трябва да проверим стартовата процедура и да разберем какво се обърка", обвини техниката Марк. "Последва удар от Грожан, който счупи предното ми крило. Момчетата от отбора обаче свършиха чудесна работа и не загубих много време. Ако имах повече обиколки до финала, можех да победя Розберг, но Нико заслужи победата си", завърши австралиецът.

                                                                                                 formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #786 -: Юли 01, 2013, 10:42:44 pm »


Марусия обяви партньорство с Рединг

Ф1 и футбол

Руският отбор във Формула 1 Маруся обяви началото на партньорство с английския футболен клуб Рединг. Президент на втородивизионния тим е руснакът Антон Зиняревич. През 2014 година за първи път ще се проведе състезание от шампионата във Формула 1 на руска земя. Гран При на Сочи ще бъде 17-и кръг в първенството на Ф1 през следващия сезон.

"Това ще бъде едно фантастично партньорство между две глобални марки", заяви Найджъл Хоуи, изпълнителен директор на Рединг.

Още два тима от Формула 1 имат подобни партньорства с английски клубове. Швейцарският Заубер анонсира партньорство с Челси. Катерам пък работи заедно с футболния Куинс Парк Рейнджърс.

                                                                                                                        formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #787 -: Юли 03, 2013, 10:32:53 pm »


Разрешават на отборите да ползват първите пилоти в теста за млади таланти

Големите губещи от решението на ФИА са от Мерцедес

От ФИА ще разрешат на отборите да работят с първите си пилоти по време на предстоящия тест за млади пилоти. Той ще се проведе от 17 до 19 юли на британската писта "Силвърстоун", точно където този уикенд се появи сериозният проблем с гумите на Пирели. Там този уикенд сликовете на Люис Хамилтън, Фелипе Маса, Жан-Ерик Верн и Серхио Перес буквално се взривиха и можеше да доведат до тежки последствия.

Идеята на ФИА е по този начин да даде шанс на италианския доставчик на гуми да реши напълно проблемите с продуктите си и фиаското от ГП на Великобритания да не се повтаря. От федерацията дори обмислят удължаване на теста от три на четири дни.

Губещи в ситуацията ще се окажат от тима на Мерцедес AMG. Те бяха признати за виновни от Международния трибунал на ФИА за провеждане на незаконен тест с болида си за 2013 г. с гуми на Пирели. Германците получиха забрана за участие в тестовете за млади пилоти, в който сега техните преки конкуренти ще участват с титулярните си пилоти.
                                                                                                                       formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #788 -: Юли 03, 2013, 10:35:10 pm »


Лауда: Кими ще е страхливец, ако не отиде в Ред Бул

"Там ще работи повече и ще има по-малко дни за пиене!"

Според легендата на Формула 1 Ники Лауда пилотът на Лотус Кими Райконен ще изглежда като страхливец, ако не приеме предложението на Ред Бул. Всички определят световния шампион за 2007 година за фаворит за заместник на обявилия прекратяване на кариерата си във Формула 1 Марк Уебър.

 В типичния си стил трикратният световен шампион от миналото, който в момента заема ръководен пост в отбора на Мерцедес, сподели, че бъдещо преминаване на Кими би означавало повече дни в работа и по-малко дни за пиене.

"Райконен ще изглежда като страхливец, ако не отиде в Ред Бул", заяви Лауда. "Да, вярно е, че ще трябва да работи няколко дни повече, но това означава, че ще има по-малко дни за пиене!", завърши австриецът.

                                                                                                                     formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #789 -: Юли 03, 2013, 10:37:57 pm »


Ферари доволни от отпадането на Фетел, не и от темпото на "Силвърстоун"

"Трябва да намерим причината и да решим проблемите"

В отбора на Ферари са доволни от отпадането на лидера в класирането при пилотите Себастиан Фетел от Ред Бул, но не и от темпото, което показаха Фернандо Алонсо и Фелипе Маса на „Силвърстоун". Това призна отборният шеф на Скудерия Стефано Доменикали.

Алонсо навакса 15 точки с третото си място в Гран при на Великобритания, но те дойдоха главно след отпадането на трикратния световен шампион Себастиан Фетел заради повреда в скоростната кутия и проблеми с деламинирани гуми Пирели на негови конкуренти. Така вторият Фернандо вече е на 21 точки от лидера Фетел.

"След Гран при на Великобритания може да сме доволни само от скъсяването на 15 точки от преднината на Фетел след отпадането му. От гледна точка на представянето ни и темпото на болида няма от какво да сме доволни", призна Доменикали. "Трябва да намерим причината и да решим проблемите, защото следващото състезание е след няколко дни. Нямаме много време до Гран при на Германия, но трябва да се справим със ситуацията, за да не позволим отново разликата с Фетел да се увеличи", завърши италианецът.


                                                                                                                       formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #790 -: Юли 03, 2013, 10:42:09 pm »

Избирането на идеални настройки за Нюрбургринг е трудно, казват от Заубер



Нюрбургринг е трасе, на което е трудно да се направят идеални настройки, заради разнообразната му конфигурация, каза главният инженер на пистата на отбора на Заубер Том Маккълоу. На трасето има както бързи, така и по-бавни, технични завои и екипите трябва да направят компромис между различните секции на пистата.

За Гран при на Германия Пирели ще предостави на отборите гуми софт и медиум.

- Нюрбургринг е една от технически най-предизвикателните писти за инженерите и пилотите. Има добра комбинация от бавни, средни и високоскоростни завои. Допълнително предизвикателство са някои секции от трасето, които изискват много компромиси в настройките. Също така има и няколко завоя с обратен наклон и винаги е трудно да се направят идеалните настройки – коментира Том Маккълоу.

Пилотите на Заубер Нико Хюлкенберг и Естебан Гутиерес не са се състезавали с болид от Формула 1 на Нюрбургринг, но познават пистата от надпревари в други серии и имат добри спомени от там.

За Нико това ще е домашно състезание и каза, че очаква с нетърпение да кара пред германската публика.

- Познавам Нюрбургринг много добре. От 2005 г. съм карал на няколко състезания от различни категории там и доколкото си спомням съм печелил надпревари там във всяка една серия – коментира германецът. – Нюрбургринг е друга традиционна писта с много промени във височината и добри комбинации, което я прави забавна за каране. Въпреки че това е третият ми сезон, никога не съм се състезавал на Нюрбургринг с кола от Формула 1. Като цяло обаче знам какво да очаквам. Предполагам, че всичко ще е малко по-бързо и може да възприема нещата по-различно. Но познавам пистата добре и очаквам с нетърпение приятния уикенд.

Естебан Гутиерес пък каза, че харесва състезанията, които са едно след друго, въпреки че има по-малко време за анализиране на изминалата Гран при. Той ще прекара дните между надпреварата на Силвърстоун и тази в Германия като си отпочине и тренира, за да е в добра форма на Нюрбургринг.

- Имам чудесни спомени от Нюрбургринг – каза мексиканецът. - През 2009 г. се състезавах там за първи път във Формула 3 и завърших на подиума с тогавашните ми съотборници Жул Бианки и Валтери Ботас. Това е традиционна писта, като трасето е част от известната Нордшлайфе и аз много я харесвам. Интересна е за карана с бързите завои, а и времето може да е предизвикателство. Вълнуващо е да отидем в Германия и да почувстваме състезателната атмосфера. Няма какво толкова да се прави около пистата, затова е истинско състезание.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #791 -: Юли 03, 2013, 10:44:40 pm »

Пирели с нови гуми още на Нюрбургринг?



След невероятното фиаско на Силвърстоун, където по време на състезанието четирима от 22-ата пилоти спукаха задна лява гума заради прекомерно претоварване (общо пет за целия уикенд), от Пирели явно са решили да вземат мерки. За целта още на Нюрбургринг през този уикенд трябва да бъдат докарани гуми, чиито каркаси са подсилени с кевларени пръстени, а не с метални обръчи, за които се смята че са основната причина за деламинацията на гумите. Това съобщава английският вестник Телеграф.

Официално потвърждение от страна на Пирели все още няма, но се очаква то да се появи още днес. Новите гуми трябваше да бъдат въведени по желание на фирмата още през уикенда за Гран при на Канада, но заради съпротивата на Ферари, Лотус и Форс Индия, това не се случи. Сега обаче Пирели смятат да направят тази крачка, за да се предотврати картина, подобна на тази в Англия. Трите отбора от своя страна заявиха след края на последния уикенд, че няма да спират отново въвеждането на новите гуми.

За да бъдат подобрени гумите, Пирели планират според информация на същия вестник два честни теста. Първият ще се състои през следващата седмица във Франция на пистата Пол Рикар, а 14 дни по-късно в Барселона ще бъдат изпробвани продуктите на фирмата с коли от последно поколение. Все още не е ясно, кой от отборите ще участва в изпитанията и дали ще е само един. Вчера ФИА реши, че на тестовете за млади пилоти на Силвърстоун от 17 до 19 юли ще могат да участват и титуляри от отборите.

За състезанието в Унгария, което се явява последно преди лятната пауза, ще бъдат произведени напълно нови гуми, които ще комбинират конструкцията от 2012 г. със смеси от този сезон.

                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #792 -: Юли 03, 2013, 10:46:21 pm »

Ван дер Гарде отрича слуховете за връщане на Ковалайнен



Гийдо ван дер Гарде отхвърли слуховете за това, че Хейки Ковалайнен е близо до връщане на титулярна позиция в екипа на Катерам.

Финландският пилот загуби мястото си в края на миналия сезон, когато в тима предпочетоха холандеца и Шарл Пик. Впоследтвие обаче развитието на автомобила изостана толкова, че Хейки се върна да помага и кара в някои от свободните петъчни тренировки на състезателните уикенди.

Това, естествено, доведе до приказки, че Ковалайнен е на път да се върне като титуляр в Катерам, при това на мястото на Ван дер Гарде.

- Нищо не е договорен, така че моля, не се опитвайте да гадаете – коментира самият Хейки пред финландския вестник Турун Саномат.

28-годишният Ван дер Гарде обаче, за чието участие тъст му Марсел Боекхоорн плати на Катерам 7,54 млн. евро, държеше лично да опровергае приказките.

- Това са само слухове. Знам откъде идват, но съм наясно и че разполагам с железен договор за останалата част от сезона – категоричен бе пилотът пред вестник Де Телеграаф.

Според публикацията собственикът на тима Тони Фернандес се свързал с Ковалайнен за евентуално връщане като титуляр след Гран при на Канада, в която Ван дер Гарде удари Марк Уебър, а след това отпадна при втора катастрофа – този път с Нико Хюлкенберг и отнесе наказание преместване с 10 места назад на грида за Великобритания.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #793 -: Юли 03, 2013, 10:49:00 pm »

Пади Лоу: Имах нужда от ново предизвикателство



Още в началото на тази година се заговори за възможното преминаване на Пади Лоу от Макларън в екипа на Мерцедес. В началото на месец юни това вече е реалност и англичанинът бе на пистата с новия си отбор в домашното Гран при на Великобритания. Смяната дойде изненадващо не само за екипа от Уокинг, но и за Лоу, чието първоначално намерение било да направи промяна в началото на 2014 г.

„Мерцедес и Макларън направиха споразумение, което ми позволи да сменя по-рано отбора“, заяви Лоу пред Гардиън. Той очаквал да почива доста по-дълго време, но тогава дошло обаждане от страна на Тото Волф, който известил инженера, че трябва да се яви на работа на трети юни в Бракли.

„Това, че ще мога да започна работа седем месеца по-рано от предвиденото е добре, защото ще мога да помогна за програмата на Мерцедес за 2014 г.“

Според Лоу, промените, които ще станат реалност следващата година са огромно предизвикателство за инженерите. След кратката фаза на адаптация, той вече ясно вижда разликата между двата екипа.

„Тимът, работещ в Бракли е значително по-млад от този в Макларън. Срещнах се с човек, който след 13 години във фабриката е смятан за „стара пушка“. В Уокинг при подобна биография, човекът се смята едва ли не още за ново попълнение.“

Лоу напусна Макларън три седмици преди да закръгли 20 години в отбора.

„Бъзикаха се, че с тръгването си съм им спестил разходите за златен юбилеен часовник.“

Лоу не крие, че в Макларън е научил много, но още от началото на работата си в отбора не смятал да прекара целия си живот в работа на едно и също място.

„Имах нужда от ново предизвикателство, да правя нещо ново. Сега съм на 51 г. Колко дълго още трябваше да чакам? Смятам, че избрах правилния момент за промяна.“

Това, че в Мерцедес с Алдо Коста, Джоф Уилис, Боб Бел и дори самия Рос Браун, отбора разполага с множество бивши технически директори не е проблем според Лоу.

„Способностите на различните членове на екипа се допълват много добре и смятам, че и аз ще пасна добре в тази схема. Това дава добър потенциал и смятам, че други отбори са много по-слаби в тази област от Мерцедес.“

Лоу е спряган като потенциален заместник на Рос Браун. Новото попълнение обаче не смята, че тим шефът трябва да се чувства заплашен.

„Рос бе първият човек в отбора, който ме посрещна и изпи чаша кафе с мен. Той не се чувства застрашен от моята позиция в екипа и се радва на привличането ми. Аз пък се надявам съвместната ни работа да е изключително успешна.“
       
                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #794 -: Юли 03, 2013, 10:52:58 pm »

Заубер: Калтенборн не очаква проблеми след оттеглянето на Мат Морис



Заубер трябваше да преглътне сериозна загуба през миналата седмица. Главният дизайнер на отбора Мат Морис напусна отбора, за да се присъедини към Макларън. Тим шефът на швейцарците, Мониша Калтенборн, обаче не смята да преувеличава тази загуба.

„Това е част от естественото развитие на нещата в падока“, заяви Калтенборн пред Аутоспорт. „В нашия бизнес подобни неща често се случват без предизвестие и това е част от него. Трябва да си в състояние да реагираш бързо, за да намериш правилното решение. Мисля, че ние го намерихме. Имаме заместник, при който съм сигурна, че е правилният човек, който да се справи с подобно предизвикателство.“

Става дума за Ерик Ганделин, който от днес заема овакантения пост. Той дойде от екипа на Прост след закриването му и за последно в Заубер изпълняваше ролята на шеф на отдела по концептуален дизайн.

„Той изпълняваше тази роля доста дълго време и е тясно свързан с дизайнерския отдел. Моментът не е лош за Ерик, защото той създаде концепцията за сегашната кола, по която е създаден дизайна.“

Заубер и Макларън трябва да се уговорят допълнително за момента, в който Морис ще получи разрешение да започне дейността си на новото работно място. Очаква се това да стане в скоро време.

„Смятам, че бързо ще решим този въпрос“, заявява в заключение Калтенборн.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен