Алонсо не би желал бойкот на пилотите в ГерманияСлед случилото се на Силвърстоун през миналата седмица се появиха доста гневни приказки, най-вече от страна на пилотите, които бяха пряко засегнати от проблемите с гумите. Люис Хамилтън и Фелипе Маса използваха доста остри думи, като бразилецът дори заяви, че не изключва бойкот на пилотите, в случай че Пирели не успеят да гарантират сигурност.
На друго мнение изглежда обаче е неговият съотборник в екипа на Ферари.
„Трябва да караме – заради отбора, заради спонсорите, заради феновете“, заяви испанецът днес. Той бе един от потърпевшите, след като парче от гумата на Макларън-а на Серхио Перес за малко не го удари. „Преживяхме неща, които не бихме искали да се повтарят. Можеше да е още по-лошо и дори да видим ранени или убити маршали, фенове или пилоти.“
Себастиян Фетел от своя страна вижда нещата малко по-спокойно.
„Ние караме на границата на възможностите“, обясни германецът пред Франкфуртер Алгемайне Цайтунг. „Търсим вариант да извадим време от всичко. Но когато влизам в завой никога не си задавам въпрос: Ще издържат ли гумите или не? Ние изхождаме от презумпцията, че всичко ще е наред. На Силвърстоун имаше проблеми, но аз лично не знам, каква точно бе причината.
Едно е ясно: винаги трябва да сме загрижени за сигурността. Случилото се с гумите е тревожно, но съм сигурен, че от Пирели ще вземат мерки нещата да не се повторят.“
В това е убеден и техническият делегат на ФИА, Чарли Уайтинг:
„Данните, които имаме за Нюрбургринг ни карат да вярваме, че тук в Германия няма да имаме повторение на случилото се в Англия.“
На кризисно заседание в хотел Доринт на пистата Нюрбургринг, на което са присъствали представители на Пирели, ФИА и всички отбори, производителите са обяснили, че са взети мерки за сигурността.
„Пирели са променили конструкцията на гумите, като вместо стоманения пръстен е поставен колан от кевлар, което според тях е много по-сигурният вариант. Очакваме още крачка напред в Унгария, където ще има нови гуми, които трябва да са още по-сигурни“, обясни Нико Хюлкенберг от екипа на Заубер.
Преди състезанието на Силвърстоун отборите на Ферари, Лотус и Форс Индия бяха срещу промяната в конструкцията. След случилото се там обаче те също приеха промените.
„Не вярвам, че новите конструкции ще се отразят на конкурентоспособността на отборите“, обяснява Уайтинг. „Нямаше оплаквания от никого за приетите промени.“
Бившият пилот във Формула 1, а сега коментатор в Sky-Германия Марк Шурер, вижда проблем в поведението на Пирели, заради което се получил проблема на Силвърстоун.
„Още в Канада от Пирели искаха да направят промени. Тогава обаче те заявиха, че биха го направили, защото са загрижени за имиджа си. Тогава ФИА отхвърли промените, но ако производителят бе казал, че е загрижен за сигурността и затова се налагат промени, федерацията щеше да ги приеме.“
clubs1.bg