Пирели трябваше да са по-твърди и да изискат промяна на гумите, смята УитмаршПирели е трябвало да са по-твърди и да изискат промяна на гумите въпреки съпротивата на отделни екипи от F1, смята шефът на Макларън Мартин Уитмарш.
Доставчикът имаше намерение да направи стъпки за решаване на проблема с разслояването, регистриран в няколко надпревари. След това се вдигна сериозен шум заради броя спирания в бокса по време на Гран при на Испания. Всякакви действия обаче бяха блокирани, тъй като за подобно нещо се изисква единодушие от страна на отборите. Три от екипите – Ферари, Лотус и Форс Индия – смятаха, че промяна в типовете гуми може да се отрази неблагоприятно на темпото и скоростта им, така че не бяха съгласни с промените. Едва след надпреварата във Великобритания и поредицата спукани гуми заявиха, че няма да блокират по-нататъшни действия заради безопасността.
Според Уитмарш цялата тази поредица от събития демонстрира, че Пирели е трябвало да са по-твърди.
- Когато допускаш грешки – а ние със сигурност направихме такива през годините – винаги съществува нежелание да си ги признаеш. Страхуваш се какво ще създадат медиите от нечий пропуск. За всички обаче бе ясно, че има проблеми с гумите. Но нямаше желание това да бъде признато, а и отборите винаги лобират за собствените си интереси. Доста седмици преди Силвърстоун заявих на Пирели: „Не може да слушате екипите (конкретно) по този въпрос. Вие сте експертите за гумите, вие носите отговорността те да са безопасни. (Следователно) вие трябва да вземете правилното решение.“ Те се оказаха по средата (на хаоса), вслушвайки се в тимовете – особено в нежелаещите да има каквито и да са промени – обясни Уитмарш.
Според него фактът, че в подреждането на стартовата решетка на Силвърстоун нямаше фрапиращи размествания спрямо представянето в предходни стартове, демонстрира липсата на основание в страховете за промяна на скоростта. Заради това, смята Уитмарш, на Пирели трябваше да им бъде позволено да направят промени по-рано.
- Последната конструкция (използвана в Германия) не доведе до някакви страхотни размествания. Не мисля, че ще се случи кой знае каква промяна и в Унгария. Гумите ще са с различна форма и ще има известна разлика. В тази област е трудно да се прави връзка с данните от аеродинамичния тунел. Затова отборите трябва да се трудят толкова по гумите на писта – допълни началникът на Макларън.
Спортният директор на Пирели Пол Хембри многократно обясняваше, че ако трябва да спазва всички постановени за тестовете на гуми изисквания, проведените с Мерцедес тренировки на Каталуния нямаше да се състоят до септември. Пробите бяха обявени за нарушение на спортните правила на Формула 1. Предписанията относно тестове на гуми пък бяха светкавично променени след случилото се на Силвърстоун.
При това положение Хембри е съгласен с Уитмарш, че може би бе необходимо Пирели да са по-твърди в позицията си:
- Смятам, че на моменти бяхме прекалено добри в желанието си да направим всичко както трябва. Всеки път, когато опитвахме да сторим нещо, се оказвахме с куп неприятности. Единственото, което ни интересува, е работата ни. Не ни вълнува да помагаме на когото и да било другиго.
clubs1.bg