www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509043 пъти)

0 Членове и 5 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #795 -: Юли 03, 2013, 10:57:33 pm »

Малдонадо: Нюрбургринг предлага добри възможности за изпреварване



Пистата Нюрбургринг предлага добри възможности за изпреварване, смята пилотът на Уилямс, Пастор Малдонадо. Трасето се намира на 610 м надморска височина в планината Айфел. Пистата има както  бавни, така и бързи завои, а пилотите ще направят общо 60 обиколки в неделното състезание. Времето за Гран при на Германия за момента се очаква да е облачно с температури около 23 градуса в петък, събота и неделя. Пилотите на Уилямс обаче се надяват условията да са променливи, тъй като тогава колата им е с по-добро представяне.

- Нюрбургринг е бърза писта с преливащи се завои, която харесвам, и предлага някои добри възможности за изпреварване – коментира Малдонадо. – Това е една от най-техничните писти в календара, а ние работихме здраво, за да подобрим баланса на колата ни в бавните завои. Деградацията на гумите вероятно ще е висока, но в последните няколко състезания показахме, че можем да контролираме това добре. Времето често е студено и може да се промени през уикенда, но променливите условия ще ни паснат.

Съотборникът му Валтери Ботас каза, че обича да кара при по-трудни условия и се надява в Германия времето да е променливо, за да имат по-добро темпо. Именно при подобни Валтери успя да спечели трето място в квалификацията за Гран при на Канада.

- Тъй като пазенето на гумите е толкова важно, а отборите не се състезаваха тук миналия сезон, ще се опитаме да съберем колкото се може повече данни от тренировките, за да сме сигурни, че в неделя ще се състезаваме с най-добрата стратегия – допълни финландецът.

Шефът операции на пистата на Рено Спорт F1, Реми Тафен обясни, че средната скорост на Нюрбургринг е около 190 км/ч, а бавните завои като първи и седми се взимат с между 75 и 95 км/ч. Той каза и че от Рено внимателно ще изберат предавателните отношения, тъй като седма предавка се включва четири пъти на обиколка, което е повече от средното й използване. Техническият директор на Уилямс Майк Кахлън пък допълни, че поради надморската височина, на която се намира трасето, мощността на двигателя е по-ниска и притискането е намалено.

                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #796 -: Юли 03, 2013, 10:59:07 pm »

Мерцедес ще се борят за титлата в F1 този сезон, смята Хорнер



Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер смята, че тимът на Мерцедес ще е претендент за титлите във Формула 1 през настоящия сезон. Той изрази това си мнение след втората победа на екипа – в Гран при на Великобритания, спечелена отново от Нико Розберг.

Мерцедес F1 W04 спечели 5 от осемте квалификации досега през сезона – Люис Хамилтън бе най-бърз в Китай и Великобритания, а Нико Розберг – в Бахрейн, Испания и Монако. Тимът имаше проблеми с гумите, които изглежда успя да разреши (според някои от съперниците – благодарение на теста с Пирели след Гран при на Испания) и демонстрира в последните надпревари и силно състезателно темпо.

- Те са наистина много добър отбор, имат бърз автомобил и чудесни пилоти. Със сигурност ще са претендент за титлите от сега до края на сезона, също като Ферари и Лотус. Има още много надпревари в шампионата – коментира Хорнер.

Отборът от Бракли няма да участва в предстоящия тест на Силвърстоун през втората половина на юли. Това бе част от санкцията, наложена от Международния трибунал на ФИА за теста на Каталуния.

Същевременно Хорнер описа отпадането на Себастиан Фетел броени обиколки преди финала на надпреварата в Англия като „болезнено“.

- Себастиан бе в страхотна позиция, имаше само 11 тура преди карирания флаг. Контролираше разликата, направи всичко както трябва и е срамота да отпадне така от състезанието. Технически проблеми в трансмисията се появяват сравнително рядко, за съжаление това бе един от тези пъти. Намираме известна утеха във факта, че той диктуваше темпото в надпреварата до момента на отпадането си – допълни началникът на Ред Бул.

Англичанинът каза още, че тимът от Милтън Кийнс е постигнал напредък по отношение настройването на колите си, тъй като на Силвърстоун вървеше значително по-добре, отколото на Каталуния през май.

- Мисля, че сме си научили урока. Явно реглажите през миналата седмица. Определено изглеждахме добре в дълги серии от обиколки. В Барселона не бяхме дори близо до скоростта на Ферари – добави Хорнер.

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #797 -: Юли 03, 2013, 11:00:31 pm »

ФИА праща наблюдатели на теста – да се уверят, че титулярите не изпитват новости за колите



Международната автомобилна федерация (ФИА) ще изпрати наблюдатели на теста, планиран за 17-19 юли на пистата Силвърстоун. Целта е те да се уверят, че титулярните пилоти, които ще участват в изпитанията, няма да провеждат проби за екипите си, а за Пирели.

ФИА разреши участието на състезателите от Гран при в теста заради тревога за сигурността им по време на състезание. Спуканите гуми по време на надпреварата във Великобритания бяха катализаторът, довел до много бързо решение от страна на федерацията. В Париж взеха мерки да променят съответните текстове в спортните и техническите правила, но ще се постараят максимално да не допуснат на тренировките да се тества повече от разрешеното. От централата вече посочиха, че титулярите се допускат единствено с цел да се помогне на Пирели да реши грижите с гумите.

Наблюдателите ще проверяват програмите на всеки отбор. Всякакъв тип развойна работа по автомобилите задължителна трябва да се провежда от младите пилоти, за които по принцип бе предназначен тестът.

Пирели имат насрочени и две серии частни изпитания, на каквито има право според договора си с ФИА. От федерацията изразиха готовност да разрешат на доставчика да използва болид от 2013 г. за изпитанията, които по принцип бяха планирани да се проведат с болида на Рено от 2010 г., използван досега от компанията.

Моторспорт шефът на Пирели Пол Хембри многократно повтори през изминалите месеци, че тестове с толкова стара кола не помагат особено да се правят най-подходящите гуми за настоящите болиди във Формула 1, тъй като разликата е прекалено голяма.

                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #798 -: Юли 03, 2013, 11:05:31 pm »

Пирели: Размяната на дясна и лява задни гуми и други фактори са причина за инцидентите





Хамилтън водеше в Англия, когато задна лява гума на неговия Мерцедес се пръснаГума с различна конструкция се очакват още за състезанието в ГерманияФелипе Маса бе един от четиримата пилоти със спукана задна лява гума на Силвърстоун

След интензивен анализ на използваните в Гран при на Великобритания гуми Пирели са стигнали до извод какви са причините за проблемите, видени на Силвърстоун. От компанията обясняват, че основният проблем е размяната на лява и дясна задни гуми в комбинация с ниско налягане и екстремен ъгъл на сходимост.

Пълният текст на изявлението:

1) Задните гуми са били монтирани погрешно: с други думи, на претърпелите инциденти коли дясната е поставена отляво и обратното. Доставяните тази година гуми са с асиметрична структура и не са конструирани така, че да са взаимозаменяеми. Бордовете са направени по такъв начин, че да издържат специфични натоварвания от вътрешната и външната страна на гумата. При това положение размяната е имала ефект върху начина им на работа при определени условия. Външният борд в частност е конструиран така, че да издържа на много високите натоварвания в завои на писти като Силвърстоун – с бързи леви завои и някои особено агресивни бордюри.

2) Наляганията в гумите са били прекомерно ниски или по-ниски от препоръчаните от Пирели. При това положение гумите са подложени на по-голямо натоварване.

3) Използван е екстремен ъгъл на сходимост.

4) На отделни завои – като четвърти на Силвърстоун, където се случиха повечето инциденти – са засегнати левите задни гуми.

Единственият проблем преди Силвърстоун бе свързан с разслояване, което е напълно различно явление. За да се справи с това, Пирели намери решение и предложи отборите да използват от Силвърстоун нататък тестваните в Канада гуми. Това предложение не бе прието и Пирели намери друго решение чрез лабораторни тестове с промяна в процеса на производство. Проблемът с разслояването няма нищо общо с видяното във Великобритания.

Вследствие на заключенията от анализа, Пирели биха искали да подчертаят, че:

1) Поставянето на гумите по погрешен начин е практика, която бе подценена от всички и преди всичко, Пирели не я забраниха.

2) Ниското налягане и екстремният ъгъл на сходимост, върху които Пирели няма контрол, са избори, които могат да се окажат опасни при определени обстоятелства. Заради това Пирели помолиха ФИА тези параметри да са предмет на бъдещи изследвания. Пирели също така помолиха изпълнението на изискванията да се следи от отделен комисар.

3) Пирели биха искали да подчертаят също така, че гамата гуми за 2013 г. не поставят пилотите в опасност, ако се използват правилно и според осигурителните стандарти, поставени от ФИА.

Логичното заключение е, че Пирели би трябвало внимателно да контролират използването на гумите. За да осигури оптимално поведение на гумите, италианската компания се нуждае от реални данни от отборите по отношение на параметри като налягане, температура и ъгъл на сходимост. Докато се изчаква за нови правила, позволяващи на Пирели достъп до тази жизненоважна за развитието и управлението на гумите информация, предлагаме – в съгласие с ФИА, ФОМ, отборите и пилотите – следните мерки за идващите надпревари:

1) Използване развитието на настоящите гуми, което бе тествано в Канада (и доказано като напълно издръжливо) за Гран при на Германия този уикенд. Този тип най-добре пасва на техническите характеристики на пистата Нюрбургринг. Задните гуми, които ще се използват в немската надпревара, са с кевларен пръстен, заместващ настоящия метален обръч. Като се има предвид, че и тези гуми са асиметрични, ще е напълно забранено да бъдат разменяни. Предните гуми остават непроменени.

2) От Гран при на Унгария нататък се въвежда нова гама гуми. Те ще са със симетрична структура, създадена за максимална сигурност, дори без достъп до гореспоменатата информация. Освен това ще комбинират характеристиките на гумите от 2012 г. с представянето на смесите от 2013-та. Новите гуми ще са със структура и конструкция идентични с тези от 2012 г. Смесите остават тези от 2013-та – те гарантират по-добри времена за обиколка и по-широк работен прозорец. Новата спецификация ще бъде тествана – според споразумението с ФИА – с отборите и колите им за 2013 г. на Силвърстоун (17-19 юли) в тренировки с титулярните пилоти по време на изпитанията за млади състезатели. Тези проби ще допринесат за развитието на новата гама, давайки възможност на екипите да извършат необходимата работа по настройките на болидите си.

- Случилото се на Силвърстоун бе напълно неочаквано. Подобно нещо стана за първи път в повече от едновековната история на Пирели в автомобилния спорт. Тези инциденти, които ни разтревожиха сериозно, подчертаха нуждата от спешни промени, каквито вече предложихме. Те ще бъдат въведени още в свободните тренировки в Германия в петък. Бихме искали да отбележим желанието на ФИА, ФОМ, отборите и пилотите да се действа бързо, за да се намери незабавно решение на проблема. Провеждането на организирани заедно с ФИА зимни тестове, които са по-подходящи за развитие на гумите и възможността за провеждане на изпитания по време на сезона ще допринесат за създаването на гуми с повишени стандарти и представяне. Бих искал да наблегна отново на факта, че гамата за 2013 г. е напълно сигурна при правилно използване. Станалото на Силвърстоун обаче ни накара да поискаме пълен достъп до данните за гумите в реално време, за да осигурим правилната им експлоатация и развитие. Тези гуми са с характеристиките, които бяхме помолени да осигурим и имат много добро представяне – времената за обиколка са намалели средно с две секунди. Изчаквайки промяна на правилата, ще въведем по-лесни за управление гуми – заяви моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #799 -: Юли 03, 2013, 11:07:46 pm »

Хембри: Не сме имали намерение да атакуваме когото и да било



Пирели обясниха какви са причините за спуканите задни леви гуми по време на Гран при на Великобритания според техния анализ.

Италианската компания посочи редица фактори – размяна дясна и лява задни гуми, агресивни бордюри, екстремен ъгъл на сходимост, ниско налягане, които в комбинация са довели до видените проблеми.

Това бе явно бе прието в определени среди като атака срещу отборите и Пирели побързаха да уточнят, че обяснението им в никакъв случай не е нападка срещу когото и да било.

- Бих искал да подчертая, че обратно на формираното у някои хора впечатление, ние работим в сътрудничество с отбори, пилоти, ФИА и ФОМ – обясни спортният директор на Пирели Пол Хембри. – По никакъв начин не сме имали намерение да атакуваме когото и да било или да създаваме спорове. Поехме отговорността си, както е посочено в прессъобщението ни (за причините за спуканите гуми). Ще ни е необходимо сътрудничеството на всички заради липсата на пълен контрол на елементите, оказващи влияние върху използването на гумите. И в това отношение получаваме пълна подкрепа от всички страни, за което сме много благодарни – допълни той.

                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #800 -: Юли 03, 2013, 11:09:18 pm »

В Ред Бул няма „режим на Фетел“, заяви трикратният световен шампион



Трикратният световен шампион Себастиан Фетел заяви, че не налага свой режим в тима си Ред Бул. Той обясни, че изисква много от екипа, но не се налага авторитарно.

- Няма режим на Фетел, всеки има свобода, но очаквам хората да приемат работата си толкова сериозно, колкото и аз. Естествено, участвам в различни процеси по отношение развитието на автомобила. И очаквам пак да ме питат отново кого си представям като пилот в екипа, но това не е мое решение – обясни германецът в интервю за Франкфуртер Алгемайне Цайтунг навръх рождения си ден – той навършва днес 26 години. – Няма как да седна с някого и да му кажа: „Подпиши тук“. Това не е моя работа. Моята работа е да съм автомобилен състезател, а това означава преди всичко да се състезавам.

Ролята на Фетел в екипа е неоспорима и той не отрича, че има повече функции от това само да кара:

- Имам влияние върху мотивацията на екипа, атмосферата в тима... Всички знаят какво искам. И нямат проблем с това. Естествено, че изисквам – искам всички да са дисциплинирани и да вършат работата си колкото се може по-добре.

Пилотът на Ред Бул освен това забелязва случващото се около него и опитите на съперници да му повлияят психологически.

- Разбира се, че забелязвам подобни неща. Но не си позволявам те да ми влияят. Световният шампионат не се решава от това дали на мен ми харесва какво е казал или не е споделил някой. Може би ти (противниците) вярват, че получават предимство по този начин. Но подобни игрички не са за мен. Предпочитам да отговарям на пистата. За мен е важно да остана верен на себе си, да се справям с нещата по начин, който аз смятам за правилен. Опитите да се представиш по друг начин не траят дълго, а и аз не съм актьор – каза още Фетел.

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #801 -: Юли 03, 2013, 11:10:59 pm »

Пирели вече ще са по-ясни в съветите си към отборите, смятат в Мерцедес



В тима на Мерцедес смятат, че Пирели ще са по-конкретни и ясни в диалога си с отборите от Формула 1, заяви моторспорт директорът на щутгартския концерн Тото Волф. Екипът от Бракли бе в центъра на скандал заедно с доставчика на гуми и стигна до трибунал заради теста им на пистата Каталуния след Гран при на Испания. Последната надпревара до момента – на Силвърстоун – обаче извади на показ нов проблем и историята с тренировките на Мерцедес отиде на по-заден план.

Първият от инцидентите във Великобритания се случи с Люис Хамилтън, докато водеше в състезанието. След това имаше още няколко идентични спуквания на задна лява гума. Пирели проведоха светкавично разследване и посочиха комбинация от няколко причини за това: размяна на дясна и лява задни гуми, агресивни бордюри, екстремен ъгъл на сходимост, ниско налягане. Спортният директор на фирмата Пол Хембри уточни, че никой не иска да се кара с екипите, които помагат за разрешаване на проблема. Впоследствие Волф допълни, че Мерцедес всъщност са доволни от факта, че Пирели са уточнили какво са сбъркали тимовете.

- Пирели се извиниха и обясниха съвсем ясно, че не се оплакват и не стоварват вината на някого другиго. Много отбори разменят гуми, а явно има определени налягания, които би трябвало да се спазват. Затова мисля, че Пирели ще са по-ясни в съветите си към тимовете по отношение ъгъла на сходимост – точно това например бе проблем при един от съперниците ни преди години или две (има предвид Ред Бул на Спа в Белгия през 2011 г. – б.р.), както и за наляганията и т.н. Обръщането на задните гуми пък е правено вече в много надпревари – допълни австриецът.

На въпроса дали според него гумите на Пирели са сигурни, както настояват от компанията, Волф отговаря:

- Нито един производител на гуми не би искал да бъде асоцииран с опасен продукт. Едва ли очаквате която и да е такава компания да излезе и да каже, че гумите й са опасни. Сигурността е приоритет, затова Формула 1 трябва да демонстрира сплотеност и да се концентрира върху решаване на проблемите. Каквото и да предприемат Пирели, ние в Мерцедес ще ги подкрепим.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #802 -: Юли 03, 2013, 11:13:52 pm »

Екипът на Лотус се извинил на Райконен за грешката със стратегията на Силвърстоун



Екипът на Лотус се извинил на Кими Райконен за грешката със стратегията по време на Гран при на Великобритания, заради която финландецът изтърва подиум. Пилотът бе доста ядосан след финала на пистата Силвърстоун и не скри раздразнението си от факта, че не влезе в бокса при последния сейфти кар.

- Изходът от надпреварата не бе удовлетворяващ спрямо вложеното количество работа от страна на отбора. Повечето ни нови компоненти изглежда работеха, което е положителен знак, макар в квалификацията да имахме известни грижи със сцеплението. Стратегията ни бе страхотна до последната кола за сигурност. Трябваше да извикаме Кими, за да спасим поне една позиция и да сме на подиума. За съжаление преценката ни бе погрешна, заради което се извинихме на Кими – обясни шефът на екипа Ерик Булие. – Това понякога се случва и не винаги е лесно да се справиш перфектно, когато има толкова много излизания на сейфти кар. Убедени сме, че в Германия ще сме конкурентоспособни и ще компенсираме станалото на Силвърстоун.

Булие каза още, че анализът след състезанието не е бил проблем, тъй като всички в екипа са големи хора и са откровени един с друг.

- В ретроспекция беше очевидно, че сме сбъркали. Нито един отбор не преценява сто процента правилно, във всички случаи – без значение дали говорим за състезателна стратегия, философия за конструкция на колата или който и да е друг аспект от спорта. Кими беше доста ядосан, когато слезе от болида и това е разбираемо. Ние не бихме искали пилот, който да не се трогне от станалото. Но няма смисъл да се цупим, тъй като вече гледаме към надпреварата в Германия – допълни той.

Бъдещето на Райконен е една от най-обсъжданите теми във Формула 1, тъй като световният шампион за 2007 г. е фаворит за кокпита на оттеглящия се в края на сезона от спорта Марк Уебър. Булие обаче е убеден, че случилото се в Англия едва ли ще се отрази върху нагласата на финландеца относно опциите му за следващия сезон:

- Кими е интелигентен човек и няма да позволи един-единствен питстоп да го доведе до решение къде да кара през 2014 г. Една от най-силните му страни в психологически план е, че винаги показва кога е нервен, ядосан от нещо, след това отново се съсредоточава и много бързо тръгва към следващото предизвикателство. На него изглежда му харесва в Лотус, а ние правим всичко по силите си, за да му покажем, че това е отборът, в който трябва да бъде през следващите години.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #803 -: Юли 04, 2013, 10:13:04 pm »

Ред Бул подали контестацията срещу победата на Розберг



Радостта от победата на Нико Розберг във Великобритания през изминалия уикенд бе леко помрачена скоро след награждаването. Германецът бе извикан при комисарите след състезанието му и победата вече изглеждаше заплашена. Повод за това бе сигнал на Ред Бул до рейс контрола за това, че Розберг е подобрил времето си за обиколка при развети жълти знамена. Дали възходящото развитие на Мерцедес след скандалния тест в Барселона не е станал причина световните шампиони да се страхуват от конкурентите си? Консултантът в отбора на Ред Бул, д-р Хелмут Марко, отрича да има подобни намерения.

„Не сме се опитвали да очерним или възпрепятстваме Мерцедес, обяснихме само на комисарите, че Розберг подобри най-доброто време на обиколка при развети жълти знамена“, обясни австриецът пред германския вестник Билд. „Ако на нас ни се случи подобно нещо, тогава останалите отбори веднага ще се оплачат на ФИА. Това са нормални неща.“

Случилото се в 35-ата обиколка в последствие е разследвано от рейс контрола. След преглед на телеметрията, комисарите предвождани от Найджъл Менсън са преценили, че Розберг е бил съвсем с малко над позволеното. Затова той получи само предупреждение и запази победата си.

                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #804 -: Юли 04, 2013, 10:15:22 pm »

Екълстоун: Може би пак се нуждаем от тип като Джеймс Хънт



В историята на Формула 1 е имало мнозина прекрасни пилоти, но някои от тях правеха впечатление не само на пистата, но и извън нея. Последният ексцентрик бе Еди Ървайн, но той определено отстъпва в доста отношения на световния шампион от 1976 г., Джеймс Хънт. В днешно време подобни типове липсват и според Бърни Екълстоун появяването на подобен определено няма да навреди на спорта.

„Може би отново се нуждаем от някой като Джеймс Хънт“, заявява 82-годишният англичанин пред Autoweek. „Бяхме близки и имам чудесни спомени от съвместни преживявания. Подобни личности са рядкост, той бе единствен по рода си.“

С поведението си в момента единствено Райконен до някаква степен напомня с изпълненията си на Хънт и не случайно оцветяването на шлема му в Монако бе посветено на неговия идол. Наскоро трикратният шампион Джеки Стюърт изрази мнение, че днешните пилоти са прекалено затворени в своя свят в сравнение с предшествениците си от 60-те и 70-те години на миналия век.

„Времената се променят и това е нормално. Тогава всичко бе различно, защото пилотите поемаха повече риск при качването си в колите и може би това ги правеше различни. Не може да се сравняват различните ери във Формула 1. Във всяка от тях има добри и лоши страни, но определено миналото не ме кара да чувствам носталгия.

Тимовете и спонсорите в момента натоварват пилотите с повече отговорности и може би затова те сега са по-предпазливи. Във всяко нещо когато парите се увеличат се превръща в бизнес и ограничава удоволствието.“

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #805 -: Юли 04, 2013, 10:19:18 pm »

Макларън могат да се чувстват окуражени преди Гран при на Германия според Бътън



Макларън имат причина да се чувстват окуражени преди Гран при на Германия, смята Дженсън Бътън.

Домашната за отбора надпревара на пистата Силвърстоун бе поредното разочарование за този сезон, като екипът не взе никакви точки, а Серхио Перес бе един от пилотите, претърпели инцидент със задна лява гума.

Това представяне означаваше, че Макларън изостанаха още повече в класирането при конструкторите. Въпреки всичко Бътън се опита да намери положителното за екипа от домашната си Гран при:

- Резултатът от Силвърстоун не бе, разбира се, такъв, какъвто желаехме, но има няколко причини, поради които можем да се чувстваме окуражени. Болидът ни сега е по-добре балансиран. Сега се надяваме в петъчните тренировки в Германия да не вали, за да изпипаме още повече реглажите си. Нюрбургринг е писта, където се случват много битки и изпреварвания. Комбинацията от ниско- и средноскоростни завои позволяват на болидите да се движат близо един до друг.

Перес пък сподели, че вече е оставил разочарованието от Великобритания зад гърба си и продължи:

- Всъщност съм по-окуражен от положителните неща: демонстрирахме силно темпо през целия уикенд, надпреварата вървеше добре и имахме шанс да завършим в точките, докато гумата ми не се спука. Подобни неща се случват в автомобилния спорт, така че ще е хубаво да се върна в болида само няколко дни по-късно. Би ми допаднало страшно много да караме на старото трасе Нордшлайфе – надпреварата на него е била нещо изключително. Но ще съм доволен от добър резултат и на новата конфигурация.

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #806 -: Юли 04, 2013, 10:20:43 pm »

Бъдещето на Рос Браун остава в неговите ръце



Бъдещето на шефа на Мерцедес във Формула 1 Рос Браун остава в неговите ръце. Това заяви моторспорт директорът на щутгартския концерн Тото Волф заради появилите се отново приказки за това, че Пади Лоу е подготвян за заместник на сънародника си.

Лоу се появи за първи път в падока като част от екипа от Бракли по време на Гран при на Великобритания. Той получи инструкции от тима да се съсредоточи засега върху проекта за колата за следващия сезон. Освен това сам разказа за доброто отношение на Браун към него и че Рос не се чувства застрашен по никакъв начин от присъствието му в тима.

- Все още не говорим за трансферен, преходен период. Рос е шефът – коментира Волф. – Той ще реши кога нещо такова може да се случи. Ще го обсъждаме на по-късен етап. Но в момента това изобщо не е на дневен ред.

Самият Браун сподели, че Лоу вече има положително влияние върху екипа:

- Ранното му присъединяване към тима е бонус, не го очаквахме. Постигнахме споразумение до края на годината да наблюдава как работим, докъде сме стигнали и как бихме могли да подобрим нещата чрез неговия опит. Пади е изключително конструктивен и това вече е полезно за отбора.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #807 -: Юли 04, 2013, 10:22:18 pm »

Пилотите на Мерцедес доволни от взетите от Пирели мерки



Люис Хамилтън заяви, че е доволен от взетите от Пирели мерки и направените по отношение на гумите промени преди Гран при на Германия, която ще се проведе този уикенд на пистата Нюрбургринг.

Пилотът на Мерцедес водеше в домашната си надпревара във Великобритания, когато задна лява гума се спука и той отиде назад в колоната. Впоследствие англичанинът си проби път напред и в крайна сметка завърши четвърти, но разочарованието му от случилото се бе очевидно, особено на фона на факта, че съотборникът му Нико Розберг спечели състезанието.

- Доволен съм (от предприетите действия), но едва след пристигането ни в Германия ще имаме по-добра представа дали всичко това ще ни пасне. Нещата са еднакви за екипите в пита, но наистина е добре, че бяха взети мерки. Гумите все още са притеснение. Нека видим как ще протекат сесиите и надпреварата този уикенд, но съм убеден, че са направени правилните стъпки в името на сигурността – коментира Хамилтън.

Розберг също подкрепи промените. Според него те едва ли ще повлияят негативно конкурентоспособността на Мерцедес, които в последните стартове демонстрират значително подобрено състезателно темпо в сравнение с началото на сезона.

- Убеден съм, че ще бъдат взети правилните решения, тъй като сигурността е изключителен важен фактор. Според мен Пирели ще се справят на Нюрбургринг, всичко ще е под контрол. Нямаме опит с тези гуми (които ще се използват в Германия). Изпробвахме ги в Монреал, ако не бъркам, така че сега ни предстои известен период на учене. Но с колата ни в настоящия й вариант няма чак толкова голямо значение какви гуми използваме, тъй като тя е много бърза като цяло. Уверен съм, че ще запазим позициите си. Вълнувам се, че ще сме обратно в автомобилите толкова скоро, тъй като болидът наистина е толкова добър в момента – обясни Нико.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #808 -: Юли 04, 2013, 10:23:48 pm »

Райконен се надява късметът му да се промени на Нюрбургринг



Кими Райконен никога не е печелил Гран при на Европа или Германия на пистата Нюрбургринг и сам няма обяснения за причините за това.

- Нямам представа, може би съм сторил нещо лошо в предишен живот? – пошегува се финландецът преди следващата надпревара от календара на Формула 1. – Винаги ми е харесвало да карам в Германия, но късметът никога не е бил на моя страна. Състезанието обаче си е просто състезание и се стараеш да дадеш най-доброто от себе си. И двете трасета – Нюрбургринг и Хокенхайм – не са били особено благосклонни към мен в миналото, но ми допадат и двете, като освен това винаги съм бил конкурентоспособен – поне по отношение на скоростта, ако не в резултатите. Случвало ми се е, при това неведнъж, да отпадна, докато видя, а това оставя неприятно усещане. Да се надяваме този път нещата да се получат. Миналата година бях в топ 3 на Хокенхайм, да видим какво ще стане на Нюрбургринг – коментира Райконен.

Предходният старт – във Великобритания – донесе известно разочарование на Кими, тъй като той не смени гуми при последния сейфти кар и изтърва подиума. Пилотът бе ядосан и след това разговаря с екипа си по въпроса, като получи и извинение за грешката.

От друга страна, световният шампион за 2007 г. подобри световния рекорд на Михаел Шумахер за завършени в точките надпревари – той вече има 25.

- Това не влияе по никакъв начин на шампионата, така че всъщност не ме интересува – откровен е Райконен. – От три надпревари насам не постигаме очакваните резултати. Надяваме се това да се промени сега, както и да не допуснем грешките от последните стартове. Пистата би трябвало да ни пасне. Имаме нашите си проблеми при по-хладно време, а на Нюрбургринг по принцип не е особено топло. Цел? Никога не обещаваме нищо предварително. Подиум би бил положителен резултат и стъпка в правилната посока. Сезонът е дълъг, но реалистично погледнато всичко, което мога да гоня, е да се постарая да побеждавам във всеки старт – допълни Райконен.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #809 -: Юли 04, 2013, 10:28:46 pm »
Алан Перман: Още не сме избрали кой пакет ще използваме в Германия



Лотус бе с най-големия пакет новости за своя автомобил Е21 за надпреварата във Великобритания. Кими Райконен и Ромейн Грожан ги изпробваха в тренировките и голяма част от тях бяха запазени за квалификацията и състезанието. Финландецът беше със системата пасивен DRS (която тимът разработва още от миналия сезон), а Ромейн караше с по-тясна задна част на колата и променена аеродинамика. След надпреварата екипът установи, че и двете нововъведения носят подобрение в представянето, но все още не са ги използвали заедно.

- Предимствата и от двата пакета са на едно ниво. Веднага щом потвърдим всичко от данните, комбинацията от тях ще е посоката занапред. Това няма да стане в Германия, където тепърва трябва да определим кой пакет ще използваме – коментира шефът операции на пистата в Лотус Алан Перман.

На въпрос дали Лотус ще има допълнителни подобрения по колите за Нюрбургринг Перман отговори, че от Силвърстоун отборите директно ще пристигнат на немското трасе без да спират във фабриките си, което ограничава възможностите им.

- Имаме едно ново крило, което още не сме използвали. Трябва да опитаме различни промени по новостите на двете коли. Ако времето е добро и всичко върви по план, можем да отключим доста скорост този уикенд – допълни той.

По отношение на промяната в гумите Перман е категоричен, че отборът от Енстън ще подкрепи всякакви изменения на смесите на Пирели, стига причината за тях да е сигурността.

Шефът на отбора Ерик Булие пък очаква в Германия тимът да покаже добро темпо и поздрави екипа за усилията по подобряването на представянето:

- Няма нещо, което да ни притеснява на Нюрбургринг и би трябвало отново да сме в борбата. Имахме много новости на Силвърстоун и събрахме доста данни от уикенда, затова би трябвало да извлечем още темпо от тях. Друго положително за отбора от уикенда във Великобритания е, че всички наши питстопове бяха направени за 2,5 сек или по-бързо. Големи благодарности на екипа, който извършва смените, както и на хората от отделите по дизайн и производство.

                                                                                                                  clubs1.bg
Активен