www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495555 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #885 -: Юли 14, 2013, 09:02:37 am »

Райконен, Валсеки и Никола Прост ще карат за Лотус на Силвърстоун



Кими Райконен, Давиде Валсеки и Никола Прост ще са пилотите, които ще карат болида на Лотус на тестовете на Силвърстоун от 17 до 19 юли.

След като от ФИА позволиха на титулярните състезатели да участват в изпитанията, за да тестват гумите на Пирели, от Лотус избраха Райконен да кара в последния ден от тестовете – петък. Третият пилот на тима от Енстън Валсеки ще седне в болида на Лотус в четвъртък, а развойният състезател на отбора Прост ще кара в сряда.

Валсеки и Прост участваха в тестовете за млади пилоти в Абу Даби миналата година отново с отбора на Лотус, а италианецът има опит и зад волана на тазгодишния автомобил E21 от предсезонните изпитания на Каталуня, когато замести Райконен.

- Избирайки Давиде и Никола, ще дадем и на двамата безценен опит и също така ще получим добра обратна връзка. Оценяваме полезната информация, която ни дават – коментира шефът на тима Ерик Булие. – Във Великобритания времето напоследък е хубаво, така че очакваме да имаме добър тест през трите дни.

Директорът операции на пистата в Лотус Алан Перман коментира, че тестът е чудесна възможност за младите пилоти да научат нови неща и да подобрят карането си, както и добър шанс за отбора да изпробва новостите по своя автомобил на трасето.

- Това ще бъде интересен тест и сме планирали доста неща за трите дни. Искаме да предоставим и на тримата пилоти колкото се може повече време на пистата, както и да оценим последните новости по колата. Целта ни през третия ден ще е да помогнем на Пирели да разберат последните промени по гумите си на същото място, където те имаха най-видни проблеми през този сезон. Кими също може да кара, което ще му позволи, както и на другите състезатели, да тества гуми за Пирели. Това ще е от полза както за него, така и за Ромейн, като ще ни гарантира по-добро разбиране на тези гуми преди да тръгнем към следващото състезание в Унгария - допълни Перман.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #886 -: Юли 14, 2013, 09:04:04 am »

Заубер и Торо Росо потвърдиха пилотите си за теста на Силвърстоун



Отборите на Заубер и Торо Росо определиха кои пилоти ще карат за тях на теста на Силвърстоун, който ще се проведе на 17-19 юли.

Нико Хюлкенберг, Робин Фрийнс и Кимия Сато ще седнат зад волана на Заубер C32. Тест и резервният пилот на тима Фрийнс ще кара в сряда и четвъртък сутринта. Това ще са вторите изпитания за холандеца. Неговото място в четвъртък следобед ще заеме Хюлкенберг, който ще тества гумите на Пирели. Японецът Сато ще кара в петък, като тове ще е първото му качване в автомобил от Формула 1. В момента той е водач в шампионата Auto GP. Той е участвал във Формула BMW, японската и германската Формула 3, както и в европейските серии Формула 3.

За отбора на Торо Росо на Силвърстоун ще карат и двамата титуляри – Даниел Рикиардо и Жан-Ерик Верн. Французинът потвърди информацията в своя блог в сайта на екипа, като уточни, че все още графикът на тима не е определен.

- Надявам се, че ще намерим отговор на някои въпроси, особено във връзка с това, какво да очакваме от ревизираните гуми на Пирели. Върху това ще работим ние състезателите. Ще имаме смеси от 2013 г. с конструкцията от сезон 2012 и ще е интересно да видим как ще се справим с тях – пише още Верн.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #887 -: Юли 14, 2013, 09:07:34 am »

Мерцедес нямат повод за сериозно притеснение въпреки проблемите с гумите, смята Волф



Мерцедес нямат повод за сериозно притеснение въпреки грижите си с гумите в последната надпревара от световния шампионат на Формула 1 – Гран при на Германия, смята моторспорт шефът на щутгартския концерн Тото Волф. Тимът от Бракли имаше такива проблеми в началото на сезона и преди кръга на Нюрбургренг изглеждаше, че ги е преодолял. Нико Розберг спечели състезанията в Монако и Великобритания, но на немското трасе се върнаха старите грижи.

- Германия не бе твърде голямо разочарование, а просто разочарование. Не хубаво да наблюдаваш болида, спечелил победа седем дни по-рано, да не се представя по същия начин – от топкола да отиде към средата на колоната. Но знаем, че автомобилът е бърз. Една кола не пропада просто така само за седем дни – обясни Волф пред autosport.com.

Пирели доставиха различни гуми за Нюрбургринг след проблемите на Силвърстоун и това се смята за една от причините за препъването на Мерцедес. Отборът освен това няма да има възможност да тества напълно новите продукти на италианската компания другата седмица. Забраната за участие в тези изпитания е част от наказанието, наложено вследствие на тридневните проби на Каталуния през май.

Според Волф фактът, че екипът има проблеми с гумите в много топло време, демонстрира единствено необходимостта от упорито работа. Той не мисли, че е необходима радикална промяна, а и в отбора са събрани много интелигентни хора, които са в състояние да се справят със задачата.

- Очевидно е, че невъзможността да тестваш е неудобство. Но ние бяхме наясно със ситуацията и трябва да свършим възможно най-добра работа при конкретните условия. Поне имаме три допълнителни дни за мислене – коментира още Волф.

В Мерцедес се надяваха да получат възможност да карат поне ден с новите гуми на Пирели преди Гран при на Унгария, която е в края на юли. Това обаче едва ли ще стане. От екипа изтъкнаха безопасността като обосновка за това, че питат за допълнителни тренировки, но ФИА едва ли ще се съгласят отборът да присъства на Силвърстоун.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #888 -: Юли 14, 2013, 09:09:15 am »

Ред Бул все пак проучват възможността за допълнителен тест с Пирели



Ред Бул все пак проучват възможността за допълнителен тест Пирели, но с двегодишен болид на екипа. След произнасянето присъдата на Международния трибунал на ФИА срещу Мерцедес и доставчика на гуми за тренировките им на Каталуния бе публикувана информация, че екипът от Милтън Кийнс е на път да бойкотира теста на Силвърстоун (17-19 юли) и да проведе частни проби. Съветникът на отбора Хелмут Марко обясни впоследствие, че негов саркастичен коментар бил приет сериозно и няма такова нещо.

Ред Бул потвърдиха участие в теста следващата седмица, а сега стана ясно, че проучват възможността за допълнителни тренировки, било то и с по-стара кола. ФИА изразиха готовност след Гран при на Великобритания да позволят на Пирели да правят проби с какъвто автомобил пожелаят, но сред отборите все още съществува несигурност.

- Ще видим как ще се развият нещата. Това е нещо, което трябва да обсъдим с Пирели. Те трябва да преценят от какво имат нужда и какво изискват от тестовете. Какво и да става обаче, трябва да има прозрачност. Не искаме никой да се промъква тайно нанякъде или да носи необозначени каски – коментира шефът на Ред Бул в F1 Кристиан Хорнер.

Спортният директор на Пирели Пол Хембри пък смята, че отборите трябва да бъдат побутнати по посока съгласие за участие в тестове.

- ФИА заявиха, че ще позволят тренировките и това е чудесна стъпка напред. Сега трябва да седнем с федерацията, Жан Тод и Чарли Уайтинг (президента и рейс директора на ФИА – б.р.) и да определим какво точно искаме. След това ще отидем при шефовете на отбори и ще заявим: „Вижте, трябва да се свърши това и това, за да продължим напред“. И всичко изброено като действия не е само за Пирели. Всеки, който идва в спорта, трябва да работи така – обясни Хембри.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #889 -: Юли 14, 2013, 09:13:24 am »


Лотус преговарят с Хюлкенберг за заместник на Райконен

Мястото на Грожан също е под въпрос

Ерик Булие потвърди, че Нико Хюлкенберг също е един от кандидат-пилотите за място в Лотус през 2014. Причината отборът да трябва да мисли по въпроса е, че догодина техният номер едно Кими Райконен може да премине в Ред Бул. Тази седмица се очаква шефът на екипа да води разговори с Кими, за да разбере какви са плановете и желанията на финландеца.

Хюлкенберг тази година се състезава за Заубер, но швейцарският отбор призна, че в момента се намира в тежко финансово положение и може би няма да успее да задържи германеца догодина. Затова Нико явно вече се оглежда за ново място. Булие потвърди: "В контакт съм с Нико". Според собственика на отбора Жерар Лопес Кими Райконен най-вероятно ще остане с Лотус: "Знаем, че Ред Бул ще заменят втория си пилот догодина, но Кими не е втори пилот".

Една от причините обаче, Райконен да реши да напусне екипа си, може да е финансова. Ерик Булие призна, че напоследък пилотът не е получавал заплата си навреме: "Да, заплатата му се забави, но беше изплатена. Трябва да плащаме, ако искаме да остане".

Освен Хюлкенберг, други потенциални кандидати за място в Лотус са Пастор Малдонадо от Уилямс и Пол ди Реста от Форс Индия. Жерар Лопес заяви: "Да, знам слуховете. Лотус е обаятелен отбор. Кими не е решил какво да прави, а може да ни се освободи място, защото договорът на Грожан изтича. Ромен караше добре, но никой не може да знае на този етап дали ще ни се отвори едно свободно място, две, или никакво".

Булие призна, че е възможно и двамата им пилоти да решат да напуснат: "Много пилоти говорят с нас, така че ако останем без, имам план Б, който няма да споделя сега".

                                                                                                                      formula1.sportal.bg
« Последна редакция: Юли 14, 2013, 09:17:48 am от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #890 -: Юли 14, 2013, 09:15:17 am »



Бътън: Оставам в Макларън

"Ако бях в средняшки отбор, щях да търся място при лидерите"

Дженсън Бътън няма намерение да си търси отбор, с който може да се бори за втората титла в кариерата си, и обяви, че остава в Макларън. Тази година славният британски тим се намира в изключително тежка криза, титлата не е на дневен ред още след втория кръг, като дори борбата за победа изглежда изключително тежка задача.

Отборът се намира на шесто място при конструкторите, а Дженсън е десети на 124 точки от лидера Себастиан Фетел от Ред Бул. Въпреки трудностите, Бътън иска да продължи да се състезава за Макларън и вярва, че през 2014 година с новата турбо ера нещата могат да се променят.

"Ако бях в средняшки отбор, който винаги се е стремял да е четвърти или пети, тогава със сигурност щях да търся място някъде при лидерите. Всеки иска болид, с който може да побеждава, и признавам, тази година е много тежка за Макларън", заяви Дженсън. "Тук обаче винаги целта е една - победа и титла. Няма да напусна отбора, а оставам, за да помогна да се върнем там, където ни е мястото - на върха!", завърши британецът.

                                                                                                                    formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #891 -: Юли 14, 2013, 09:17:06 am »



Лотус: Имаме план "Б", ако Кими си тръгне

"Много пилоти вече преговарят с нас"

Босът на Лотус Ерик Булие призна, че в тима имат план "Б", ако звездата на тима Кими Райконен напусне отбора. Според слуховете финландецът ще замени пенсионирания Марк Уебър като съотборник в Ред Бул на трикратния световен шампион Себастиан Фетел. По-рано през седмицата Булие призна, че единственият начин да задържи Кими е да му даде болид, с който да се бори с Фетел до края на сезона за титлата.

"Винаги имам план "Б". Ако Райконен реши да напусне отбора, се намираме в добра позиция. Ние сме фаворити за пилотите след лидерите, а при тях почти няма свободни места. Вече много пилоти говориха с нас и изявиха желанието си да се състезават за нас", призна Булие. "Няма да ви кажа имена, защото все още нищо не е ясно около съдбата на сегашните ни пилоти", завърши французинът.
                                                                                                                   formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #892 -: Юли 14, 2013, 09:20:32 am »



Формула Е: Ферари и Ред Бул трябва да се присъединят към нашия шампионат

"Един ден ще имат свои електроболиди в сериите"

Директорът на Формула Е Алехандро Агаг е уверен, че водещите отбори от Формула 1 в близко бъдеще ще се присъединят към
тяхното състезание, където ще се състезават електрически болиди. Сериите трябва да стартират през следващата година.

"Сигурен съм, че отбори като Ферари и Ред Бул един ден ще имат свои електроболиди в сериите на Формула Е", твърди Агаг в интервю за вестник Ди Велт.

Той добави, че вече има разговори с отбора на Макларън и също така няколко от големите имена в автомобилния спорт ще се включат в проекта, включително и бивши пилоти. Официално до момента само два отбора са се включили в новите серии за електрически автомобили. Това са Бритиш тийм Дрейсън и Чайна Рейсинг.

                                                                                                                          formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #893 -: Юли 14, 2013, 09:26:58 am »

Следващият кръг е Гран при на Унгария на пистата "Хунгароринг" на 28.07.2013 г..



Дължина   4381 м

Обиколки   70

Рекорд   1:16.207

Св. тренировки 1      26.07.2013 г. 11:00 ч.

Св. тренировки 2      26.07.2013 г. 15:00 ч.

Св. тренировки 3      27.07.2013 г. 12:00 ч.

Квалификация         27.07.2013 г. 15:00 ч.

Състезание              28.07.2013 г. 15:00 ч.


                                                                                        по данни от clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #894 -: Юли 16, 2013, 08:57:36 pm »

Новият двигател на Хонда за F1 ще заработи за първи път през есента на 2013 г.



Новият двигател на Хонда за Формула 1 ще заработи за първи път през есента на 2013 г. Японската компания работи по проекта, с който ще завърне в спорта като доставчик на Макларън през 2015-та.

Хонда вече обявиха, че европейската база за F1 ще се намира в Милтън Кийнс (Великобритания). Още при официалното съобщение за завръщането в спорта обаче, бе посочено, че по мотора вече се работи в Точиги (Япония), където е заводът за изследвания и развитие на автомобилния производител.

- По програма трябва да запалим двигателя някъде през есента – обясни моторспорт шефът за Формула 1 Ясухиса Араи пред autosport.com. – Трудим се, разбира се, по допълнителните елементи. Ще ни е необходима може би още година, за да тестваме цялата система.

В Хонда е направено проучване за новите двигатели за Формула 1, но проектът е получил зелена светлина едва преди няколко месеца.

- Всичко е в първоначална фаза – обясни Араи. – Официалното съобщение бе направено в средата на май, като това току-що бе стартирала дизайнерската работа. Сега взимаме решения за някои подробности и постепенно започнахме да надграждаме. Проектът включва множество технически елементи и не говорим единствено за агрегата. Трябва да сме сигурни, че моторът работи заедно със системата за управлението му и допълнителните компоненти. Нужно е всички елементи да са на ниво, за да направим добра задвижваща система – допълни Араи.

Хонда се оттеглиха в края на 2008 г. от Формула 1 – заради икономическата криза, продавайки отбора на тогавашния си технически директор Рос Браун за символична сума. Следващия сезон екипът, преименуван на Браун Гран при, спечели и двете титли в шампионата (при пилотите и конструкторите).

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #895 -: Юли 16, 2013, 08:59:28 pm »

Пирели трябваше да са по-твърди и да изискат промяна на гумите, смята Уитмарш



Пирели е трябвало да са по-твърди и да изискат промяна на гумите въпреки съпротивата на отделни екипи от F1, смята шефът на Макларън Мартин Уитмарш.

Доставчикът имаше намерение да направи стъпки за решаване на проблема с разслояването, регистриран в няколко надпревари. След това се вдигна сериозен шум заради броя спирания в бокса по време на Гран при на Испания. Всякакви действия обаче бяха блокирани, тъй като за подобно нещо се изисква единодушие от страна на отборите. Три от екипите – Ферари, Лотус и Форс Индия – смятаха, че промяна в типовете гуми може да се отрази неблагоприятно на темпото и скоростта им, така че не бяха съгласни с промените. Едва след надпреварата във Великобритания и поредицата спукани гуми заявиха, че няма да блокират по-нататъшни действия заради безопасността.

Според Уитмарш цялата тази поредица от събития демонстрира, че Пирели е трябвало да са по-твърди.
- Когато допускаш грешки – а ние със сигурност направихме такива през годините – винаги съществува нежелание да си ги признаеш. Страхуваш се какво ще създадат медиите от нечий пропуск. За всички обаче бе ясно, че има проблеми с гумите. Но нямаше желание това да бъде признато, а и отборите винаги лобират за собствените си интереси. Доста седмици преди Силвърстоун заявих на Пирели: „Не може да слушате екипите (конкретно) по този въпрос. Вие сте експертите за гумите, вие носите отговорността те да са безопасни. (Следователно) вие трябва да вземете правилното решение.“ Те се оказаха по средата (на хаоса), вслушвайки се в тимовете – особено в нежелаещите да има каквито и да са промени – обясни Уитмарш.

Според него фактът, че в подреждането на стартовата решетка на Силвърстоун нямаше фрапиращи размествания спрямо представянето в предходни стартове, демонстрира липсата на основание в страховете за промяна на скоростта. Заради това, смята Уитмарш, на Пирели трябваше да им бъде позволено да направят промени по-рано.

- Последната конструкция (използвана в Германия) не доведе до някакви страхотни размествания. Не мисля, че ще се случи кой знае каква промяна и в Унгария. Гумите ще са с различна форма и ще има известна разлика. В тази област е трудно да се прави връзка с данните от аеродинамичния тунел. Затова отборите трябва да се трудят толкова по гумите на писта – допълни началникът на Макларън.

Спортният директор на Пирели Пол Хембри многократно обясняваше, че ако трябва да спазва всички постановени за тестовете на гуми изисквания, проведените с Мерцедес тренировки на Каталуния нямаше да се състоят до септември. Пробите бяха обявени за нарушение на спортните правила на Формула 1. Предписанията относно тестове на гуми пък бяха светкавично променени след случилото се на Силвърстоун.

При това положение Хембри е съгласен с Уитмарш, че може би бе необходимо Пирели да са по-твърди в позицията си:
- Смятам, че на моменти бяхме прекалено добри в желанието си да направим всичко както трябва. Всеки път, когато опитвахме да сторим нещо, се оказвахме с куп неприятности. Единственото, което ни интересува, е работата ни. Не ни вълнува да помагаме на когото и да било другиго.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #896 -: Юли 16, 2013, 09:01:17 pm »

Бианки: Опитът от академията на Ферари е безкрайно полезен през дебютния ми сезон



Жул Бианки започна бурно 2013 г. – бе почти сигурен, че ще е пилот във Форс Индия, когато дойде новината, че тимът от Силвърстоун е предпочел Адриан Сутил. След това неочаквано се озова в Маруся и настоящият сезон все пак е дебютен във Формула 1 за него.

Ангажиментите му като титуляр в Гран при сведоха посещенията в академията на Ферари за млади пилоти, на която той е кадър, до минимум. Жул обаче не прекъсна в нито един момент от последните шест месеца връзките с Маранело. Малко преди Фестивала на скоростта в Гудууд, където Бианки този уикенд представя Маруся, той бе в базата на Скудерията за промоционално събитие.

- Вярно е – почти не идвам в академията в сравнение с предишни години, тъй като освен състезанията имам толкова много неща за вършене с екипа си. Но поддържам връзка с Лука Балдизери – говорим по телефона по време на състезателни уикенди, той винаги ми дава полезни съвети. Трябва да кажа, че натрупаният в академията опит, е безкрайно полезен през първата ми година като титуляр в F1. Не само в технически аспект, но и за всичко останало – как да се справям със спонсори, да се държа с медии – обясни французинът.

Бианки разказва подробно за пътя си до Гран при в ексклузивно интервю за ClubS1, публикувано в последния брой на списанието (162). Той е от семейство със сериозни корени в автомобилния спорт и това също е част от погледа към личността на един от новите пилоти във Формула 1.

Жул е щастлив от развитието на кариерата си в момента – особено след като в определен момент през зимата признава, че се е отчаял:
- При обаждането да се подготвя да отида в Барселона, където течеше последната (предсезонна) тест сесия, не позволих надеждите ми да стигнат прекалено високо ниво. Но постепенно се чувствах все по-уверен и когато отидох за взимане на мярка за седалка, вече усещах, че ще остана. Скоро бях титуляр и веднага усетих разликата между това и да си трети пилот на отбора. Чувстваш се като част от всичко в тима, но и отношенията с другите състезатели се променят – те сега ме гледат с други очи.

На въпрос дали му липсва борбата за победа Бианки заяви, че всеки пилот желае да е пръв, но най-важното е да създаде сам за себе си подходящата атмосфера и стимул да работи.
- Аз точно това и правя. Да, мечтата ми е жива и няма смисъл да говоря за нея... Всеки може да си представи точно каква е! – допълни френският състезател.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #897 -: Юли 16, 2013, 09:03:05 pm »

Заубер с нови руски партньори


Екипът на Заубер обяви партньорство с три руски институции след близо две седмици слухове относно финансовото състояние на отбора от Хинвил. Тимът е сключил споразумение с международен фонд за инвестиционно сътрудничество, държавния фонд за развитие на северозападната част от руската федерация и националния институт за авиационни технологии. Новото обединение, се казва в изявлението, включва промотирането на Русия във Формула 1. Всички страни в него ще търсят общи решения за развитието си и напредъка по отношение на високотехнологичните решения. Целта на партньорството е да създаде нови перспективи и доходи чрез комерсиализирането (разработване и пласиране) на общи технологии.

В споразумението са включително допълнителни действия като промоции на предстоящата Гран при на Русия, която ще се проведе в Сочи през 2014 г. Ще бъде създадена и развойна програма за руския пилот Сергей Сироткин, за да го подготви за състезател на екипа догодина.

Сироткин завърши трети в миналогодишния шампионат Ауто GP. В момента е осми във временното генерално класиране на Формула Рено 3.5.17-годишният състезател е син на шефа на националния институт за авиационни технологии, а Заубер на практика обявиха по този начин единия си пилот за догодина.

Новината за сътрудничеството трябва да сложи край на непрекъснатите публикации в медиите за силно влошените финанси на Заубер. Основателят на екипа Петер Заубер заяви наскоро, че подобно отразяване се отразява крайно негативно на отбора. Първо се появи информацията, че Нико Хюлкенберг е прекратил договора си. След това – че около дузина доставчици са подали жалби на обща стойност 1 милион евро. Причината за всичко това е забавяне на плащания – в първия случай на заплата, във втория – на услуги и продукти.

Хюлкенберг отказа да коментира, а шефката на отбора Мониша Калтенборн обясни единствено, че по въпроса се работи.

Според публикации в немската преса на Заубер са необходими около 25 милиона евро, за да довърши сезон 2013 г.

- Сега, като се кача сутрин в колата си, първата новина, която чувам, е колко дела са заведени срещу мен. Да, определено боли – много. И не разбирам как цялата история се разпространява като пожар в публичното пространство, при това в такива размери – коментира по-рано Петер Заубер пред вестник Блик. – Наскоро стотици хора загубиха работата си в източна Швейцария, но това само бе споменато мимоходом. А ние не сме освободили нито един човек. Използвам цялата си енергия, влагам всичките си усилия да спася отбора и този медиен шум изобщо не ми бе нужен.

В същото време обаче той отбелязва, че получава и изключителна подкрепа. Блик съобщава, че анонимен гражданин предложил на Заубер безлихвен заем от половин милион долара.

- Това е трогателно. Но на нас ни е необходим нов, голям и силен партньор. И ние работим по това. Ще останем националния швейцарски отбор в автомобилния спорт и във Формула 1 – допълни Петер Заубер.

Информацията за подадените от доставчици жалби се появи в швейцарския бизнес вестник Хандеслцайтунг. Според публикацията различните фирми чакали няколко месеца плащания по фактурите си преди да предприемат следващи действия. Основателят на тима е цитиран да казва, че отборът поддържа контакт с компаниите и влага максимум усилия да разреши ситуацията колкото се може по-бързо.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #898 -: Юли 16, 2013, 09:05:48 pm »

Гилън: Райконен нямаше да изпревари Фетел дори ако имаше още обиколки



Кими Райконен нямало как да спечели в Германия дори и състезанието да бе продължило още няколко обиколки, смята Марк Гилън. След надпреварата на Нюрбургринг за мнозина остана въпроса, дали пилотът на Лотус щеше да спечели, ако бе сменил гумите си две-три обиколки по-рано. Според мнозина отборът на Лотус е допуснал поредната си тактическа грешка, подобно на състезанието във Великобритания. Бившият главен дизайнер в екипа на Уилямс обаче не споделя подобно мнение. Поглед върху темпото на финландеца в последните обиколки му дава ясен сигнал.

„Ако погледнете времената на обиколка на Кими при последната серия, тогава ясно се вижда, че той изстиска доста от гумите още в началото й. Така при още 1-2 обиколки темпото му щеше да започне да се влошава драстично, след като още във финалния му тур се видя изоставане“, обяснява Гилън пред Джеймс Алън. „Така че не смятам, че Райконен щеше да спечели, ако имаше още няколко обиколки или ако бе влязъл в бокса малко по-рано. Гумите му не бяха в добро състояние.“

Въпреки това Гилън смята, че екипът на Лотус ще е сериозен конкурент на Себастиян Фетел и Ред Бул и в Унгария.
„Фетел предпочита да не натиска в края на състезания, но в Германия му се наложи, защото Райконен го притискаше. Това вероятно ще се повтори и в Унгария.“

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #899 -: Юли 16, 2013, 09:07:23 pm »

Бътън няма намерение да напуска Макларън



Формата на Макларън през сезон 2013 г. е ужасна, но това не разколебава вярата на Дженсън Бътън в отбора му. Световният шампион във Формула 1 за 2009 г. е категоричен, че не се чувства изсушен да напусне екипа и да си търси друго място в спорта.

Англичанинът не просто не се е качвал на подиума тази година – най-добрият му резултат е пето място в Гран при на Китай. Шансовете за подобрение никак не са големи, като се има предвид, че Макларън започват да прехвърлят по-голямата част от ресурсите си към проекта за 2014 г.

- Ако това бе отбор, който постоянно финишира на четвърта-пета позиция в шампионата, тогава, разбира се, щях да потърся друг вариант. Бих се огледал как да направя стъпка напред, кой екип би ми дал кола, с която мога да печеля. Но нашият тим не се бори за четвърто или пето място в първенството. Настоящата година е лоша, но в предстоящите сезони този отбор ще се бори за титли. Не се оглеждам (за друг вариант), както може би смятат някои хора – обясни Бътън.

Той се присъедини към Макларън веднага, след като спечели своята титла във Формула 1 през 2009 г. Решението му тогава бе обсъждано надълго и нашироко, след което стана ясно, че Браун Гран при са купени от Мерцедес.

Трудностите с автомобил в F1 пък изобщо не са чужди на Дженсън. Особено последните му два сезона с Хонда – 2007 и 2008 г. – бяха истинско изпитание. През 2006 г. той спечели първа победа в кариерата си след повече от 100 Гран при без успех, но последвалите сезони се оказаха истински кошмар. През 2007-ма резултатът бе 6 точки и 3 финала в точките от 17 старта (15-то място в генералното класиране). Дъното бе ударено през 2008-ма – една-единствена завършена в точките надпревара (Испания), от която взе 3 пункта (при 18 състезания в календара) и 18-та позиция при пилотите в края на сезона. При това положение Бътън има повече от достатъчно опит, за да се справя с напрежение и разочарования, макар че от Макларън определено се очаква повече.
                     
                                                                                                                           clubs1.bg
Активен