www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495554 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #870 -: Юли 09, 2013, 10:08:32 pm »

Хамилтън: При Мъри в играта са само той и ракетата; в моторспорта има далеч повече елементи



Люис Хамилтън спечели полпозишъна за Гран при на Германия, но финишира едва пети в надпреварата. Настроението на световния шампион във Формула 1 за 2008 г. след това не бе никак блестящо. Това пролича по един от коментарите му след финала на състезанието на Нюрбургринг, което се проведе в деня, когато Анди Мъри стана първият британец, спечелил Уимбълдън след 77 години без титла за Великобритания в този тенис турнир от Големия шлем.

- Аз съм в различна ситуация спрямо Анди Мъри. Много е стабилен, но в случая в играта участват той самият и ракетата му. В автомобилния спорт има страшно много елементи: колата, окачването, електрониката, двигателя, гумите. Всичко трябва да е на ниво, за да се представиш и ти добре. Няма значение дали съм в същата психологическа зона като Мъри, тъй накрая всичко ми се отнема от гумите – заяви пилотът на Мерцедес, цитиран от Индипендънт.

Според таблоидите на Острова настроението на Хамилтън обаче е толкова мрачно не само заради неуспеха на писта, а и заради раздялата му с Никол Шерцингер. Новината за поредното им скъсване бе разгласена малко след домашния му старт на Силвърстоун, след като липсата на певицата до състезателя бе коментирана още на трасето. Нито Люис, нито Никол имат официален коментар по въпроса дали са заедно или не.

Хамилтън има три първи позиции в изминалите досега девет състезателни уикенда, но така и не стигна до победа за разлика от съотборника си Нико Розберг, който е с два успеха този сезон (в Монако и Англия).

- Не мисля, че хората осъзнават колко лошо е за нас, че ще пропуснем теста (за млади пилоти на Силвърстоун). Когато тръгнем за Унгария, останалите ще са изпробвали различни налягания в гумите. Ние ще работим на сляпо. Не би трябвало да сме в тази позиция. Титлата? Наистина няма никакъв смисъл да мисля за това – особено при положение, че Себастиан Фетел е почти 60 точки напред – допълни англичанинът. – Трябва да се занимавам с нещо, в противен случай съзнанието ми се лута. Но да съм зад волана все още е любимата ми дейност или да правя музика в студиото. В момента даже постигам повече успехи в студиото.

По-късно пилотът заяви, че коментарът за Мъри е бил неразбран и написа в Туитър акаунта си:

- Не вярвайте на написаното във вестниците. Стореното от Анди Мъри е забележително и съм щастлив за него, голям фен съм (му).
                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #871 -: Юли 09, 2013, 10:10:52 pm »

Заубер няма да пречат на Хюлкенберг, ако реши да си тръгне



Заубер няма да пречат на Нико Хюлкенберг, ако реши да си тръгне в края на сезона от Хинвил. Немски медии съобщиха, че е разтрогнал договора си с отбора и е свободен да си тръгне в който момент пожелае. Според други информации пилотът просто не е активирал клауза за подновяване на контракта си и това също го оставя свободен да си търси нов тим за догодина.

Хюлкенберг дойде в Заубер от Форс Индия, надявайки се на значително по-добро от постигнатото до момента представяне. Силната форма на отбора през 2012-та бе най-убедителният довод да се прехвърли в Хинвил, но скоростта на болида на швейцарците досега е разочароваща. До момента Нико има едва 7 точки от 9 надпревари и най-доброто му класиране е осмо място във втория кръг от първенството (Гран при на Малайзия).

Отборът има сериозни финансови проблеми и се твърди, че това е основна причина за отдръпването на Хюлкенберг, чиято заплата не била изплатена.

- Нико е наистина важен за тима, тъй като е по-опитният ни пилот и очакваме от него да води екипа. Той върши фантастична работа до момента. Но ние никога не пречим на когото и да е. Обявяваме състезателите си година за година – това няма да се промени. Нико сега е с нас и няма какво повече да добавя по въпроса – заяви шефката на отбора Мониша Калтенборн, цитирана от autosport.com.

Калтенборн опитва упорито да намери спонсори и дори инвеститори, готови да вземат част от екипа. Тя отказва да разкрие с кого води разговори, но изрази увереност, че скоро ще има сделка, която ще подсигури бъдещето на екипа.

- Съвсем открито сме споделяли, че моментът е труден за нас, но правим всичко по силите си, за да излезем от тази ситуация. Убедена съм, че скоро ще се измъкнем от положението. Това е всичко засега – допълни Калтенборн.
                                                                                                   
                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #872 -: Юли 14, 2013, 08:05:47 am »

ФИА въвежда нови мерки за сигурност за квалификациите и състезанията от F1



Нови мерки за сигурност по време на квалификациите и състезанията от Формула 1 ще бъдат въведени след инцидента от Гран при на Германия, съобщиха от ФИА.

По време на състезанието на Нюрбургринг задно дясно колело от Ред Бул-а на Марк Уебър излетя и удари оператора на FOM Пол Алън. Вследствие на инцидента от федерацията обявиха, че всеки човек, който не е член на отбор или маршал на състезанието, няма да има право да стои в питлейна по време на квалификация и състезание. Медиите ще имат достъп единствено до питуола.

ФИА също така ще поиска от Световния съвет за автомобилен спорт да приложи одобрените промени в спортния правилник за 2014 г. още през този сезон, за да се подобри безопасността. Измененията са както следва:

- в член 23.11, който вече ще изисква целият персонал на отбора, който работи по колата по време на питстоп, да има защита за главата;

- в член 30.12, който ще постанови намаление на скоростта в питлейна по време на състезания от 100 км/ч на 80 км/ч (с изключение на Мелбърн, Монако и Сингапур, където поради конфигурацията на пистите ограничението се запазва на 60 км/ч).

Уточнения:

Член 23.11 На членовете на екипите е позволено да застанат в питлейна непосредствено преди да се наложи да работят по автомобила и трябва да напуснат мястото веднага щом работата е завършена. Целият персонал на отбора, който извършва работа по колата по време на състезателен питстоп, трябва да има защита за главата.

Член 30.12 Ограничение на скоростта от 80 км/ч ще е наложено по време на цялото събитие. Този лимит може да се променя от стюардите, вследствие на препоръка от делегата на ФИА по безопасност във Формула 1. Всеки отбор, чийто пилот надвиши ограничението по време на всяка тренировъчна сесия, ще бъде глобен със 100 евро за всеки километър над лимита до максимум 1000 евро. В съответствие с член 18.1 стюардите могат да наложат допълнително наказание, ако подозират, че състезателят превишава скоростта, за да спечели предимство. По време на състезанието стюардите могат да наложат всяко едно от наказанията по член 16.3а) или б) на всеки пилот, който надвиши ограничението за скоростта.

Също така според изявлението на ФИА отборът на Ред Бул трябва да предостави писмен доклад във връзка с инцидента от Германия днес.

Хелмут Марко обясни, че Уебър е тръгнал преди механиците му да са готови с гумите заради случайно натиснат бутон на пистолета за завиване на гайките. Марко е категоричен, че оттук нататък няма да има възможност да се допуснат подобни грешки.

- Сигурен съм, че ще имаме система в Будапеща, която да изключи подобен вид човешки грешки – каза той пред Servus TV. – На всеки пистолет за колелата имаме бутон, който се натиска, за да даде сигнал на колата да тръгне. Тъй като гумата не беше наместена правилно, механикът опита да приложи повече натиск, но нещо се случи с пистолета и бутонът бе натиснат. Заради това Уебър получи сигнал да тръгне.

Също така Хелмут Марко добави, че член на отбора на Ред Бул е посетил оператора Пол Алън в болницата, където протича възстановяването му. Алън е бил настроен позитивно и е уверен, че ще се върне за Гран при на Унгария.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #873 -: Юли 14, 2013, 08:08:30 am »

Хамилтън: Преминавам през крайно труден момент, светът ми се обърна наопаки



Люис Хамилтън преминава през тежък период в живота си, опитвайки се да се справи с раздялата с приятелката си Никол Шерцингер, призна самият пилот. Това обаче не пречи на работата му, категоричен е англичанинът.

- Има хора, които могат да сдържат емоциите си. Работя с финландски треньор например и той не показва никакви чувства, умее да ги контролира – обясни пилотът на Мерцедес в интервю за Скай Спортс. – Аз не съм такъв и това много пъти ми е докарвало неприятности. По принцип ми е много, много трудно да се боря с емоциите си. Преминавам през... Давам всичко от себе си, за да съм позитивно настроен, но преминавам през крайно труден момент сега заради загубата на много, много специален човек в живота ми. Светът ми се обърна наопаки, но имам работа за вършене...

На уточняващия въпрос дали говори за Никол, Хамилтън отговори:

- Да... Но имам работа – да мотивирам екипа си. Ако се появя увесил нос и излъчващ негативна енергия, това се отразява на работещите ми денем и нощем механици. Не желая подобно нещо. Затова изключително упорито се старая да се стегна, да държа високо глава, но наистина е трудно. По принцип изключвам, след като се кача в колата. Там аз контролирам всичко и съм в собствения си свят. В болида съм сам и не съществува нищо друго. Точно тогава се чувствам най-добре и най-комфортно.

Хамилтън имаше известни грижи с болида си, като постепенно ситуацията се подобри с напредване на сезона. Той все още не се чувства напълно удобно в кокпита, но работи упорито в тази посока:

- Знам, че разполагам с автомобил, с който мога да се състезавам в челото. Идват и нови неща за колата и чувствам, че просто трябва да изчакам времето си, да съм търпелив, тъй като съм наясно, че нещата в един момент ще се подредят. Усещам, че Бог има план и трябва да се придържам към него. Тази година не мисля, че карах по най-добрия възможен начин заради тесния работен прозорец на колата – ако не го уцелиш, представянето е лошо. Иска ми се нещата всеки път да са наред, но не винаги се получава. Карам болид, който е създаден около други пилоти – Михаел [Шумахер] и Нико [Розберг], така че се старая да адаптирам уменията и начина си на управление.

Що се отнася до съперниците му на пистата, то пилотът на Мерцедес неведнъж е споделял колко уважава Фернандо Алонсо. Този път Люис обясни как възприема и Себастиан Фетел.

- Виждам обиколките му, начинът на представяне и той очевидно е невероятен, много специален пилот. Състезавал съм се с него във Формула 3, май дори бяхме заедно на подиума в една надпревара. Мисля, че Пол ди Реста го победи в F3 със старата ми кола. Стореното от Фетел през последните няколко години е феноменално. Но понякога, когато гледам онборд кадри от Ред Бул-а от последните сезони, си мисля: „Иска ми се да можех да карам нещо такова“. Сега чувствам, че имам такъв автомобил и разбирам защо е на върха от толкова време. В крайна сметка обаче всеки трябва да си свърши работата с инженерите, да е прецизен до перфектност и той очевидно е. Колкото повече остарявам и се състезавам с него, толкова повече го уважавам – заяви Хамилтън.

                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #874 -: Юли 14, 2013, 08:10:32 am »

Пирели ще предоставят по-меки гуми за Унгария



Пирели ще предоставят гуми софт и медиум за състезанието в Унгария, а не медиум и хард, както обявиха преди надпреварата във Великобритания.

След като стана ясно, че изборът на Пирели за състезанието на Хунгароринг е медиум и хард, отборът на Лотус изрази недоволството си от решението, като шефът операции на пистата Алан Перман каза, че тези смеси са прекалено твърди за характеристиките на трасето в Унгария.

След инцидентите от Великобритания обаче ФИА позволи на Пирели да предостави различни гуми за предстоящите надпревари. Те са с конструкцията от 2012 г. в комбинация със смесите от настоящия сезон.

- Промяната с конструкцията от 2012 г. означава, че в Унгария вече не е необходимо да се кара с толкова твърда смес – коментира говорител на Пирели за BBC Спорт.

Спортният директор на италианската компания Пол Хембри потвърди промяната след запитване от ESPN:

- Мисля, че ще видим същата комбинация отново. Според мен е правилно да отидем в Унгария със софт и медиум. Ако изберем софт и суперсофт мисля, че накрая всички ще са с четири питстопа, а те вече се борят с гумите.

През 2012 г. за състезанието на Хунгароринг също бяха предоставени гуми медиум и софт. Пирели обаче обясниха преди началото на шампионата, че смесите за сезон 2013 са по-меки от тези през 2012 г..

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #875 -: Юли 14, 2013, 08:12:22 am »

Макларън са се поучили от грешките си, убеден е Уитмарш



Макларън са убедени, че няма да допуснат грешките от МР4-28 при създаването на болида за 2014 г. Отборът ще прехвърли голяма част от ресурсите си към проекта за догодина, след като изобщо не успява да се справи с тазгодишната си кола. След 9 изминали надпревари от сезон 2013-та екипът от Уокинг има едва 49 точки – цели 10 по-малко от Форс Индия – и е шести в класирането при конструкторите.

В отбора се надяват, че ранното пренасочване на вниманието към следващия сезон ще им помогне в работата по новата кола. Известен проблем създава фактът, че през 2014-та Макларън ще продължат да са с двигатели на Мерцедес преди през 2015 г. да започнат отново да се състезават с Хонда. Тимът все пак ще има предимството на няколко месеца повече работа върху болида, докато съперниците са принудени да се трудят по настоящите си коли, тъй като водят битка за титлата този сезон.

На въпрос дали е уверен, че тимът е разбрал какви грешки са допуснати в тазгодишния проект, за да не ги позволи при болида за догодина, шефът на Макларън Мартин Уимарш отговори:

- Да, убеден съм. Понякога дори се учиш повече от грешките. По отношение на мотивацията и съсредоточаването всичко в отбора е наред. Не сме разполагали с лукса да избираме, тъй като винаги сме желали да печелим и шампионати, и състезания – трудно е да се откъснеш от това. Но настоящата ситуация ни отрезви и това е положителната страна на нещата.

Решението на тима да отделя отсега нататък по-голямо внимание на проекта за 2014 г. означава, че от тук нататък едва ли ще има някакво драматично развитие по МР4-28. Не се очаква и Макларън да имат кой знае колко нови компоненти за тестване в изпитанията на Силвърстоун другата седмица.

- Разочаровани сме от тазгодишната си кола – допълни още Уитмарш.


                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #876 -: Юли 14, 2013, 08:15:42 am »

Булие: Системата ни работи, Кими се чувства добре, печели достатъчно – защо да си ходи?



Темата за бъдещето на Кими Райконен и дали Лотус ще успеят да задържат световния шампион за 2007 г. е една от най-обсъжданите в падока, след като Марк Уебър обяви, че се оттегля от Формула 1 в края на настоящия сезон. Финландецът е смятан за фаворит за кокпита на пилота на Ред Бул. От Милтън Кийнс настояват, че ще обмислят както неговата кандидатура, така и тези на Даниел Рикиардо (който е фаворит на съветника на шампионите Хелмут Марко) и Жан-Ерик Верн.

Досега Райконен дава един и същи отговор на въпроса къде ще кара през 2014 г.: не е взел решение. От Лотус обаче не крият, че правят всичко по силите си, за да го убедят да остане в Енстън.

- Не мисля, че има фундаментална промяна спрямо предишната ситуация. Вярно е, че Ред Бул натискат здраво да вземат Кими и съм сигурен, че ще му направят много добро предложение, дори ще му улеснят живота откъм PR. Но повтарям: решението ще е на Кими. Вече имахме някои разговори, но пак ще дискутираме. Всеки преминава различни етапи в живота си и някъде в дъното на съзнанието на Кими вероятно съществува мисълта, че следващият му контракт може да е последният. А може да има и някои финансови условия, които да трябва да имаме предвид. Ще предложим това, което вярваме, че е най-добро за Кими и за нас – обясни шефът на тима Ерик Булие в интервю за formula1.com.

Французинът направи бърз преглед на последните стартове от шампионата. Според него отборът можеше да спечели точки в Монако (където се намесиха външни фактори), имаше проблеми в Монреал, а на Силвърстоун трябваше да вземе подиум (но това не се случи след грешка на екипа).

- Отвън може би изглежда, че не се представяме достатъчно добре в последните три, дори четири надпревари. Но това не е заради липса на скорост. Свързано е с други неща. Не мисля, че тези състезания промениха нещо за Кими. Той е част от отбора и знае, че развиваме автомобила, че понякога има грижи, но ще продължим да натискаме и през втората половина от сезона. В крайна сметка нещата наистина се оправиха през последния уикенд (в Германия). След победата на Кими в Австралия второто и третото място (от Нюрбургринг) са най-добрият ни резултат през сезона досега – допълни Булие.

Той споделя мнението на съсобственика на отбора Жерар Лопес, че атмосферата и хората допадат на Райконен и финландецът се чувства комфортно в Лотус.

- Понякога имаш бърз болид в началото на сезона и въпросът е дали ще успееш да поддържаш нивото му. Кими вижда, че сме в състояние да го направим. Със значително по-малко средства от Ред Бул можем да развиваме автомобила и да се състезаваме на същото ниво. През миналия уикенд условията бяха нормални – не беше студено, не валеше и видяхте, че сме конкурентоспособни. Системата ни работи, той се чувства добре, печели достатъчно – защо да си ходи? В крайна сметка от него зависи да ни каже какво би желал да направим и ние ще видим дали можем да го сторим. Кими е наясно, че сме адаптивни и се вслушваме в пилотите си – каза още Булие.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #877 -: Юли 14, 2013, 08:32:35 am »

Ферари подкрепят Маса, няма да бързат с решение за втори пилот за 2014 г.



Фелипе Маса получи пълната подкрепа на Ферари след не много доброто си представяне в поредните стартове от Формула 1. В четирите последни състезания бразилецът спечели едва 12 точки, а след общо девет проведени кръга има актив от 57 пункта срещу 123 за съотборника му Фернандо Алонсо.

Това веднага доведе до поредните слухове за бъдещето на Маса. Договорът му със Скудерията е едногодишен и изтича в края на сезона.

- Фелипе е напълно наясно, че може изцяло да разчита на нас и на доверието ни – коментира президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло. – Надявам се скоро да запише резултатите, които ще демонстрират изцяло таланта му, а той го показа със страхотните стартове в последните две Гран при. Бъдещето? За това ще говорим по-нататък, не е спешно.

Маса бе в Маранело днес, където работи на симулатора на отбора. Той има сериозен опит, който би бил от полза на екипа при въвеждането на новите двигатели и системи през следващия сезон, а и слухове относно бъдещето на Фелипе циркулират почти през цялата година. Приказките се засилват след някои не особено силни представяния на бразилеца, но от Ферари винаги го подкрепят.

Пилотът заяви през юни, че е уверен, че ще е във Формула 1 и през 2014 г. Шансовете му са добри според него самия.

Освен Ди Монтедземоло пък и шефът на тима Стефано Доменикали изрази подкрепа за бразилеца:

- Винаги съм казвал, че ние вярваме във Фелипе. Знам, че моментът е критичен, много тежък, но той е първият, който се разочарова (от слабо представяне). Можем само да останем до него, да работим упорито заедно, тъй като ни е необходим, за да се борим в шампионата при конструкторите.

Ферари са трети в подреждането на екипите – на три точки зад вторите Мерцедес и на 67 зад лидерите Ред Бул при оставащи 10 старта.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #878 -: Юли 14, 2013, 08:34:30 am »

Боб Фърнли: Промяната в гумите е значителна



Промяната в гумите на Пирели за Гран при на Германия е била значителна според заместник шефа на Форс Индия Боб Фърнли.

За надпреварата на Нюрбургринг от Пирели предоставиха нов вид задни гуми, при които каркасът е подсилен с кевларен пояс, за разлика от структурата за 2013 г. - с метални пръстени.

Представянето на Форс Индия със смесите за сезон 2013 бе добро, като отборът имаше шест поредни завършвания в зоната на точките преди Гран при на Германия, където Пол ди Реста и Адриан Сутил се класираха съответно на 11-то и 13-то място.

Фърнли мисли, че една от причините за по-слабото представяне на Нюрбургринг е силното износване на гумите, като след състезанието той обясни, че са променили стратегията на Адриан Сутил в средата на надпреварата с един стоп повече. Заместник шефът на Форс Индия не смята, че ситуацията ще се подобри в Унгария, където отново ще има изменения в гумите.

- Не мисля, че сме уверени. Това е доста значителна промяна. Това, върху което трябва да се съсредоточим, е тестът на Силвърстоун. Положителното от ситуацията е, че можем да направим добро сравнение (с данните) само отпреди седмица. По време на състезанието времето беше добро и имаме добра информация, с която да направим сравнението. Но гумите са толкова различни, а колата е проектирана специално за смесите за 2013 г. Трябва отново да започнем работа по дизайна на нещо, с което мислехме, че сме приключили, защото искаме да се прехвърлим към колата за 2014 г. Положението не е добро за Форс Индия – коментира Фърнли.

Според него промяната в гумите ще повлияе и на останалите отбори от F1:

- Мисля, че има и други отбори. Сигурен съм, че Ферари се намират в същото положение. Лотус изглежда вървяха добре (в Германия), но ще повлияе и на тях, защото и за този отбор е голяма промяна. Ще има и още екипи. Ще има победители и губещи. Определено ние сме от губещите, но въпросът е колко точно губим.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #879 -: Юли 14, 2013, 08:36:48 am »

Екълстоун няма намерение да спасява закъсалия финансово отбор на Заубер

Бърни Екълстоун заяви, че няма да спасява закъсалия финансово отбор на Заубер.

Швейцарският отбор има сериозни затруднения, довели дотам, че Нико Хюлкенберг не използва опцията за автоматично продължаване на контракта си. Твърди се, че немският пилот не е получил заплатата си, както и че на някои от доставчиците и подизпълнителите на тима също не е било плащано от известно време.

Управляващият търговските права на Формула 1 се е включвал с финансова помощ в миналото, за да помогне на изпаднали в затруднение отбори. Този път 82-годишният англичанин няма такова намерение, въпреки че според него Заубер заслужават да им се протегне ръка.

- Имаме споразумения, задължаващи ни да се отнасяме към всички екипи еднакво. Заубер са чудесен отбол и съм сигурен, че има повече от един потенциален купувач. Не си представям F1 без Заубер. В идеалния случай те ще намерят нови спонсори в дългосрочен план, но дори компании с краткосрочни планове ще са добре дошли. Тимът заслужава да му се помогне. Не знам точно каква е финансовата им ситуация, но съм наясно, че не е особено добра – коментира Екълстоун пред Спортинг Лайф.

По непотвърдени данни интерес към Заубер проявяват руският милиардер и собственик на футболен клуб Челси Роман Абрамович, както и руски банкер, за когото се смята, че е сред приближените на Владимир Путин.

Шефката на Заубер Мониша Калтенборн отказа да коментира въпроса с финансовите затруднения на отбора.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #880 -: Юли 14, 2013, 08:38:49 am »

Новата европейска база на Хонда за F1 ще е в Милтън Кийнс



Новата европейска база на Хонда, откъдето компанията ще работи по проекта си за Формула 1, ще се намира в Милтън Кийнс (Великобритания).

Японският концерн ще се завърне в спорта през 2015 г., като отново ще доставя двигатели на екипа на Макларън.

При обявяването на договора в средата на май бе съобщено, че работата вече е започнала, но в центъра за изследвания и развитие в Точиги. Специалистите на Хонда ще продължат да се трудят там върху новия 1,6-литров турбомотор (според изискванията на техническите правила, влизащи в сила от 2014 г.), но е необходима и база на Стария континент.

Новото съоръжение ще заработи до юни 2014-та.

- Подготовката ни за Формула 1 стана по-конкретна и специфична след потвърждаването местоположението на новата ни F1 операционна база във Великобритания. Ще ускорим развитието, за да върнем уникалния звук на двигателите Хонда на писта, за да посрещнем и надхвърлим очакванията на феновете ни – заяви моторспорт шефът на концерна Ясухиса Араи.

През 2014 г. Макларън ще продължат да работят с настоящия си доставчик Мерцедес. Базата на щутгартския концерн за състезателни двигатели пък е в Бриксуърт.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #881 -: Юли 14, 2013, 08:42:45 am »

Култард: Колко дълго ще търпи Алонсо ситуацията във Ферари?



Амбициите на екипа на Ферари винаги са били да се бори за титлите. В последните шест години обаче отборът и пилотите му се разминават с тези титли и това със сигурност влияе върху увереността на членовете на отбора. Въпреки добрата форма, демонстрирана в началото на сезона, екипът не успя да използва напълно потенциала на новата кола. През последните седмици дори се видя, че развитието на F138 явно се забавя спрямо темпото, което демонстрират конкурентите. На Силвърстоун в квалификацията пилотите на отбора заеха девета и 11-а позиция, а в Германия използваха тактически прийом, отвел ги на четвъртата редица на старта. Не стана съвсем ясно, защо след невероятното време на Маса във втората част на квалификацията, което в крайна сметка се оказа по-добро от това на крайния победител от съботния ден, във Ферари решиха да подходят тактически. Обясненията, че меките гуми щели да се износят прекалено бързо са леко пресилени, предвид направените десет обиколки в края от Фернандо Алонсо именно с тях. А толкова издържаха и гумите медиум в началото.

И докато Себастиян Фетел спечели в две от предишните три състезания, а в Англия отпадна десет обиколки преди края като водач на колоната, Фернандо Алонсо продължава да се опитва да ограничи щетите и да събира възможно повече точки. Ако темпото на развитие във Ферари не се засили скоро, шампионатът може скоро да се окаже решен. Според сметките на испанеца обаче в момента все още той има сериозни шансове.

„Дори да сме на 75-80 точки зад лидера трябва да сме сигурни в успеха си“, заяви Алонсо преди последната си за момента победа в домашното състезание в Испания. В момента разликата между двамата е 34 точки, а без отпадането на Фетел в Англия щеше да е 62 т. Търпението на Алонсо обаче явно се изчерпва. Ако Ферари не предприемат офанзива през лятото, нещата трудно ще се променят към добро за италианците. Дейвид Култард не вижда признаци за това.

„Остава впечатлението, че Ферари вярваха през миналата година повече в шансовете си за спечелването на титлите, отколкото през тази година, въпреки че като цяло се намираха в по-лоша ситуация“, обяснява Култард в своята колонка в ВВС. Според шотландеца това се дължало на факта, че тогава въпреки по-лошата си кола Алонсо се намираше в по-добра позиция в класирането. След девет състезания през 2012 г. Алонсо водеше пред Уебър, а Фетел бе трети с изоставане от 29 точки.

„Фернандо продължава да изглежда оптимистично настроен, но изявленията му след състезанието бяха показателни. Той обясни, че нещо трябва да се случи и то трябва да се случи сега. Това прозвуча едва ли не като удар с юмрук по масата.“

Култард не изключва раздяла между Алонсо и Ферари, въпреки че договорът на испанеца със Скудерията е до 2016 г..

„От последната титла на Алонсо измина доста време. А липсата на подобен успех не се дължи на собственото му представяне. Напротив, той продължава да показва чудесни представяния. Ако нещата продължат по същия начин, съвсем скоро ще изникне въпроса: Колко дълго Алонсо ще търпи и ще кара за Ферари? Той е на 32 г. и може да кара поне още 5 години на високо ниво. Може би дори повече. Ако нещата във Ферари не се променят обаче, той ще трябва да си направи сметката за бъдещето.“

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #882 -: Юли 14, 2013, 08:53:08 am »

Хамилтън: Би било страхотно да видим Райконен в Ред Бул



Люис Хамилтън явно смята, че Кими Райконен трябва да се възползва от шанса и да отиде в Ред Бул през следващия сезон.

Марк Уебър обяви, че си тръгва от Формула 1 в края на настоящия сезон, за да се присъедини към програмата за Льо Ман на Порше. Това означава, че единият кокпит в шампионския тим се освобождава и Райконен е смятан за фаворит за мястото. От Милтън Кийнс няколко пъти поясниха, че няма да бързат с решението, както и че ще разгледат не само кандидатурата на Кими, а и тези на Даниел Рикиардо (който е фаворит на съветника на тима Хелмут Марко) и Жан-Ерик Верн.

Хамилтън е поредният човек от падока, дал мнението си по въпроса какво би трябвало да направи световният шампион за 2007 г..

- Би било наистина страхотно да видим Кими в Ред Бул. Определено би притиснал (Себастиан) Фетел. Кими е невероятен пилот – всички знаят това. Би било интересно да наблюдаваме какво може да стори с един по-добър автомобил – заяви състезателят на Мерцедес, цитиран от британския вестник Сън.

Самият Люис не се чувства напълно комфортно в своя F1 W04 и този сезон на моменти отстъпва от съотборника си Нико Розберг. Във временното генерално класиране все пак англичанинът е на по-предна позиция – той е четвърти с 99 точки, докато колегата му (въпреки двете си победи) е шести с 84. Фернандо Алонсо обаче никак не е изненадан, че Нико успява в определени надпревари да надделее над съекипника си:

- Видяхме го как победи Михаел (Шумахер) през последните няколко години. Това не се случи заради факта, че Михаел е забравил как се кара, а тъй като Нико свърши фантастична работа. Сега става дори още по-добър.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #883 -: Юли 14, 2013, 08:55:41 am »

Ред Бул променят процедурата си за спиранията в бокса



Ред Бул ще променят процедурата си за спиранията в бокса по време на надпреварите от Формула 1 след инцидента от Гран при на Германия. На Нюрбургринг недобре закрепено задно дясно колело на болида на Марк Уебър излетя при тръгването му и удари оператора на FOM Пол Алън. Вследствие на случилото се бе забранен достъпът на телевизионни екипи в питлейна по време на всички сесии.

ФИА поиска доклад от Ред Бул за инцидента и причините за него. В Милтън Кийнс са установили, че потеглянето на Уебър е станало възможно заради преждевременно подаден сигнал „тръгвай“ от един от механиците на задна дясна гума. Резултатите от разследването са изпратени на всички отбори и на федерацията. При проучването е установено, че в момента, в който той е слагал гайката, пистолетът за затягането й се е плъзнал в ръката му и при това действие неумишлено е натиснат бутонът, подаващ сигнал за приключило поставяне на колелото. Затова и болидът е бил освободен да тръгне, докато механикът се опитваше да даде знак, че има проблем.

От Ред Бул заявиха, че ще променят дизайна на пистолетите така, че да няма подобно неволно движение на устройството в ръката.

Операторът е със счупени ключица и две ребра вследствие на удара от гумата. С цел подобряване безопасността първо ФИА заяви, че представителите на медиите ще могат да присъстват в питлейна единствено на питуола. Впоследствие от носителя на търговските права бе съобщено, че телевизионните екипи няма да имат достъп по време на целия състезателен уикенд. От Formula One Management са изпратили новите инструкции на отразяващите спорта тв-канали още вчера. Не бе съвсем изяснено дали на оператори и питлейн репортери ще е позволено поне да са на питуола.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #884 -: Юли 14, 2013, 09:00:31 am »

Алонсо: Скоростта е всичко за мен



По време на Гран при на Германия Фернандо Алонсо тества Ферари F12 на Нордшлайфе, като заедно с това даде и интервю за германската телевизия RTL. Двукратният шампион за първи път кара Ферари на тази писта и призна, че тя му харесва и мисли, че е жалко, че не се състезават на това трасе. В интервюто испанецът разкрива, че скоростта е всичко за него, описва какво е усещането да ти се спука гума докато караш, откъде събира сили, за да се представи на най-добро ниво и каква е мотивацията му за състезанията.

Ето и част от самото интервю:

По скалата от 1 до 10 как би оценил твоето представяне и това на Ферари през тази година?

- Според мен изглежда добре и бих дал 8, добър резултат. Определено не сме с най-бързата кола, но автомобилът е завършен и бих казал, че съм доволен от него. Колкото до мен, не съм аз този, който да даде оценката. Определено се развих доста от ранните ми години. Да кажем, че ние сме завършени, но винаги има място за подобрение състезание след състезание с опита и всичко останало.

Четох интервю със Себастиан Фетел, в което той казва, че един пилот трябва да е мъдър, за да печели състезания. Ти какво мислиш?

- Да, всички пилоти от Формула 1 имат голям талант. Нужно е да си талантлив, за да намериш място тук. Но накрая има малки детайли, които зависят от ума ти. Никой не знае как да кара по-добре или по-зле от останалите. Съществува както факторът късмет, така и умът. Трябва да се концентрираш и да премахнеш напрежението от отбора, медиите, за да направиш добро състезание.

Как преодоляваш състезание, което не е минало гладко?

- Определено не е лесно до забравиш лошо състезание. Да, мисля за него, но накрая знаеш, че това е твоята работа, а има по-важни неща в живота. Когато едно състезание премине зле, вече трябва да мислиш за следващото, а не за миналото.

Какво е второто място за теб?

- Понякога е силно удовлетворение, друг път голямо разочарование. Второто място може да ти донесе много различни усещания. Няма две еднакви втори позиции. Зависи от обстоятелствата в състезанието и това, кой е първи. Ако това е твоят основен конкурент, тогава е тъжно да си втори, но ако не е, тогава е добра позиция.

Някога бил ли си изплашен в кола от Формула 1?

- Да, бил съм изплашен. Определено на състезания на мокро, когато губиш всякаква видимост. Това е критичен момент. Също и понякога, както наскоро наблюдавахме, с гумите, които не държаха. Тогава придобиваш уважение към скоростта и усещане за опасност.

Но за пилот от Формула 1 страхът би трябвало да е най-лошият спътник?

- Разбира се, никога не е добре да се страхуваш, но това е инстинкт, който не контролираш. Идва от само себе си и както казах, ние не се страхуваме, освен в някои по-особени моменти.

Трудно ли ти е да си признаеш, когато си направил грешка?

- Да, определено е трудно, защото понякога грешките, които правиш, са поради стечение на обстоятелствата. Когато сбъркаш, това е вследствие на поредица от обстоятелства: завои, напрежение или DRS не работи. Това обикновено не се случва в нормална ситуация.

Можеш ли да обясниш какво се случва, когато ти се спука гума?

- Първото нещо, което усещаш, когато ти се спука гумата, е, че воланът започва да вибрира, както и задната част на колата. Усещаш, че задната част на колата е много лека и трябва да контрираш за части от секундата. Не мислиш за това, как да контрираш. Това е инстинктивна реакция. Това е, което усещам. Можех да видя от това, което другите пилоти преживяха, че всички спуквания бяха подобни. Ако се случи в средата на бърз завой, мисля, че би било невъзможно да контролираш колата, защото нямаш време да реагираш. Това за съжаление се случи с Фелипе. Стана в средата на завой и той загуби контрол. Ако се случи на правата, тогава имаш малка възможност да овладееш автомобила. Определено това е шок, напълно неочакван момент и никога не си готов да го контролираш. След това говориш с отбора по радиото и се опитваш да се върнеш в бокса колкото се може по-бързо, защото ако си в средата на състезание, трябва да наваксаш изгубеното време.

От къде получаваш вътрешната си сила, твоята енергия?

- Определено я получавам от семейството ми. Това е едно от нещата, на които се основава философията на самураите. Според тях трябва да живееш с цел и тази цел е например семейството, родът.

Какво е фитнесът за теб? Има ли ден, в който не спортуваш?

- Малко, много малко дни. Дори когато не е свързано с подготовката ми за състезания, винаги се опитвам да спортувам, защото това е моята страст. Харесвам много различни спортове, особено футбола.

Вече мислиш ли за почивката?

- Не, все още не. Мисля за шампионата. Почивките не са особено важни. Тази година има няколко големи времеви разстояния между надпреварите. Понякога имаме три седмици, така че можем да починем през тях.

Считаш ли Мерцедес за конкуренти?

- Да, те се представят добре в шампионата и са много силни. Те вече спечелиха няколко състезания и ще са много силни до края.

Трудно ли ти е да намериш мотивация за състезанията?

- Не, лесно е, защото искам да печеля и винаги намирам мотивация.

Карал си много коли. Коя е любимата ти?

- Това Ферари (което Алонсо кара по време на интервюто – F12, б.а.) е спортна кола, много мощна. Красива е и определено е неповторима за каране.

Какво означава скоростта за теб?

- Всичко. Без скорост би ми било трудно да намеря смисъл във всеки един ден. Харесвам скоростта, харесва ми да правя всичко бързо.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен