www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509088 пъти)

0 Членове и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #915 -: Юли 17, 2013, 07:50:51 pm »

Нюи: Първият ми спечелен шампионат с Уилямс бе много специален





Ейдриан Нюи цени всички успехи в кариерата си, но някои все пак се открояват малко повече.

Гениалният конструктор има спечелени шампионати във Формула 1 с три различни екипа, което само по себе си е изключително постижение.

- Мисля, че първият ми шампионат с Уилямс бе много специален. Времето ми с Макларън също бе страхотно. Присъединяването ми към Ред Бул бе риск и ново предизвикателство. Имах невероятния късмет да съм работил в Уилямс и Макларън преди това, но търсех нещо различно. Такова бе присъединяването към нов екип от самото начало. Мечтаех да спечелим може би някое и друго състезание, така че да превърнем работата си в победа в шампионата бе фантастично – обясни Нюи в интервю за crash.net по време на Фестивала на скоростта в Гудууд.

Конструкторът работи в Уилямс от 1991 до 1997 г. За това време екипът има 59 победи, 78 полпозишъна и 60 най-бързи обиколки от 114 старта. Титлите при пилотите са 4 – 1992 (Найджъл Менсъл), 1993 (Ален Прост), 1996 (Деймън Хил), 1997 (Жак Вилньов), при конструкторите – 5 (и през 1994 г.). След това отива в Макларън, където остава до 2005 г. Мика Хакинен взима две корони – през 1998 и 1999 г. Нюи се присъединява към Ред Бул през 2006-та и заедно с екипа от Милтън Кийнс печели титлите при пилотите и конструкторите през 2010, 2011 и 2012 г.

В настоящия момент и в Ред Бул, както и в останалите екипи от Формула 1, се преценява каква част от ресурсите на тима да бъдат прехвърлени към разработките за колата за следващия сезон. „Биковете“ отново са претендент за короните в първенството и това изисква да отделят внимание на настоящия си болид RB9 до края на сезона. Като цяло задачата за 2014 г. е наистина сложна и заради промените в правилата.

- Следващият сезон е особено голямо предизвикателство по отношение сглобяването и напасването на всичко. Новите двигатели се нуждаят от сериозно охлаждане, тъй като има не само мотор с вътрешно горене, но и редица други компоненти – частите на турбото и т.н. Трябва да се охлаждат и електрическите системи, изобщо цялото нещо е трудоемко. Правилата за скоростните кутии също са различни, има някои аеродинамични промени, работата е много. За никого не е леко, тъй като се стараем едновременно да се трудим по развитието на тазгодишните болиди и автомобилите за догодина – обясни Нюи. – Ако погледнете автомобилите от десет години назад например, то настоящите коли може да ви изглеждат малко странни и нелепи. Определено се надявам настоящата тенденция към непрекъснати ограничения и стесняване на правилата да не продължава, защото в такъв случай се стига до ситуация, в която болидите са еднакви – допълни конструкторът.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #916 -: Юли 17, 2013, 07:52:16 pm »

Настоящият сезон е много важен за Бианки, смята Лука Балдизери



Ръководителят на академията за млади пилоти на Ферари Лука Балдизери смята, че настоящият сезон е много важен за Жул Бианки. Френският пилот е в дебютната си година във Формула 1 – като титуляр в Маруся. Неговото представяне, твърди Балдизери, ще демонстрира не само таланта на конкретния състезател, но и потенциала на програмата на Скудерията.

Според шефа на академията пътят на Бианки досега не е бил никак лек. Предизвикателствата обаче са преодолени и ситуацията понастоящем е много по-различна.

- Вярно е, че Жул е с нас от самото начало. Трябва да признаем обаче, че по-рано не бяхме толкова добре структурирани, колкото сме сега, а и той имаше доста сериозно ниво на подготовка. Истинският ефект на програмата се вижда (едва сега) и ще продължи – надявам се – да бъде демонстриран от присъединяващи се към нея в началото на кариерата си пилоти, каквито са Рафаеле Марсиело и Антонио Фуоко – обясни Балдизери.

Бианки и мениджмънтът му смятаха през зимата, че французинът има сигурно място във Форс Индия, когато екипът от Силвърстоун предпочете Адриан Сутил. Възможността да се присъедини към Маруся дойде неочаквано. За изпитанията по това време, както и за пътя си изобщо до Формула 1, Жул разказва в ексклузивно интервю в последния брой на ClubS1 (162).

- За Жул бе особено важно да достигне най-високото ниво в автомобилния спорт – продължава Балдизери. – Настоящата година е ключова за него. Трябва да натрупа опит, да израсне като пилот в една наистина много конкурентна среда, да се научи да контролира стреса и винаги да остава съсредоточен. Опитваме се да му помагаме, особено в психологически план, но е ясно, че не можем да се набъркваме в ежедневието на отношенията му с Маруся. В началото се виждаше колко е щастлив, че вече е в F1 и това му даваше допълнителна мотивация. Виждам го как расте, учи се да обсъжда всичко с инженерите, опитва да разбере в каква посока да развива колата, старае се да допринася в работата. Много е важно винаги да си поставя цели, за да не прахосва усилията си и да не допуска грешки, идващи от липса на концентрация. На този етап от кариерата му е жизненоважно да докаже, че може да се възползва от дадените му възможности в рамките на един състезателен уикенд.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #917 -: Юли 17, 2013, 09:53:15 pm »

Програмата за тестовете на Силвърстоун


Тестовете за млади пилоти във Формула 1 започват днес на пистата Силвърстоун във Великобритания. Форматът на изпитанията бе променен, за да се даде възможност на отборите от Гран при да изпробват новите гуми на Пирели. Италианската компания създаде различна гама, за да се справи с проблемите с разслояването и спуканите гуми, видени на различни етапи от сезона досега.

Мерцедес няма да присъстват на английската писта, тъй като са наказани заради своя тридневен тест с Пирели след надпреварата в Испания. Екипът ще получи данните на доставчика след края на тренировките – като всички останали тимове – и ще разчита освен това на данни от миналата година и на сравнителните проби между гумите за 2012 и 2013-та направени в Бразилия.

Всички останали отбори имат сериозна програма за теста. Голяма част от тях са разделили дните си на две части. Титулярните пилоти ще работят основно по новите гуми, както и настройки на колите с тях. С особен интерес ще се наблюдава представянето на Даниел Рикиардо в Ред Бул, тъй като австралиецът е сред фаворитите да заеме кокпита, който сънародникът му Марк Уебър ще освободи в края на сезона.

Форс Индия не уточниха кой от техните пилоти кога ще кара. Това, както и всякакви други промени, ще бъдат обявявани в началото на всеки тестови ден.

Ден 1/17 юли

Ред Бул -   Антонио Феликс да Коща/Даниел Рикиардо
Ферари    Давиде Ригон
Лотус    Никола Прост
Форс Индия    Джеймс Каладо
Макларън    Кевин Магнусен
Торо Росо    Джони Чекото
Заубер    Робин Фрийнс
Уилямс    Даниел Хункандела
Маруся    Тио Елинас/Макс Чилтън
Катерам    Александър Роси

Ден 2/18 юли

Ред Бул -   Да Коща/Марк Уебър
Ферари    Ригон
Лотус    Давиде Валсеки
Форс Индия    Адриан Сутил   
Макларън    Оливър Търви
Торо Росо  Сайнц/Рикиардо
Заубер    Фрийнс/Нико Хюлкенберг
Уилямс    Пастор Малдонадо
Маруся    Родолфо Гонзалес
Катерам    Уил Стивънс

Ден 3/19 юли

Ред Бул -   Карлос Сайнц мл./Себастиан Фетел
Ферари    Фелипе Маса/Ригон
Лотус    Кими Райконен
Форс Индия    Пол ди Реста
Макларън    Гари Пафет
Торо Росо  Жан-Ерик Верн/Даниил Квиат
Заубер    Кимия Сато
Уилямс    Сузи Волф
Маруся    Гонзалес/Жул Бианки
Катерам    Гийдо ван дер Гарде


                                                                                                             clubs1.bg

Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #918 -: Юли 17, 2013, 09:54:32 pm »

Рос Браун очаква много проблеми с двигателите през 2014 г.



По време на Гран при на Германия зрителите видяха картина, която почти бе изчезнала от Формула 1. Двигателят в колата на Маруся на Жул Бианки се пръсна зрелищно, оставяйки зад себе си следа от дим и масло. И ако това е изключение през този сезон, Рос Браун смята, че ще е нещо съвсем обичайно през следващия, когато актуалните 2,4-литрови атмосферни агрегати бъдат заменени с 1,6-литровите V6 турбоагрегати.

„Ще се върнем във времената от преди 20 години“, заяви Браун пред auto, motor und sport. „Техниката в момента е толкова сложна, че очаквам множество проблеми с двигателите, поне в първата година. Това ще е голямата изненада през следващия сезон.“

Възможните дефекти могат да повлияят на спорта сериозно, защото от следващата година отборите ще могат да използват по 5 двигателя на сезон. Ако се използва двигател извън позволените, то пилотът ще стартира от питлейна. Ако бъдат сменeни единични компоненти като турбини или ERS батерии, колата ще стартира с 10 места назад на решетката.

Сегашните двигатели влязоха в употреба през 2006 г. и вече се използват осем сезона. След наложените ограничения повредите в силовите агрегати са доста рядко явление.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #919 -: Юли 17, 2013, 09:56:26 pm »

Екълстоун с официално повдигнато обвинение от мюнхенската прокуратура



Управляващият търговските права на Формула 1 Бърни Екълстоун е официално подведен под отговорност по случая с продажбата на акциите на спорта преди осем години, съобщи говорител на мюнхенския съд днес. В обвинението са посочени подкуп и измама.

Допълнителното разследване по случая, по който по-рано бившият банкер Герхард Грибковски бе осъден на 8 и половина години затвор, приключи през май. Екълстоун свидетелства по делото срещу него, но отказа да признае, че е дал подкуп на финансиста, за да насочи продажбата на акциите в желаната от него посока. Вместо това обясни подробно, че Грибковски го заплашил да подаде някаква информация на британските данъчни власти и Бърни му превел въпросните 44 милиона долара, за да си спести продължаващите години наред проверки.

Екълстоун няколко пъти отричаше впоследствие да има основание за каквото и да е притеснение. Той дори получи подкрепата на борда на CVC, но изявлението му по този повод бе с допълнението „освен ако не ме обвинят“.

- Иска ми се да бях виновен – щеше да е далеч по-лесно. Обвиненията са куп глупости – допълни тогава англичанинът.

Официалното обвинение към Екълстоун може да причини поредно отлагане на плановете за пускане на акции на Формула 1 на борсата. Плановете за IPO (Initial Public Offering) вече няколко пъти не стигат до осъществяване – за последно всичко бе отложено в края на миналата година заради нестабилната икономическа обстановка.

Бърни няма намерение да се оттегля от поста си, въпреки че през настоящата година няколко пъти се заговаря за негови евентуални заместници. До настоящия момент няма план кой би могъл да заеме мястото на 82-годишния англичанин.

CVC притежаваха 63% от Формула 1, но за малко повече от година свалиха дела си до 35% със серия сделки с други институции. Инвестиционният концерн все още притежава контрола над търговските права, като Екълстоун се разпорежда с тях от негово име.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #920 -: Юли 17, 2013, 09:58:34 pm »

Кевин Магнусен най-бърз през първия ден изпитания на Силвърстоун



Кевин Магнусен бе най-бърз през първия ден изпитания на пистата Силвърстоун. 20-годишният датчанин, който е син на бившия пилот от Формула 1, Карт, Индикар и т.н. Ян Магнусен, тества за Макларън. Той излезе начело в последния половин час на тренировките, когато с гуми медиум записа обиколка за 1:33.602 мин.

Втори се нареди Пол ди Реста (Форс Индия), поел програмата на отбора от Джеймс Каладо. Британецът бе на 0,172 сек от Магнусен, а на още 0,047 сек зад него се класира Антонио Феликс да Коща.

Следобед нямаше кой знае какви подобрения във времената на пилотите. Промените бяха две – Ди Реста и включването на Макс Чилтън за Маруся, където сутринта кара Тио Елинас.

Магнусен пък записа и най-много обиколки от всички – 100. Даниел Хункандела бе с 55, като успя да навакса изоставането от сутринта, когато по колата му – Уилямс FW35 – бяха правени доста промени и поправки.

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #921 -: Юли 17, 2013, 10:04:26 pm »



Райконен няма да тества за Лотус

Кими отпада от програмата за сесията на "Силвърстоун"

Кими Райконен няма да вземе участие в теста за млади пилоти в петък следобед. От Лотус са преценили, че "няма да могат да се възползват пълноценно" от финландския пилот, защото правилникът ограничава свободата на програмите за състезателните пилоти на "Силвърстоун" тази седмица.

Професионалните пилоти на отборите имат право да тестват, но само по план, съставен от доставчика на гуми Пирели. Всяка работа, свързана с разработването на колата, трябва да се извърши от пилоти, които имат по-малко от две Гран при състезания опит зад гърба си. Това означава, че Лотус ще извикат Николас Прост за още една сесия. По график Прост тества днес, но ще излезе и в петък.

Спортният директор на Лотус заяви: "Когато се разбра какво е позволено да правят състезателните пилоти, установихме, че с Кими можем да направим силно ограничена програма. Ако бяхме решили да го пуснем, това щеше да е компромис с другата работа, свързана с разработването, която искаме да свършим с колата тук. Използвайки отново Нико, ще можем да довършим започнатото и да подготвим възможно най-добре Е21 за Будапеща. В същото време ще проведем и необходимия тест на гуми за Пирели".

                                                                                                               formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #922 -: Юли 17, 2013, 10:05:52 pm »



Фетел: Няма значение кой ще е новият ми съотборник

"С Кими се разбираме добре"

Себастиан Фетел, който спечели три световни титли с отбора си Ред Бул, настоява, че "няма значение" кой ще е съотборникът му през 2014. Догодина на мястото Марк Уебър трябва да дойде някой, но кой - това не е важно за Себ. Наскоро германецът заяви, че не възразява това да е финландският пилот Кими Райконен: "Познавам го много добре и се разбираме".

Другите кандидати за мястото на Уебър в отбора са двамата пилоти на Торо Росо Даниел Рикардо и Жан-Ерик Верн. Рикардо днес ще кара болида на Ред Бул на теста за млади на "Силвърстоун".

"Който и да е, в крайна сметка няма значение. Ако се опитваш да победиш всички, тогава няма значение дали са ти съотборници или не", смята Фетел.

Сезон 2013 е почти преполовен и Себастиан води в класирането при пилотите с 34 точки. Втори е пилотът на Ферари Фернандо Алонсо. Шансовете Фетел да спечели четвъртата си поредна титла не са никак малки, но шампионът твърди, че не се интересува толкова от резултата. "Опитвам се да не мисля за точките. Все още предстоят много състезания. Стараем се да сме атакуващата страна. Не трябва да си гении, за да знаеш, че колкото повече състезания печелиш, толкова повече точки имаш", обясни Себастиан.

Следващият кръг от шампионата е Гран при на Унгария. Въпреки 30-те победи, които Себ има в кариерата си, досега нито една от тях не е била на "Хунгароринг".

                                                                                                                        formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #923 -: Юли 17, 2013, 10:07:58 pm »



Новобранец разочарован, че няма да тества с Алонсо

Карлос Сайнц младши ще тества за Торо Росо и Ред Бул

Новобранецът Карлос Сайнц младши е разочарован, че няма да дели пистата "Силвърстоун" със сънародника си Фернандо Алонсо по време на теста за млади пилоти тази седмица. 18-годишният Сайнц, син на световната рали легенда, ще тества както за Торо Росо, така и за Ред Бул.

Фернандо Алонсо обаче, отхвърли възможността да кара на теста, защото състезателните пилоти ще могат да тестват единствено новите гуми на Пирели. "Няма да карам, защото не ми е позволено да тествам (разработките за колата). Вместо това ще свърша важна работа в симулатора", заяви Алонсо пред италиански медии. Така представител на състезателните пилоти за Ферари ще е съотборникът му Фелипе Маса.

Сайнц младши е разочарован, че Алонсо няма да е на британската писта. "Много щях да се радвам да съм на една писта с него. Затова няма да съм 110 процента щастлив, а само 100", шегува се новобранецът. Фактът, че младият испанец ще тества за двата отбора на Ред Бул във Ф1, според него не е знак, че догодина ще има място на стартовата решетка. "Това, че съм тук (на "Силвърстоун"), не гарантира нищо. Искам да е ясно, че целта ми е да се представя добре в GP3, после да се пробвам в световните серии Рено. Мисля, че ми предстоят още няколко години преди да стигна до Ф1".

                                                                                                                         formula1.sportal.bg/
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #924 -: Юли 17, 2013, 10:09:42 pm »



Ред Бул извадиха Уебър от графика за тестовете на "Силвърстоун"

Даниел Рикардо сяда в болида вместо Уебър

От отбора на Ред Бул решиха да променят първоначалния си график и извадиха Марк Уебър от тестовете на британската писта "Силвърстоун". Австралиецът бе записан в първоначалните планове на тима, но след като от ФИА са съобщили на Ред Бул, че титулярните пилоти разполагат с ограничен пробег на пистата, е било взето решение Марк да се прибере вкъщи, преди да е сложил гащеризона и каската си.

От Ред Бул предпочитат да дадат повече време на пистата на Даниел Рикардо. Пилотът на младежкия им тим Торо Росо е с най-голям шанс да се превърне в новия съотборник на трикратния световен шампион Себастиан Фетел от 2014 година, когато Марк излиза в пенсия от Формула 1.

Така дебютът на Рикардо с болид на Ред Бул в официален тест във Формула 1 бе преместен за утре, когато ще получи и времето за тестове на Уебър.

                                                                                                                         formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #925 -: Юли 17, 2013, 10:19:37 pm »

Руски компании спасиха Заубер

18-годишен руснак ще дебютира във Формула 1



Консорциум от руски компании спаси Заубер в последния момент преди да се откаже от състезанията. Финансовата подкрепа идва от Международния фонд за инвестиционно сътрудничество и държавните Държавен фонд за развитие на Северозападния регион на Руската федерация и Национален институт за авиационни технологии.

Срещу това Заубер поема задълженията на болидите да бъде сложена реклама на Олимпиадата в Сочи и догодина едното пилотско място да бъде дадено на 17-годишния руснак Сергей Сироткин.

Сироткин е син на директора на единия от спонсорите - Института за авиационни технологии. Ако се появи на старта през следващата година, той ще подобри рекорда за най-млад пилот в историята. Тогава ще бъде на 18 години. Сега рекордът се държи от Хайме Алгесуари, който дебютира за Формулата на 19.

Новото партньорство идва точно преди първото Гран при на Русия през 2014. Така руснак ще може да участва в първото състезание за Голямата награда на Русия.

Заубер смятат, че ще "извлекат полза от напредналото ноу-хау на руските учени и инженери" в работата си с Националния институт по авиационни технологии. Отборът има един от най-модерните въздушни тунели в спорта и се надява новото партньорство да спомогне за намирането на нови източници на приходи чрез разработването на технологии. "Това широко сътрудничество ще покаже руските иновации във върха на моторспорта. В същото време Заубер ще има солидна основа за подобрение на конкурентоспособността"

                                                                                                                        topsport
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #926 -: Юли 18, 2013, 07:33:08 pm »

Макларън и Лотус работиха по аеродинамиката на MP4-28 и E21



За Кевин Магнусен днешният ден на пистата Силвърстоун бе втори тест за Макларън, след като участва в миналогодишния тест за млади пилоти на пистата Яс Марина в Абу Даби. Първата част от деня бе посветена основно на работа по аеродинамиката и проби на гуми. 20-годишният състезател направи поредица дълги серии от обиколки.

Следобед екипът продължи с по-сериозните серии. Освен планираната програма, Магнусен използва времето, за да свикне и с болида МР4-28. Той бе и най-бърз от 12-те пилоти, участвали в днешните изпитания.
- За първи път карах на Силвърстоун в болид от Формула 1 и изживяването бе фантастично. Направихме доста километри – почти две състезателни дистанции (595 км) – и като се има предвид колко ограничени са понастоящем тестовете, тази възможност е безценна. Процесът на подаване на обратна информация към инженерите за колата с едновременно изпробване на различни настройки може единствено да ме направи по-силен състезател. Трябва да благодаря на Макларън, че ми дадоха този шанс. Изживяното ме накара да съм още по-решителен по отношение на амбицията си един ден да стигна най-високото ниво на автомобилния спорт. Няма съмнение, че днес научих много – коментира Магнусен.

Утре зад волана на автомобила ще седне Оливър Търви.

Аеродинамика и нови компоненти бяха в центъра на програмата и на Лотус. За тима от Енстън кара Никола Прост, който записа 72 тура и даде осмо време. Сесията премина почти без никакви проблеми.
- Беше много положителен ден, през който изпълнихме всичко предначертано. Карахме само с твърдите гуми. Фокусирахме се върху сравнение на най-новите части за автомобила, както и по работа върху аеродинамиката, което означаваше, че не правихме промени по реглажите. Като се има предвид това, темпото ни бе добро. Доволен съм, че ще карам и в петък, когато се надявам да мога да потърся по-добро представяне. Най-важното за този тест обаче е да си изпълним програмата така, че Кими [Райконен] и Ромейн [Грожан] да са в позиция да спечелят Гран при на Унгария – заяви Никола.

Шефът операции на пистата Алан Перман допълни, че обиколките са били с постоянно темпо и има събрано сериозно количество информация за анализ.
- Изпитахме някои нови неща, които изглеждат обещаващи и имаме добро първоначално впечатление от последните гуми на Пирели. Утре е ред на Давиде [Валсеки]. Променихме оригиналния план и в петък ще кара пак Нико – каза още той.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #927 -: Юли 18, 2013, 07:34:37 pm »

Да Коща: Целта ми е да съм в F1 догодина, това зависи от представянето ми във Формула Рено



Целта на Антонио Феликс да Коща е да кара във Формула 1 още догодина, заяви самият пилот след първия ден тестове на пистата Силвърстоун. 21-годишният португалец кара за Ред Бул на английското трасе и смята, че не толкова тези тренировки, колкото представянето му във Формула Рено 3.5 ще има значение за това дали ще се присъедини към Гран при през 2014 г.

- Не крия, че целта е да съм в F1 догодина. Това обаче ще се случи само, ако свърша добра работа във Формула Рено 3.5. Там трябва да подобрим ситуацията, нещата вървят прилично, но не и изумително – обясни Да Коща. – Ако се представя като хората в шампионата, ще има надежда. Би било чудесно пилот от младежкия екип да стигне до Ред Бул – нали затова е джуниър програмата.

Интересът към португалеца е продиктуван от напускането на Марк Уебър в края на настоящия сезон, което ще оставя единия кокпит в Ред Бул свободен. За фаворити за мястото са смятани Кими Райконен и Даниел Рикиардо. Жан-Ерик Верн също се споменава, но шансовете му не са преценявани като особено големи или изобщо реални.

Да Коща пък изкара целия ден зад волана на RB9 след промяна в първоначалната програма на шампионския тим. В крайна сметка Уебър няма да участва в теста, а младежът ще има още половин ден за тестове.

- Хубаво е, че карах цял ден, особено тук. Ако има писта, на която наистина да чувстваш, че си в болид от F1, то това е Силвърстоун с всички тези бързи завои. Това е нещо напълно различно (спрямо всичко изживяно до момента). Беше великолепен ден със страхотни усещания. По отношение на работата всичко премина нормално. Не за първи път се качвам в кола на Ред Бул и всичко ми е малко или повече познато. Тестът е важен, а моята работа е да карам постоянно и да не бъркам. Смятам, че го постигнахме – сподели Да Коща.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #928 -: Юли 18, 2013, 07:36:03 pm »

Уайтинг проверява сигурността на пистата в Сочи



Чарли Уайтинг, който отговаря за сигурността във Формула 1 и заема поста рейс директор, посети Олимпийския парк в Сочи, за да направи надзор на пистата, която ще влезе в календара от следващата година. Фокусът на посещението му бе насочен изцяло към сигурността на новото трасе, на което ще се провежда Гран при на Русия.

„Изключително съм впечатлен от конфигурацията на трасето“, заяви Уайтинг след посещението си. „Размерите на този проект са невероятни.“

Заедно с група отговорни лица Уайтинг е обиколил трасето, за да получи пълна представа за него. След видяното англичанинът смята, че интересът към спорта в страната може да скочи неимоверно още след първия старт там.

„Имам чувството, че нашият спорт може да стане много популярен тук, защото никога преди това не се е провеждал старт в тази страна“, продължава Уайтинг. „Трасето е впечатляващо и съм сигурен, че хората ще продължават да идват тук, за да наблюдават невероятни състезания.

Мисля, че ще събудим доста интерес през следващата година не само в Русия, защото с навлизането на новите правила ще се движим в техническите възможности на доста компании. Колите ще звучат различно, но доста добре.“

Уайтинг смята, че новите правила не само ще доведат до по-екологични и ефективни двигатели, но също така ще привлекат много повече производители.

„Бъдещето на Формула 1 изглежда розово“, вярва британецът. „Сигурността е основната ми грижа и затова съм тук. Изключително съм заинтересован от извършваните работи, които трябва да доведат до максимално ниво на сигурност. Това обаче е само началото на един дълъг процес, чиято цел е да установи, че пистата е сигурна.“

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #929 -: Юли 18, 2013, 07:37:47 pm »

Завръщането на Бруно Сена във Формула 1 е малко вероятно



Завръщането на бившият пилот на Уилямс, Бруно Сена, във Формула 1 през следващия сезон е малко вероятно. Въпреки засилващите се слухове за подобна възможност, самият бразилец не смята, че това е реалистично. Сена кара в Гран при от 2010 г. до 2012 г. за отборите на Испания Рейсинг, Рено и Уилямс, преди да бъде изместен от Валтери Ботас. През този сезон той кара за Астон Мартин в сериите Льо Ман.

„Да продължа работата си за Астон Мартин е една от най-добрите възможности, които стоят пред мен“, обяснява Сена пред бразилския O Estado de Sao Paulo. Той обаче иска да пробва качествата си и в американските серии NASCAR, възможност, която той планираше още от началото на годината. Формула 1 вече изглежда не играе никаква роля в плановете му.

Племенникът на трикратния шампион Аертон Сена първо смята да се огледа сред множеството състезателни серии преди да прецени къде да продължи кариерата си в бъдеще.

„Ще имам още няколко срещи и ще видя, кой е най-добрият път за моето бъдеще. Възможностите са Indy, Stock и NASCAR. Определено не ми липсват възможности.“

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен