www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509077 пъти)

0 Членове и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #855 -: Юли 07, 2013, 07:04:50 pm »


Хорнер: Райконен, Рикардо или Верн

Кой ще заеме мястото на Уебър догодина?

В последно време на Ред Бул и шефа Кристиан Хорнер не им е лесно. В края на миналата седмица Марк Уебър обяви, че няма да остане за още един сезон във Формула 1, а ще премине към сериите Льо Ман с Порше. След това в Гран при на Великобритания Себастиан Фетел отпадна от състезанието 11 обиколки преди края заради проблем със скоростната кутия. Сега на "Нюрбургринг" Ред Бул се борят с основния си противник Мерцедес и обмислят кой ще заеме мястото на австралийския пилот през 2014.

Една седмица след като Марк обяви, че напуска отбора и спорта, въпросът вече е кога Ред Бул ще обявят решението си за неговия заместник. "Имаме късмет, защото можем да избираме между различни пилоти. Няма да бързаме, за да вземем правилното решение", обясни Хорнер. На въпроса дали Марк е взел сам решението си или е имало някакъв натиск върху него, Хорнер допълва: "Решението беше 100 процента негово".

Ред Бул имат на разположение младежкия си отбор Торо Росо, в който отглеждат пилотски таланти точно за такива случаи. Въпросът е дали Ред Бул ще се възползват от него или ще търсят другаде. "Ред Бул е отбор със световни титли и иска да слага най-добрите пилоти в колите си. Ако един от тези пилоти може да е от младежкия отбор, тогава изборът със сигурност ще се базира на заслугите. И двамата имат шанса да блеснат, но взимаме под внимание какво правят и другите пилоти. Със сигурност двамата младежи са претенденти (Даниел Рикардо и Жан-Ерик Верн), както и един-двама пилоти, на които договорите им изтичат в края на годината. Е, всъщност доста пилоти ще са без договор след сезона, но ние ще се колебаем между трима: двамата младежи и Кими".

Кой ще вземе решението?
"Такъв тип въпроси дискутираме заедно и отговорът е колективен: очевидно аз и Ейдриън, Хелмут и Дитрих. Дитрих има последната дума, но той винаги слуша мнението на другите".

                                                                                                                      formula1.sportal.bg
« Последна редакция: Юли 07, 2013, 07:43:10 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #856 -: Юли 07, 2013, 07:07:51 pm »



Райконен: Последният стоп май беше излишен

"Гумите си бяха добре, щях да изпреваря Фетел"

Кими Райконен подозира, че може би последният питстоп, който направи, е бил излишен и това му е коствало победата в Гран при на Германия. Докато съперниците му Себастиан Фетел и Ромен Грожан влязоха 20 обиколки преди края за нови медиум гуми, Райконен остана и задържа лидерството за Лотус. Кими влезе последен в пита и по време на колата на сигурност в средата на състезанието, затова 10 обиколки преди края трябваше да смени гумите си отново. В следствие на тази стратегия Кими финишира втори пред съотборника си Ромен Грожан, който не го забави и му отстъпи място.

"Можех да издържа още и трябваше да помислим дали не можех да съм с тези гуми до края. Но имах огромен проблем с радиото. Чувах какво ми казва отборът, но те мен не, освен на два завоя. Чудя се дали не трябваше да останем до края, защото гумите бяха добре", според Кими.

След състезанието Фетел призна, че подреждането можеше да е различно, ако състезанието беше малко по-дълго. Райконен се съгласи с това: "Трудно е да се каже какво щеше да станем, ако имаше още две обиколки. Имахме добра скорост. Щяхме да направим голяма битка и най-вероятно щях да го изпреваря. Опитахме всичко и се провалихме, не спечелихме. Но като отбор направихме добро състезание, ще продължаваме да се борим".
                                                                                                                          formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #857 -: Юли 07, 2013, 07:10:06 pm »



Удареният с изхвърчала гума от болида на Уебър оператор в болница

Пол Ален откаран с хеликоптер

Операторът от екипа, отразяващ Формула 1, който бе ударен от откъсналата се гума на Марк Уебър, бе откаран в болница с хеликоптер. Пилотът на Ред Бул влезе за първата си смяна на гуми, но недобре завита задна дясна гайка го остави на три гуми.

Четвъртата излетя и след няколко подскока се стовари с голяма сила директно на гърба на нищо неподозиращия Пол Ален, който в този момент снимаше в другата посока.

Пострадалият Ален веднага е бил откаран с линейка до спешната помощ на пистата "Нюрбургринг" и оттам с хеликоптер до най-близката болница Koblenz Hospital. Това съобщи говорителят на ФИА, като допълни, че в момента се правят прегледи на Пол Ален и веднага щом стане ясно състоянието му, ще бъде съобщено.
                                                                                                                         formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #858 -: Юли 07, 2013, 09:18:06 pm »

30 000 евро глоба за Ред Бул след инцидента в бокса с Марк Уебър



Ред Бул бяха наказани с глоба от 30 000 евро за инцидента в бокса с Марк Уебър, след който оператор на FOM бе сериозно контузен. Заради неправилно подадения сигнал към пилота да тръгне преди да бъде монтирана правилно гумата му, комисарите на пистата са решили да накажат отбора с тази сериозна глоба. За щастие животът на пострадалият оператор е вън от опасност.

„Пилотът не може да направи нищо в тази ситуация“, заяви бившият пилот Марк Шурер, коментиращ сега за Sky Германия. „Видя се ясно, че бе даден сигнал за тръгване. В следващия момент забелязаха грешката и превключиха светлината. Пилотът обаче нямаше какво да направи. Уебър не направи нищо грешно, отборът бе виновен. Те не видяха, че гумата не е монтирана правилно. Механикът размаха ръце, но бе късно.“

Това, че животът на оператора е вън от опасност си е чисто чудо. Англичанинът бе ударен от колело, тежащо 15 кг и движещо се със значителна скорост.

„Никой не е направил нищо умишлено“, молеше за извинение Уебър. „Работим във Формула 1 и всичко тук е на лимита. Опасностите дебнат отвсякъде, дори в питлейна. Подобно нещо може винаги да се случи.“

„Понякога питлейна е по-опасен дори от самата писта“, съгласен е и Шурер.

Освен Ред Бул, глоба получи и отбора на Форс Индия. Те бяха наказани също за неправилно пускане на пилота от бокса с 5000 евро, след като Пол ди Реста бе пуснат от бокса при положение, че покрай него минаваше Жан-Ерик Верн на път за обслужване при механиците на Торо Росо. За щастие бързата реакция на французина предотврати инцидент.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #859 -: Юли 08, 2013, 10:21:35 pm »

На Мерцедес им предстои доста работа, признават от отбора



Отборът на Мерцедес трябва да свърши доста работа, за да подобри представянето на автомобила си в състезанието, заявиха от тима след Гран при на Германия.

Люис Хамилтън спечели квалификацията на Нюрбургринг, докато Нико Розберг не успя да се класира в Q3, поради грешка в стратегията. В състезанието обаче темпото на Мерцедес не бе достатъчно, за да могат пилотите да се борят за места в челото. На старта Хамилтън бе изпреварен от двата Ред Бул-а и в крайна сметка завърши на пето място, а стартиралият от 11-та позиция Розберг завърши девети. Състезателите на тима от Бракли бяха с различна стратегия в надпреварата, като Хамилтън стартира с по-меката смес, а Розберг - с медиум.

- В първата част на състезанието отново износвахме гумите, особено по-твърдите смеси, и в резултат на това нашето темпо спадна. Но когато температурите спаднаха малко и нещата се наместиха, и двамата пилоти имаха добро темпо. Люис и Нико продължиха да натискат до последната обиколка и бяха възнаградени за своята решителност. През цялото време повтаряме, че все още има въпросителна относно представянето ни при по-топло време, а състезанието показа, че имаме работа за вършене. Все още не сме направили достатъчно, за да превърнем представянето си в събота в достатъчно добро темпо, с което да спечелим състезанието при всякакви условия в неделя. Триседмичната пауза до Унгария ще ни даде възможност да обмислим как да подобрим управлението на гумите, както и да продължим да развиваме колата – коментира шефът на Мерцедес Рос Браун.

Двамата пилоти на екипа също споделят мнението, че им предстои сериозна работа занапред.

- Колата не беше толкова добра за каране в неделя – каза Нико. – Имахме сериозни грижи със задните гуми и заради това не можахме да се доближим до момчетата отпред. Въпреки това се забавлявах, когато сложихме меките гуми и можех наистина да натисна, за да отбележим няколко точки. Но трябва да разберем новите смеси, защото изглежда, че новата конструкция промени нещата, особено при по-топло време.

Люис също каза, че е имал проблеми с по-твърдите гуми и добави:

- Трудно състезание за нас. Не направих добър старт и Ред Бул-ите бяха много по-бързи в началото. Наистина се борихме с втория чифт гуми (медиум, б.а.), което повлия на останалата част от състезанието. Това е жалко, защото отборът наистина работи толкова усилено и върши толкова добра работа. Очевидно имахме добра кола, но поради някаква причина тя не работи добре при тези условия. Ще продължим да работим върху това. Положителното от състезанието е, че успяхме да завършим на пето място с добра стратегия и чудесни стопове и все още сме втори в класирането при конструкторите.

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #860 -: Юли 08, 2013, 10:23:19 pm »

Бътън: Макларън бяха значително по-силни в Германия в сравнение с последните надпревари



Макларън бяха значително по-силни в Гран при на Германия в сравнение с последните надпревари от световния шампионат на Формула 1, смята Дженсън Бътън. И двамата пилоти на тима се класираха в точките – нещо, което не се бе случвало скоро.

- Има много положителни неща, които можем да извлечем от този уикенд. Темпото ни бе сравнително добро, хубаво е да се задържаш близо до колите отпред като Мерцедес например. Времената ни за обиколка – сравнени с тези на болидите в топ 4 – също не бяха твърде лоши, а имахме страшно голяма нужда от точките. За съжаление борещите се пред мен Катерам-и в последните турове вероятно ми костваха пето място. По принцип очакваш изостаналите да се мръднат, когато водиш битка за позиция, дори да те помежду си да се надбягват. Жалко, тези пунктове може да се окажат важни на по-късен етап от сезона. Колата за сигурност също не помогна на стратегията ни, но като цяло бяхме значително по-силни този уикенд в сравнение с последните няколко надпревари. Наистина можем да се чувстваме добре. Като отбор не допуснахме грешка през целия уикенд и извлякохме максимума от пакета, с който разполагаме – коментира Бътън.

Съотборникът му Серхио Перес потегли от 13-та позиция на старта, а финишира осми. Той също отбеляза, че колата му е вървяла много по-силно – с по-високо темпо и с по-ниско от очакваното износване на гумите.

- Успяхме да направим много дълга последна серия и смятам, че използвахме всичко оптимално – продължи мексиканецът. – След сейфти кара като че ли стартирахме ново състезание. Аз се фокусирах върху това да пазя гумите в дълга серия. В последния завой обаче не се получи, а така или иначе щеше да е трудно да удържа Марк [Уебър] зад себе си.

Шефът на тима Мартин Уитмарш обобщи представянето, заявявайки, че и двамата пилоти са свършили фантастична работа.

- Жалко само, че и двамата загубиха позиция в последната обиколка. Това бе малко разочароващо. Накрая имаше ужасен трафик и Дженсън загуби няколко секунди в критична част от надпреварата. Това даде възможност на Люис [Хамилтън] да го настине по-бързо от нормалното и да вземе мястото, което по принцип трябваше да запазим. Целият екип свърши невероятно добра работа днес. Състезанието ни бе чудесно, макар още да не сме в желаната позиция. Ще се постараем през трите седмици до Унгария да се възползваме от последното подобрение – допълни Уитмарш.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #861 -: Юли 08, 2013, 10:25:23 pm »

Операторът на FOM с две счупени ребра и строшена ключица след удара от гумата на Уебър



Операторът на FOM Пол Алън, който бе ударен от излетялото от Ред Бул-а на Марк Уебър колело, е с две счупени ребра, строшена ключица, натъртвания и сътресение от инцидента. Той бе откаран в болница след инцидента.

Британецът бе ударен, след като неправилно закрепеното задно дясно колело на Уебър изхвърча от колата на австралиецът. Алън бе прегледан в медицинския център на пистата Нюрбургринг и веднага след това транспортиран до болница в Кобленц. Говорител на ФИА потвърди по-късно контузиите, причинени на оператора от удара.

Алън остана в болницата през нощта за допълнителни наблюдения след направения пълен преглед. Възможно е той да бъде задържан там още известно време, но решение за това ще се вземе след днешните визитации.

Отборът на Ред Бул бе глобен с 30 000 евро за това, че пусна Уебър да тръгне без колелото му да е закрепено добре.

- По време на състезанието разбрах, естествено, че колелото изпадна, но не и че е ударило човек – сподели Марк след финала. – Това е наистина лошо и се надявам той да е добре, това е най-важно.

                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #862 -: Юли 08, 2013, 10:28:15 pm »

Хюлкенберг прекрати договора си със Заубер



Нико Хюлкенберг прекрати договора си със Заубер, твърди немската преса. Пилотът е свободен да напусне швейцарския екип когато пожелае, след като е задействал клаузата за анулиране на контракта. Очаква се обаче той да продължи да кара за тима до края на сезона, като междувременно си търси място в нов екип.

Според публикациите причината за прекратяването е неплащане на дължими суми. В Заубер изпитвали сериозни затруднения с финансите и това довело до забавяне на пари за служителите на тима, включително тези на Хюлкенберг.

- Ситуацията е тежка. Мониша [Калтенборн] и цялото управлението на екипа се борят да намерят решение. Тя ме увери, че се труди по въпроса и не бих могъл да кажа повече от това – бе единственият коментар на Нико по въпроса през уикенда на домашната му Гран при на Германия.

Очаква се Калтенборн да обяви нов спонсор за Заубер в идващите седмици. Смята се, че тя търси и инвеститор, който да купи част от отбора, за да се осигури оцеляването му. Говори се, че интерес към екипа проявява руският милиардер и собственик на Челси Роман Абрамович. Футболният клуб си сътрудничи със Заубер от известно време. Другото споменавано име е това на съсобственика на руската банка SMP Борис Ротенберг, който е приятел на президента на Русия Владимир Путин.

Освобождаването на Хюлкенберг от договора му означава още неизвестни покрай пазара на пилоти във Формула 1. Оттеглянето на Марк Уебър от спорта в края на сезон оставя свободен кокпит в Ред Бул. Не е ясно и каква ще е съдбата на Фелипе Маса, който е с едногодишен контракт във Ферари. Нико е един от високо ценените пилоти в падока и може да си намери място в по-голям екип.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

lord_milev

  • V.I.P.
  • Карма: +928/-411
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Юли 29, 2009, 08:00:21 am
  • Публикации: 17840
  • Торент Клиент: µTorrent 2.2.1
  • Винаги имаш избор!
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Chrome 27.0.1453.116 Chrome 27.0.1453.116
Re:Формула 1
« Отговор #863 -: Юли 08, 2013, 11:12:34 pm »
Падокът на F1 впечатлен от филма „Rush“




В сряда вечерта преди Гран при на Германия част от членовете на отборите от Формула 1 гледаха специална прожекция на филма „Rush”, който описва битката между Джеймс Хънт и Ники Лауда за титлата в F1 през 1976 г. Режисьор на продукцията е Рон Хауард, сценарист е Питър Морган, а главните роли се изпълняват от Крис Хемсуърт (Джеймс Хънт) и Даниел Брюл (Ники Лауда).

Сред зрителите на „Rush” на Нюрбургринг бяха Ники Лауда, Бърни Екълстоун, Фелипе Маса, Люис Хамилтън, Нико Розберг, Рос Браун, Пади Лоу, Ейдриан Нюи, Кристиан Хорнер, Тото Волф, Сам Майкъл и др.

Режисьорът на филма обясни, че е бил притеснен преди прожекцията, защото за първи път филмът е щял да бъде оценен от членове на екипите от Формула 1. За негово успокоение „Rush” получи единствено положителни отзиви.

- Прибрах се и веднага се обадих на съпругата ми Шерил – обясни Хауард за блога на журналиста Адам Купър. – Тя ме разбра, когато го сравних с прожекцията на „Аполо 13” в НАСА пред астронавтите. Говорих с пилотите и те похвалиха филма, което ме накара да се чувствам чудесно. Някои от инженерите са толкова развълнувани от това, което сме постигнали. Не знам от къде идва това. Може би са били разочаровани от други филми или може би са предполагали, че е било прекалено сложно за нас да го направим.

В интервю на стартовата решетка преди неделното състезание в Германия Хауард сподели, че похвалата за доброто техническо изпълнение е нещо, което наистина силно го е зарадвало, тъй като за заснемането на филма екипът се е опитал да изпипа максимално детайлите.

- Казах на Бърни: „Благодаря, че отдели време да видиш филма.” Той отговори: „Благодаря за това, че го направи. Наистина ме върна назад (във времето).” Той не се шегуваше, а беше по-скоро емоционален и според мен изненадан - допълни Хауард.

Самият Ники Лауда остана впечатлен от продукцията, коментирайки пред австрийския вестник Клайне Цайтунг:

- Филмът е наистина великолепен, а режисьорът Рон Хауард беше наистина щастлив, защото можеше да види колко развълнувани бяха експертите от Формула 1 от филма.

Официалната премиера на филма „Rush” в България ще е през септември 2013 г. под името "С пълна газ".


Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #864 -: Юли 09, 2013, 09:56:41 pm »

Пирели ще предоставят гуми тип хард и медиум за теста на Силвърстоун



Пирели ще предоставят гуми тип хард и медиум за предстоящите изпитания на Силвърстоун на 17-19 юли. Гумите, които ще се използват на теста, ще са смеси от този сезон с конструкция от 2012 г. От Пирели потвърдиха и че тази структура ще бъде използвана и за остатъка от състезателната година. Промяната на гумите за настоящия сезон е следствие от множеството спуквания на задна лява гума по време на Гран при на Великобритания.

- Ще предоставим общо пет комплекта гуми хард и медиум, като ще има три чифта хард и два медиум. Те ще са със структурата от 2012 г., която ще използваме през този сезон – каза спортният директор на Пирели Пол Хембри пред Скай Спортс. – Освен това ще имаме прототипи – твърда смес – които ще вземем за тестовете. Изготвихме график за отборите и се надяваме, че те ще го спазят.

Пирели все още не са подписали договор за 2014 г. с ФИА. Наскоро Пол Хембри каза пред La Gazzeta dello Sport, че доставчикът има споразумения с голяма част от отборите и се очаква до две седмици (от датата на изказването – 25 юни) контрактите да са готови. Въпреки това спортният директор на Пирели коментира, че в момента компанията се намира в неясно положение:

- Сега се намираме в странна ситуация. В момента не знаем дали трябва да харчим милиони или не. Но сега работим добросъвестно и трябва да започнем сериозно да се подготвяме за следващата година, защото колите ще са много по-различни и голямо предизвикателство за гумите. Очаква ни доста работа.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #865 -: Юли 09, 2013, 09:58:20 pm »

Мерцедес помолиха ФИА да тестват един ден гумите на Силвърстоун



Отборът на Мерцедес е подал запитване до ФИА дали може да участва в един ден от тестовете на Силвърстоун на 17-19 юли, за да изпита новите гуми на Пирели.

След скандала с теста на тима от Бракли и Пирели след Гран при на Испания, Международният трибунал забрани на отбора да участва на тридневните изпитанията във Великобритания.

Причината Мерцедес да изпратят допитване до ФИА дали могат да участват в теста на Силвърстоун е сигурността. Спортният директор на щутгартския концерн Тото Волф каза пред Аутоспорт, че въпросът тепърва ще се решава.

- Когато става дума за сигурността, би било добре всички отбори да са наясно дали те (гумите) ще работят на техните коли. Но решението зависи от ФИА. Сигурността е приоритет за федерацията и аз съм сигурен, че тя ще гарантира равнопоставеност за всички – коментира Волф.

Шефът на отбора Рос Браун обаче не мисли, че Мерцедес имат шанс да участват в предстоящите изпитания.

Според него единствената възможност ФИА да им позволи да изпробват гумите на Силвърстоун е, ако тестовете се удължат с един ден, защото забраната за участие на Мерцедес е за тридневни изпитания.

- Ако пробите бяха удължени до четири дни, тогава бихме имали причина да поискаме последния - допълнителен - да е достъпен за нас, тъй като наказанието ни бе за три дни. Не знам какво ще решат другите отбори относно пилотите си. Определено няма да можем да присъстваме, а не изглежда, че тестовете ще бъдат удължени – каза Браун.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #866 -: Юли 09, 2013, 10:00:45 pm »

ФИА уточни по какво ще е разрешено да работят титулярите в теста на Силвърстоун



Титулярните пилоти от Формула 1 няма да са стриктно ограничени да работят единствено и само по новите гуми на Пирели по време на теста от 17 до 19 юли на пистата Силвърстоун. Това стана ясно след уточнение от страна на ФИА относно участието им в изпитанията.

Международната автомобилна федерация промени формата на теста, който по начало бе предназначен за млади състезатели. Целта бе да се направят необходимите проби на новата гама на Пирели, за да се елиминират проблемите от началото на сезона и видените по време на Гран при на Великобритания. Първоначално бе заявено, че титулярите ще могат да се трудят единствено по продуктите на италианската компания. От ФИА дори обявиха, че ще изпратят свои наблюдатели, за да се уверят, че пилотите няма да се занимават с други неща по болидите.

След като на Нюрбургринг обаче бе повдигнат въпроса какъв е смисълът от пускането на титуляри в теста, след като няма да имат право изобщо да пипат настройки и т.н., ФИА изпрати уточнение до екипите какво точно е позволено и какво не. От федерацията се съгласиха, че ще може да се извършва работа по баланса на колите с новите гуми.

По време на уикенда за Гран при на Германия освен това стана ясно, че след срещата на спортната работна група на немското трасе титулярите ще имат право на един пълен ден тестове. Вариант е двама състезатели на един отбор да карат по половин ден, но от екипите не са единодушни дали това би било от полза, а някои пилоти дори не искат да ходят на изпитанията.

- Ако на разположение е само един тип гуми, то едва ли пробите ще могат да се нарекат тестове за гуми. Просто ще си е обикаляне на пистата. Затова и не мисля да участвам. Достатъчно съм карал на Силвърстоун – обясни Дженсън Бътън (Макларън).

В тима от Уокинг не бяха съвсем сигурни как ще разпределят трите дни между състезателите си. Спортният директор Сам Майкъл заяви, че тази седмица ще се обсъжда и ще се вземе решение за подхода на Макларън към изпитанията.

В същото време Фернандо Алонсо си промени мнението след уточнението на ФИА. Двукратният световен шампион нямаше намерение да кара на теста на Силвърстоун и го заяви преди уикенда в Германия. След уточнението от страна на ФИА обаче нещата не стоят по същия начин за пилота на Ферари:

- При пристигането ни в четвъртък (на Нюрбургринг) тестът на Силвърстоун не изглеждаше толкова важен, тъй като се предполагаше, че титулярите ще изпитват единствено гуми. След казаното от ФИА изпитанията вече имат повече смисъл. Ако отборът ми се обади, съм готов да участвам.

Пирели пък обясниха, че на теста ще има два типа гуми – три комплекта хард и два комплекта медиум на кола на ден.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #867 -: Юли 09, 2013, 10:02:22 pm »

Екълстоун: В бъдеще ще се снима само от питуола



Инцидентът с оператора на FOM Пол Алън в Гран при на Германия предизвика обсъждане на мерките за сигурност в питлейна по време на състезание. Британецът бе ударен от излетялото задно дясно колело от Ред Бул-а на Марк Уебър и е със счупени ключица и две ребра, натъртвания, сътресение на мозъка.

По принцип механиците носят каски, но за имащите достъп представители на медиите (питлейн репортери, оператори и т.н.) такова изискване няма. Управляващият търговските права на Формула 1 Бърни Екълстоун коментира случилото се като „просто една от онези случки“.

- Имаше цял куп механици, гумата можеше да удари когото и да е от тях. Операторът просто гледаше в грешната посока в онзи момент. В бъдеще всичките ни екипи ще могат да снимат само от питуола – заяви 82-годишният англичанин пред Скай Спортс.

Шефът на Мерцедес Рос Браун обясни, че неговите механици са видели летящото колело за разлика от оператора и допълни:

- Момчетата успяха да избягат, но като цяло станалото бе наистина лошо. Всички в питлейна трябва да носят каски. Ситуацията със сигурност трябва да бъде разгледана.

Ред Бул отнесоха 30 000 евро глоба заради случилото се с колата на Уебър. Шефът на тима Кристиан Хорнер заяви, че инцидентът е показал колко опасен е спортът.

- Механиците носят защитно облекло и шлемове. Може би е време да се разгледа вариант за предпазни дрехи и за останалите работещи в питлейна хора. Операторите са много близо до ставащото в боксовете. Правят страхотни кадри, но въпреки всичко това е наистина опасна среда – обясни Хорнер.

Като пример за мерки по отношение на работещите в питлейна хора бяха дадени 24-те часа на Льо Ман. Организаторите от АСО в продължение на повече от две десетилетия непрекъснато въвеждат нови изисквания. Журналисти, фотографи и телевизионни оператори например задължително трябва да носят овъроли (бели или светли на цвят), както и да носят каски. Във Формула 1 фотографите (по предварително определен график и със специални жилетки) например могат да снимат само от питуола по време на надпревара, но няма правила как трябва да са облечени.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #868 -: Юли 09, 2013, 10:04:23 pm »

Жерар Лопес: Трябва да докажем на Кими, че Лотус е правилният отбор за него като състезател



Отборът на Лотус трябва да докаже на Кими Райконен, че екипът може да му предостави не само добра атмосфера за работа, но и конкурентоспособен автомобил, с който да печели състезания, мисли съсобственикът на тима от Енстън Жерар Лопес.

Самият Райконен признава, че атмосферата в отбора на Лотус му допада и се разбира чудесно с екипа, но на световния шампион във Формула 1 за 2007 г. му предстои да реши дали да остане в същия отбор през 2014 г. или не.

Една от възможностите му е да премине в Ред Бул през следващия сезон, след като Марк Уебър обяви, че напуска в края на годината. Райконен обаче неколкократно повтори, че все още не е взел решението си и трябва да обмисли ситуацията. От Лотус ще направят каквото могат, за да запазят световния шампион, като Лопес е категоричен, че по никакъв начин няма да притискат състезателя.

- Той знае, че с него се отнасят добре тук - така, както екипът би се отнасял с всеки друг пилот, а това е голяма разлика, без значение дали в този отбор или в някой друг – коментира Лопес пред вестник Дейли Рекорд. – Отборът ни има съвсем човешка атмосфера и работи добре. Това е култура, която Кими харесва. Няма да му допадне, ако му наложим големи времеви ограничения, както е било в други тимове. Лотус е правилният екип за него като човек. Всичко, което трябва да направим, е да му докажем, че това е правилният тим за него и като състезател. Той трябва да реши и мисля, че ще остане. Все още не сме направили всичко по силите си. Ще опитаме и ще видим.

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер каза, че очаква в Милтън Кийнс да изберат съотборник на Себастиан Фетел до края на лятната почивка. Според Лопес Кими би отложил решението си колкото се може по-дълго, като добави, че Райконен чака да събере цялата възможна информация, която му е необходима, за да прецени къде да кара през 2014 г.

Шефът на Лотус Ерик Булие пък заяви пред BBC Спорт, че в момента водят дискусия относно техническия пакет на автомобила:

- Две поредни години намаляваме разликата с Ред Бул. Кими иска да знае дали ще продължим по същия начин. В момента провеждаме дискусии относно техническия пакет, който ще имаме. Той е достатъчно зрял, за да реши какво е най-правилно за него. Има някои плюсове на отиването в Ред Бул, но също и минуси.

Французинът допълни и че заплатата на финландеца е платена въпреки кратко забавяне и вече няма проблем с това. Булие също така каза, че очаква решението да е ясно преди август.

                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #869 -: Юли 09, 2013, 10:06:32 pm »

Забраната за размяна на гуми повлияла негативно на Мерцедес



ФИА наложи забрана за размяна на дясна и лява задни гуми преди Гран при на Германия. Практиката бе използвана известно време от някои отбори във Формула 1, в това число и Мерцедес. Пирели обаче я отчетоха като една от причините за проблемите, видени на пистата Силвърстоун.

Доставчикът отправи молба към федерацията за съдействие по въпроса и преди надпреварата на Нюрбургринг бяха постановени няколко изисквания – гумите не могат да се разменят, трябва да имат точно определени нива на налягане и ъгъл на сходимост.

- Конструкцията на гумите се промени, а според мен възможността да ги разменяме до добър начин да компенсираме натоварването им. Можеше да се направи в квалификацията, след това да ги върнеш по местата и да са в различно състояние за надпреварата. С последните варианти на гумите това не може да стане и мисля, че това доведе до прегряване, от което пострадахме. Първата половина от състезанието бе доста ужасна. През втората част с олекването на колата нещата се пооправиха и се върнахме в работните прозорци. Времената ни вече бяха прилични и това показва колко важни са гумите. С много бензин в началото на състезанието опитахме да натиснем и ги претоварихме. Трябва да намерим решение на този проблем – обясни Браун.

Задна лява гума на Люис Хамилтън бе първата изгърмяла от серия проблеми в Гран при на Великобритания. След него още трима пилоти – Фелипе Маса (Ферари), Жан-Ерик Верн (Торо Росо) и Серхио Перес (Макларън) имаха същия тип инцидент. При Себастиан Фетел (Ред Бул), Естебан Гутиерес (Заубер) и Фернандо Алонсо (Ферари) също имаха грижи с гуми. Заради това Пирели доставиха за Германия пробвания в Канада вариант, а от Гран при на Унгария цялата гама ще е напълно нова.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен