www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509072 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #810 -: Юли 04, 2013, 10:44:47 pm »

Браун иска ФИА да контролира налягането в гумите



Пирели са сигурни, че проблемите с гумите на Силвърстоун са дошли от комбинация на нещастно стечение на обстоятелствата. Според италианците високите бордюри, неправилно монтиране на част от продуктите им от страна на отборите и прекалено голям ъгъл на сходимост са основните причини за фиаското във Великобритания. Друг фактор бил и прекалено ниското налягане в гумите. Шефът на Мерцедес, Рос Браун, изключва последното като възможност за проблема при Хамилтън, защото отборът през целия уикенд карал със стойности на това налягане по-високи от минимално препоръчаните от Пирели

„Смятам, че налягането при всички състезатели е било в рамките на препоръчаното от фирмата производител“, обясни Браун пред SpeedTV. „Това е и налягането, при което гумите функционират най-добре. Би било сериозен проблем, ако гумите работеха най-добре при стойности на налягането, които не влизат в препоръчания от Пирели диапазон. Ако това е възможно, тогава би било хубаво, ако ФИА контролира налягането, за да няма хора, които да злоупотребяват.

Ако Пирели препоръчва от съображения за сигурност да се кара с по-високо минимално налягане на гумите, тогава федерацията трябва да е сигурна, че всички изпълняват препоръките. За щастие в момента никой няма интерес, да нарушава предписанията, защото гумите работят най-добре в предписаните рамки.“

След проблема на Хамилтън по време на състезанието за Гран при на Великобритания, в края на надпреварата и двамата пилоти на Мерцедес карали в горните граници на предписаната рамка.

                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #811 -: Юли 04, 2013, 10:46:24 pm »

Алонсо не би желал бойкот на пилотите в Германия



След случилото се на Силвърстоун през миналата седмица се появиха доста гневни приказки, най-вече от страна на пилотите, които бяха пряко засегнати от проблемите с гумите. Люис Хамилтън и Фелипе Маса използваха доста остри думи, като бразилецът дори заяви, че не изключва бойкот на пилотите, в случай че Пирели не успеят да гарантират сигурност.

На друго мнение изглежда обаче е неговият съотборник в екипа на Ферари.

„Трябва да караме – заради отбора, заради спонсорите, заради феновете“, заяви испанецът днес. Той бе един от потърпевшите, след като парче от гумата на Макларън-а на Серхио Перес за малко не го удари. „Преживяхме неща, които не бихме искали да се повтарят. Можеше да е още по-лошо и дори да видим ранени или убити маршали, фенове или пилоти.“

Себастиян Фетел от своя страна вижда нещата малко по-спокойно.

„Ние караме на границата на възможностите“, обясни германецът пред Франкфуртер Алгемайне Цайтунг. „Търсим вариант да извадим време от всичко. Но когато влизам в завой никога не си задавам въпрос: Ще издържат ли гумите или не? Ние изхождаме от презумпцията, че всичко ще е наред. На Силвърстоун имаше проблеми, но аз лично не знам, каква точно бе причината.

Едно е ясно: винаги трябва да сме загрижени за сигурността. Случилото се с гумите е тревожно, но съм сигурен, че от Пирели ще вземат мерки нещата да не се повторят.“

В това е убеден и техническият делегат на ФИА, Чарли Уайтинг:

„Данните, които имаме за Нюрбургринг ни карат да вярваме, че тук в Германия няма да имаме повторение на случилото се в Англия.“

На кризисно заседание в хотел Доринт на пистата Нюрбургринг, на което са присъствали представители на Пирели, ФИА и всички отбори, производителите са обяснили, че са взети мерки за сигурността.

„Пирели са променили конструкцията на гумите, като вместо стоманения пръстен е поставен колан от кевлар, което според тях е много по-сигурният вариант. Очакваме още крачка напред в Унгария, където ще има нови гуми, които трябва да са още по-сигурни“, обясни Нико Хюлкенберг от екипа на Заубер.

Преди състезанието на Силвърстоун отборите на Ферари, Лотус и Форс Индия бяха срещу промяната в конструкцията. След случилото се там обаче те също приеха промените.

„Не вярвам, че новите конструкции ще се отразят на конкурентоспособността на отборите“, обяснява Уайтинг. „Нямаше оплаквания от никого за приетите промени.“

Бившият пилот във Формула 1, а сега коментатор в Sky-Германия Марк Шурер, вижда проблем в поведението на Пирели, заради което се получил проблема на Силвърстоун.

„Още в Канада от Пирели искаха да направят промени. Тогава обаче те заявиха, че биха го направили, защото са загрижени за имиджа си. Тогава ФИА отхвърли промените, но ако производителят бе казал, че е загрижен за сигурността и затова се налагат промени, федерацията щеше да ги приеме.“

                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #812 -: Юли 04, 2013, 10:47:55 pm »

Тестът на Силвърстоун едва ли ще бъде удължен с ден



Форматът на теста за млади пилоти, който ще се проведе на пистата Силвърстоун от 17 до 19 юли, бе променен от ФИА, за да се даде възможност на отборите от Формула 1 и Пирели да работят за разрешаване на проблемите с гумите. В изявлението на международната автомобилна федерация бе посочено също така, че изпитанията могат да бъдат удължени с един ден. Това обаче е малко вероятно, след като повечето отбори изразиха нежелание да работя четири дни.

В тренировките сега имат право да участват и титулярните състезатели на екипите. Тяхната задача ще е да изпитват гуми за Пирели. Наблюдатели на ФИА ще следят пилотите да не правят проби с нови компоненти за болидите – това може да се извършва само от младите им колеги.

Пирели планират да използват теста за натрупване на информация за новите си гуми. Доставчикът ще доставя нова гама от Гран при на Унгария нататък, в която ще се използва конструкцията от миналия сезон със смесите от настоящия.

На състоялата се в сряда среща на спортната работна група за F1, в която участваха и Пирели, обаче повечето тимове са посочили, че не искат допълнителен ден за тренировки, тъй като това ще повиши разходите им. Повдигнат е бил и въпросът за количеството гуми за изпитанията – италианската компания може да има затруднения да закара повече от обичайния брой за подобен тест, тъй като става дума за напълно нови продукти.

Според информация на autosport.com единствено Ферари настояват за допълнителен ден, изтъквайки важността на работата за развитие както на гумите, така и на болидите. Екипите са постигнали споразумение титулярните им пилоти да получат само по 1 пълен ден за изпитания, а останалите два да са резервирани за младите таланти. Вариант е двамата състезатели на един тим да карат по половин ден.

                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #813 -: Юли 04, 2013, 10:49:45 pm »

Пилотите доволни от новите гуми на Пирели



След кризисна среща между представители на отборите, ФИА и Пирели в хотел Доринт на пистата Нюрбургринг е било решено италианският производител да направи промени в конструкцията на гумите, като ще се използва тази от миналата година, при която каркасът е подсилен с кевларен пояс, комбинирани със смесите от този сезон. Тази мярка е успокоила пилотите, както обясниха шестима от тях на днешната пресконференция. На нея освен германските състезатели участие взеха също така Серхио Перес и Даниел Рикиардо.

„Важно е, че гумите са променени с идеята да се повиши сигурността“, обясни мексиканският пилот на Макларън. „През изминалата седмица проблемите можеха да имат и по-тежки последствия и е хубаво, че от Пирели реагираха моментално.“

„Съгласен съм със Серхио“, заяви и Нико Хюлкенберг. „Става дума за нашата сигурност и промени трябва да бъдат направени. Не мисля, че трасето тук ще създаде особени проблеми за гумите. Няма толкова бързи завои, колкото на Силвърстоун и затова мисля, че тук ще е много по-сигурно.“

„Аз се чувствах сигурен и нямах проблеми с гумите“, призна пилотът на Форс Индия, Адриян Сутил. „Успях да завърша състезанието с два стопа в бокса, така че нямах особени притеснения. Сигурността трябва да е водеща, но не бе 100% сигурно, къде бе проблемът. Някои казваха, че е заради бордюрите, други заради гумите. Трудно е да се каже, къде точно е проблемът. Четири спукани гуми за едно състезание обаче са прекалено много.“

„В Монреал не успяхме да съберем достатъчно опит с гумите заради времето“, обясни Нико Розберг впечатленията си от експерименталните продукти на Пирели, които бяха на разположение в петък. „Така че със сигурност има някои въпросителни. Трябва да се опитаме да съберем колкото се може повече данни през този уикенд. Новите гуми трябва да са прогрес и да нямаме грижи за сигурността.“

Кой предпочита новите гуми, това пилотът на Мерцедес не би могъл да определи.

„Възможно е, новите гуми да имат отражение върху представянето. Сега първо ще трябва да разберем начина им на работа и после да се опитаме да извадим най-доброто от тях.“

Очаква се, че от промяната най-голяма полза ще имат отборите на Ред Бул и Мерцедес. Дали това е така ще видим вероятно едва в неделя.

„Трудно е да се предвиди, как промените ще повлияят“, заяви Себастиян Фетел. „Не смятам, че Пирели имат интерес да променят съотношението на силите. Смятам обаче, че за всички нас е добре, че получаваме нови гуми за това състезание, които ни гарантират подобрение на сигурността.“

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #814 -: Юли 04, 2013, 10:51:13 pm »

Райконен не е особено впечатлен от интереса на Ред Бул



Кими Райконен не е особено впечатлен от интереса на Ред Бул към него, тъй като той не влияе по никакъв начин на битката в шампионата на Формула 1, заяви самият пилот. Пилотът коментира по съвършено същия начин и факта, че подобри един от рекордите на Михаел Шумахер – за най-много завършен поредни състезание в точки (25 срещу 24).

Финландецът е основен фаворит за мястото на Марк Уебър, който се оттегля от спорта в края на сезона. Настоящият му отбор Лотус ще се постарае да го запази, но носителят на короната в Гран при за 2007 г. почти през всеки състезателен уикенд от месец насам обяснява, че не е взел решение за бъдещето си.

- Нещата си вървят така от десет години и няма се променят сега! Аз си върша работата, вие (медиите) – вашата, но не се трогвам особено от приказките. За мен се грижи чудесен екип от хора, които винаги правят добри избори и не се съмнявам, че ще го сторят отново – заяви Кими на Нюрбургринг, където този уикенд ще се проведе Гран при на Германия.

Той повтори, че Лотус не бива да допускат грешките от последните състезания. Във Великобритания решението да не влиза в пита при последния сейфти кар му коства подиум и финландецът не скри раздразнението си. Впоследствие всичко бе изяснено между него и екипа. Шефът на отбора Ерик Булие заяви, че едно от предимствата на Лотус е, че всеки може да си каже мнението без проблем. Французинът допълни също така, че Райконен преодолява бързо разочарованията и се насочва към следващото предизвикателство и една сбъркана преценка едва ли ще е достатъчна, за да го накара да отиде да кара за друг тим догодина.

- Не може да бъркаме като в последното състезание. Ясно е, че можехме да вземем значително повече точки, така че трябва и двете коли да са в топ 10, за да променим ситуацията (в шампионата). Лесно е да се каже, но не е толкова лесно да се постигне – коментира Кими.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #815 -: Юли 04, 2013, 10:56:16 pm »



Гран при на Германия – домашното състезание

"Познавам "Нюрбургринг" много добре"

След високоскоростните вълнения на "Силвърстоун" миналата седмица, деветият кръг от шампионата отвежда Формула 1 на технически предизвикателната писта "Нюрбургринг". Гран при на Германия е домашно състезание за доста пилоти. Този уикенд на прочутото трасе Пирели отново ще бъдат гледани под лупа, а четирима пилоти ще се постараят да покажат най-доброто от себе си за родната публика.

Трикратният световен шампион Себастиан Фетел, който именно тук записа първия подиум в кариерата си, заяви: "Познавам тази писта добре още от състезанията ми във Формула БМВ и Формула 3. Тук винаги се забавлявам много", споделя Себ. Този уикенд официален състезателен партньор на Ред Бул ще е веригата супермаркети Кауфланд. Логото на марката ще е на предното крило на RB9 и по състезателните екипи на Фетел и съотборника му Марк Уебър.

Нико Хюлкенберг, родом от Емерих, също твърди, че познава добре прочутото трасе и се надява да се представи подобаващо пред родна публика. "Познавам много добре "Нюрбургринг". Участвал съм в доста състезания от 2005 насам в различни категории. Феновете тук ще изиграят голяма роля и нямам търпение да изляза на пистата пред родна публика. Това е третият ми сезон във Формула 1, а досега никога не съм се състезавал на тази писта с болид, така че това ще ми е за първи път. Като цяло знам какво да очаквам. Всичко ще е малко по-бързо и ще трябва да подходя различно, но познавам трасето и нямам търпение".

Друг германец, за когото Гран при на Германия е важно състезание, е пилотът на Форс Индия Адриан Сутил. През 2011 той записа най-добрия резултат за отбора в това Гран при - шесто място, след като на стартовата решетка беше осми.

Нико Розберг се чувства малко по-уверен, особено след победата в Гран при на Великобритания миналия уикенд. Пилотът на Мерцедес е убеден, че отборът е способен да повтори успеха от "Силвърстоун" и да се бори в шампионата. Бившият пилот на Мерцедес, седемкратният световен шампион Михаел Шумахер, който се оттегли от спорта след края на 2012, тази година няма да присъства на състезанието. Шумахер ще участва в състезание по конна езда, което съвпада с родното му Гран при, и затова няма да е сред публиката.

                                                                                                                     formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #816 -: Юли 04, 2013, 10:58:01 pm »



Мерцедес искат да тестват на четвъртия ден на "Силвърстоун"

Ако ФИА реши да удължи сесията

От ФИА ще разрешат на отборите да работят с първите си пилоти по време на предстоящия тест за млади пилоти. Той ще се проведе от 17 до 19 юли на британската писта "Силвърстоун", точно където миналия уикенд се появи сериозният проблем с гумите на Пирели. В надпреварата за Гран при на Великобритания сликовете на Люис Хамилтън, Фелипе Маса, Жан-Ерик Верн и Серхио Перес буквално се взривиха. За късмет няма пострадали, но случилото се можеше да доведе до тежки последствия.

Идеята на ФИА е с теста да се даде шанс на италианския доставчик на гуми да реши напълно проблемите с продуктите си и фиаското от Великобритания да не се повтаря. От Федерацията дори обмислят удължаване на теста от три на четири дни. Ферари планират да не пускат новобранци, а да се възползват от обратната връзка, която могат да им дадат само състезателните пилоти на Скудерия - Маса и Алонсо. От Лотус най-вероятно ще пуснат Ромен Грожан. "Най-вероятно ще имам много работа по време на теста за млади пилоти. Никой не иска да вижда повече спукани гуми. Сега всички в спорта работят с Пирели за оправянето на проблема", заяви Грожан.

Мерцедес, които получиха забрана да участват в три-дневния тест след скандала миналия месец, нямат право да тестват. Но изпълнителният директор Тово Волф разкри, че отборът ще настоява за право на тест в допълнителния четвърти ден. "Сега ни наказват допълнително, защото другите отбори могат да използват истински пилоти. Тогава ние приехме в името на сигурността. Ако се реши да има четвърти тестов ден, ще се борим да участваме", заяви Волф пред Билд.

                                                                                                                  formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #817 -: Юли 04, 2013, 11:00:10 pm »



Розберг: Мерцедес влизат в ролята на фаворити

"Поучихме се от грешките си и се развиваме"

Пилотът на Мерцедес Нико Розберг смята, че отборът му вече е един от фаворитите в шампионата. Миналата седмица във Великобритания Нико записа втората си победа за сезона. Предстоящото Гран при на Германия ще е едно от неговите домашни състезания и германецът се надява на "Нюрбургринг" да успее да повтори успеха си от "Силвърстоун".

"Ние сме бързи и задаваме темпото. Започваме да влизаме в ролята на фаворити в състезанията. Усещането е фантастично и бих се радвал страшно много да победя в неделя", сподели Нико. В класирането при конструкторите в момента Мерцедес се втори, след като изпревариха Ферари. Розберг смята, че базираният в Бракли екип си е взел поука от последните три сезона и този уикенд шансовете са големи.

"Имахме три години, в които не ни беше лесно, но научихме много. Сега нещата започват да се подреждат. Допълнихме екипа с нови членове и се сработваме все по-добре. Към отбора се присъединиха фантастични хора, които идеално допълниха ценните кадри, с които разполагахме и преди. Те успяха да направят страхотна кола. След това през сезона я доразвихме, което миналата година ни беше слабост. Засега нещата вървят доста добре. Това е знак, че сме се поучили от грешките си и сме пораснали много през последните години. Набрали сме инерция. Невероятно е да си част от това", заключи Нико.

                                                                                                                        formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #818 -: Юли 06, 2013, 08:23:55 am »

ФИА налага изисквания за наляганията в гумите, ъгъла на сходимост и забранява размяна



ФИА забрани изрично отборите от Формула 1 да разменят дясна и лява задни гуми и наложи изисквания за наляганията в гумите и ъгъла на сходимост. Предприетите от федерацията мерки бяха оповестени тази сутрин и разпратени до екипите, след като късно снощи пилотите от GPDA (Grand Prix Drivers Association) разпространиха изявление, в което заплашват да бойкотират Гран при на Германия при повторение на проблемите с гумите.

ФИА освен това действа по молба на Пирели. Италианската компания разпространи резултатите от анализа си за инцидентите на Силвърстоун по-рано тази седмица. В изложението бе посочено, че доставчикът няма достъп до данни в реално време за гумите. От Пирели поеха вината за това, че бяха наясно с практиката за размяна на задните гуми, но не я забраниха и помолиха в бъдеще да могат да наблюдават показателите. Техните работни граници обаче – за налягания, ъгъл на сходимост и т.н. – са препоръчителни, Пирели не могат да налагат изисквания на отборите. Това е основната причина, наложила в случая намесата на ФИА.

- От Пирели ни помолиха – от гледна точка на сигурността – да осигурим използването на гумите при всички автомобили при изброените по-долу условия – се казва в изпратеното от рейсдиректора Чарли Уайтинг писмо. – Отговорност на екипите е да демонстрират пред техническия делегат на ФИА, че болидите отговарят на тези условия във всеки момент (от уикенда). Предните и задни гуми трябва да се използват от тази страна на автомобила, за която са конструирани по принцип (забранява се размяната им).

Минималното налягане при стартиране трябва да е (отпред и отзад) 16psi, минимално за предните гуми – 20psi, за задните – 19psi. Максимален негативен ъгъл на сходимост: отпред 4 градуса, отзад – 2,5 градуса.

Спортният шеф на Пирели Пол Хембри обясни, че в случая е следвана същата процедура като на белгийската писта Спа през 2011 г., когато Ред Бул имаха проблем заради екстремен ъгъл на сходимост.

- Писахме на Чарли и го помолихме да изпрати изисквания на отборите, защото въпреки (случилото се през) миналия уикенд, някои хора ни питаха може ли да правят неща, които ние не желаем да вършат – допълни Хембри.

                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #819 -: Юли 06, 2013, 08:25:39 am »

Де ла Роса: Пилотите рискуваха достатъчно



Председателят на асоциацията на пилотите във Формула 1 (GPDA) Педро де ла Роса заяви, че колегите му вече са рискували достатъчно през последните няколко старта от шампионата и особено в надпреварата на пистата Силвърстоун.

Той разясни допълнително гледната точка на ръководената от него организация след снощното изявление, че при повторение на проблемите с гумите от Великобритания състезателите ще се оттеглят.

- В случая най-важното нещо е, че не говорим нито за бойкот, нито за политика – говорим за сигурност. Нито един пилот не бе срещу взетото решение. Сигурността е на първо място и ако има проблем със спукани гуми през уикенда, трябва да мислим както за собствения си живот, така и за маршалите и феновете. През цялата ми кариера за първи път бях на среща на GPDA, на която абсолютно никой не демонстрира и капка съмнение. Не си струва да се поемат повече рискове. Всички състезатели така и така рискуваха достатъчно в последните няколко надпревари и особено тази на Силвърстоун. Думата не е бойкот, просто искаме да сме сигурни – заяви Де ла Роса.

Не всички настоящи пилоти членуват в GPDA, така че съществува неяснота какво би станало при евентуален инцидент, ако голямата част решат, че няма да карат. Остава и въпроса какви точно действия ще бъдат предприети, ако стане нещо през уикенда. На това Де ла Роса отговори по следния начин:

- Ще видим. Ако има спукана гума, ще помислим, ще разгледаме конкретния случай и ще решим. Една гума може да се спука по много причини, това е част от автомобилния спорт. Няма проблем с това. Но е необходимо да сме разумни, да анализираме ставащото. Наистина смятаме, че Пирели са доставили тук сигурни гуми – те свършиха невероятна работа, за да се справят за толкова кратко време. В самото състезание няма какво толкова да направим. Тогава решението за спиране зависи от рейс контрола. Чарли [Уайтинг] винаги ни е подкрепял невероятно много, имаме му доверие.

В същото време той потвърди вчерашните изявление на почти всичките си колеги в падока: че са доволни от действията и предприетите от Пирели мерки. Освен това посочи какъв е главният извод от цялата ситуация:

- Основният научен урок е, че трябва да тестваме и да помагаме повече на Пирели. Техните искания са напълно нормални и разбираеми. Как да разработваш продукт при положение, че колите се развиват непрекъснато, аеропритискането се увеличава старт след старт, а гумите остават едни и същи през цялата година? А Пирели дори нямат оборудване, подобно на настоящото, с което да тренират. Не иде реч за това да направим гумите по-бързи или по-издръжливи, тъй като Пирели не се борят срещу никого. Просто трябва да имаме такива гуми, които да са развити с нашите коли при сегашната скорост.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #820 -: Юли 06, 2013, 08:27:23 am »

Хамилтън начело след първата сесия, Алонсо със сериозни проблеми



Люис Хамилтън бе най-бърз в първата свободна тренировка на пистата Нюрбургринг в Германия. Втори завърши неговият съотборник в екипа на Мерцедес, Нико Розберг, следвани от Марк Уебър с Ред Бул. Сериозни проблеми имаше Фернандо Алонсо, който не успя да запише време в първата сесия.

Времето на Нюрбургринг бе хладно с температура на въздуха от 17 градуса и близо 21 градуса на асфалта. Началото на първата сесия очаквано бе използвано за тестови обиколки изпробващи системите на болидите. Именно в тази първа инсталационна обиколка Фернандо Алонсо спря своя болид още на петия завой и бе принуден да се прибере в бокса с мотопед, докато маршалите правеха всичко възможно да върнат колата му по-бързо в бокса. Болидът на Ферари явно за разлика от испанеца бе решил да бойкотира първата свободна тренировка.

В разговор с инженерите за възможната причина за спирането Алонсо обясни, че нещата по-скоро са изглеждали като проблеми с електрониката, отколкото като проблеми с хидравличната система.

Мерцедес бяха приготвили за домашното си състезание ново предно крило и нос, който наподобяваше сериозно този на Ферари. Резултатите от неговото използване вероятно ще станат ясни едва събота сутринта след като бъде направен анализ на събраните данни.

Трафикът на пистата стана сериозен около половин час след началото на сесията. Фернандо Алонсо излезе отново на пистата 45 минути преди края на сесията, но още в първата си обиколка се оплака по тим радиото, че отново има същия проблем, въпреки че този път той продължи без да спира. Неговият рейс инженер Андреа Стела му каза да се опита да се прибере в бокса, което този път не се оказа проблем.

На пистата пилотите на Мерцедес оглавиха класирането след първите серии от обиколки, като Хамилтън бе начело, въпреки оплакванията си от работата на системата DRS.

Проблеми, макар и не толкова сериозни колкото тези на Алонсо имаше и Себастиян Фетел, който прекара доста време в бокса след първата си серия от обиколки, като механиците работеха усилено по задната част на колата.

Алонсо от своя страна се отказа от участие в първата тренировка след като стана ясно, че вероятно трябва да бъде сменен стандартния електронен блок на колата му. По колата на Маса пък също се работеше, като механиците правеха промени в дефлекторите.

В Лотус изпробваха също различни конфигурации на предното крило, като със сравнението им се бе заел Ромен Грожан. Неговият съотборник Кими Райконен пък даде пето време в първата сесия изоставайки на повече от секунда от времето на Люис Хамилтън и нареждайки се зад Адриян Сутил.

Стана ясно, че тъй като не е част от асоциацията на пилотите Райконен, заедно със сънародника си Ботас и Сутил не биха участвали в бойкот на състезанието при никакви обстоятелства.

                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #821 -: Юли 06, 2013, 08:29:18 am »

Алонсо не възнамерява да участва на тестовете на Силвърстоун



Пилотът на Ферари Фернандо Алонсо няма намерението да участва на тестовете на Силвърстоун между 17 и 19 юли, каза самият той.

След инцидентите с гумите Пирели по време на Гран при на Великобритания ФИА разреши на изпитанията на пистата Силвърстоун, които бяха предвидени за млади пилоти, да участват и титулярните състезатели. Те ще могат единствено да тестват гумите, за да се събере необходимата информация за тях. Състезателите няма да имат право да изпитват нови елементи по автомобилите, като това ще е работа на младите пилоти. Наблюдатели на ФИА ще следят за спазването на правилата.

Фернандо Алонсо заяви по време на брифинга на Ферари преди Гран при на Германия, че няма намерение да взима участие в изпитанията освен ако от отбора не го задължат:

- Нямам намерение да отида. Не е особено безопасно да се състезаваш на същата писта със същите гуми. Нямам чувството, че искам да отида. Но ако отборът поиска...

Спортният директорът на Пирели, Пол Хембри каза, че не разбира изказването на испанеца, тъй като гумите, с които състезателите караха във Великобритания, няма да същите като тези, които ще изпробват на предстоящия тест на Силвърстоун.

- Направихме промяна. Не разбирам коментара – каза Хембри.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #822 -: Юли 06, 2013, 08:30:35 am »

Мерцедес изпробват нов пасивен DRS




Отборът на Мерцедес тества нова система пасивен DRS по време на първите петъчни свободни тренировки преди Гран при на Германия.

Колата на Нико Розберг бе с устройството, като по-късно в тренировката тимът я премахна от болида.

Системата на Мерцедес е по-различна от тази, която екипът изпробва по време на зимните тестове и тази, представена от Лотус в Англия. На новото устройство има два допълнителни отвора върху кутията за въздух. Въздухът минава през тръбите в тях и излиза през други два отвора в задната част на колата под задното крило.

Ползата от системата е увеличаването на скоростта на правата. Това се постига чрез намаляване на налягането на въздуха под задното крило.

До момента системата не е разпространена сред отборите, защото налягането трудно се регулира заради измененията в налягането, причинени от промяната в скоростта на въздушния поток.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #823 -: Юли 06, 2013, 08:32:25 am »

Фетел пред Розберг във втората тренировка на Нюрбургринг



С германско дуо на върха завърши втората свободна тренировка на пистата Нюрбургринг в Германия днес. Световният шампион от екипа на Ред Бул, Себастиян Фетел бе най-бърз, следван от Нико Розберг с Мерцедес. Третата позиция бе за втория Ред Бул, управляван от Марк Уебър, а Ромен Грожан и Кими Райконен, заели четвърта и пета позиция, се наредиха пред дуото на Ферари, Фернандо Алонсо и Фелипе Маса.

Пилотите стартираха работата си веднага след началото на втората свободна тренировка. Температурите на трасето се бяха покачили, но задаващите се тъмни облаци явно караха всички да побързат с изпълнението на програмата си за петъчния ден. Особено усърден бе Фернандо Алонсо, който загуби цялата първа сесия след проблем със стандартната електроника. След като неговият електронен блок бе сменен, сега той се хвърли да наваксва загубеното време.

Дженсън Бътън изглежда продължаваше да страда въпреки подобренията по колата на Макларън. Британецът се оплакваше от нестабилност на болида си при спиране и блокиране на колелата на предната ос.

В Ред Бул пък изглежда намираха правилния ритъм, след като още в първата серия от обиколки Марк Уебър се доближи на по-малко от 0,1 сек от най-доброто време на Люис Хамилтън от първата сесия. Втори се нареди съотборникът му Себастиян Фетел. Самият Хамилтън пък бе трети, следван от Нико Розберг. Розберг бе използвал първата тренировка, за да изпробва системата за пасивен DRS на своя отбор.

Алонсо изглежда влизаше бързо в час, след като при второто си излизане на пистата зае петото място, като остави зад себе си съотборника си Фелипе Маса. Уебър от своя страна продължаваше да подобрява времето си, като при втората си серия от обиколки подобри с повече от секунда най-доброто си време, вече с меките гуми, ставайки първият пилот слязъл под 1:31 мин. за обиколка. Минути по-късно обаче Себастиян Фетел, също с меки гуми, подобри времето на съотборника си с време от 1:30.416 мин.

Пилотите на Ферари изглежда изоставаха и с меките гуми от директните си съперници от екипите на Ред Бул и Мерцедес. Алонсо и Маса се наредиха на четвърто и пето място в средата на втората сесия, като зад тях остана единствено Люис Хамилтън, който определено не направи добър опит с меките гуми.

Сутил, Рикиардо и Верн, които заемаха местата от седмо до девето изглеждаха значително по-стабилни от Кими Райконен, който се бореше с нестабилност на предната ос в бавните завои. Все пак след първоначалните трудности финландският пилот на Лотус успя да подобри значително времето си и да излезе четвърти пред Алонсо и Маса.

Веднага след тези къси серии от обиколки пилотите се заеха да намерят най-добрите настройки за дълъг стинт. Интересно, че докато Марк Уебър направи серия от 12 обиколки с медиум сместа, то съотборникът му Фетел направи същото с меките гуми, като със същите караха и пилотите на Мерцедес. При тези условия темпото на болидите на Ред Бул изглеждаше значително по-добро.

След първата дълга серия от обиколки Фетел и Розберг сложиха медиум гуми, а Уебър продължаваше повече от 20 обиколки стинта си със същата смес. Пилотите на Ферари, които бяха леко назад с програмата, показваха впечатляващо темпо с меките гуми в дълга серия, което изглеждаше дори по-добро от това на Ред Бул.

До края пилотите работиха единствено по сравнението на гумите в серии с много гориво и размествания на върха очаквано не настъпиха. Очаква се температурите през следващите дни да са по-високи, но борбата за победата изглежда отново ще е между отборите на Ред Бул, Ферари и Мерцедес.

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #824 -: Юли 06, 2013, 08:33:48 am »

Уебър: Днес нещата изглеждаха наистина добре



Марк Уебър отбеляза едно наистина добро начало на уикенда на пистата Нюрбургринг в Германия. Австралийският пилот на Ред Бул записа и в двете сесии трети резултат. Показаното в днешния ден дава основание да се смята, че борбата за победата в неделя ще е отново между пилотите на Ред Бул и Мерцедес. Най-голямо бе обаче облекчението, че след проблемите в Англия днес всичко с гумите бе наред.

„Всички ние сме доволни, че бяха взети необходимите мерки“, обясни пред медиите Уебър след края на втората сесия. „Гумите трябва да издържат. Вече познаваме тази им конструкция. В Монреал успяхме да направим няколко обиколки с тези гуми. Тогава по отношение на представянето им не бяхме особено доволни, но днес всичко бе наред. Изглежда, че няма да имаме проблеми, след като днес не се появиха такива.

Медиум сместа изглежда доста издръжлива, меката се износва по-бързо. Но всичко изглежда в рамките на нормалното.“

Сутринта австралиецът бе на секунда от най-доброто време на Хамилтън, докато следобед му липсваха 0,3 сек спрямо Фетел.

„Всичко върви доста добре. Гумите не трябва да представляват проблем и ще трябва да продължим да работим усилено, за да можем да извлечем максимума от нашия пакет в квалификацията и състезанието. Днес изпълнихме една доста сериозна като обем програма и сме много доволни от свършената работа.“

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен